Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_KellyAV schreef:Ik heb voor mezelf zojuist deze lijst gemaakt. Het is gebaseerd op 1800 kcal, mijn BMR is 1671. Alles zit een beetje rond hetzelfde aantal kcal, dus ik kan gewoon simpel kiezen wat ik neem. Avond eten heb ik niet ingevuld omdat ik gewoon eet wat we klaarmaken op dat moment, over het algemeen zijn dit gewoon gezonde maaltijden.
Voor recepten of uitleg hoe ik dingen maak, kunnen jullie dat altijd vragen!
Voorbeeld schema 1800 kcal
Ontbijt (maak een keuze uit onderstaande)
250 gr optimel kwark, 250 magere Franse kwark 255 kcal
300 ml magere melk, 40 gr havermoutvlokken 253 kcal
2 vk boterhammen, 30g 15+ smeerkaas, 2 plakjes kipfilet 194 kcal
3 wasa vk crackers, becel light, 1 plak 30+ kaas, 2 plakjes
rookvlees 251 kcal
Lunch (voorbeelden)
4 boterhammen, 2 kipfilet(2 plakjes)/smeerkaas(30gr),
2 filet american (50gr), 1 appel 491 kcal
4 springrolls met gamba’s, avocado 425 kcal
Salade met gekookte kipfilet 432 kcal
Omelet van 3 eieren, 30gr ham, 25gr geraspte 30+ kaas,
100gr champignons, 50gr ui. 1 vk boterham 486 kcal
OF met 2 vk wasa crackers 505 kcal
Diner 700 kcal
Verschilt enorm, ik probeer op de khd te letten. Dus ik eet niet een mega berg aardappels, zoals ik voorheen wel deed. Zo weinig mogelijk varkensvlees (omdat ik op veel vv niet zo goed reageer)
Met pasta gebruik ik een khda pasta, of een combinatie met courgetti. Verder eet ik gewoon “normale”dingen. Als ik veel groentes erbij heb, kunnen dit best grote porties zijn!
Tussendoortjes (totaal 350 kcal)
Bolletje stevige havermout reep 106 kcal
Kiwi, 75gr druiven, 50 gr frambozen 119 kcal
Rijstwafels(6, zijn hele dunne. Komt overeen met 3 normale)
met smeerkaas(30gr) 119 kcal
Rolletjes kipfilet(6 plakjes) komkommer(60gr) 72 kcal
Gekookt ei met rookvlees (6 plakjes) 109 kcal
Mama Lupe’s wrap met kwarkspread (heks’nkaas), komkommer 111 kcal
Verdeling kcal
Ontbijt 250
Lunch 500
Diner 700
Tussendoortjes 350
EmptyWords schreef:Welkom!
Leuk dat het topic weer wat meer gaat leven.
Ik moet zelf weer herpakken. Een vriend en relatie is leuk, maar ik vergeet goed op te letten.
Vrijdag gaat hij 2 weken naar frankrijk, dus dan kan ik weer goes t regime in. Zwlf sport hij veel en graag, dus hij eet veel meer dan ik. Dus ook daar is het even zoeken wat handig is. De maaltijden die ik normaal eet stopt hij in n holle kies. Hij heeft er meer behoefte aan om eiwitten te eten. Veel kip dus.
_KellyAV schreef:Ik eet vaak kwark als ontbijt, of havermout. Maar dat vind ik eigenlijk het lekkerste als ik het rustig kook, en daar heb ik niet altijd tijd voor. Soms maak ik een portie voor 2 dagen
Amanda schreef:_KellyAV schreef:Ik eet vaak kwark als ontbijt, of havermout. Maar dat vind ik eigenlijk het lekkerste als ik het rustig kook, en daar heb ik niet altijd tijd voor. Soms maak ik een portie voor 2 dagen
Daarom laat ik de havermout regelmatig een nacht in de melk weken en dan meng ik het met yoghurt. Is ook lekker
Gister zo smerig gekookt
Winkels waren al dicht. En echt niks in huis. Dus hebben we wat te eten gehaald. Ik heb er nog spijt van. Maar ja, niks eten was ook geen optie eigenlijk.
Nu echt weer streng doen en zorgen dat er altijd een blik soep staat