Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:35

joyce2 schreef:
Mijn huisarts denkt heel goed mee over de migraine, mijn vorige huisarts deed dat absoluut niet! Toen ik mijn nieuwe huisarts mailde (ja dat kan tegenwoordig) of ik een andere imigran mocht proberen dan de zetpil, kon ik de volgende dag gelijk een doos neusspray ophalen. Nu houd ik elke keer bij wanneer ik hoofdpijn heb (sterretje op de kalender) en wanneer het doorzet in migraine (sterretje met rondje er omheen). Als ik 2x per maand of vaker migraine heb, gaat ie me op preventieve medicijnen zetten.

Is dat al een voorwaarde voor preventieve medicijnen? Dat heb ik vaak ook wel, maar het lijkt me niet zo prettig omdat je dan altijd iets moet slikken. Weet niet of dat voor mij voldoende voordelen zou opleveren.

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:45

Ik mag het dan gaan overleggen met hem, of ik dat wil. Ik heb net in mn agenda gekeken hoe het met aanvallen zit deze maand: 7x hoofdpijn gehad deze maand en 2x migraine waarvoor ik ook medicijnen heb gebruikt. Ik zou dus al mogen bellen voor andere medicijnen, maar zelf slik ik het liefst zo min mogelijk. Als het bij die 2 aanvallen per maand blijft en die paar keer hoofdpijn, doe ik het liever af met de imigran. Als het nou echt de spuigaten uit gaat lopen, ga ik er eens over nadenken of ik preventieve medicijnen wil.

Wat ik vanochtend dacht is dus ook uitgekomen, eind van de middag zette het zeuren door en aangezien ik alleen op mn werk stond heb ik de imigran neusspray gebruikt (voor het eerst). Ik dacht eerst, het valt wel mee, ik had het niet heel hard opgesnoven, dus in eerste instantie kwam er geen spul in mn keel. Tot ik een paar minuten later een loopneus kreeg en ik even mn neus ophaalde GATVERDAMME, zelfs met een extra sterke king pepermunt in mn mond was het nog smerig. Ik was niet zo heel misselijk, omdat ik eens een keer optijd de medicijnen heb gebruikt, maar nadat ik dat vieze spul in mn mond kreeg werd ik toch echt wel ff beroerd. Was blij dat ik het laatste uur geen klanten meer in de winkel heb gehad. De aanval zakte overigens wel snel weg, dus dat is fijn. Maar ik ga de zetpillen er wel bij houden voor als ik gewoon lekker thuis zit...

@ Lalidan, wat een huge ding zeg! Zelfs die kleine is nog een gevaarte. Hoe doe je dat dan als je dat meeneemt? In een grote tas stoppen ofzo? Mag van geluk spreken dat ik het af kan met mn imigrannetjes!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:47

Vervelend joyce dat de aanval doorzette! Die smaak is inderdaad erg vies, pepermunt werkte bij mij ook niet, sterke kauwgom ging al beter, maar ik heb heel snel om de injecties gevraagd.

Ja, zelfs het kleine ding is nog groot.... hij weegt nog zo'n 5 kilo. Meestal heb ik hem gewoon in de auto staan, over het algemeen ga ik toch overal met de auto heen :o En zeker in zo'n periode, want dan ben ik toch al behoorlijk afgemat omdat je toch al weinig slaapt. En dan gewoon zorgen dat je in de buurt van de auto blijft. Ik heb wel zo'n rugzak op wieltjes waar hij inpast, maar ik ben toch heel erg bang dat hij tijdens het rollen omvalt en dat dan het reduceerventiel eraf knalt ofzo.... ze blijven toch explosie- en vlieggevaarlijk, dus doe ik dat liever niet te veel.
Maar dit is dus ook de voornaamste reden dat het bij migraine eigenlijk niet gebruikt word, het is gewoon te lastig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:53

