[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:40

vrijdag wezen wegen en ik was in ander halve week 6 ons kwijt.
ik kom niet aan een kilo per week helaas qwa afvallen en dat terwijl ik zo
onwijs oplet met wat ik eet.

iemand tips??

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:08

Mayflower_ schreef:
Ik heb al wéken niet gezondigd, gisteravond bijna.. Een vriendin van mij wilde uit eten, prima ik hoef niks. Maar toen ze daar aan kwamen met een bord spareribs.. :~ ooh..
Heb het gelukkig niet gedaan maar het zat op het randje. :') Ik ben bijna bij mijn streefgewicht, zo gemotiveerd dus zondigen ga ik niet doen (Ja ben heel streng voor mijzelf).

Wauw respect!! ik zal daar echt kwijlend bij zitten :')

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:11

Leuk trouwens die recepten te lezen! ik schrijf ze op vind ook altijd leuk om te proberen en het is helemaal mooi als mooi als weinig calorien in zitten :)

Ik moet wel zeggen ik zondig best vaak hoor in weekend..
Lust ik best koekje,of patatje.
Maar Vanmorgen lekker uur met mn hond wezen lopen in bos in hard loop tempo.
En daarna 2uur wezen paardrijden.. dus beweging genoeg :D

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:25

Ik meld mij hier oom omdat ik de afgelopen maanden en weken kilo's ben aangekomen i.v.m. stuklopen relatie, 2 verhuizingen, nieuwe baan, afstudeerstress en weet ik het allemaal!! Ik begin morgen met Cambridge. Zijn hier mensen die daar momenteel mee bezig zijn?

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:44

Dank je voor het mee willen denken. Ik zal even een opsomming doen.

- ontbijt 3 boterhammen met hero delight jam
- tussendoor een banaan
- lunch 4 boterhammen met smeerkaas light
-tussendoor een appel
- avondeten gekookte aardappelen met groente en af en toe een stukje mager vlees
Ik drink voornamelijk thee en water. sowieso nauwelijks frisdrank

Ik rijd dagelijks paard minstens 1 soms 2 ik werk 5 dagen in de week 8 uur per dag dat is bureauwerk.
ik wandel veel met mn hondje en fiets van en naar mn paarden

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:52

Uk_eef: succes! Welk programma van CB ga je doen? Zelf doe ik geen CB maar Bonjoy hier in het topic wel geloof ik en misschien nog wel iemand.

Mandy: Wat mij zo even snel opvalt zijn de vele suikers (in de jam, banaan en pindakaas) en sowieso de calorieën in de pindakaas en banaan. Misschien zou ander broodbeleg al een heel stuk helpen.
Dus bijvoorbeeld 20+ kaas, runderrookvlees, kipfilet, sandwichspread.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:54

Hallo!
Ik probeer ook wat kilo's eraf te werken.. Ik verlies wel centimeters maar kilo's wat minder :D

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 08:50

@ Safeira: ik start met de 500 versie. Vanmiddag na mijn werk heb ik de afspraak dus vanavond de eerste maaltijd en dus gister de laatste boodschappen uit de keuken verbruikt. Ik heb er zin in ook al wordt het loodzwaar!

@ Aradis: wat doe je precies voor dieet/sport, en waarom lukt het niet?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 08:58

Halloo nieuwelingen!
eef, volgens mij doet Roosch ook CB! en zij en Bonjoy hebben al super resulaat ermee!

Aradis wat doe je precies om af te vallen?

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:01

Nouuuuu heb ik iedereen geantwoord druk ik op kruisje! Nou dan maar opnieuw. :')

@Hannahaapje, hier hebben we ook weer Obese gekeken. Ik had echt zoveel respect voor die vrouw wat ze allemaal heeft bereikt in haar eentje en
met 5 kids. Die vakantie en operatie heeft ze dan ook meer dan verdient vind ik.

@x_Michelle_x, wat lekker dat er weer wat vanaf is. Loop je vaak hard in de week of doe je ook nog andere sporten buiten paardrijden?

@Sachet, tuurlijk mag dat! Wat is je doel? En hoe wil je deze behalen?

@Laura1982, ik vind 600 gram in 1,5 week tijd juist netjes. Ik raad je echt aan om geleidelijk af te vallen. Ik ben 2 jaar geleden in een zeer korte tijd
12 kg afgevallen en ad ook veel te weinig (800 call per dag). Zodra ik ging uitbereiden en meer ging eten zat dit er weer zo aan. Ik zal deze fout nooit meer maken want het is zo zonde van al je werk wat je erin heb gestoken. Dus ga gewoon lekker door op deze manier.

@Rakkertje, af en toe is zondigen is niet zo erg toch? Als het alleen bij het weekend blijft? Ik probeer het zelf niet te doen want ik weet van mezelf als ik eenmaal begin dans stop ik niet meer. :o

@Uk_eef, enjoy in the club, mijn relatie is ook net over en ik weet hoe rot je je moet voelen. :(:)
Probeer al je negatieve energie om te zetten in het sporten en geloof me na een paar weken merk je echt dat je lekekrder je vel gaat zitten!

