Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:13

Een vrouw dia ik op Catfish van MTV had gezien.
6 kinderen en 7 mannen. Van 1 kind wist ze niet wie de vader was

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:15

Dat snap ik dus ook niet die drang om maar weer te gaan biggen elke keer met een nieuwe vent...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:20

fleurtjeuh schreef:
Een vrouw dia ik op Catfish van MTV had gezien.
6 kinderen en 7 mannen. Van 1 kind wist ze niet wie de vader was

:x :=

En biggen... :') lekker woord, die hou ik erin :))

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:22

Leuk voor die kinderen ook, pfff. Allemaal een andere papa. Lekker touwtrekken

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:49

Mars schreef:
Dat snap ik dus ook niet die drang om maar weer te gaan biggen elke keer met een nieuwe vent...

Ja precies. Kijk wat een ieder doet moet ie zelf weten maar ik geloof dan weer echt niet dat als het niet lukt bij die nieuwe vent dat het daadwerkelijk psychologische schade oplevert. Soms krijg je je zin niet. Jammer toch. :') Ik hoor daar indirecht toch ook wel in dat je huidige kinderen niet goed zijn ofzo. "Dan maar bij een ander proberen" :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:01

Magrathea schreef:
Mars schreef:

Ja precies. Kijk wat een ieder doet moet ie zelf weten maar ik geloof dan weer echt niet dat als het niet lukt bij die nieuwe vent dat het daadwerkelijk psychologische schade oplevert. Soms krijg je je zin niet. Jammer toch. :') Ik hoor daar indirecht toch ook wel in dat je huidige kinderen niet goed zijn ofzo. "Dan maar bij een ander proberen" :+

Net zoals bij paarden. Is het veulen van deze hengst niet helemaal goed, proberen we volgend jaar een andere :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:03

Werd dat maar gedaan... Dat mensen soms na 2 kinderen met een beperking nog blijven fokken is me een groot raadsel. :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:03

Ze hebben niet voor niets een beperking.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:05

:=
Echt serieus, ik zou het zelfs geen 2e keer aandurven :x
Maar het leven is aan de durvers naar 't schijnt :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:12

Voorbeelden genoeg hoor, zelfs waarbij de ouders niet eens zwakbegaafd of ernstig beperkt zijn. :+

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:03

Mwah, ik kan wel snappen dat er ook mensen zijn die wel kinderen willen. Neemt niet weg dat ik ze zelf niet wil :P Maar toch. En dat de keuze je dan door een gynaecoloog wordt ontnomen, is wel l*llig. Onvruchtbaar worden door je lichaam of door een menselijke fout, is wel echt van een heel ander kaliber.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:07

Tja, ik kan me best voorstellen dat de ouders evenveel liefde voor hun kinderen voelen, beperking of niet. Dus waarom dan stoppen als je graag kinderen wilt? Kinderen met een beperking zijn niet 'slecht' ofzo. Ik snap dat men hier dat niet zo ziet zitten, maar vindt het wat kort door de bocht gedacht :)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:08

Dus omdat de ouders ze liefde kunnen geven is dat zaligmakend? Wat te denken van de ongemakken van een kind, kans op geluk en een pijnloos leven?

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:11

Geniale sneeuwpop!! Heb hem opgeslagen ter inspiratie en hoop voor het eerst in mijn leven op sneeuw.

En kinderen gewoon niet doen, met of zonder beperking. Maakt het leven zoveel leuker.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:14

Urona447 schreef:
Dus omdat de ouders ze liefde kunnen geven is dat zaligmakend? Wat te denken van de ongemakken van een kind, kans op geluk en een pijnloos leven?

Nee, en dat zeg ik ook nergens :) Ik snap dat er heel veel bij komt kijken, en dat het voor kinderen ook heel moeilijk kan zijn. Ik zeg ook niet dat ze maar door moeten gaan.
Het enige wat ik zeg is dat ik het wat kort door de bocht vindt en dat ik het wel ergens kan voorstellen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:16

Oh ik las het anders.
Ik bedoelde ouders met een beperking die maar blijven fokken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:56

Century schreef:
Tja, ik kan me best voorstellen dat de ouders evenveel liefde voor hun kinderen voelen, beperking of niet. Dus waarom dan stoppen als je graag kinderen wilt? Kinderen met een beperking zijn niet 'slecht' ofzo. Ik snap dat men hier dat niet zo ziet zitten, maar vindt het wat kort door de bocht gedacht :)

Dus omdat een merrie veel liefde voor haar veulen heeft mag je blijven fokken? Ook al ver-eft ze een ziekte?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:09

Ik zou zeggen, lees mijn opmerking hierboven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:28

Een kind op de wereld zetten waarvan je vrijwel zeker bent dat het beperkt zal zijn is IMO het toppunt van negatief egoïsme, ja, kinderen op de wereld zetten is sowieso een vorm van egoïsme maar bewust een beperkt kind op de wereld duwen is een negatieve vorm van egoïsme. (Ja, imo zijn er positieve en negatieve egoïstische handelingen)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:47

Zeker een goed punt. Ik wilde alleen aangeven dat ik het iets genuanceerder zag dan er gesteld werd.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:52

Ayasha schreef:
Een kind op de wereld zetten waarvan je vrijwel zeker bent dat het beperkt zal zijn is IMO het toppunt van negatief egoïsme

Geldt imo ook voor het aan blijven fokken terwijl de kinderen de pleegzorg in verdwijnen omdat je er niet voor kunt zorgen.
Mss heel hard maar daar mogen ze van mij na 1, max 2 kinderen in de pleegzorg het leghok van onklaar maken.

Wat mij betreft mogen (een hoop/de meeste) mensen überhaupt veel beter nadenken voor ze aan kinderen beginnen, het is geen hond die je in het asiel kunt stoppen als het toch niet wat is.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 01:13

lor1_1984 schreef:
Wat mij betreft mogen (een hoop/de meeste) mensen überhaupt veel beter nadenken voor ze aan kinderen beginnen, het is geen hond die je in het asiel kunt stoppen als het toch niet wat is.

:j helemaal mee eens

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 01:15

Hoe je het ook draait of keert, het is krom dat nieland vragen stelt wanneer je verantwoordelijkheid over een leven op je neemt en niemand je met rust laat wanneer je besluit dat niet te doen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 01:23

Ayasha schreef:
Hoe je het ook draait of keert, het is krom dat nieland vragen stelt wanneer je verantwoordelijkheid over een leven op je neemt en niemand je met rust laat wanneer je besluit dat niet te doen.

Ja, erg bizar is dat eigenlijk!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 03:46

Ik heb net 2 uur lang mogen luisteren naar nichtje wat jankt.... Ben toch blij dat ik geen kind meer kan krijgen.... Gelijk weer genezen. Nu nog herstellende van alles anders had ik hier ook geen last van gehad..