[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ssmarty

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:04

Ja ik snap het al beter nu, bedankt!

Wat is voor mij dan het beste? De kapper heeft 5(.00?) met 5.7 gemengd. Kan ik dan het beste 5 en 5.7 pakken of alleen 5 misschien?
De eerste keer toen ik het zelf geverfd heb, heb ik alleen 5.0 gebruikt en je zag amper verschil met de kleur die de kapper erin heeft gezet.
Ik wil in ieder geval zo min mogelijk warmte, want dat komt er bij mij al zo snel doorheen.

Snap je het nog? ;)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:30

dan moet je alleen de 5 doen met 6 % voor eventuele grijze haren te dekken de 00 serie gebruik je alleen als iemand echt wit grijs is en dus geen pigment meer in het haar heeft zitten

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:08

Oké bedankt. Zal ik het dan ook nog mengen met 5.7 zoals de kapper heeft gedaan? Of wordt het dan weer een warmere kleur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:19

5.7 wordt hij warmer. Als je echt een assige tint wilt moet je echt een .0 pakken, altijd, bij elk merk.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:45

Ja dat dacht ik al, daarom had ik die zelf ook alleen gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:20

Ik kom hier even binnenvallen hoor. Ik heb misschien een domme vraag, maar als je je haar verft, is dat dan heel slecht voor je haar? En kan je uiteindelijk weer terug naar je eigen haar kleur, of wordt het nooit meer echt het zelfde als dat het eerst was? Ik ben namelijk best tevreden met mijn haar, maar ik zou het ook leuk vinden om er een keer een ander kleurtje in te doen voor een klein poosje. Alleen ik ben super bang dat het dus echt beschadigend is voor je haar, en dat je je eigen haar kleur zo nooit meer precies terug kan krijgen.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:26

Als je voor de eerste keer in je leven gaat verven, zou ik naar een kapper gaan. Die kan het precies vertellen hoe het zit en die hebben vaak meer materiaal, zoals bv een echte goede kleurspoeling, die er na zoveel wasbeurten weer uitgaat. Anders krijg je uitgroei, en dat is bij veel verschil tussen echt en nep erg lelijk. En dan moet je geduld hebben en je haar telkens bij laten knippen zodat de kleur eruit groeit.
Waarschuwing: je haar verven is heel verslavend! ;) Maar het is inderdaad niet gezond voor je haar. Vooral je haar lichter maken dat je eigen kleur. 1x Verven overleefd je haar overigens wel hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:33

elkee schreef:
Als je voor de eerste keer in je leven gaat verven, zou ik naar een kapper gaan. Die kan het precies vertellen hoe het zit en die hebben vaak meer materiaal, zoals bv een echte goede kleurspoeling, die er na zoveel wasbeurten weer uitgaat. Anders krijg je uitgroei, en dat is bij veel verschil tussen echt en nep erg lelijk. En dan moet je geduld hebben en je haar telkens bij laten knippen zodat de kleur eruit groeit.
Waarschuwing: je haar verven is heel verslavend! ;) Maar het is inderdaad niet gezond voor je haar. Vooral je haar lichter maken dat je eigen kleur. 1x Verven overleefd je haar overigens wel hoor!

Zelf verven was ik inderdaad niet van plan, heb al bij heel veel mensen gezien dat het er echt niet mooi uit zag daarna := Ik heb nu blond haar, maar ik heb zeg maar ook wat donkere blonde plukjes er tussen zitten. Ik ben dus best blij met mijn haar, maar het lijkt me gewoon leuk om een keer iets anders te doen.

Ik had zo iets in gedachte :
Afbeelding

Maar zou ik die kleur dan kunnen krijgen met een kleurspoeling, zodat het er zeg maar 'vanzelf' weer uit gaat, en ik gewoon weer mijn normale haarkleur terug krijg?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:36

Waar je bij een kleurspoeling wel op moet letten is dat het niet echt uitwasbaar is, vooral niet als je zoals op het plaatje hierboven met rode tinten gaat werken. Bij rood blijft er altijd een waas achter die je eruit moet laten groeien.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:36

Ik denk dat zó donker moeilijk is om er geheel uit te krijgen. En dan ook nog die roodtint erdoor. Dat is helemaal moeilijk eruit te krijgen! Ik zou het eerlijk gezegd niet doen als je tevreden bent met wat je hebt. Dadelijk vind je het 3x niks bij jezelf en dan is de spijt alleen maar erger..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:38

Dat doe ik dan maar niet, ben echt bang dat het dan inderdaad super lelijk wordt en ik het er niet meer normaal uit kan krijgen := Maar als je bijvoorbeeld van blond naar bruin gaat, zou dat wel kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:39

Een rode kleurspoeling krijg je nooit meer uit je haar, tot het volledig is uitgegroeid. Ik heb vorig jaar september mijn haar een keer rood geverfd en sindsdien is het echt niet assig meer te krijgen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:40

[***] schreef:
Dat doe ik dan maar niet, ben echt bang dat het dan inderdaad super lelijk wordt en ik het er niet meer normaal uit kan krijgen := Maar als je bijvoorbeeld van blond naar bruin gaat, zou dat wel kunnen?

Ja, maar ook met een kleurspoeling zal je eigen haar wat donkerder blijven dan je oorspronkelijke haarkleur. Als je heel tevreden bent met je haarkleur zou ik gewoon mijn haar niet verven. Is alleen maar zonde!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:40

Dat zou je met je kapper moeten bespreken. Hoe dichter je bij je eigen haarkleur blijft, hoe makkelijker het eruit gaat omdat het dan niet zo'n mega uitgroei lijkt.

Rood is inderdaad echt een hel als je er van af wilt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:45

Hmm, ik ga er dan nog even goed over denken! Iets met rood wordt het dan zo ie zo niet, een dip dye met lichtroze/lichtblauw leek me ook wel vet, maar dat is dan denk ik ook moeilijk om eruit te krijgen of niet?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:49

Als je haar normaal blond is, dus niet super blond, dan wordt dip dye in een lichtere kleur lastig. Je zou dan eerst moeten oplichten/bleken. En daardoor wordt je haar écht beschadigd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:56

elkee schreef:
Als je haar normaal blond is, dus niet super blond, dan wordt dip dye in een lichtere kleur lastig. Je zou dan eerst moeten oplichten/bleken. En daarvan gaat je haar naar de klote

Afbeelding
Zo iets vind ik erg gaaf, alleen mijn haar kleur is wel donkerder blond dan dat van het meisje op de foto. Ik denk dat ik een beetje midden-blond heb.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:38

Ik ben nogsteeds aan het vechten om mijn haar weer lang te krijgen :')
Heeft iemand hier misschien tips voor? (behalve dan geduld hebben ;) )
Ik las veel over de inversion method, ik heb geen idee of dit ook echt werkt en of iemand enig idee of het wel zinnig is.
Ook vroeg ik me af of iemand weet wat er dus goed is voor je haar? :D

Alvast bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:46

Voor zover ik weet is er gewoon geen manier om je haar sneller te laten groeien.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:08

Vitamine C of D toch? :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:46

Rood,heel mooi :D. Maar dat vervaagd al snel en zeker super snel met zon,chloor etc. Niet handig in deze tijd van het jaar.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:12

Vitamine D en onbewerkt voedsel eten helpt heel erg om je haar sneller te laten groeien :j Maar dan krijg je een hele levensstijl die je moet gaan aanhouden wat betreft je eten. :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:40

D was het dus :+

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:42

ik ga dadelijk mijn haar bleken :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:45

Bleken, en dan? :)