@Mandy, mij valt ook op dat je veel suikers eet. Maar wat mij nog meer opvalt is dat je veel koolhydraten eet. Je zou je ontbijt kunnen aanpassen naar yoghurt met fruit en een handje kellogs (eventueel schepje zoetstof erbij) en smiddags een boterham minder. Ook kan je kijken naar gezonder beleg zoals bijv. kipfilet, rookvlees, filet american.

@Aradis welkom!

Nou vanmorgen hadden we weer ons weegmomentje en"1.8 kg eraf deze week. Persoonlijk een beetje te snel gegaan vind ik dus twijfel om er iets bij te gaan eten. Wat vinden jullie? Ondanks de chinees he! Kom van de 76.1 en zit nu om de 69.1, onder de 70 dames!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:04

Heel netjes Winner!
ik zou het nog even in de gaten houden, als dit stelselmatig elke week het geval is kun je misschien iets meer gaan eten..

Ik heb gisteren ook obese gekeken en ik vond het zoo knap van haar! Ik heb haar ook geen enkele keer horen klagen of zeggen ik kan niet meer!

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:22

Nee dat had ik dus ook met die vrouw. Volgens mij is het echt een lief mens.

Ik eet op een dag:

Smorgens Brinta met zoetstof (300 call)
Tussendoortje (150 call)
Smiddags kwark/reep of shake weightcare/2 bh (200 - 250 call)
Tussendoortje appel (100 call)
Avond groente en vlees (350 call?)

Ik zit ongeveer op de 1100 call per dag, is dit te weinig?
Zal ik blijven afvallen als ik naar de 1300 ga bijvoorbeeld?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:40

Ik had graag die aflevering van Obese gezien, maar kon niet. Was naar Flanders Horse Expo in Gent en de tv is dus ook niet aan geweest :)

Je resultaat is netjes Winner, maar zou net als Wollie even aankijken of het niet elke week zo hard gaat :)

Bij mij was er deze week 1.1kg af ondanks dat de laatste 4 dagen echt slecht waren (ongezond eten en weinig sporten voor mijn doen!). Vanaf vandaag gaan we er weer tegenaan :)

Ik krijg wel continu commentaar van mijn moeder dat ik niet meer mag afvallen en ze vraagt 3 x per week wat ik eet en heeft de neiging me ook continu te voorzien van snoep/chocola en andere troep. Echt heel vervelend. Zaterdagmiddag bleef ik bij haar eten tussen de middag en kreeg ik twee witte beschuiten met kaas. Uhh, sorry maar dat vind ik weinig! := Daar kan ik niet op leven hoor :n

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:41

Bij 1300 zal je ook nog afvallen Winner, maar minder snel. Daarbij zal je lijf ook minder snel geneigd zijn op spaarstand te gaan waardoor je, eenmaal klaar met afvallen, ook niet zult aankomen :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:54

Wat goed, winner, onder de 70, dan spring ik persoonlijk een gat in de lucht!

Waar houden jullie die calorieën bij?
Iemand plaatste eens "valt af" , maar die krijg ik niet geopend op de tablet.
Ik zou graag een beetje meer inzicht willen krijgen, weet nu waar jaren nergens opletten, geen weegschaal en geen sport me brengt.

Vanmorgen banaan en kopje thee en nu Griekse yoghurt met speltvlokken, twee kiwi's en agavesiroop.

Beweging in ochtend gaat huishouden zijn, gisteren is de nieuwe kamer van dochterlief geverfd, dus nu grote schoonmaak en van de week lekker shoppen qua inrichting!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:59

Je hebt ook wel apps voor Android. Ik heb Calorieeenteller op mijn telefoon.

Ik ga ook een gat in de lucht springen als ik onder de 70 zit. Dan maak ik er een foto van :))

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:38

Dais_ volgens mij wordt obese nog een keer herhaald, ik dacht morgen of woensdag....

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:40

@Madeira: Leuke foto van jou en je paardje! :D

@hannahaapje: Haha, dat is zooo herkenbaar! Ik moet ook echt wennen aan mijn nieuwe 'figuur'.

@Michelle: Super, alle pondjes eraf is weer een stap in de goede richting! :D

@Sachet: Welkom!

@Winner91: Leuk leuk! Kun je weer lekker aan de gang met je 'jonkie' :)

@Laura1982: Tijd van de maand? Ziek geweest? Sport je ook?

@UK_eef: Welkom ! Klinkt als een stressvolle periode, wat vervelend! Ik ben ook bezig met Cambridge, sinds 28 november vorig jaar.

