Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:37

MuSLi schreef:
Ja, ik ga het inderdaad in Amsterdam doen.

Ik huur daar op de baan een fiets.

Owwww, zo _/-\o_

Dat wil ik heel graag!

Veel plezier en graag terugkoppeling :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:27

Heerlijk weer...

Afbeelding

Susan88

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:27

Hoi! Ik kom mij ook hier melden. Ik doe nu ongeveer anderhalf jaar aan mountainbiken en bijna een jaartje aan racefietsen. Op de middelbare school actief in de endurance bij de paarden (bijrijdpaard), maar sinds ik aan het studeren ben begonnen met mountainbiken bij de studentenwielervereniging. De MTB groep traint maar 1x per week dus afgelopen winter ook een racefiets aangeschaft om met de toertraining mee te kunnen. Zodoende train ik nu zo'n 2 a 3 keer per week, voornamelijk met mannen. Zeker bij de MTB groep, daar ben ik de enigste vrouw.

Ik zit eraan te denken om komende winter aan de Veluwse MTB competitie mee te doen. Zijn er hier dames die hier aan mee doen of in het verleden aan mee hebben gedaan?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:34

Leuk Susan88 :j , welkom !! Klets maar gezellig mee .
Foto van je fietsen ?? Vinden we altijd erg leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:40

Fijne speeltuin heb je toch, HC! Heerlijk, he. Hebben jullie geen last gehad van orkaan Leslie die een paar dagen geleden bij Portugal aan land kwam?

Susan88, wat leuk! Helaas heb ik geen mountainbike; de omgeving is hier ook een beetje saai. Ik ben ook benieuwd naar je fietsen! :j

Met wat voor spul maken jullie je fiets(ketting) eigenlijk schoon?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:25

culaccino schreef:
Fijne speeltuin heb je toch, HC! Heerlijk, he. Hebben jullie geen last gehad van orkaan Leslie die een paar dagen geleden bij Portugal aan land kwam?

Bedankt voor de interesse!
Nee, in de bergen niets. Aan de kust wel. Stormde flink bij mijn vriendin en we zijn van de golven aan het starnd gaan genieten. Was nog heerlijk warm zonnig, warm water en hoge rollers *\o/*

Nu regen helaas dus geen trainen voor de tocht die hier als heeeeel zwaar geldt -O-

Citaat:
Susan88, wat leuk! Ik ben ook benieuwd naar je fietsen! :j

Ditto.

Citaat:
Met wat voor spul maken jullie je fiets(ketting) eigenlijk schoon?

Benzine mengsmering en kwastje. Dan goed afvegen. Laten drogen en ceramische smering erop. Niet te zuinig,paar keer op - en terugschakelen, overschot afvegen en laten drogen.

Eens proberen of ik vandaag een retro ´space´ tijdrithelm kan vinden voor bij de Aero.

EErst echter nog wat boerderijklussen en een rondje vriendinnen bellen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:50

Hallo, heb echt al heel lang niet meer gereageerd maar toch een klein vraagje.

In januari ga ik voor vijf maanden naar Girona. Heeft iemand ervaring met het meenemen van je racefiets in het vliegtuig?

Dank!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:01

Huertecilla schreef:
culaccino schreef:

Bedankt voor de interesse!
Nee, in de bergen niets. Aan de kust wel. Stormde flink bij mijn vriendin en we zijn van de golven aan het starnd gaan genieten. Was nog heerlijk warm zonnig, warm water en hoge rollers *\o/*

Perfecte combi! :D

Wat leuk, Danique! :):)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:03

Een ´gat´ in de wolken/regen volgens de weersvooruitzichten per uur dus.... snel even 65 kilometer gedaan. Uiteraard letterlijk een berg hoogtemeters; dat is hier niet anders. Twee passen over.
Nog geen 20 minuten thuis en het spettert :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:07

Danique_G schreef:
Hallo, heb echt al heel lang niet meer gereageerd maar toch een klein vraagje.

In januari ga ik voor vijf maanden naar Girona. Heeft iemand ervaring met het meenemen van je racefiets in het vliegtuig?

Dank!!

