Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 07:48

Netjes hoor!

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 09:41

Goed bezig Namiro!

Ik heb gisteravond een interval gelopen van iets meer dan 5km, 2 minuten tempo, 1 minuut rust. Ik had een gemiddelde tijd van 5:00 pkm in mijn hoofd, maar ik had de harde wind een beetje onderschat en zo aan het einde van een lange dag is de fitheid toch wat anders dan in de ochtend. Uiteindelijk was het 5:15 pkm, dus tevreden.

Vandaag even rust, ik heb vanmiddag geen afspraken meer, dus ik ga voor een lange lunchwandeling met de hond en misschien spring ik einde van de dag nog even op mijn paard.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:29

Ik heb vandaag gelukkig weer eens lekker getraind! Geswitcht naar een beginnersschema van Runnersworld en een training van 6*2 wandelen/4 hardlopen gedaan. Bij de 4e en 5e een minuutje gewandeld ipv gerend, maar de laatste 4 minuten gingen (daardoor) weer erg goed.

Zondag wil ik 9* 1 wandelen/3 hardlopen doen (ook volgens dat schema).

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 19:02

:wave:
Ik heb jullie een beetje verwaarloosd de laatste tijd maar heb net even een stukje terug gelezen en zie allemaal blije fotos. Het klinkt alsof jullie allemaal goed bezig zijn met genieten van het lopen :)

Ik heb vandaag Greg maar weer eens aangeslingerd voor wat extra inspiratie. Het geeft toch een soort stok achter de deur :)) Dit keer voor een 10k schema gekozen, zodat de workouts niet te lang worden. Eerst maar weer een beetje regelmaat krijgen. Vanmiddag de benchmark run gedaan om het schema te starten.
Afbeelding

-Namiro-

Berichten: 1982
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 19:27

Fijn dat je weer begonnen bent Kylan! Alles weer in rustiger vaarwater?

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:26

Goed bezig Kylan! Go for it!

Tiggs, fijn dat het nu goed ging!

Ninus, mooie intervallen!
Wat een heerlijk weer vandaag hé, nog lekker gereden?

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 14:07

Fijn Tiggs! Goed dat je je niet uit het veld laat slaan!

Jeuj Kylan *\o/* Greg is vast ook blij dat er weer bent :))

Ja heb gistermiddag nog even een rondje gehobbeld Ieris! Voordeel van de paarden in de achtertuin!

Vanochtend in de mist vertrokken, dit keer alleen, mijn man is de nieuwe leaseauto (eindelijk) aan het ophalen. Ik had alleen een route bedacht en verder op gevoel gelopen. Zelden ging het op deze langere afstanden zo soepel en fijn, uiteindelijk was mijn rondje te lang :+ en werd het 28km met een PR op de hm! Moet wel zeggen dat de omstandigheden ook optimaal waren hoor, bijna geen wind, ik kwam ook niemand tegen onderweg en ik was lekker uitgerust. Was genieten weer :j

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 17:21

Knap gedaan ninus!

Kylan you go girl! Greg heeft je vast ook gemist.

Net een stukje getraild bij Wolfheze met mijn vriend. Ik vond het maar warm en klam.

Afbeelding
Afbeelding

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 20:04

Prachtig SV!

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 07:57

Ninus, gefeliciteerd met je pr! Knap gedaan, en er ook nog 28km van gemaakt, netjes hoor, fijn dat je zo lekker gelopen hebt!

SV, jij ook lekker gelopen, wat mooi daar zeg, prachtige foto's!
Gaaf dat bruggetje, ja was inderdaad warm.

Gisteren voor de 1e keer een halve marathon gelopen in St.Anthonis.
Het was echt warm weer, heerlijk zonnetje, we liepen door een prachtig bos.
Het was een niet al te grote wedstrijd, iets minder dan 400 deelnemers.
Ik was behoorlijk zenuwachtig voor de start, zat vooral tussen mijn oren!

