Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

purny

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 12:42

Wat is eigenlijk de normale waarde van de trombocyten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:56

Pandora2 schreef:
IMJ schreef:
Dat supervakantie, daar hoop ik dan maar op! Mooiste zou zijn in tablet vorm :D

Supervakantie voor een supervaccin. Ik zie het wel zitten 8-)
Heerlijke autocorrect dit :D

In tabletvorm verstopt in zo'n Surprise-eitje om het helemaal af te maken :Y)
Sorry, 't is nog vroeg :')

:+ :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:23

De feeststemming zat er al lekker in he :))

purny schreef:

Ik zal even wat copy-pasten uit mijn dossier:

Trombocyten 150 - 400
292 296 - 278

Dat 150-400 is dan de referentiewaarde (dus waar het tussen moet zitten) en die getallen eronder zijn mijn laatste metingen. Aan de getallen te zien ligt er ergens gemiddeld.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 15:03

De Volkskrant meldt dat de prikstop met AZ verlengd wordt + dat de Gezondheidsraad overweegt helemaal te stoppen? Hoor ik op de radio.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 15:05

O dat is fijn voor de mensen die de 1e prik al gehad hebben. Ondanks dat ik ergens de bezorgdheid wel steeds meer kan begrijpen vind ik het geen verstandig besluit. We gaan zo wel echt heel veel vertraging oplopen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 15:06

Oscar schreef:
De feeststemming zat er al lekker in he :))

purny schreef:

Ik zal even wat copy-pasten uit mijn dossier:

Trombocyten 150 - 400
292 296 - 278

Dat 150-400 is dan de referentiewaarde (dus waar het tussen moet zitten) en die getallen eronder zijn mijn laatste metingen. Aan de getallen te zien ligt er ergens gemiddeld.

Oh dan zit het bij mij wel goed. Ik laat altijd 1 keer per jaar alles checken

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 15:59

Ik lees op nu.nl dat het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft besloten dat landen een vaccinatieplicht mogen invoeren. Dit naar aanleiding van een zaak in Tjechië met de verplichting tot het enten tegen 7 kinderziektes, meen ik.

Ik schrik daar eigenlijk best wel van..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:12

djinnie schreef:
Ik lees op nu.nl dat het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft besloten dat landen een vaccinatieplicht mogen invoeren. Dit naar aanleiding van een zaak in Tjechië met de verplichting tot het enten tegen 7 kinderziektes, meen ik.

Ik schrik daar eigenlijk best wel van..

Ik ook. Wat dan met onze grondwet?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:25

Volgens mij omdat, en dat is dacht ik al echt wel een paar keer besproken:
"In onze grondrechten zit een ingebakken spanningsveld, in dit geval o.a. art. 6 (godsdienstvrijheid) en art. 10 en 11 (persoonlijke levenssfeer en onaantastbaarheid lichaam) versus art. 22 (bescherming volksgezondheid)"

Om dat goed te fixen is er een aanvulling of wetswijziging nodig.. :j

Ik zag dat op social media ook alweeeer voorbij komen, met (altijd dezelfde) geshockeerde vrinden. Ik denk dan, als je nou een beetje oplet, dan had je daar een poosje geleden ook over kunnen lezen in plaats van steeds doen alsof iets als een totale verrassing komt.. ..

En/of het hof vd rechten vd mens is óók betrokken bij het Grote Plan :j .. wie zal het zeggen..

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:41

Welk Grote Plan? Ik heb geen paranoide ideeën verder. _O-

Ik lees er wel vaker over en heb ook gelezen over het spanningsveld tussen diverse grondwetten, maar ik vind de uitspraak ven het hof voor de rechten van de mens serieus heftig. En tot op zekere hoogte zelfs teleurstellend, zelfs voor de zaak in Tjechië.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:11

Het gaat (nog) niet om Corona maar bvb mazelen, volgens mij is in Duitsland die ook al verplicht. Want een mazelenepidemie zit niemand op te wachten. Of polio of noem ze maar op.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:19

Dat een land mag verplichten vind ik erg onprettig.

Ik ben absoluut voor enten, snap ook zéér goed het belang.
Daar is geen twijfel over.

