GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:06

Ik zie het om mij heen ook hoor. Zus heeft gli gedaan en nu ongeveer een jaar aan saxenda. Maar eetgedrag is niet top vind ik. Vriendin heeft ong 8 maanden mounjaro gebruikt is 20 kg ongeveer kwijt en gestopt. Maar ook daar in huis is niets veranderd qua eten. Eerder een yoghurtje en echt minder eten als bewust eten zeg maar.
BMI zegt lang niet alles, maar wat denken jullie van de buikomtrek die als richtlijn gezegd wordt?

arabella2000

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:33

Ik moet zeggen dat ik ook niets anders van het traject verwacht had.
Ik heb alleen niet het geld om 2x de medicatie te betalen.
Mijn man is de medicatie aangeraden ivm eetstoornis.
En daarbij is het een levenslange medicatie. Ik weet nooit hoe het financieel in de toekomst gaat.
Dus vandaar dat we toch maar het traject ingegaan zijn.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:25

Ik baal, ik heb de Duitse apotheek gemaild voor een nieuwe bestelling en zij geven aan alleen nog de nieuwe spuiten zonder golden dose binnen te krijgen -O-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:32

Ipsilonka schreef:
Ik zie het om mij heen ook hoor. Zus heeft gli gedaan en nu ongeveer een jaar aan saxenda. Maar eetgedrag is niet top vind ik. Vriendin heeft ong 8 maanden mounjaro gebruikt is 20 kg ongeveer kwijt en gestopt. Maar ook daar in huis is niets veranderd qua eten. Eerder een yoghurtje en echt minder eten als bewust eten zeg maar.
BMI zegt lang niet alles, maar wat denken jullie van de buikomtrek die als richtlijn gezegd wordt?

Buikomtrek zegt bij mij niks. Ik heb lipoedeem en een mega platte smalle buik.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:07

Vandaag 2x spuit M met houdbaarheidsdatum 04-27 gehaald.
Was weer iets goedkoper geworden.
Vorige was 305,39, deze 300,56.
Zegt de apotheek 'de dosis is aangepast, weet u dat?' Als in het is nu 10mg ipv 5, ehm ja dat weet ik, goedemiddag.
Ik zit nog op 3,75 dus heb nu nog tot 26 wkn 'voorraad'. Snel gerekend dus 100,- per mnd.
Dat is te doen denk ik.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:22

Vanaf welke datum zijn nou de nieuwe pennen? Een andere apotheek die ik belde had nog liggen met vervaldatum 5/27 maar wisten niet of dat het oude of nieuwe model was :+ en deden niet aan reserveren én ligt op 1,5 uur rijden vanaf mijn huis dus dan maken we er een dagje Duitsland van, maar levert niet voor Jan met de korte achternaam natuurlijk...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:23

Ik heb bij yazen ook een nieuwe pen besteld maar niks gehoord welke dat is. Komt volgende week

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:41

Die golden dose gaat eruit het is wat het is. Een one doses pen is veel erger haha

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:01

Bellatrix schreef:
Ik weet zeker dat ik een potje met pillen zag met Ozempic erop.
Maar nu ik op Google zoek kom ik idd Rybelsus tegen. Zou dat hetzelfde zijn?

Dat is indd hetzelfde. Rybelsus word al veel voorgeschreven voor diabetes, net als ozempic zelf. Volgens mij is het alleen best een precies medicijn om in te nemen. Toevallig laatst over gehoord tussen een VS en een patient

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:34

Ipsilonka schreef:

Mijn bmi gaf nog aan net boven het goede te zitten en mijn buikomvang zat op 1cm na op ondergewicht toen ik slank was. Ik had ook daadwerkelijk nog vrij veel vet lager dan het meetpunt. Ik heb een zandloper figuur en die taille waar ze meten is bij mij snel slank, nu bmi 29 en dat stukje buik is gewoon normale omvang. Ik heb wel dus enorme love handles en vet rand daar.

Ik ga alvast maar sparen, mijn armen zijn vreselijk, mega striae heb ik over mijn hele lijf maar die armen.. ging ik kijken kost tussen de 4-6k ik ben momenteel 28 en heb meer en deel van mijn leven mij verborgen onder kleding dus eigenlijk zit ik niet te wachten op kalkoenfiletten. Ik ben overigens niet dusdanig veel en snel afgevallen, zijn ee mensen waarbij het toch ook weg trok?
Had echt net een paar jaar lak aan alles en droeg wat ik wilde..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:35

Ik heb ik kipfilets en bij mijn liezen ook losse huid. Straks bij mijn buik vermoedelijk ook maar daar zit nu nog genoeg vet onder dus wat lastiger te beoordelen.

