Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:19

Hoe gaan jullie om met moederdag? De laatste 2 jaar ging wel met dank aan mijn bonus kinderen, maar merk nu dat ik toch wel weer even moeilijk vind, als de 1e zwangerschap goed was gegaan had ik mijn 1e echte moederdag gehad. Geeft een beetje dubbel geven, ene kant wil ik niet in die miskraam blijven hangen, andere kant denk ik dat ik wel ruimte moet en mag geven aan het stukje verdriet dat ik er over voel.

Overigens wel heel blij met mijn bonus Kids die vandaag met mijn man e.a gekocht hebben voor zoals ze nu zeggen: bonusmoederdag

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:53

Dat ligt bij ons weer anders ik had uit een eerdere relatie al 2 jongens
Maar nu doen wij er nooit echt heel veel aan

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:38

trustHim schreef:
Hoe gaan jullie om met moederdag? De laatste 2 jaar ging wel met dank aan mijn bonus kinderen, maar merk nu dat ik toch wel weer even moeilijk vind, als de 1e zwangerschap goed was gegaan had ik mijn 1e echte moederdag gehad. Geeft een beetje dubbel geven, ene kant wil ik niet in die miskraam blijven hangen, andere kant denk ik dat ik wel ruimte moet en mag geven aan het stukje verdriet dat ik er over voel.

Overigens wel heel blij met mijn bonus Kids die vandaag met mijn man e.a gekocht hebben voor zoals ze nu zeggen: bonusmoederdag

Ik zou zeggen, volg je gevoel. Als jou gevoel zegt dat je er niet in moet blijven hangen... en je het toch niet aan de kant wil schuiven zou ik zeggen; Sta er even bij stil maar niet te lang. Tot het moment dat je er weer behoefte aan hebt. Dat is echt niet gek.

Je zou ook iets moois kunnen kopen voor jezelf. Zonder dat anderen weten waarvoor het is. Een mooi klein sieraad. Symbolisch.

Ik ben ook ooit zwanger geweest. Heb toen iets kleins gekocht. Heb het nog steeds en moet zeggen dat ik er ook niet dagelijks bij stil sta hoor. Vond en vind het een mooie aanvulling.
Heeft mij nooit in de weg gestaan qua verwerking

Dus volg je eigen gevoel.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:46

Gisteren weer in het ZH geweest voor een echo. Het eiblaasje was nu 9,5 mm, moet zaterdag weer terug voor een echo. Moest voor de zekerheid pregnyl halen dat wanneer zaterdag het eiblaasje ineens al groot genoeg is dat ik dan in plaats van met ovulatietesten aan de gang ga, ik de pregnyl moet spuiten(op zaterdag kunnen ze die medicatie niet regelen dus moest het gisteren gelijk halen) Dus duimen dat die zaterdag weer een stuk gegroeid is +:)+ Het is nog wel nog spannend want de vorige keer groeide die ook niet verder dan 9,5 mm met de echo's >;) al zat ik de vorige keer op dag 25 van m'n cyclus toen het eitje 9,5 was en nu op dag 12 dus heb wel betere hoop. Ook omdat ik die medicatie alvast gekregen heb, de vorige keer kreeg ik dat al niet. Dus kom op eitje *\o/*

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:53

Ga hard voor je duimen Eefsel !!

Hier was echt alles weg gevloeid dus op naar de volgende ronde

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:20

Eefsel ik duim ook heel hard mee!

beentjesshar, ik hoop dat het nog een beetje lukt om dit allemaal te plaatsen en dat je volgende cyclus meer geluk mag hebben

Ik heb inmiddels gisteren mijn terugplaatsing gekregen dus dat wordt opnieuw bang afwachten.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:26

Ik ga heel hard voor je duimen Eline

Ja zou als het goed is ingepland worden voor een nieuwe punctie eind juli dus even rustig aan
We hebben het al druk genoeg dus ook wel eventjes prettig

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 23:05

Eefsel, wat spannend! Ik duim voor je dat zaterdag het eitje voldoende gegroeid is.

Beentjesshar, fijn dat je in juli weer een nieuwe punctie krijgt en dat je alle stolsels kwijt bent nu.

Eline, spannende dagen voor jou. De duimen draaien weer!

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:48

Ik duim ook Eefsel en Eline!
Ik was gisteren in het ziekenhuis voor follikelmeting op dag 10. Had al 2 grote follikels (16 en 20 mm), maar bloedwaardes nog niet aan het stijgen en ook mijn baarmoederslijmvlies was nog te dun. Morgen moet ik weer. Het lijkt wel of het met de letrozole 7,5 mg nu weer allemaal te snel gaat, met 5 mg groeide er pas iets na een tweede kuur van 5 dagen.

