Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:18

Maxima_S schreef:
Earth schreef:
Het wordt opgenomen in je lichaam en vrij snel verdwijnt het. Weet er het fijne niet van, maar volgens mij is het meer zo dat een deeltje even je dna teased om wat anders te doen en dan weer vertrekt zeg maar.

En over dat tweede. Dus ik doe een FFP2 masker op, die beschermt voor 95%. Dus wat als ik pech heb met die 5%? Dat is net zoals dat iedereen zich in het verkeer netjes aan de regels houdt, behalve die ene die gaat spookrijden. Is het dan maar pech als je tegen hem aan botst? Had ik dan maar een andere weg moeten nemen?

Ja dat is dan pech....oliebol happens.

Je kunt het leven niet leven als je voor alles angst hebt. Met een vaccin ben je ook maar voor 95% beschermd (zeggen ze) en als je er dan wel aan dood gaat? Wie heeft er dan de schuld?

Ik bedoel hiermee dus meer te zeggen dat je je in het leven niet tegen alles kunt beschermen en voor 5% ook niet iedereen kan dwingen iets te doen of laten omdat jij bang bent...

Ja dat is makkelijk gezegd dan he. Want weet je, ik ben niet zo zeer bang om het zelf te krijgen, maar wat als ik per ongeluk een ander besmet die er aan komt te overlijden? Dat kan ik mezelf niet verkopen, jij wel? Is het dan ook eigen schuld, dikke bult?
Ik had gehoopt dat je met ideeën zou komen waarbij je rekening houdt met anderen. Maar goed, dat is dus niet zo. Het voelt voor mij alsof je zegt 'Ik doe mijn ding, of er mensen dood gaan door mij interesseert me niet.'

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:23

Earth schreef:
Maxima_S schreef:

Ja dat is makkelijk gezegd dan he. Want weet je, ik ben niet zo zeer bang om het zelf te krijgen, maar wat als ik per ongeluk een ander besmet die er aan komt te overlijden? Dat kan ik mezelf niet verkopen, jij wel? Is het dan ook eigen schuld, dikke bult?
Ik had gehoopt dat je met ideeën zou komen waarbij je rekening houdt met anderen. Maar goed, dat is dus niet zo. Het voelt voor mij alsof je zegt 'Ik doe mijn ding, of er mensen dood gaan door mij interesseert me niet.'

Ik heb daar geen moeite mee nee. Als iemand mij dood zou rijden per ongeluk dan hoop ik dat die persoon toch van het leven kan genieten daarna. Zoiets doe je niet express. En als ik iemand zou doodrijden met de auto dan weet ik zeker dat ik dat nooit express zou doen en dan is het directer want degene die ik zou hebben besmet tijdens mijn boodschappen rondje daarvan krijg ik het niet mee natuurlijk maar ook dan hoop ik dat ik nog kan en mag genieten van het leven.

Zoals ik al zei oliebol happens en dat is ook het leven. Het is niet allemaal rozegeur en maneschijn en veilig tot en met. Je kunt je niet overal voor beschermen noch kan ik dat voor anderen.

Ik vind het wel echt heel doorgedraaid dat we anno 2020 dus allemaal in ons huis moeten blijven, met maskers moeten rondlopen, niet meer kunnen shoppen of uit eten omdat er mogelijk een kleine kans is dat er iemand dood gaat omdat ik gehoest heb.... dat is toch geen leven? Voor mij niet in elk geval.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:25

Maxima heeft duidelijk teveel naar FvD geluisterd en niet naar de broer van Thierry met haar oversterfte grafiekjes. Wel weer een mooi voorbeeld hoe cijfers zo neergezet kunnen worden dat ze je eigen mening ondersteunen maar daar was ze in het vaccinatietopic ook al een kanjer in volgens mij :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:26

Maxima_S schreef:
Maxima_S schreef:

Ik heb daar geen moeite mee nee. Als iemand mij dood zou rijden per ongeluk dan hoop ik dat die persoon toch van het leven kan genieten daarna. Zoiets doe je niet express. En als ik iemand zou doodrijden met de auto dan weet ik zeker dat ik dat nooit express zou doen en dan is het directer want degene die ik zou hebben besmet tijdens mijn boodschappen rondje daarvan krijg ik het niet mee natuurlijk maar ook dan hoop ik dat ik nog kan en mag genieten van het leven.

Zoals ik al zei oliebol happens en dat is ook het leven. Het is niet allemaal rozegeur en maneschijn en veilig tot en met. Je kunt je niet overal voor beschermen noch kan ik dat voor anderen.

