Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 20:07

Goed gedaan en prachtige foto's Puera!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 21:03

Sterkte met poes Ieris! Zo sneu altijd om je dier ziek te zien.
Ik duim voor jullie dat het plassen straks weer lukt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-25 21:07

Wauw danseresje wat een afstand weer. Wij gaan maandagmiddag weer terugrijden. Mijn vriend moet dinsdag weer werken.

Gaaf die rfr Puera, dan loop je altijd wel een keer door het water. Dat is toch juist prachtig!
In de coronatijd hadden ze virtuele runs, toen heb ik er met mijn vriend een stuk of zeven gelopen van rfr, dat was altijd genieten.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 21:12

Hahaha Samantha naar je kleren staren. Ik herken het wel als je wil bedenken wat je aan moet :+
Heb je geen last nu na het rennen? En marathon nog steeds op de agenda?

Wauw wat een afstand loop jij toch Danseresje. En dan ook nog hardlopen erbij. Ik vind het knap. En prachtige route!

ieris ach jou arme poezenbeest! Ik hoop heel erg dat hij opknapt en weer kan gaan plassen. Arm dier.
Ja ik loop gewoon als ik spierpijn heb, mits die spierpijn van de krachttraining is en dus andere functionele kracht. Vaak loop ik de spierpijn er zelfs uit met hardlopen.

Wat goed goof dat het steeds beter gaat en dat je echt effect hebt van de garmin trainingen. Er zitten ook oprecht gewoon leuke en nuttige dingen tussen dus lekker zo door doen dan toch. :j

Prachtig ook Puera, ziet er heel tof uit. En wat een mooie afstand. *\o/*

Hier vanmorgen zelf training gegeven maar het lopen voelde eindelijk wel weer wat lichter. Morgen weer een long run op de planning dus ben benieuwd.
Heb wel besloten dat ik de fysio afspraak voor de volgende shockwave/dry needle-ling even ga verzetten naar de maandag NA mijn eerste 30+ run. Heb toch het idee dat ik daar wel echt een flinke tik van gehad heb.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 22:05

Vlonderpaden, leuk. Jij loopt echt altijd in mooie omgevingen.

En wat een eind Danseresje, ik zou meer dan dood zijn volgens mij.

Hier vandaag 2 paarden gereden, dus ook sportief geweest, maar niet hardgelopen. Oh ja, ook nog uitgemest ;)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 23:50

Lekker gelopen Goof!

O wauw SV wat mooi! Veel plezier!

Wauw wat een end heb jij gelopen Danseresje! Goed zeg!

Puera ook lekker gelopen! Wat een modder zeg!

Ik heb nu geen last Leonie, ik moet woensdag naar de arts, kijken wat hij zegt.

Wel verstandig om die afspraak dan anders te plannen ja.

Nou de kast is klaar! Op de handgrepen na dan.
En alles ligt erin, zal het nog wel tig keer veranderen gok ik zo.
Ik kom ernstig kleding te kort haha.

Afbeelding

De kat was even klaar met alle herrie haha.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 10:03

Supervixen schreef:
Gaaf die rfr Puera, dan loop je altijd wel een keer door het water. Dat is toch juist prachtig!

An sich vind ik water niet heel erg. Straks in april met RFR Hart van Drenthe loopt de route een stuk door kniediep water. Dat is echt heel mooi!
Gisteren hadden we stukjes in drassige weilanden waar je enkeldiep in ging, dat vind ik wat minder leuk. :=

Hoe ging je loop, Leonie? Wat ben je toch fanatiek met het lopen en al je andere trainingen! Gaaf dat jij en Suliko samen gelopen hebben.

Lekkere bezige dag, Germie. Ik heb het misschien al eens gevraagd maar heb je al een marathon op het oog die je wil gaan lopen?

Mooi geworden, die kast, Samantha! Mooie kat ook!
Kledingetekort is gauw op te lossen toch? :))

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 10:14

Puera, wat leuk dat jij ook naar rfr hart van Drenthe gaat! Welke afstand ga jij daar lopen?
Ik loop met Ninus en vriend de 50km, heb er zin in, misschien kom ik je daar wel tegen!

Zo dat is een flinke kast Samantha!

Goof, fijn dat het lopen nu zo lekker gaat!

Leonie, a zo, je hebt dan wel spierpijn, maar in andere groepen dan je benen.
Ja ik begreep dat je met kracht ook niet te vaak dezelfde spier groepen moet trainen, wel fijn dat je dan hardlopen als afwisseling hebt!
Succes met je long run!

Danseresje, jee wat een afstand heb jij gelopen zeg!

SV, wat gaaf die paadjes daar! Geniet er van!