Girona, het fietsmekka voor veel profwielrenners. Hier geen ervaring met het meenemen van een racefiets, dus daarbij kan ik je niet helpen. Wel onwijs veel plezier gewenst alvast..

Ik moest vandaag voor m'n werk in de buurt zijn, dus ik dacht ik pak mooi m'n woon-werk fietsje. Voor het eerst dat ik hem mee had op pad. Was lekker en fiets deed het prima :)

Afbeelding

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 23:51

Mijn racefiets is een Liv Avail SL 2 uit 2017 (december vorig jaar gekocht). Mijn MTB is een Cube LTD SL 27,5 uit 2014. Deze heb ik tweede hands overgenomen van iemand van mijn vereniging. Die heeft 'm omgebouwd naar 1 voorblad. Ook zit er inmiddels het e.e.a. aan nieuw spul op (wielen, banden, zadel, handvaten, blokjes, ketting, pedalen). Misschien kan ik binnenkort nog een foto maken/plaatsen.

Ik maak mijn ketting altijd schoon met Bionet Cyclon. Netjes biologisch afbreekbaar en maakt prima schoon. Spuitbus op de draaiende delen, borstel erover en afspoelen. Racefiets ketting weer oliën met Cyclon en MTB ketting met Interflon (sponsor vd vereniging).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:04

Ah, wat goed dat dat biologisch afbreekbaar is; ik ga daar ook eens naar op zoek. :j

MuSLi, goeie koop geweest dus! :D Durf je die gewoon buiten te laten staan bij je werk?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:28

Morguh ...Bionet heb ik ook voor het reinigen van de ketting .
Maar heb gewoon een fles .
Heb er zelfs eens vet mee uit mijn kleding gehaald . :j

Leuk woon /werk fietsje MuSLi :j

Ik hoop dat ik morgen ook weer een rondje kan doen .
Afgelopen woensdag bij hardlooptraining mijn voet omgeslagen .
Zucht ...dik , blauw en pijnlijk ...

Benieuwd naar foto,s Susan .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:36

Oh, wat naar T2T! Moet je dan niet nog even met je poot omhoog? :(:)

Hoera! *\o/* Ze zijn klaar met de aanleg van geasfalteerde fietspaden over de VAM (vuilnisbelt in Drenthe), hellingspercentages rond de 10%. Is weer eens wat anders dan viaducten :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:41

culaccino schreef:
Oh, wat naar T2T! Moet je dan niet nog even met je poot omhoog? :(:)

Ja echt balen ...
Ben donderdag niet wezen werken , gisteren wel .
Nu valt de zwelling wel mee , heb al gekoeld . Nu zet het blauw zich ook door .

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:38

Pff, verzwikte enkels. Vreselijk, kan ik vertellen uit ervaring. Op de middelbare school zo veel last met sporten waarbij je constant moest draaien. Toen ook een keer bovenaan de trap verzwikt, helemaal naar beneden gevallen en daarna door naar de HA. Die schrok ook wel even van mijn enkel. Sinds ik niks meer met balsporten doe en veel wandel met hoge zware schoenen, zijn mijn enkels wel weer sterker geworden, maar het blijft een zwak punt. Ook op de fiets en te paarf (bij hele lange ritten) helaas. Sterkte gewenst! Hopelijk valt het bij jou mee. Al vaker je enkel(s) verzwikt?

Hierbij een foto van mijn MTB, na de zandbak rit van vandaag. Wel lekkere temperatuur en een heerlijk zonnetje. Wat een mooie dag om buiten te zijn! Ook weer wat PR's en bijna QOM's gepakt.
Afbeelding

En nog mijn racefiets bij Mantel een jaartje geleden. Inmiddels iets minder schoon en wat gebruikt natuurlijk. Ook klikpedalen en bidonhouder erop.
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:05

@Susan ; heb wel eens vaker mijn enkel omgeslagen , maar het is gelukkig
geen regelmaat .
De laatste keer is al een hele poos( jaren ) geleden :j
De zwelling is vandaag weg , het is langs het gewricht nog wel wat gevoelig .
Maar ga straks met het team een rondje fietsen .
Hardlopen moet ik deze week misschien nog maar niet doen .