Ik vind het wel echt heel doorgedraaid dat we anno 2020 dus allemaal in ons huis moeten blijven, met maskers moeten rondlopen, niet meer kunnen shoppen of uit eten omdat er mogelijk een kleine kans is dat er iemand dood gaat omdat ik gehoest heb.... dat is toch geen leven? Voor mij niet in elk geval.

Dan zou ik de mensen die een vaccin nemen maar dankbaar zijn kan jij straks lekker weer je ding doen. Bah wat een ike ike ike mentaliteit

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:29

Voor degene die het niet geloven,test zelf maar eens die verplicht ffp maskers. Ze zijn van plastic.Probeer alle lagen maar te branden.Met die maskers adem je plastic in en leg hem maar in een bad, dan zul je zien hoeveel smeer ervan af komt.

Bij het dragen door iemand van zon masker om haar oude hooi te verplaatsen, was de binnenkant helemaal zwart.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:30

Zebrastreep schreef:
Dan zou ik de mensen die een vaccin nemen maar dankbaar zijn kan jij straks lekker weer je ding doen. Bah wat een ike ike ike mentaliteit

Wow wat een aannames. Het vaccin werkt alleen voor jezelf en zorgt ervoor dat een besmetting milder verloopt. Niet dat je deze niet kan overdragen dus ik kies ervoor niet te vaccineren omdat ik geen angst heb voor de ziekte... Dat is mijn keus en die kan iedereen voor zich maken. En wacht maar af, er zullen vast uitsluitende maatregelen komen voor mensen die zich niet laten vaccineren. Dus dan mag ik helemaal niet "mijn ding" doen. En dan nog zou ik voor geen 10 miljoen dat vaccin nemen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:34

Maxima_S schreef:
Zebrastreep schreef:

Wow wat een aannames. Het vaccin werkt alleen voor jezelf en zorgt ervoor dat een besmetting milder verloopt. Niet dat je deze niet kan overdragen dus ik kies ervoor niet te vaccineren omdat ik geen angst heb voor de ziekte... Dat is mijn keus en die kan iedereen voor zich maken. En wacht maar af, er zullen vast uitsluitende maatregelen komen voor mensen die zich niet laten vaccineren. Dus dan mag ik helemaal niet "mijn ding" doen. En dan nog zou ik voor geen 10 miljoen dat vaccin nemen.

Maar dat kan alleen particulier besloten worden. Als de baas van het ziggo dome zegt ik wil alleen mensen met een vaccinatie in de zaal wordt dat nog niet bepaald door de overheid.

Ik wil vooral laten zien ermee dat het veilig is en de bijwerkingen meevallen. Tuurlijk ben ik beroerd geweest maar nog lang niet zo erg als dat ik ziek zou zijn.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:35

Wat mag je in Nederland doen wanneer je ingeent bent? Hier in Duitsland verandert er niets.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:35

Maxima_S schreef:
Zebrastreep schreef:

Je bent ook gewoon gevaccineerd voor polio, kinkhoest etc. Waarom zou je hier zo spastisch over doen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:39

Dinopino schreef:
Wat mag je in Nederland doen wanneer je ingeent bent? Hier in Duitsland verandert er niets.

In NL ook niks. :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:43

Maxima_S schreef:
Earth schreef:

Tja, dan zijn we uitgepraat. Want als iedereen zo denkt dan zou het wel een chaotisch zooitje worden toch? Laten we ons dan maar helemaal niet meer aan regels houden, en gewoon doen wat we willen toch? Ik neem aan dat jij je wel aan verkeersregels houdt omdat je nog langer wil leven? Je gaat niet voor je lol maar spookrijden met het idee shqit happens toch? Dus ergens leef je wel naar die regels toe lijkt me. Waarom dan niet deze regels volgen?

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:44

secricible schreef:
Maxima heeft duidelijk teveel naar FvD geluisterd en niet naar de broer van Thierry met haar oversterfte grafiekjes. Wel weer een mooi voorbeeld hoe cijfers zo neergezet kunnen worden dat ze je eigen mening ondersteunen maar daar was ze in het vaccinatietopic ook al een kanjer in volgens mij :D

Nou ik ben niet zo'n Thierry aanhanger hoor :D deze grafiek zijn gewoon feiten die helaas niet in de volkskrant worden gepubliceerd. Dus waar zou je ze anders lezen :o

Anyway, ik weet niet of jullie op de hoogte zijn maar in Amerika loopt een enorme class action over de PCR test aangeslingerd door Dr. Reiner Fuellmich die als advocaat ook ziet dat het een groot schandaal is.