Zoooo, volgens mij heb ik op iedereen gereageerd :D Ik heb afgelopen weekend min of meer 'gezondigd', maar wel heel bewust gezondigd, hihi. Ik doe zoals de meesten wel weten het Cambridge Weightplan (Gestart met CB500, nu sinds een tijdje het CB800 programma). Bij CB mag je dus ook absoluut géén alcohol drinken, en afgelopen weekend hadden we een heel erg leuk feestje in onze vaste kroeg. Gerard Ekdom kwam namelijk draaien! :) Dus ik had ook wel weer eens zin in een drankje na 3 maanden 'droog' staan :o. Afijn, heb uitgezocht in welke drank het minste calorieën zitten, dus ik ben aan de Wodka gegaan, haha! Ik ga nu de komende dagen wel even op rantsoen, want tja... het zijn toch heel wat extra calorieeën. Vanmorgen wel gewogen en was heel verbaasd over het resultaat! 1 maart heb ik gewogen en zat toen op 85.1, vanochtend 81.5 :oo Gaat lekker! Ik beweeg ook wel ontzettend veel op het moment, dus dat is ook wel fijn. Afgelopen week ook veel kilometers gemaakt met mijn paardje aan de hand.
Afbeelding

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:07

Wauw Bonjoy lekker bezig zeg!
Indd wandelen met een tempo dat je ademhaling wel wat verhoogd maar niet buiten adem raakt is een hele goeie voor vetverbranding (ik geloof dat na 20 min je vetverbranding op gang komt, soort van cardio oefening dus)

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:19

Ik wil mij hier (helaas) ook melden!
Hopelijk lukt het met dit topic wat meer om door te zetten!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:43

Vandaag een dag na me ongesteldheid weer eens op de weegschaal gestaan. En ben gewoon 1,5kg aangekomen.
Ik heb me minder goed aan me dieet gehouden en heb ook minder beweging gehad. Dus ik word maar weer even strenger voor mezelf!.
Ik zou 3kg kwijt zijn voordat me vriend thuis komt. Dus dat zou nu dan 4,5kg moeten zijn in 9 dagen... :+ dat ga ik dus niet redden. Maar hoop dat ik dan zeker toch wel weer 2kg kwijt ben!. Volgende week maandag ga ik weer op de weegschaal en ben benieuwd wat er dan weer af is.
Heb er een nieuwe hardloop vriendin bij en me vader gaat af en toe mee dus heb ik weer een reden om een dag extra te sporten! ipv 2x in de week soms 3x nu gewoon lekker 3 a 4x per week hard te lopen.

Ik weet niet of het hier nog wedstrijd ruiters zijn? die aan de lijn zijn.
Op wedstrijd heb ik er altijd best wel moeite mee om goed en gezond te eten, en eenmaal thuis van wedstrijd heb ik ook geeeeen zin meer om te koken en me vriend ook niet. Hoe doen jullie dat?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:48

Dame23 schreef:
Ik weet niet of het hier nog wedstrijd ruiters zijn? die aan de lijn zijn.
Op wedstrijd heb ik er altijd best wel moeite mee om goed en gezond te eten, en eenmaal thuis van wedstrijd heb ik ook geeeeen zin meer om te koken en me vriend ook niet. Hoe doen jullie dat?

Misschien een salade oid. in huis halen?
Ikzelf rijd normaliter wedstrijden, maar we zijn er nu al 3 kwart jaar uit i.v.m. blessurenleed :\ maar het gaat nu steeds beter weer met paardlief! :):)
Met het buitenseizoen maar weer ergens lekker starten (helaas mag ik mijn hoedje niet meer uit het stof halen door alle ellende |(

Hardlopen doe ik minimaal 1x in de week.
Ook doe ik wel eens aan buikspier oefeningen :j

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:49

Ik kan mezelf 's avonds het beste beheersen als ik overdag voldoende heb gegeten en als ik verwacht dat ik een keer laat thuis ben en wellicht geen zin heb om te koken, dan zorg ik dat ik een dag eerder dubbel kook of iets uit de diepvries kan opwarmen. Dat kan risotto zijn, pastasalade of vis/courgette/broccoli soep. Toch allemaal gezonde dingetjes...

Edit: Michelle balen van je paardje! Wel fijn dat het er weer beter uitziet! Ik neem als ik 's middags niet thuis kan eten, 2 voorgebakken broodjes mee met wat mager beleg en wat groentjes, worteltjes of cherrytomaatjes en dat is dan mn lunch, eigenlijk hetzelfde als normaal op het werk.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:21

Hoi hoi,
wat veel nieuwe mensen opeens. Welkom allemaal.
@ Bonjoy, wat knap dat je je zo goed hebt beheerst in het café
@ avaluna, ik schrijf gewoon alles op wat ik eet op een papiertje en zoek dan op internet hoeveel erin zit. Moet wel veel rekenen maar ach. Niks mis met de ouderwetse manier. :')
@ winner, wat goed dat je onder de 70 zit!!! Winnaar. :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:32

@hannahaapje: ik heb het net gedaan via het voedingscentrum, alleen blijk ik dus heel vreemde dingen te eten, hahaha, kon geen speltvlokken, quinoa e.d. vinden.