Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:19

Heb gelezen dat als je het tijdens je menstruatie laat zetten het direct werkt. Maar als ik het dan dus buiten mijn menstruatie laat zetten dan werkt het pas de maand daarna ofzo?? Daar heb ik eigenlijk de komende maand weinig problemen mee Nagelbijten / Gniffelen

Daarbij hoop ik dat ze in duitsland ook de mirena kennen, anders word het zo'n koper spiraaltje...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:19

Ze zijn niet achterlijk daar Haha! .

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:20

Ze doen dat tijdens de menstruatie omdat je baarmoedermond dan wat verder open staat en ze er dus beter bij kunnen.
En die dokters zijn dat gewoon gewend hoor.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:22

getup schreef:
Ze zijn niet achterlijk daar Haha! .

whaha nee dat denk ik ook niet, maar aangezien ik er geen verstand van heb, weet ik niet of het misschien iets puur hollands is Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Vonnie84 schreef:
Ze doen dat tijdens de menstruatie omdat je baarmoedermond dan wat verder open staat en ze er dus beter bij kunnen.
En die dokters zijn dat gewoon gewend hoor.

hmmmz ja dat scheelt een beetje meer pijn ook met zetten Tong uitsteken
Ze zullen het idd wel gewend zijn, maar ik vind het normaal al een raar iets dat er iemand in mn muts zit te graaien, maar als ik dan ook nog in mn periode zit, vind ik het nog smerig ook Bloos Vork

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:23

Ik zit er over te denken om een spiraaltje te laten zetten, ik ben het gezooi met die pil en hormonen en bla helemaal zat (word overal chaggerijnig/moe/'zin'loos van, ik vergeet de pil in te nemen en hoef geen ring in mn doos te hebben) maareh.. ik hoorde dat dat wel pijn doet.
Als genuine watje ben ik benieuwd of mensen hier ervaringen hebben? Ik ben 19 en geen kindjes gehad dus de hele bedoeling is niet eh.. opgerekt Tong uitsteken

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:00

hele stomma vraag mischiren maar wat is een nuvaring?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:08

Moet je heel even googelen,en anders even een paar pagina's terug kijken.
Nuvaring.nl ofzoiets. Lachen

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:35

ik ben ook gestopt met de pil inmiddels al 5 maanden. Veel beter zo... die risico's knaagden ook aan mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:40

Airiin schreef:
Ik zit er over te denken om een spiraaltje te laten zetten, ik ben het gezooi met die pil en hormonen en bla helemaal zat (word overal chaggerijnig/moe/'zin'loos van, ik vergeet de pil in te nemen en hoef geen ring in mn doos te hebben) maareh.. ik hoorde dat dat wel pijn doet.
Als genuine watje ben ik benieuwd of mensen hier ervaringen hebben? Ik ben 19 en geen kindjes gehad dus de hele bedoeling is niet eh.. opgerekt Tong uitsteken

Ik heb wel kindjes, maar heb van het zetten niks gevoeld. Helaas ken ik ook mensen waarbij het pijnlijker was, maar diegene had ook nog eens een gekantelde baarmoeder, dus dat is dan überhaupt pijnlijk. Ik ben erg blij met mijn spiraaltje. Mijn menstruatie is drastisch afgenomen, geen last met seks, en hoef nergens aan te denken Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 00:12

Ik heb de ring (3 ringen, voor 3 maanden dus) inmiddels in de koelkast liggen. Nu even wachten op m'n menstruatie Haha! . Schrok wel even van de grootte van de ring, maar volgens de huisarts is dat een kwestie van wennen. Het is nou ook weer niet zo dat je een hoepel moet inbrengen, maar toch Clown

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 00:22

whaha Een hoepel ROFL
Ik kan me er niks bij voorstellen, maar het lijkt me nou ook helemaal niks eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:53

Ik ben al zo'n 3 jaar geleden met de pil gestopt. wat een gekloot zeg.....
Ben toen overgestapt op de Nuvaring, toen waren er nog niet eens zo heel veel gebruikers.
Ben er super tevreden mee.
Hoef er maar 1x in de 3 weken aan te denken. Dan 1 ringvrije week en dan weer 3 weken in.
Veel minder hormonen omdat de ring op de plek zit waar de hormonen afgeleverd moeten worden.