Ik heb ook echt geen passende bh s Day is erg lastig. Heb kleine slappe borsten nu na 2 zwangerschappen, 3 jaar borstvoeding en nu -45 kilo
Iemand tips daarvoor? Nog niks passend gevonden, altijd puilt wel ergens iets overheen...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:37

Ik heb mega hang boven armen ja, maar daar ga ik niks aan laten doen, ben bijna 45. Als je heel jong bent en de tijd er voor hebt zou ik het wel doen. Maar ik heb thuis een bedrijf en kan er geen 6 weken uit liggen en ik durf dat ook niet. Maar de resultaten die ik voorbij zie komen zijn meestal fantastisch.

Omdat ik ouder word en lipoedeem heb zijn mijn benen ook niet mooi, armen dan niet, tieten bijna niks van over....waar eindigt het dan?
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op Vandaag, 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:56

opisop_shop schreef:
Ik heb ik kipfilets en bij mijn liezen ook losse huid. Straks bij mijn buik vermoedelijk ook maar daar zit nu nog genoeg vet onder dus wat lastiger te beoordelen.

Ik heb ook echt geen passende bh s Day is erg lastig. Heb kleine slappe borsten nu na 2 zwangerschappen, 3 jaar borstvoeding en nu -45 kilo
Iemand tips daarvoor? Nog niks passend gevonden, altijd puilt wel ergens iets overheen...

Jezelf verwennen met een boobjob!

Zonder gekheid, ik heb altijd maar een A cup gehad, dus toen ik hieraan begon zei ik ook tegen mijn vriend van alles leuk en aardig, maar als die zo erg verdwijnen dat het alleen nog van die lege theezakjes zijn, dan neem ik een boobjob. Niks spectaculairs, maar ik wil op zn minst mn Atje terug :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

karrij schreef:
Mijn zus werkt in een apotheek, maar ook zij zeggen dat je het na openen buiten de koelkast moet bewaren. Ik wist dat ook niet en het gaat tegen mijn gevoel in dus ik doe het wel in de koelkast.

Zal haar eens vragen waarom dat is

Sommige medicijnen kunnen gaan klonteren in de koelkast. Met name als je die via injectie gebruikt, is dat zéker belangrijk.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:34

opisop_shop schreef:

Ik zweer bij de prima donna's. Hier in de buurt zit een kleine lingeriewinkel waar alle tijd en aandacht voor je wordt genomen. Kost wat, maar alles zit waar het moet zitten en niks geen kwabjes die ergens tussenuit komen. Daarnaast blijven de bh's ook echt heel mooi en geen gedoe met prikkende beugels zoals ik dat vroeger had met de Hunkemöller. Dus mijn advies zou zijn om je echt bij een speciaalzaak goed op te laten meten en dan bh's uit het duurdere segment te passen. Overigens wel super knap die -45 :j

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:11

opisop_shop schreef:
Vanaf welke datum zijn nou de nieuwe pennen? Een andere apotheek die ik belde had nog liggen met vervaldatum 5/27 maar wisten niet of dat het oude of nieuwe model was :+ en deden niet aan reserveren én ligt op 1,5 uur rijden vanaf mijn huis dus dan maken we er een dagje Duitsland van, maar levert niet voor Jan met de korte achternaam natuurlijk...

06/27 dacht ik

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:15

Zonnetje81 schreef:
Ik heb mega hang boven armen ja, maar daar ga ik niks aan laten doen, ben bijna 45. Als je heel jong bent en de tijd er voor hebt zou ik het wel doen. Maar ik heb thuis een bedrijf en kan er geen 6 weken uit liggen en ik durf dat ook niet. Maar de resultaten die ik voorbij zie komen zijn meestal fantastisch.

Omdat ik ouder word en lipoedeem heb zijn mijn benen ook niet mooi, armen dan niet, tieten bijna niks van over....waar eindigt het dan?