Maar ik vind dat je als mens het recht hebt om nee te zeggen tegen entingen en medicijnen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:27

Femke_Tweety schreef:
Dat een land mag verplichten vind ik erg onprettig.

Ik ben absoluut voor enten, snap ook zéér goed het belang.
Daar is geen twijfel over.

Maar ik vind dat je als mens het recht hebt om nee te zeggen tegen entingen en medicijnen.

Ik denk dat je dat recht houd alleen zal een regering daar consequenties aan kunnen hangen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:37

Ik vind dat ook echt ingewikkeld.
Sowieso vind ik het ingewikkeld dat een overheid inenten kan verplichten maar laks is met sigarettenverkoop verder aan banden kan leggen of fijnstof verder reduceren bijvoorbeeld.
Of dingen als Fluoride toevoegen aan drinkwater waar je dan niet echt meer onderuit komt.
Ik heb niets tegen vaccineren maar heb vooral moeite met de inconsistentie die erachter zit.
Een wet die dat in staat stelt vind ik best wel een heftige inbreuk waarvan je niet goed de toekomstige consequenties kan overzien.

Het klinkt misschien ver gezocht maar de eenkinds politiek in China was ook omdat de overheid het beste met hun land voor had. Medische handelingen opleggen kan eerst nog rechtlijnig lijken maar zulke grenzen kunnen ook vervagen tot je weer dingen als abortus mag verbieden bijv.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:21

Nou ja, dat dus, Sizzle. Alsof het individu niet langer belangrijk is en er alleen wordt gekeken naar het Grote Geheel. En deze uitkomst ging inderdaad over het vaccineren tegen kinderziektes. Mijn kinderen zijn beide volledig gevaccineerd, maar toch vind ik een verplichting een ontzettend zware maatregel. Te zwaar.

Maar er stond wel specifiek bij dat landen erg naar de uitkomst keken ivm mogelijke verplichting coronavaccinatie. Met name Frankrijk werd genoemd, dat zij dat toch wel nauwlettend in de gaten hielden.

En ik weet dat het kabinet vooralsnog volhoudt aan de 'vaccineren mag geen verplichting zijn' opmerking, maar mondkapjes waren eerst ook absoluut niet nodig en de avondklok zou er ook als eerste afgaan...

Ik heb geen moeite met het mondkapje of de avondklok en er bestaat natuurlijk zoiets als voortschrijdend inzicht, maar als ze daar ook mee komen voor wat betreft de corona vaccinatie, dan vind ik dat echt een inbreuk op mijn eigen vrije keuzes waar het mijn lijf betreft (en ja, ik ga me laten vaccineren).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:26

In NL zal het sowieso niet lukken met die verplichting vanwege de vrijheid van godsdienst. Dan worden ineens heel veel mensen gereformeerd ineens :+
Maar gewoon puur het mogenlijk maken om medische handelingen af te dwingen vind ik erg onprettig.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:30

AZ wordt niet meer toegediend aan mensen onder de 60

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:31

Liezel1 schreef:
AZ wordt niet meer toegediend aan mensen onder de 60

Ben benieuwd welke we dan gaan krijgen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:38

Wat een opluchting voor me.is dat gepuzzel tenminste van de baan. Benieuwd wat het nu gaat worden en welke gevolgen het gaat krijgen voor de vaccinatie snelheid

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:09

djinnie schreef:
Welk Grote Plan? Ik heb geen paranoide ideeën verder. _O-

Ik lees er wel vaker over en heb ook gelezen over het spanningsveld tussen diverse grondwetten, maar ik vind de uitspraak ven het hof voor de rechten van de mens serieus heftig. En tot op zekere hoogte zelfs teleurstellend, zelfs voor de zaak in Tjechië.

Citaat:
Artikel 24

32

1 De Staten die partij zijn, erkennen het recht van het kind op het genot van de grootst mogelijke mate van gezondheid en op voorzieningen voor de behandeling van ziekte en het herstel van de gezondheid. De Staten die partij zijn, streven ernaar te waarborgen dat geen enkel kind zijn of haar recht op toegang tot deze voorzieningen voor gezondheidszorg wordt onthouden.