Kost me alleen wel 20,- per 3 maand.
Ben verzekerd bij UMC zorgverzekering en heb als aanvullend pakket Accent.

Die ring is zo ingebracht hoor. Vergelijk het met van die siliconen armbandjes die je een paar jaar geleden had, die kon je ook dubbel knijpen, zo is het bij de nuvaring ook.
In het begin zul je meerdere malen per dag even voelen of ie er nog wel in zit Nagelbijten / Gniffelen maar dat is na verloop van tijd over. Ik was echt bang dat ik m verloor als ik naar de wc ging ROFL

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:42

Hoepel ROFL nu krijg ik weer een mental picture Huilen van het lachen

Ik ga maar eens informeren bij mijn HA over een spiraaltje dan, ben benieuwd wat hij er van zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:20

Ik kreeg vooral een mental picture van die siliconenarmbandjes... *Zag mezelf al een gekleurd siliconenarmbandje in d'r doos prutsen* Nagelbijten / Gniffelen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:23

Nouks schreef:
Ik kreeg vooral een mental picture van die siliconenarmbandjes... *Zag mezelf al een gekleurd siliconenarmbandje in d'r doos prutsen* Nagelbijten / Gniffelen

Als ze ze nou ook eens in blitse kleuren gingen leveren, konden we ze na gebruik, hergebruiken ROFL

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:26

*lauching my horses' rump off*

Dat zie ik mezelf nou niet echt doen... Haha!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:07

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:21

Na het lezen van het verhaal van CarolShadow ben ik gaan nadenken, en ben ook tot het besluit gekomen te stoppen met de pil.

Ik moet er nu nog 2 slikken en mocht ik inderdaad last krijgen ben al eerder gestopt en had toen echt heel veel last van me rug en mijn cyclus was ook niet helemaal Ju van het maar ik wil ook zonder kunnen bedenk je even als je kinderen wil en je kan niet eens stoppen met de pil Knipoog dan baal je wel ff hoor!

Zal jullie op de hoogte houden, hoe het met me gaat na dat ik ben gestopt.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:07

Haha, die armbandjes lijkt het idd ook op! Ik kan echt niet wachten tot ik ongesteld ben Nagelbijten / Gniffelen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:14

Heb ze vanmiddag opgehaald...
Kan inderdaad ook niet wachten tot ik ongesteld ben...hahah... ben echt zo benieuwd!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:00

Ik ben gestopt met de pil om gewoon eens uit te proberen of ik me er beter door zou gaan voelen, omdat ik nogal wat "vage klachten" had.. en m'n therapeut 't ergens anders op afschuift, had ik zo'n idee van hey hallow ik ga daar 's achter aan rennen of 't niet van de pil zou kunnen zijn.. maar moet zeggen ben vanaf vorige week vrijdag gestopt, maar moet zeggen voel me al stukken beter Lachen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:21

Ik heb van de week een test ring gekregen van mijn arts. Ik schrok ook van de grootte, maar ben benieuwd. Op zich heb ik geen klagen over de pil, maar volgens de dokter was microginon een zwaar verouderd middel en zou of een lichtere variant voorschrijven of de volgens hem de elegante oplossing, ofwel nuva ring.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:10

Ik ben nu ook ruim een maand gestopt met de pil. Bevalt prima, maar wil op den duur wel weer een anticonceptiemiddel en als het even kan met zo min mogelijk / geen hormonen.

Is er iemand die ervaring heeft met de Gynefix?
Kwam het al surfend tegen, had er nog nooit van gehoord..

http://www.wildemeersch.com/GyneFixVoordelen.html

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:03

Sizzle schreef:
Ik heb van de week een test ring gekregen van mijn arts. Ik schrok ook van de grootte, maar ben benieuwd. Op zich heb ik geen klagen over de pil, maar volgens de dokter was microginon een zwaar verouderd middel en zou of een lichtere variant voorschrijven of de volgens hem de elegante oplossing, ofwel nuva ring.

Het hoepeleffect Tong uitsteken

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:48

Nou ik ben inmiddels een paar maanden gestopt met de pil, en minstens 3 kilo afgevallen!! En een stuk vrolijker Lachen Geen pil meer voor mij.