Nice bike,s .....mijn MTB maar eens voor een beurtje wegbrengen , dan
daar weer eens opstappen .
Ondertussen ben ik heel erg fan van LIV :j
De 2019 modellen zijn mega :D
En heb zelf dit jaar de LIV Avow Advanced aangeschaft <3

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:15

Welkom Susan! Bij welke vereniging zit je? Toevallig laatst meegedaan bij het NSK?

@ Culaccino, ik gebruik de spullen van Muc-off. Werkt als een tierelier en is ook allemaal biologisch afbreekbaar.

@ Time2Tri, ai, dat zijn altijd vervelende blessures.. Hopelijk neemt de zwelling snel af.

Hier gisteren ook heerlijk getraind. Was een D1 training met aan het eind nog een koersspel van 15km. Vet grappig, krijgt iedereen een kaartje met daarop de naam van een prof. Je hebt dan ook teamgenoten en je moet je aan de opdracht houden (demarreren, sprinten, gaatjes dichtrijden etc).
Woensdag was ik ook gaan fietsen met een aantal mannen van de vereniging. 34,5 gemiddeld, in het donker :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:03

Leuk stel fietsen Susan!

Klinkt wel als een zware training Laura. Maar zo'n spelvorm maakt het dan toch allemaal wat dragelijk er, dat zie ik met de mountainbike trainingen soms ook wel!

In verband met de herfstvakantie was er gisteren geen mountainbike training, maar ik ben samen met een fietsmaatje de Oktoberfestride gaan fietsen rondom Amsterdam. 116km weggetrapt. Was er prima weer voor!

Sfeerplaatje
Afbeelding

We waren trouwens met twee Livs op pad! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:21

Veel Liv-fans hier! :D Mooie fietsen, Susan!

Dat koersspel klinkt superleuk! Haha, wat een tempo. Zo reed ik laatst ook een rondje met 34 gemiddeld met de club mee, maar toen ze ook nog gingen sprinten bij plaatsnaambordjes ben ik ze kwijtgeraakt :o

Wat heerlijk, MuSLi!

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:36

@T2T, de afmetingen van het LIV frame zijn wel echt perfect voor mijn typische dames verhouding: extreem korte rug en lange(re) benen. Ik vind alleen de kleur niet zo geweldig. Het is mat/ivoor wit, waardoor het vreselijk is om schoon te houden. Ook vrouwenkleuren zoals paars (en roze) ben ik niet zo'n fan van. Maar hij fietst wel lekker :)

@Laura, ik zit bij Klein Verzet. Ik was wel bij het NSK aanwezig, maar dan als fotograaf *-:). Voor nu ligt het tempo bij zo'n koers voor mij nu te hoog. Misschien over een aantal jaartjes, als ik wat langer op de fiets zit. Bij welke vereniging zit jij? Misschien sta je ook wel tussen mijn NSK foto's.

@musli, mooi sfeerplaatje!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:05

Wat lekker Musli, mooi alternatief!

Ach dat geeft toch niet Culaccino! Als ze goed gasgeven ben ik ook weg hoor haha.

Susan, ik zit bij CS010! Leuk dat je aanwezig was als fotograaf, ben benieuwd of ik er tussen sta. Er was nog iemand van CS, maar dat was CS030.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:55

Afbeelding
Sta jij op deze foto?

@Calaccio, 34 per uur zou ik sws al niet bijhouden denk ik. Met toertraining rijden we altijd zo'n 29 a 30 per uur gemiddeld. Sommige stukjes 32 a 33, maar hoger zou ik echt niet volhouden. Misschien als ik wat beter wordt volgend jaar.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:31

Yes, that’s me :D

Edit: wel echt heel grappig om die foto dan via bokt te zien! Wereld is soms klein. Hele leuke foto overigens, thanks :D

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:01

Haha, ja. Ik heb mijn hele fotoalbum van het NSK in de SWN Facebook groep gezet, maar daar zit jij niet in natuurlijk. Er reden nog verrassend veel niet-studenten mee bij het NSK.