Even een tip... Ga geen helmen passen als je de dag ervoor migraine hebt gehad! Ik moest kijken of ik een S of een XS moest hebben, heb steeds verschillend advies gehad, dus helm op, helm af, verschillende merken geprobeerd en uiteindelijk toch een juiste helm gevonden. In de winkel was het behoorlijk warm en ik had een motorjas aan die ik gepast had, om te kijken of de helm erbij paste. Jemig zeg, wat voelde ik me beroerd daarna, kreeg zowat weer een aanval! Maarja, k heb nu wel een hele mooie, goed passende motorhelm en een mooie winterjas ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:59

In elk geval mooie spullen gekocht, Joyce! ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:19

oooh wat vervelend joyce, maar nu heb je wel mooie spullen...

ik kreeg er vandaag weer bijna 1...pff ik hoop dat het gedonder niet weer gaat beginnen, de vorige keer die bijna doorzette was door een knipperende lamp en als deze doorzet dan is het door vermoeidheid en anders zou ik het echt niet weten...

toen ik er zoveel last van had was de oorzaak duidelijk: STRESS...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:33

Hoe is het vandaag met jullie? Ik werd wakker met hoofdpijn, maar had het idee dat ik vanacht gewoon verkeerd op mn kussen heb gelegen, gelijk 1000 mg paracetamol in mn mik geduwd en toen ik terug kwam van stal was de hoofdpijn ook aardig afgezakt, dus het zal idd een spierenkwestie zijn geweest (gelukkig...).

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:40

hij heeft niet doorgezet...dus waarschijnlijk gewoon wat hoofdpijn door vermoeidheid die gelukkig niet is doorgeslagen in migraine...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:42

toch blijf je dan in spanning zitten he, zal het doorzetten of niet, zal ik een imigran nemen of niet... Lastig hoor.. Maar wel fijn dat het niet heeft doorgezet!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:44

ja ik had wel zoiets van laat het toch niet waar zijn...en gelukkig was het ook niet zo...vooral niet nu ik aan het afbouwen ben...

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:46

Hallo, hier nog iemand met migraine. Ben nu 17 jaar en heb het al sinds mijn 10e ongeveer. ''Vroeger'' had ik de gewone ibuprofen, tevens had ik vroeger altijd alleen last van hoofdpijn en last van het licht tegenwoordig ben ik er erg misselijk bij en moet ik overgeven. Ik gebruik nu ibuprofenbruis dit kan ik alleen innemen nadat mijn misselijkheid is afgezakt na de zetpil anders komt het er zo weer uit. :P Vroeger had ik dit ongeveer 2 a 3 keer in de maand en nu zo ongeveer 1 keer in de maand.

Het is zo verminderd doordat ik als kind me nergens wat van aantrok, als ik op de trampoline wou springen net als alle andere kinderen dee ik dat gewoon (achteraf wel stom) maar als kind denk je daar niet bij na. Nu ik wat ouder ben weet ik waar mijn grenzen ligen. :)

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:47

Tevens krijg ik nergens last van als ik chochola eet bijvoorbeeld, bij mij is het puur als ik te moe ben ongestelt ect.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:51

joyce2: ik heb ook een poos last gehad van mijn nek/rug hierdoor kreeg ik ook migraine en ben behandeld door een fysio, wat bleek mijn spieren waren te zwak en konden alles wat ik wou niet aan en kreeg ik pijn in me nek en via de nek weer migraine.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 08:55

Welkom lilian , ik hoop dat je iets aan dit topic zult hebben. Fijn dat je migraine nu je wat ouder wordt wel wat afneemt. Bij mij neemt het juist toe nu...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 09:59

Ze zeggen ook dat als je op jonge leeftijd migraine krijgt, de kans groot is dat je er overheen groeit als je ouder word, net als met Astma. Hoeft natuurlijk niet, maar de kans is groter om er vanaf te komen als je het op jonge leeftijd hebt gekregen. Vriendin van mij heeft het ook heel erg gehad en is er nu eigenlijk helemaal vanaf. Dus wie weet Lilian ;)

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:18

Oe dat klinkt wel mooi, heb het inderdaad ook wel eens gehoord.