Ik heb alleen wat schrik voor volgende week, vrees dat ik maandag weer zal moeten gaan, maar mijn collega die me normaal vervangt op het werk is met vakantie. Dus ik sta er alleen voor en zal niet naar het ziekenhuis kunnen dan. We zien wel.

Krijgen jullie dat trouwens altijd makkelijk geregeld op jullie werk? Ik moest eigenlijk vandaag al terug naar het ziekenhuis maar op zo'n korte tijd vervanging regelen of afspraken verzetten is echt niet doenbaar. Was wel een voordeel toen ik nog naar de gewone gynaecoloog ging, die werkte ook 's avonds maar in het ziekenhuis is de cyclusmonitoring enkel tussen 8 en 10u 's ochtends.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 21:06

Spannend meiden ik duim voor jullie

Joketje ik loop niet in het ziekenhuis dus geen problemen met afspraken, daarnaast werk ik in ons eigen bedrijf wat het sowieso al wat gemakkelijker maakt

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 21:36

Joketje, wat vervelend dat de Letrozole nu juist te snel werkt voor je. -O-

Ik heb met mijn leidinggevende afgesproken dat ik tussen mijn werkzaamheden door naar mijn ziekenhuisafspraken kan. Het ziekenhuis ligt vlakbij mijn werk, dus dat scheelt.

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 07:50

Ja Adamootje dat scheelt dan wel, ik ben elke keer 2u kwijt... zo dadelijk weer een meting, ik ben benieuwd.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:25

Spannend joketje ga voor je duimen

En dat is inderdaad wel lastig met je werk

Wij hebben een eigen zaak dus dat scheelt

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 19:46

Hoe was het gegaan Joketje?

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 20:17

Op mijn werk zijn ze niet moeilijk ze moeten er ook gewoon vrij voor geven. Maar vind het zelf wel vervelend tegenover mijn werk...dat op het laatste moment vervanging moeten vragen of afspraken afzeggen...krijg je toch een soort schuldgevoel van ondanks dat ik weet dat dat niet hoeft

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:22

Ja IJsvogel precies dat. Ik werk als zelfstandige dus doe in theorie wat ik wil maar wil het m'n collega's ook niet te moeilijk maken.

Vorige keer had ik 2 follikels: 20 en 16 mm. De kleinste was gekrompen naar 13 dus die doet niet meer mee, de grootste was nog een beetje gegroeid naar 22 mm en het baarmoederslijmvlies was ook beter nu. Morgenavond mag ik Pregnyl zetten en dan weer spannend afwachten.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:38

Spannend joketje! Ik duim mee voor je!

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 13:51

YES! het eitje is gegroeid naar bijna 15mm en mag vanaf morgen ovulatietesten gaan doen. Dan verwachten ze dat ie met een dag of 2/3 zal gaan springen. Als ik na 3 dagen nog geen positieve ovulatietest heb moet ik weer het ziekenhuis bellen voor het inplannen van een echo. We gaan echt weer van start.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:30

Joketje en Eefsel, hopelijk voor jullie allebei een goede (en succesvolle) eisprong. De duimen draaien!

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:08

Ik duim mee !

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:23

Mijn duimen draaien ook voor jullie!

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 23:11

Succes Eefsel!

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:51

Waar halen jullie die energie nog uit?

Hier zaadtest goed. Ondanks dat ik het verwachtte.. toch die bevestiging. Ik ben het.

Zucht...

Eersel, ik zal voor je duimen!!

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:31

Damber :(:) pfff ik kan je geen wijze woorden zeggen. Maar geef de moed niet op. Zolang de artsen je niet afschrijven? Blijft er hoop toch?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:34

Ik denk niet dat je zo streng voor jezelf moet zijn, Damber. Zonder verder onderzoek weet je eigenlijk nog niet of het daadwerkelijk aan jouw lijf ligt. Jullie kunnen namelijk ook iedere maand net pech hebben. Elke maand is er een kleine kans op een zwangerschap en die kans is iedere maand zo'n beetje even groot. Je moet net geluk hebben met de 'lucky shot'. Met ovulatietesten kunnen jullie de kans op een zwangerschap vergroten, maar ik las dat je daar al gebruik van maakte. Blijf hoop houden! Voor nu een dikke knuffel. :knuffel: