'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:47

Lalidan schreef:
:') Ik heb hier meerdere buren die zorgen voor geluidsoverlast, kan je daar wat aan doen???

Best bewaarde geheim van medici: bij gebruik van anticonceptie (waaronder dus pil en nuvaring) is menstrueren helemaal niet meer nodig. De stopweek was namelijk een verkooptruc. Vrouwen durfden de pil niet te gebruiken als ze niet meer ongesteld zouden worden...... En ja, je wilt wel dat je middel verkoopt, dus plak je er gewoon een stopweek in.

Dus Liek, doorringen? geen probleem! _O-

Heb ooit aan mn gynaecoloog gevraagd of doorslikken een probleem is en ook zij zei absoluut niet.
Ik heb de pil jarenlang doorgeslikt, nooit een probleem. Nadat ik ipv microgynon stediril kreeg, kreeg ik ineens doorbraakbloedingen. Ben nu sinds begin december gewoon helemaal gestopt en werd na 4 weken keurig ongesteld. Is dus ook niet zo dat de boel dan helemaal ontregeld is oid.

Snoevie

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:54

ik werk inderdaad bij de apotheek!
misschien werk ik wel bij een hele rare,want wij doen er echt niet zo moeilijk over.
maar je hebt soms helaas de regels van de verzekering te volgen,en mensen gaan daar soms zo boos om doen tegen ons persoonlijk.
al kan ik het vaak best wel begrijpen hoor!
maar als mensen al een grote mond opzetten voor je kan uitleggen hoe het zit en een oplossing aandragen,dan word je werk je soms erg moeilijk gemaakt.
we krijgen helaas ook vaak te maken met agressie.

nu is het bijvoorbeeld bij achmea zo dat je de originele microgynen(of elk ander merk natuurlijk)kan krijgen,mits dat op het originele recept ook als zodanig voorgeschreven is.
bij bv Unive,kan je je merk krijgen,als de arts een recept voorschrijft waar hij naast het merk dat je wil ook Medische Noodzaak erbij vermeld.
dus ook niet elke arts gaat ermee akkoord.

als laatste oplossing bij verzekeringen die helemaal moeilijk doen,kan je het zelf voorschieten en weer indienen.
sufferds dat het zijn,krijg je het vaak nog terug ook.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:31

Is de Nuvaring wel verzekerd of niet?

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:39

Malibu schreef:
Moet wel eerlijk zeggen dat je dan pas merkt hoeveel de pil je libido beinvloed :DD

Ja hé, ik ben nu net 2 weken van de 'ring' af en 't verschil is echt opmerkelijk! :D
Ik heb de voorbije 2 weken al net zoveel zin gehad als het voorbije half jaar :D :D :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 14:06

Bij mij nog steeds niet bijzonder veel libido, niet als voorheen :'(

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:24

LiNdA1986 schreef:
Is de Nuvaring wel verzekerd of niet?

gedeeltelijk,je moet er een stuk zelf van betalen in de apotheek,
soms krijg je van je verzekering een deel terug als je de rekening instuurt

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:39

Ligt er ook aan welke verzekering je hebt. Ik heb een aanvullend pakket gezinsplanning bij de FBTO (kost nog geen 2 euro per maand) en krijg alle anticonceptie (dus ook de Yasmin en de Nuvaring) volledig vergoed.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:48

Snoevie schreef:
maar je hebt soms helaas de regels van de verzekering te volgen,en mensen gaan daar soms zo boos om doen tegen ons persoonlijk.
sifra01 schreef:

Dat vind ik dus echt niet kunnen :n net als wat je zegt, jullie doen ook gewoon je werk. Het is er voor jullie ook niet makkelijk op geworden volgens mij als je met allerlei verschillende instanties te maken heb die weer andere regels hebben...

