Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Blue_Eyes schreef:Voor mij is dat reden genoeg om de gok te nemen... een vriendin van me zou een kindje krijgen met het syndroom van Turner, dus geen nieren en geen blaas hebben. Dat kindje kon dus niet langer dan een dag leven. De artsen raadden aan de zwangerschap af te breken, maar de ouders wilden dat niet vanuit hun geloofsovertuiging.
Het kind werd geboren, is inmiddels 10 en een gezonder meisje heb je nooit gezien...
Charaz schreef:Blue_Eyes schreef:Voor mij is dat reden genoeg om de gok te nemen... een vriendin van me zou een kindje krijgen met het syndroom van Turner, dus geen nieren en geen blaas hebben. Dat kindje kon dus niet langer dan een dag leven. De artsen raadden aan de zwangerschap af te breken, maar de ouders wilden dat niet vanuit hun geloofsovertuiging.
Het kind werd geboren, is inmiddels 10 en een gezonder meisje heb je nooit gezien...
Weet je wel wat het syndroom van Turner inhoud? Dan ontbreekt een gedeelte of een heel X chromosoom. Een jongen is dan niet levensvatbaar, maar een meisje wel.
Breitling schreef:nee.
Als ik in een vroeg stadium al te weten krijg dat het kind (zwaar) gehandicapt is zou ik het weg laten halen.
Bij een kleine afwijking oid niet, maar als het kind echt behoorlijk gehandicapt zou zijn wel.
Snoevie schreef:ik had een poos terug een reportage gezien waarin een stel heel erg graag een kindje wilde.
de vrouw raakte ook zwanger na lange tijd,maar uit echo's en later onderzoek bleek dat het kindje zo ernstig gehandicapt was dat het maar een paar uur zou leven.
de ouders geloofden dit niet,want volgens hen zou god het kindje gezond ter wereld laten komen,ze wisten het écht zeker.
dus het kindje werd geboren,en stierf na een aantal zeer pijnlijke en nare uren.
toen de verslaggever vroeg hoe het nou kon dat het kindje toch zwaar gehandicapt ter wereld kwam was het antwoord: ja dat was gods wil
ik was lichtelijk verbaasd na dit gezien te hebben.
ik kan me best indenken dat voor sommigen abortus geen optie is.
maar als je nou zou weten dat je kindje niet lang te leven heeft,met een zeer zware handicap en veel pijn?
pinuts schreef:Blue eyes: zou voor jou nooit arbortus een optie zijn? of wel als het kindje blijkt ernstig ziek te zijn, en een kasplantje zou worden ( het ergste geval zeg maar..)