Ik ga er ook niets aan laten doen, ben bijna 50, en er kijkt al bijna 35 jaar dezelfde man naar mij :). Kipfilets heb ik niet, je ziet het enkel aan mijn buik een beetje, maar een onderbroek met hoge taille lost dit perfect op.
Borsten heb ik ook niet meer ( van een C naar een A gegaan) maar daar heb ik geen problemen mee, te groot zit toch maar in de weg met paardrijden. :)
Enige wat ik wel zou laten doen is ooglidcorrectie, want heb echt het idee dat die wat meer gaan hangen zijn met af te vallen, maar dat is eens voor als ik geld teveel heb.. :)

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:58

Heel stiekem denk ik om straks iets aan mijn buik te laten doen.
(Maar eerst moet er nog 35kilo vanaf.)
Nu al heb ik veel kwabben hangen bij mijn liezen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:47

Buik zou ik evt nog wel doen maar de rest niet.
Ik had een 95D en volgens de calculator van a bra that fits zou ik nu een 80D moeten nemen maar mijn oude cups zijn echt veel te groot :+ echt wel 2 cupmaten gekrompen denk ik haha
Goede zaak heb ik hier nog niet gevonden

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:06

Deertje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ik ga er ook niets aan laten doen, ben bijna 50, en er kijkt al bijna 35 jaar dezelfde man naar mij :). Kipfilets heb ik niet, je ziet het enkel aan mijn buik een beetje, maar een onderbroek met hoge taille lost dit perfect op.
Borsten heb ik ook niet meer ( van een C naar een A gegaan) maar daar heb ik geen problemen mee, te groot zit toch maar in de weg met paardrijden. :)
Enige wat ik wel zou laten doen is ooglidcorrectie, want heb echt het idee dat die wat meer gaan hangen zijn met af te vallen, maar dat is eens voor als ik geld teveel heb.. :)

Je ogen laten doen is trouwens echt een cadeautje voor jezelf :) mijn moeder heeft het jaren terug gedaan en is er echt zo onwijs blij mee. Het was bij haar niet extreem en kwam dus ook niet in aanmerking voor vergoeding maar ze merkte dag en nacht verschil. Ze vond alleen lelijk maar had uiteindelijk vermoeidheid en hoofdpijn wat daarna weg was waar ze zich voor de correctie niet van bewust was

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 51 min geleden

Vel zit wel wat losser hier maar geen extreme lappen. Ik was dan ook ook niet extreem zwaar/dik. Buik is wel slapper maar goed, wat Zonnetje ook zegt: ik ben bijna 45. Dus ja stukje acceptatie moet er ook komen. Over het algemeen is het best nog oké. Al is mijn gezicht wel echt wat ingevallen en de wang meer gaan hangen. Rond mijn 50e laat ik een facelift doen, daar was ik al over uit. En eerst maar eens zien of ik over 5-6 jaar nog steeds op dit gewicht ben.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27 min geleden

Voor de mensen die twijfelen over een ooglidcorrectie; het is echt een kadootje aan jezelf. Ik had vaak hoofdpijn en migraine. Ondanks dat het bij mij echt niet onwijs veel was (slechts 1 cm vel eruit gehaald), was het een wereld van verschil. Op de bovenste foto overigens het vel wat naar beneden getrokken, op verzoek van de kliniek, zodat het ingediend kon worden bij de verzekeraar. Onderste foto is 10 dagen na de behandeling en zijn de hechtingen er net een dag uit. Edit: nog wel opgezwollen daar.
Hier fijne ervaring gehad bij Bergman kliniek.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Padoertje op 26 min geleden, in het totaal 1 keer bewerkt

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26 min geleden

Even een beginners vraagje. Op welk tijdstip prikken jullie? Ik vraag mij af of savonds voor het slapen gaan een goed idee is?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26 min geleden

Essie73 schreef:
Even een beginners vraagje. Op welk tijdstip prikken jullie? Ik vraag mij af of savonds voor het slapen gaan een goed idee is?

Ik doe het ‘s ochtendsvroeg.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16 min geleden

Ik prik 's avonds. Ik heb de eerste prik op vrijdagochtend gedaan, voor het geval ik lelijke bijwerkingen zou krijgen waar ik mee naar de huisarts zou moeten ( :+ ), maar ik prik nu op donderdagavond voor bedtijd. In beide gevallen heb ik nergens last van gehad. Alleen de vrijdagochtend wel iets dat de band van de broek wat vervelend voelde op de prikplek, maar niet dramatisch.