Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Wat is eigenlijk de normale waarde van de trombocyten
Oscar schreef:De feeststemming zat er al lekker in hepurny schreef:Wat is eigenlijk de normale waarde van de trombocyten
Ik zal even wat copy-pasten uit mijn dossier:
Trombocyten 150 - 400
292 296 - 278
Dat 150-400 is dan de referentiewaarde (dus waar het tussen moet zitten) en die getallen eronder zijn mijn laatste metingen. Aan de getallen te zien ligt er ergens gemiddeld.
djinnie schreef:Ik lees op nu.nl dat het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft besloten dat landen een vaccinatieplicht mogen invoeren. Dit naar aanleiding van een zaak in Tjechië met de verplichting tot het enten tegen 7 kinderziektes, meen ik.
Ik schrik daar eigenlijk best wel van..
Femke_Tweety schreef:Dat een land mag verplichten vind ik erg onprettig.
Ik ben absoluut voor enten, snap ook zéér goed het belang.
Daar is geen twijfel over.
Maar ik vind dat je als mens het recht hebt om nee te zeggen tegen entingen en medicijnen.
djinnie schreef:Welk Grote Plan? Ik heb geen paranoide ideeën verder.![]()
Ik lees er wel vaker over en heb ook gelezen over het spanningsveld tussen diverse grondwetten, maar ik vind de uitspraak ven het hof voor de rechten van de mens serieus heftig. En tot op zekere hoogte zelfs teleurstellend, zelfs voor de zaak in Tjechië.
Citaat:Artikel 24
32
1 De Staten die partij zijn, erkennen het recht van het kind op het genot van de grootst mogelijke mate van gezondheid en op voorzieningen voor de behandeling van ziekte en het herstel van de gezondheid. De Staten die partij zijn, streven ernaar te waarborgen dat geen enkel kind zijn of haar recht op toegang tot deze voorzieningen voor gezondheidszorg wordt onthouden.
2 De Staten die partij zijn, streven de volledige verwezenlijking van dit recht na en nemen passende maatregelen, met name:
a. om baby- en kindersterfte te verminderen;
b. om de verlening van de nodige medische hulp en gezondheidszorg aan alle kinderen te waarborgen, met nadruk op de ontwikkeling van de eerste-lijnsgezondheidszorg;
c. om ziekte, ondervoeding en slechte voeding te bestrijden, mede binnen het kader van de eerste-lijnsgezondheidszorg, door onder andere het toepassen van gemakkelijk beschikbare technologie en door het voorzien in voedsel met voldoende voedingswaarde en zuiver drinkwater, de gevaren en risico's van milieuverontreiniging in aanmerking nemend;
d. om passende pre- en postnatale gezondheidszorg voor moeders te waarborgen;
e. om te waarborgen dat alle geledingen van de samenleving, met name ouders en kinderen, worden voorgelicht over, toegang hebben tot onderwijs over, en worden gesteund in het gebruik van de fundamentele kennis van de gezondheid van en de voeding van kinderen, de voordelen van borstvoeding, hygiëne en sanitaire voorzieningen en het voorkomen van ongevallen;
f. om preventieve gezondheidszorg, begeleiding voor ouders, en voorzieningen voor en voorlichting over gezinsplanning te ontwikkelen.
3 De Staten die partij zijn, nemen alle doeltreffende en passende maatregelen teneinde traditionele gebruiken die schadelijk zijn voor de gezondheid van kinderen af te schaffen.
4 De Staten die partij zijn, verbinden zich ertoe internationale samenwerking te bevorderen en aan te moedigen teneinde geleidelijk de algehele verwezenlijking van het in dit artikel erkende recht te bewerkstelligen. Wat dit betreft wordt in het bijzonder rekening gehouden met de behoeften van ontwikkelingslanden.
secricible schreef:Verplichting ben ik ook heel erg op tegen. En ook tegen een semi verplichting waarbij mensen bijvoorbeeld financieel zodanig gekort worden dat niet vaccineren geen optie is.
Intern levert dat me alleen een conflict op als de vaccinatiegraad echt zodanig laag wordt dat mazelen ed weer vol terug kunnen komen. Maar voor nu is dst niet aan de orde.
Sizzle schreef:Als je al die punten letterlijk neemt moeten ze in feite ook verplichten dat ieder kind iedere dag groente en fruit binnen krijgt en niet in een omgezonde omgeving woont.