https://cormandrostenreview.com/cease-a ... h-drosten/

Dat krijgt nog een staartje, in Weimar heeft een rechter alle maatregelen in Duitsland als absoluut niet in verhouding staan met de effecten hiervan.

https://thefireonline.com/duitse-rechte ... ijk-leven/

Het wordt een mooi spektakel in elk geval en zoals gezegd, iedereen is vroeg of laat betroffen en moet dan kleur bekennen _/-\o_

secricible

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:46

Ik ben benieuwd waar ze dan gepubliceerd zijn maxima, want dit is letterlijk de argumentatie van Thierry baudet en ook al compleet ontkracht waarom hier echt niks van klopt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:47

Palmera schreef:
Jessix schreef:
Ben je nu wel aan het werk? Of is dat niet mogelijk?
Geen idee hoor, ik ken jou of je situatie niet, maar heb wel veel ondernemers in mijn familie die wat anders zijn gaan doen. Al zijn het maar tijdelijke klussen.

Ik werk op dit moment zwart. Schoonmaak, tuinieren, etc. Niet veel en geen vetpot, maar ik kan weer rondkomen. Ook dit zwarte werk is nauwelijks te vinden. Laat staan in winkels, horeca, etc waar ienand met talen zoals ik gewenst is. De horeca is wel open, maar er zijn geen toeristem en de armoede stijgt ook hier.

En ik heb wel eerst 5 maanden zonder inkomen gezeten, dus om heel eerlijk te zijn vind ik het niet erg dat ik niet mee betaal aan het systeem.

Kan me voorstellen dat je blij bent dat je wat hebt en het dan even niet uitmaakt dat het zwart is. Je moet toch wat. Ik hoop dat het snel beter voor je wordt.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:48

Earth schreef:
Maxima_S schreef:

Tja, dan zijn we uitgepraat. Want als iedereen zo denkt dan zou het wel een chaotisch zooitje worden toch? Laten we ons dan maar helemaal niet meer aan regels houden, en gewoon doen wat we willen toch? Ik neem aan dat jij je wel aan verkeersregels houdt omdat je nog langer wil leven? Je gaat niet voor je lol maar spookrijden met het idee shqit happens toch? Dus ergens leef je wel naar die regels toe lijkt me. Waarom dan niet deze regels volgen?

dit is toch ook geen vergelijk? De kans is, ondanks de regels, nog groter dat ik in het verkeer overlijd als dat ik aan corona zal gaan. En als iedereen zichzelf beschermt en als ik ziek ben dan ben ik toch thuis? Dan kan ik toch geen boodschappen oid doen? En niet elke snotneus of hoest is levensbedreigend. Als je dat denkt heb je echt teveel horrorfilms met virussen als super killers gekeken maar dat heeft echt geen enkele betrekking op de huidige situatie met een relatief ongevaarlijk virus.

Compleet de realiteit verloren.... als er mensen met bosjes op straat liggen omdat ze door gaan aan een virus is het ook logisch dat iedereen veel voorzichtiger is toch?

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:49

secricible schreef:
Ik ben benieuwd waar ze dan gepubliceerd zijn maxima, want dit is letterlijk de argumentatie van Thierry baudet en ook al compleet ontkracht waarom hier echt niks van klopt.

link?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:50

If you give me yours, I'll give you mine :)

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:54

secricible schreef:
Dinopino schreef:

In NL ook niks. :+

Dat zeggen ze nu.. in DE was er een minister welke eerst beweerde dat er geen uitsluiting mag zijn voor niet gevaccineerde en 8 dagen later vond hij ineens dat er toch over gesproken moest worden.

De maatregelen kunnen zomaar weer veranderen ;-) In DE zou de "lockdown light" ook maar voor 4 weken zijn... wat een hard gelach.

Mijn voorspelling is dat zonder grote wonderen we tot pasen zo doormodderen ongeacht dalende of stijgende cijfers :o

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:54

secricible schreef:
If you give me yours, I'll give you mine :)

je hebt toch al gezegd waar ik ze vandaan hebt? Ergens anders wordt het niet gepubliceerd

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:55

Maxima_S schreef:
Earth schreef:

dit is toch ook geen vergelijk? De kans is, ondanks de regels, nog groter dat ik in het verkeer overlijd als dat ik aan corona zal gaan. En als iedereen zichzelf beschermt en als ik ziek ben dan ben ik toch thuis? Dan kan ik toch geen boodschappen oid doen? En niet elke snotneus of hoest is levensbedreigend. Als je dat denkt heb je echt teveel horrorfilms met virussen als super killers gekeken maar dat heeft echt geen enkele betrekking op de huidige situatie met een relatief ongevaarlijk virus.