Ik heb gisteren wat temo's gedaan, en ga vandaag een rustige duurloop doen, als het goed is krijgen we mooi weer!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 11:33

Lekker gelopen, Ieris?

Oh jaah, zou leuk zijn om elkaar daar te treffen! :j Ik heb me opgegeven voor de 28 km want buuf en mijn partner wisten nog niet of zij die trail ook wilden doen. Gisteren hebben we besloten om met z’n drieën de 22 km te gaan lopen omdat het zo gezellig is. Maar aangezien we al zo dichtbij die 28 km zitten, gaan we die misschien ook wel lopen. :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 11:59

Samantha, flinke kast :j

Ieris, het mooie weer is hier iig aanwezig.

Hier vanochtend een rustige 5 km gedaan.
Gisteren 13 km bos, duinen en strand gedaan. Helaas 2x door mn enkel geklapt, dus die is wat gevoelig vandaag. :=

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 12:10

Ik ga ook zo rondje lopen, prachtig weer inderdaad.

Ja best een grote kast, 4 meter breed. Maar is ook voor beddengoed handdoeken en kleding van 2 kids. En vind het mooier om m over hele breedte te doen, dus dan maar groot haha.

Thanks Puera, Jip is een Brits korthaar, z’n mama heb ik ook. Die ziet er precies hetzelfde uit alleen iets kleiner.

O oliebol sterkte met je enkel Sherivey!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 13:57

Haha leuke kat Samantha! Ik heb ook een Brit (uit het asiel, ik weet niet of ze 100% raszuiver is) en die kan ook zo mooi kijken.

Ik heb vanochtend een rondje van 7,5 km gelopen bij de Reeuwijkse Plassen. Dat was echt genieten!
Eerder deze week voor het eerst twee dagen achter elkaar gelopen (dag 1 was onverhard en in zone 2) en dat ging qua benen prima.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 14:26

Lekker Tiggs!
Ja leuke beesten die Britten hè. Ze liggen hier ook altijd op de rug haha.

Ik heb ook net gelopen, 50 minuten, paar km wat versneld voor de rest wat rustiger gelopen.
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 14:45

Ja, dat doet die van mij ook!

Prachtige foto :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 14:53

Oef, da’s balen van je enkel, Sherivey.

Mooie foto, Samantha! Britse Kortharen zijn zo leuk! <3

Goed bezig, Tiggs!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 20:05

Puera schreef:
Supervixen schreef:

An sich vind ik water niet heel erg. Straks in april met RFR Hart van Drenthe loopt de route een stuk door kniediep water. Dat is echt heel mooi!
Gisteren hadden we stukjes in drassige weilanden waar je enkeldiep in ging, dat vind ik wat minder leuk. :=

Hoe ging je loop, Leonie? Wat ben je toch fanatiek met het lopen en al je andere trainingen! Gaaf dat jij en Suliko samen gelopen hebben.

Lekkere bezige dag, Germie. Ik heb het misschien al eens gevraagd maar heb je al een marathon op het oog die je wil gaan lopen?

Mooi geworden, die kast, Samantha! Mooie kat ook!
Kledingetekort is gauw op te lossen toch? :))