Sin schreef:
Ja hé, ik ben nu net 2 weken van de 'ring' af en 't verschil is echt opmerkelijk! :D
Ik heb de voorbije 2 weken al net zoveel zin gehad als het voorbije half jaar :D :D :D

Yep, dat heb ik dus ook.... :D

Nu is het helaas m'n vriend die een verminderd libido heeft omdat we andere voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken :( :D

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:50

Malibu schreef:
Snoevie schreef:
sifra01 schreef:

Dat vind ik dus echt niet kunnen :n net als wat je zegt, jullie doen ook gewoon je werk. Het is er voor jullie ook niet makkelijk op geworden volgens mij als je met allerlei verschillende instanties te maken heb die weer andere regels hebben...

Sin schreef:

Yep, dat heb ik dus ook.... :D

Nu is het helaas m'n vriend die een verminderd libido heeft omdat we andere voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken :( :D

Ach het gaat het toch niet alleen om het n**ken zelf, je kan massa's leuke dingen doen waar je niet zwanger van kan worden :D Wedden dat als je daar eerst op focust z'n libido meteen terug op peil is? :D

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:11

Haha, dat is waar... Moet ook wel zeggen dat je inderdaad steeds creatiever wordt zo :P :D

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:17

Ik heb geen idee hoe het bij mij zit, ik ben verzekerd via zilveren kruis en ik ga gewoon naar de apotheek en vraag om een herhalingsrecept van de microgynon en die heb ik steeds wel gehad. Zonder problemen of wat ook.

1x wel iets geks, ivm verhuizing was ik blijkbaar ook ineens veranderd van apotheek. Toen mijn oma daar was, bleek dat er een herhalingrecept klaar stond voor mij. Terwijl ik daar dus nog nooit geweest was.. :? En dit was ook niet de originele microgynon.
Dus ik ben terug gegaan en heb gezegd dat ze ze terug mochten, ten eerste omdat t niet was wat ik altijd kreeg en ten tweede omdat ik nooit bij die apotheek kwam.
Bleek dus idd ook dat t die vervangende was, omdat de merknaam niet meer gevoerd werd, maar alleen de werkzame stof ofzo.

Als ik dit allemaal zo lees, ben ik blij dat ik gewoon terug ben gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:34

@ Snoevie, geven jullie ook de YAZ pil uit?(24+4)

Ik vind dit een hele fijne pil. Ik ben niet meer zo zwaar ongesteld, huid is rustig, ben er iets van afgevallen(ik wist niet dat ik kon afvallen...) en ik heb AAAALTIJD zin in sex whahahha. geintje!

Dus misschien een aanrader voor sommigen?

Edit

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:52

Slachtoffer van de pil ... Pft, téll me about it. Ik werd er dik van, had bijna dagelijks hoofdpijn, één dag voor m'n menstuatie ging ik haast dood van de pijn, kreeg er acné van, vrijwel geen zin in sex, last van stemmingswisselingen, noem het maar op. Vooral dat laatste vond ik mega irritant :( . Ik dacht altijd dat het een typisch vrouwen ding was (huilen en zeiken om de domste dingen), maar sinds ik de pil niet meer slik leef ik een stuk stabieler en minder emotioneel leven.

Ik ben twee jaar gestopt geweest, maar toch weer begonnen toen ik een vaste relatie kreeg, maar helaas, dezelfde symptomen kwamen terug. Nu alweer een half jaar gestopt gelukkig. Nee, dat ding komt er bij mij niet meer in :n.

Ik ben nog steeds op zoek naar hét voorbehoedsmiddel. Aan condooms kan ik (en vooral mijn vriend) niet wennen en toch wil ik het liefst niet meer aan de hormonen. (Ik ben altijd aan de lichtse pil geweest, en zelfs daarvan dus heel veel last gehad.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:59

@dani

Ik noem daarom de Yaz pil. Misschien is het een idee? Het heeft minder hormonen en je slikt m 24 dagen ipv 21. Ik ben er ook beter door geworden!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:02

kun j iets meer vertellen over de yaz pil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:05

Ja hoor.