Compleet de realiteit verloren.... als er mensen met bosjes op straat liggen omdat ze door gaan aan een virus is het ook logisch dat iedereen veel voorzichtiger is toch?

En zo lang jij zegt dat het een relatief ongevaarlijk virus is, denk ik dat de rrealiteit bij jou ook niet helemaal helder is. Want waarom zou de wereld anders zo op de kop liggen? Waarom zouden bijna alle landen grenzen dichtgooien, maatregelen instellen en de zorg opschalen? Niet voor een ongevaarlijk virus. Datzelfde virus is nu wat ongevaarlijker omdat de maatregelen er zijn, zoals ik eerder zei over jouw grafieken over de oversterfte. Als die maatregelen er niet zouden zijn, dan zouden die grafieken er heel anders hebben uitgezien. Dat heet dus de preventieparadox.

En je zei net zelf ook al, je kunt mensen ook besmetten als je geen klachten hebt, als je enkel wat hoest. Dus dat je altijd thuis blijft als je ziek/besmettelijk bent, gaat ook niet op.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:58

Dinopino schreef:
Voor degene die het niet geloven,test zelf maar eens die verplicht ffp maskers. Ze zijn van plastic.Probeer alle lagen maar te branden.Met die maskers adem je plastic in en leg hem maar in een bad, dan zul je zien hoeveel smeer ervan af komt.

Bij het dragen door iemand van zon masker om haar oude hooi te verplaatsen, was de binnenkant helemaal zwart.

Uiteraard ziet de binnenkant helemaal zwart. Is van het stof van het hooi :+
Gelukkig voor haar dat ze die ophad, anders zat het allemaal in haar longen.

Ik draag ze ook als stofmasker :)

Plastic adem je niet in uit zo'n masker aangezien je adem niet de temperatuur heeft van een brandend voorwerp.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 16-02-21 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:59

Dinopino schreef:

Hoezo kom jij hier random ineens mee? Dat snap ik niet helemaal? :7

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:00

Earth schreef:
Maxima_S schreef:
[
En zo lang jij zegt dat het een relatief ongevaarlijk virus is, denk ik dat de rrealiteit bij jou ook niet helemaal helder is. Want waarom zou de wereld anders zo op de kop liggen? Waarom zouden bijna alle landen grenzen dichtgooien, maatregelen instellen en de zorg opschalen? Niet voor een ongevaarlijk virus. Datzelfde virus is nu wat ongevaarlijker omdat de maatregelen er zijn, zoals ik eerder zei over jouw grafieken over de oversterfte. Als die maatregelen er niet zouden zijn, dan zouden die grafieken er heel anders hebben uitgezien. Dat heet dus de preventieparadox.

En je zei net zelf ook al, je kunt mensen ook besmetten als je geen klachten hebt, als je enkel wat hoest. Dus dat je altijd thuis blijft als je ziek/besmettelijk bent, gaat ook niet op.

Nou dat zijn inderdaad hele goede vragen die je daar stelt :D het virus is niet heel gevaarlijk als er minder dan 1% van de mensen die ziek worden aan overlijd. Ebola is gevaarlijk daar sterven 30% van de mensen die het krijgen aan. Dat zijn al heel andere getallen.

Dus inderdaad begrijp ik ook niet waarom ze in hemelsnaam de hele wereld (let wel alle die bij de WHO aangesloten zijn +:)+ ) dichtgooien. Dat kan niet voor dit virus zijn want daarvoor is het absoluut niet gevaarlijk genoeg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:00

2,41 miljoen doden wereldwijd aan corona.....

Nee klopt het valt allemaal wel mee |o

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:05

Earth schreef:
Maxima_S schreef:
[

Nou dat zijn inderdaad hele goede vragen die je daar stelt :D het virus is niet heel gevaarlijk als er minder dan 1% van de mensen die ziek worden aan overlijd. Ebola is gevaarlijk daar sterven 30% van de mensen die het krijgen aan. Dat zijn al heel andere getallen.

Dus inderdaad begrijp ik ook niet waarom ze in hemelsnaam de hele wereld (let wel alle die bij de WHO aangesloten zijn +:)+ ) dichtgooien. Dat kan niet voor dit virus zijn want daarvoor is het absoluut niet gevaarlijk genoeg.[/quote]

Het ziekteverloop van ebola is inderdaad heftiger maar daar zijn wereldwijd vanaf 1976 14184 doden gevallen in tegenstelling in bijna 1,5 jaar 2,4 miljoen aan corona. Ebola is een zeldzamere ziekte dan Corona. Dus echt vergelijken is denk ik niet heel reëel