Eroslover, dat is vervelend dat het bij jou juist toeneemt. :(:)

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:16

Phoe net weer bijna een aanval. Alleen van de medicijnen word ik zoooo moe, maar optijd naar bed.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:47

Met mij gaat het best goed! Ik heb het nu 4 weken bijgehouden waarin ik 6 aanvallen had waarvan er maar 1 is doorgebroken en ik er 5 heb kunnen stoppen. De combi Naproxen en Imigran doet het goed bij mij om ze te stoppen.

Vandaag heb ik overleg met mijn neuroloog besloten om de profylaxe nog even uit te stellen. Ik kan hier prima mee leven zolang de aanvallen goed en snel te behandelen zijn. Hij vond het wel dapper, want hij fronste even toen ik zei dat ik er 'maar 6' had gehad de laatste paar weken.

Maar ja, vroeger had ik soms deze frequentie per week! Op het verhaal van een paar weken terug dat ik er een paar achterelkaar had, of dat het er eentje was die steeds terugkwam proberen we de doserig van de Imigran te verhogen en ik kan Maxalt proberen. Als het niet gaat kan ik altijd nog terugvallen op de Topamax e.d.

Gelukkig begreep hij heel goed dat ik hiervoor koos ipv voor de zware medicatie. Met twee kleine kinderen durf ik niet van die paardenmiddelen aan. Ik mag alleen de 10 x per maand Imigran niet overschrijden, daar moet ik goed op letten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:51

Wat fijn erretje, dat het zo goed gaat! En kan me inderdaad wel voorstellen dat je zegt dat zolang de aanvallen snel te stoppen zijn, je het wel te doen vind!
Hopenlijk blijft het zo goed gaan!

@lammie: gaat het nog steeds goed met het afbouwen??

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:56

ja met afbouwen gaat het nog steeds goed...volgende week weer naarde huisarts en dan kijken we of we naar een volgende stap kunnen gaan (1 keer daags 150mg)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:57

wel 2 keer bijna een aanval gehad maar daar waren de oorzaken duidelijk van...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:59

Erretje schreef:
Met mij gaat het best goed! Ik heb het nu 4 weken bijgehouden waarin ik 6 aanvallen had waarvan er maar 1 is doorgebroken en ik er 5 heb kunnen stoppen. De combi Naproxen en Imigran doet het goed bij mij om ze te stoppen.

Vandaag heb ik overleg met mijn neuroloog besloten om de profylaxe nog even uit te stellen. Ik kan hier prima mee leven zolang de aanvallen goed en snel te behandelen zijn. Hij vond het wel dapper, want hij fronste even toen ik zei dat ik er 'maar 6' had gehad de laatste paar weken.

Maar ja, vroeger had ik soms deze frequentie per week! Op het verhaal van een paar weken terug dat ik er een paar achterelkaar had, of dat het er eentje was die steeds terugkwam proberen we de doserig van de Imigran te verhogen en ik kan Maxalt proberen. Als het niet gaat kan ik altijd nog terugvallen op de Topamax e.d.

Gelukkig begreep hij heel goed dat ik hiervoor koos ipv voor de zware medicatie. Met twee kleine kinderen durf ik niet van die paardenmiddelen aan. Ik mag alleen de 10 x per maand Imigran niet overschrijden, daar moet ik goed op letten.

ik heb een paar maanden gehad dat ik geen dag zonder de imigran kon...dit vond de huisarts dan ook frustrerend omdat ik al een sterk middel heb om ze te voorkomen...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:05

@Lammie: Maar dan veroorzaakt de Imigran toch medicijnafhankelijke migraine? Dat was een voorwaarde, ik mocht niet meer dan 10x per maand Imi slikken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:08

FIjn dat het goed gaat Lammie! Hopen dat de volgende stap ook goed gaat!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:10

nou dat was het bij mij dus niet...bij mij had de migraine heel erg te maken met de hoeveelheid stress...als de stress minder was waren de aanvallen minder hevig, was de stress heel hoog dan had ik ook veel migraine...
ik heb dan ook best wel eens op dagen dat ik vrij was en de aanvallen nog te doen waren geen imigran genomen...het was natuurlijk niet leuk maar wilde ook zo min mogelijk zooi in mijn lijf...