Ja, ik heb al iets in gedachten. 6 uur tijdlimiet, maar je mag als voetganger uitlopen. Dus het laatste uur loop ik dan alleen.
Maar ik twijfel echt of ik ooit die afstand kan lopen. Ik ben na 32km al echt stuk. En vandaag al veel eerder.
Ik had eigenlijk een €^^#--!@#€ trailrun.
Opgegeven voor de 18km. 3 uur de tijd, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Afgelopen nacht weer slijm in de longen, dus slecht geslapen. Nou ja kan gebeuren. Niet ziek, dus gestart. Al na 800m liep ik flink achteraan terwijl ik een hoog tempo had, net onder de 8 min per km.
Allemaal prima, achter mij fietsen 2 personen. Of ik het erg zou vinden als ze achter de groep zouden gaan rijden, ze zouden mij wel in de gaten houden. Prima.
Na 1.5 tot 2km zag ik niemand meer. Op zich fijn, was wel leuk natuurgebied.
Het voelde al snel zwaar bij mij, ik liep eigenlijk wat te snel. Ach, heb 3 uur de tijd, dus komt helemaal goed. 5km in 42 minuten, en na 6km zag ik ineens weer lopers. Ergens verkeerd gelopen dus. Grrrr.
Kkm ik een verkeersregelaar tegen, ik zo hoe ver zou ik moeten zijn, want ik wil wel de 18km lopen. Geen idee. Goed, dan loop ik wel een lusje ergens op de gok. En dus weer na dat lusje door op de route. Ik had hierdoor wel een verzorgingspost gemist. Kan gebeuren, maar had nu wel wat meer gewandeld dan gepland. Maar ik zat weer op de route.
En toen kwamen ook de 12 en 8km weer opde route. Bij de volgende verzorgingspost zou ik op 9km moeten zitten, maar ik zat nog maar op 8. Dus ik baalde goed, want was echt van plan 18 te lopen.
Lekker ging het niet meer, maar ik baalde ook echt.
Toen kwam er weer een post in beeld en vroeg men mij of ik de lus van de 18km nog moest lopen. Ja, daarbenik nog niet geweest. Dus ik word die lus in gestuurd. Alle anderen lopen rechtdoor. Ja, ik was ook laatste van de 18km, dus klopt wel. In die lus stond een vrijwilliger en ik zo, ik ben de laatste hoor. Hijdacht dat er nog wat lopers moesten komen. Maar die kwamen niet, dus kwam hij op defiets achter mij aan om paaltjes op te ruimen. En we kletsten wat. De veengrond in die lus was voor mij niet hardloopbaar. Maar mooi stukje veen, dus wandelend er door.
Vlak voor de verzorgingspost vraagt die man achter me wat ik wil hebben. Oh doe zo maar cola.
Kom ik daar bij die post hebben zede gehele post opgeruimd, terwijl men wist datik nog er langskwam, want ik was door de mensen van die post de lus in gestuurd. Kon nog wel een broodje en flesje water krijgen. Eh dat krijg ik niet weg nu. Maar dus geen cola, suikerbrood, sinaasappelen en winegums voor mij. Niets dus. Dus ik ga verder.
Ik kon wat afsnijden werd ergezegd. Nee, ik heb tot 1 uur, dus loop de route uit.
Na 17km, ruim voor de sluitingstijd kom ik over de finish. Geen fotografen meer, en wederom geen verzorgingspost. Ik kreeg nog wat cola en een twix en bounty en flesje water. Maar geen fruit, geen suikerbrood e.d. meer.
En ook nog een km te weinig gelopen. Ik had nog 22 minuten. Dus was absoluut niet te laat, maar voor mij was dit een zeer eenzame loop. Ik vind het niet netjes dat je al opruimt voor de laatste loper. Er was geen tijdswaarneming en er stond bij dat het voor iedereen was om te genieten in de natuur. De route was prima.
Het lag ook niet aan de mensen die voor mij wat probeerden te regelen, die deden echt wel hun best. Maar ik heb er dus gemengde gevoelens aan over gehouden en ook niet fijn gelopen.

Maar ik heb wat fotos gemaakt. Een echt veengebied.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-25 21:51

Sherivey, Tiggs, Samantha allemaal lekker gelopen, fijn zeg!

Germie jammer dat het zo ging. Zeker niet netjes om al op te gaan ruimen.

Wij hebben de rode route hier van extratrail gelopen. Hij was 26km met 721hm. Wat hebben we een fantastische dag gehad. Het was een prachtige, op veel stukken technische route.
Tegen het vriespunt was het toen we weggingen, veel ijshaar langs de route. Een heel stuk langs een rivier gelopen met ontelbaar veel keien en boomwortels. En natuurlijk modder. Ik was daar heel bang om te vallen, dus rustig aan gedaan. Overal waren houten bruggetjes over de rivier, zo leuk!
Veel pittige hoogtemeters en op het hoogste punt lagen nog restjes sneeuw. Ook best wat wandelaars op het laatste stuk, dus een beetje slalommen, maar iedereen was zeer vriendelijk.
Eind van de middag nog even naar een van onze lievelingsplekken gereden: de Hoge Venen. Daar ook nog 8km met bijna alleen vlonderpad gewandeld.
Na 6 uur lopen vandaag en 45000 stappen hebben we onszelf maar op friet van de friterie getrakteerd en we zijn net in de infrarood sauna gegaan in ons appartement.
Morgenochtend nog een wandeling, we hebben een gpx van 10km met weer aardig wat hoogtemeters. Hopelijk doen de benen het dan nog. En daarna gaan we weer naar huis helaas.

De trail:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Hoge Venen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 21:53

Hopelijk heeft de arts goed nieuws Samantha! Wel fijn dat je geen last hebt.
En wauw dat is nog eens een kast! Prachtige kat idd. <3 We hebben hier een halve rus in huis (tenminste dat denken we).
En wat heb jij toch een tof gebied zo met die landingsbaan!

Puera schreef:
Supervixen schreef:

Een beetje water vind ik niet erg maar kniediep vind ik toch niet zo heel tof. Je kunt dan echt alleen maar lopen en je voeten bevriezen :+
En ja was super leuk samen met Suliko, over 3 weken gaan we samen naar Limburg voor een 30km trail.