2 De Staten die partij zijn, streven de volledige verwezenlijking van dit recht na en nemen passende maatregelen, met name:

a. om baby- en kindersterfte te verminderen;

b. om de verlening van de nodige medische hulp en gezondheidszorg aan alle kinderen te waarborgen, met nadruk op de ontwikkeling van de eerste-lijnsgezondheidszorg;

c. om ziekte, ondervoeding en slechte voeding te bestrijden, mede binnen het kader van de eerste-lijnsgezondheidszorg, door onder andere het toepassen van gemakkelijk beschikbare technologie en door het voorzien in voedsel met voldoende voedingswaarde en zuiver drinkwater, de gevaren en risico's van milieuverontreiniging in aanmerking nemend;

d. om passende pre- en postnatale gezondheidszorg voor moeders te waarborgen;

e. om te waarborgen dat alle geledingen van de samenleving, met name ouders en kinderen, worden voorgelicht over, toegang hebben tot onderwijs over, en worden gesteund in het gebruik van de fundamentele kennis van de gezondheid van en de voeding van kinderen, de voordelen van borstvoeding, hygiëne en sanitaire voorzieningen en het voorkomen van ongevallen;

f. om preventieve gezondheidszorg, begeleiding voor ouders, en voorzieningen voor en voorlichting over gezinsplanning te ontwikkelen.

3 De Staten die partij zijn, nemen alle doeltreffende en passende maatregelen teneinde traditionele gebruiken die schadelijk zijn voor de gezondheid van kinderen af te schaffen.

4 De Staten die partij zijn, verbinden zich ertoe internationale samenwerking te bevorderen en aan te moedigen teneinde geleidelijk de algehele verwezenlijking van het in dit artikel erkende recht te bewerkstelligen. Wat dit betreft wordt in het bijzonder rekening gehouden met de behoeften van ontwikkelingslanden.

Ik vermoed dat het om dit artikel van het verdrag voor de rechten van het kind draait. En dan in bijzonder het recht op preventieve gezondheidszorg, waar ook vaccinatie onder valt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:14

Als je al die punten letterlijk neemt moeten ze in feite ook verplichten dat ieder kind iedere dag groente en fruit binnen krijgt en niet in een omgezonde omgeving woont.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:17

Verplichting ben ik ook heel erg op tegen. En ook tegen een semi verplichting waarbij mensen bijvoorbeeld financieel zodanig gekort worden dat niet vaccineren geen optie is.
Intern levert dat me alleen een conflict op als de vaccinatiegraad echt zodanig laag wordt dat mazelen ed weer vol terug kunnen komen. Maar voor nu is dst niet aan de orde.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:20

secricible schreef:
Verplichting ben ik ook heel erg op tegen. En ook tegen een semi verplichting waarbij mensen bijvoorbeeld financieel zodanig gekort worden dat niet vaccineren geen optie is.
Intern levert dat me alleen een conflict op als de vaccinatiegraad echt zodanig laag wordt dat mazelen ed weer vol terug kunnen komen. Maar voor nu is dst niet aan de orde.

Ik krab me vooral op mijn hoofd hoe het kan dat de anti vacs blijkbaar betere voorlichtingscampagnes hebben dan de overheid. Dat moet je niet de burger kwalijk nemen maar hand in eigen boezem steken als overheid voor volksgezondheid.
Bovendien leert de geschiedenis dat die inent problematiek meestal snel weer opgelost is (lees: binnen 3 weken) als er echt mazelen uitbreekt :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:27

Eens hoor Sizzle. Maar als moeder met een kind jonger dan 14mnd is dst wel lijdzaam afwachten op zo'n moment ;)
Ik woon naast de gemeente met de laagste vaccinatiegraad v NL (55% ofzo) en heb me daar wel altijd kwetsbaar in gevoeld voor mijn zoontje de prikken kon hebben.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:29

Sizzle schreef:
Als je al die punten letterlijk neemt moeten ze in feite ook verplichten dat ieder kind iedere dag groente en fruit binnen krijgt en niet in een omgezonde omgeving woont.

Grotendeels is het meer een kwestie dat de ouders niet geheel zonder beperkingen/plichten zijn qua beslissingen over hun kinderen. Ze mogen hun eigen levenvisie als basis gebruiken, maar er zitten beperkingen aan waar het in conflict komt met het welzijn van het kind.