Maar voordat ik alles dubbel ga typen, kijk hier maar even : http://www.24plus4.nl/ :)

Ik vind het erg prettig!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:24

thnx!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:07

Nog een kleine toevoeging over de agressie waar wij in de apotheek nu dagelijks mee te maken krijgen:
Eerst gingen de pillen en wat andere medicatie over op een "goedkopere variant" nu zijn ze begonnen met het omgooien van slaap en kalmeringsmiddelen! Kun je nagaan hoe dat uitpakt! Kan je vertellen dat we vanaf 1 januari al een paar incidenten hebben gehad waarbij de baas al met de telfoon klaar stond om de politie te bellen.

Dus tja, als mensen heel boos gaan doen om de pil zijn we daar gewoon niet echt heel blij mee! Wij kunnen en mogen er zeer weinig aan veranderen, en zouden het als apotheek zijnde ook heel graag anders zien! De beste optie voor als het je niet bevalt: meteen langs de huisarts! Die kan medische noodzaak op het recept zetten zodat je zonder problemen je oude pil kunt krijgen!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:55

Dankje Joolien! Ik ga zeker even kijken. Had jij zelf ook last bij Microginon (of hoe je dat ook schrijft) 30?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:58

wij leveren ook de Yaz af,al gaat het nog niet zo hard bij ons.
de website hierboven genoemd bevat alle info,maar voor vragen staat mijn PM box open!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:54

Ik heb ook weer wat..
Laatst ook al wat gepost hier, ik begon ooit met de Microgynon, geen klachten. Toen kreeg ik Stediril en kreeg heftige buikpijn. Nu heb ik Marvelon, ben aan het eind van m'n 2e strip. Geen buikklachten meer of andere gekke dingen, behalve heele zere borsten:( Ik kan niet eens hardlopen met een gewone bh aan!

Wat denk jij hiervan snoevie? Kan dat door de pil komen? Ik ben 20 jaar, beetje gek als ze nu ineens nog gaan groeien?:S
Hoe zit het met de overgang van stediril naar marvelon, straks ben ik nog zwanger. Ik heb wel een stopweek gedaan ertussen...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:05

Nee hoor is niet gek! Je lichaam moet nog wennen aan de nieuwe hormomen en het kan zijn dat je borsten inderdaad groeien.

Als je van stediril overgaat naar marvelon en een stopweek hebt ingelast moet je wel rekening houden met een periode van 14 dagen dat je extra voorbehoedsmiddelen moet gebruiken.

Over een tijdje kan ik gebruikers ervaring van yaz24+4 geven! Na deze laatste yasmin strip ga ik over op de 24+4!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 07:57

rensju je kan van de marvelon,omdat die nieuw voor je is,gevoelige borsten krijgen,het zijn toch andere hormonen,maar echt groeien zullen ze niet meer hoor.
hoelang ben je inmiddels bezig met de marvelon?
je moet idd 14 dagen extra voorzorgsmaatregelen nemen(of vriendlief even links laten liggen,of hem een regenjasje aantrekken :D )

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:43

Ik moet nog 2 pillen, en dan heb ik 2 strippen gehad. Bij de huisarts hadden ze niks gezegd verder, ze had gezegd dat ik gewoon kon beginnen na de stopweek en niks over niet-veilig gezegd. Kan me nu dus ook niet meer herrinneren wat we die 14 dagen uitgespookt hebben..:P
Ik heb doorgeslikt tussen deze 2 strips, en ga nu maar even een stopweekje houden.. kijken wat er gebeurt.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:33

Snoevie schreef:
gevoelige borsten krijgen,het zijn toch andere hormonen,maar echt groeien zullen ze niet meer hoor.

Hey, das nou jammer. Zou voor mij een reden kunnen zijn die pil te gaan slikken ;).

Ik ben info aan het verzamelen over die Yazpil ... Misschien dat ik dat toch maar eens ga proberen. Zijn er meer mensen met ervaring? Ik hoor het graag! Ik vind het een beetje 'eng' omdat het nieuw is ...

De regenjasjes gaan ons een beetje de keel uit hangen. En vriend links laten liggen is ook geen optie, daar maak ik 'm niet vrolijk mee (hij slaapt gewoonlijk op de rechterhelft namelijk ;)).