Ja ieries het zijn andere spieren. Ik train zelden kracht als ik nog spierpijn heb van de vorige kracht. Dan pak ik meestal een ander deel. En mooi weer heb je gekregen!
Allemaal naar drenthe! Veel plezier alvast!

Oei Sherivey wat klote! Zelfde enkel als laatst? Pas je wel op dat je het heel houd?

Ziet er prachtig uit SV!

Hier stond vandaag een wat kortere lange loop op de planning. "slechts" 21km :+ . Echt respect hoor voor de mensen die utlra's en marathons als gewoon lopen want ik vind het echt wel pittig deze afstanden. Een vriendin (een bokker btw haha) ging mee op de fiets dus ik had een natuurgebied in het midden uitgekozen en een FIETS route van komoot gehaald. Nou dit was opzeker geen fiets route... Ja met de waterfiets misschien :Y) . En ik had mijn goede schoenen aan die ik goed moet houden van mezelf. Vriendin heeft haar best gedaan om soort van te navigeren maar we hebben best een paar keer om moeten draaien omdat het echt onder water stond. Wel door super mooi terrein gelopen en eigenlijk is dit ook veel leuker <3 Mijn tempo blokken waren 1 grote puinhoop maar uiteindelijk toch binnen de 2 uur gelopen. Wel weer last van mijn knie nu maar ik denk dat dat echt door de shockwave komt. Nu de beentjes omhoog. Hij is weer in de benen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 02-03-25 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 21:54

Ziet eruit als een mooie omgeving, germie! Jammer dat het niet helemaal lekker ging maar je had er wel prachtig weer bij!

Oh heerlijk SV, wat een prachtige omgeving!

Lekker Leonie, het was topweer om te lopen. Wat heb jij een lage hartslag bij dat tempo!
Dat kniediepe water heb je wel instant koude voeten inderdaad maar vorig jaar was het heerlijk en zonnig weer en warmden we weer zomaar op. In zulk diep water kun je inderdaad niet veel sneller dan wandelen. Maar dat maakt me niets uit, ik loop trails niet voor de tijd. Het is zo ontzettend leuk om in zo’n prachtige omgeving te lopen, da’s altijd genieten!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 22:09

Leonie, mooi gebied om te lopen!
En nette afstand :D
Ik ben idd laatst ook al eens door diezelfde enkel gegaan. :o al was het toen wel wat minder pijnlijk.

SV, gaaf gebied daar! <3

Germie, ook in een prachtige omgeving gelopen. :j

Ik ging vanmiddag koffie halen in de lokale koffietent. Die hebben elke maand een special met veel slagroom en chocola enzo. :9
De eigenaresse van de zaak vroeg of het gesmaakt had. Dus ik zeg "zekerweten, en enorm vullend!"
Zegt ze "ja he! Maar jij kan dat hebben, zag op Insta dat je echt veel loopt"
Ik blijf dat heel apart vinden als random mensen me kennen van Insta :))
Had dat op hardloopevents ook wel eens, dat mensen een praatje kwamen maken en me dus ook kenden van Insta. Terwijl ik ze nog nooit had gesproken. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-25 22:19

Goed gedaan Leonie, wat een hartslag bij dat tempo inderdaad.
Ik denk dat het goed is dat de boswachter je vriendin op de fiets niet zag. Of mag je daar overal fietsen?

Grappig is dat Sherivey, ik heb dat ook wel eens gehad.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 23:03

Wauw wat mooi SV!

Leonie wat lekker gelopen, die Komoot routes zijn wel apart altijd ja.
Lage hartslag inderdaad zeg, ik heb altijd m’n hartslag super hoog haha.

O wat balen Germie, en zeker niet netjes dat ze al hadden opgeruimd.

O dat is leuk Sherivey, ik heb ook wel eens iemand aangesproken die ik ‘ken’ van insta. Haha wel grappig altijd.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 00:26

Mooie omgeving Germie, jammer dat het toch tegenviel.
Jammer dat de route niet helemaal was zoals gepland maar toch goed getraind Leonie. Heel snel ook!
Dat is wel grappig zo herkend worden Sherivey.
Wat een mooie omgeving Sv, waar was dat? Optimaal genoten dit weekend lees ik.

Ik heb gister weer een rondje gedaan. Nieuwe route die op een stuk modder na heel mooi was, echt tussen de weilanden door. Heb nu een fijn ritme van crosstraining - hardlopen - rust/wandelen wat ik elke 3 dagen herhaal en dat bevalt goed. Goede balans qua inspanning en herstel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-25 08:02

Eef dit is vlakbij Spa.
Mooi ritme heb je zo te pakken.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 16:14

Hoe heb je die hoogtemeters getraind SV? Gewoon regelmatig in een heuvelachtige omgeving lopen of op een andere manier?