Gelukkig was mijn moeder zo lief om op 6km klaar te staan met haar fiets, en zo de route met mij mee te fietsen.
Ik starte in een tempo waarin ik lekker liep, en het gevoel had het goed vast te kunnen houden.
Bij 6k kreeg ik veel mental support van mijn moeder, vond het zo fijn dat ze mee reed, ze had ook mijn drinkflesjes in haar fietstas.
Bij de waterposten pakte ik steeds water, deed ik ook over mijn hoofd, ik had echt een tomaten hoofd, doordat ik te warm gekleed was in mijn lange broek.
Bij 10,5 km voelde ik me nog steeds fit, en liep steady door.
Bij ongeveer 15 km kreeg ik het wel een stukje zwaarder, de eelt plek op mijn rechter voet begon flink te zeuren.
En mijn benen voelden wat zwaarder.
Na wat sportdrank ging het weer wat beter, toen bij 19km kreeg ik het ook nog even zwaar, voor mijn neus stapte iemand uit, ik dacht natuurlijk ook aan lekker languit liggen, maar niet hier!
De laatste 2 km heb ik mezelf even toegesproken, kom op meid, hier heb je 20 weken voor getraind, even doorzetten en gas geven.
Er stonden ook hele fijne mensen langs de kant, die enthousiast aanmoedigden, met zo een leuk Brabants accent, zoals: kom op, da kun de gij wel hé, nog maar efkes!

Bij de finish stonden mijn vader, man en zoontje, echt super leuk.
Mijn tijd was 1uur 44 nog wat, waar ik heel blij mee ben!
Het leuke was dat ze een prijsuitreiking hadden op leeftijdscategorie.
Mijn man zij dat ik 9e dame was van alle dames, maar hij wist niet precies hoe oud die dames waren.
Bij de prijsuitreiking bleek dat ik 3e was geworden in de categorie dames 45+
Echt superleuk! Ik mocht op een verhoging staan en kreeg een beker, zo gaaf, ben er super blij mee.
Had ik niet verwacht 1e hvm, en dan een beker krijgen, echt zo genoten!

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 08:02

Wauw, gaaf @Ieris en wat een mooie tijd ook zeg _/-\o_ gefeliciteerd!

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 08:12

Wat een mooie tijd ieris!
Heel knap.
Dus het is wel de moeite waard om daar te trailen? Mijn vriendin woont daar vlakbij, dus ik zie mogelijkheden.

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 08:29

Ja Ieris echt super gedaan zeg, wat een tijd :wow: Dat smaakt vast naar meer *\o/*

Ziet er weer uit als een heerlijk rondje SV! En het werd inderdaad benauwd later op de dag, is weer even omschakelen, maar wel lekker.
Het weer ziet er voor de komende tijd weer prut uit.

Heb gisteren mijn zusje ook ingeschreven voor de RFR op 15 april. Mijn vader wordt 70 en ze komt als verrassing dat weekend naar Nederland, dat we dan samen kunnen lopen is leuke bijvangst :):)

-Namiro-

Berichten: 1982
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 08:43

*\o/* Ieris! Gefeliciteerd!!
Mooie beloning voor het harde werken!

amand0
Berichten: 73
Geregistreerd: 19-02-18

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 08:52

Gefeliciteerd Ieris, heel knap gedaan!

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 09:07

Dank jullie wel!
SV, het is wel een vrij plat bos, tenminste de paden waar wij liepen.
Ik miste wel wat leuke heuvels zoals in Dieren, maar verder zeker wel leuke trail paadjes.
Ik zal eens bij de hoogte meters kijken, denk dat het er niet veel waren!

Ninus, wat gaaf dat je de RFR met je zusje gaat doen, top zeg, en gaaf dat je vader jarig is die dag, echt een feestje voor jou!
Ik denk er over om dan de 21 te gaan doen, of misschien rustig de 28.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:55

Goed zeg ieris! Gefeliciteerd en echt een knappe tijd. Fijn dat je moeder mee kon fietsen, kan me voorstellen dat die afleiding onderweg ook fijn is.

Sv mooie plaatjes, het was inderdaad warm gisteren middag!

Leuk Ninus dat je zusje komt en jullie dan ook lekker samen gaan lopen.

Hier vanmorgen de eerste training van het schema van Greg. Het viel me niet mee, hoge hartslag en stijf. Maar ja, ik had de laatste weken niks gedaan dus eigen schuld :+ Afgesloten op een goeie 6 km.

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 16:08

Het is weer een begin Kylan.

Vanmorgen op pad voor een langzame trail. Ik had te weinig laag aerobe activiteiten gedaan zei garmin, dus vandaag moest de hartslag laag zijn. Oftewel bij mij onder de 140 om niet in het oranje te komen (hs zone 4).
En dat valt niet mee met de heuvels in het bos hier.
Dat betekende af en toe stukken wandelen heuvel op, om de hartslag te laten zakken. Echt langzaam lopen is best moeilijk zeg.
Genoten van het mooie weer onderweg en ik had vandaag ook mijn trailrun rugzak van de decathlon van 15 liter meegenomen om te kijken hoe die zat bij een langere loop. Ben niet ontevreden moet ik zeggen!
Die gaat zeker mee naar het Müllerthal met Pasen.

Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 17:31

Klinkt als een heerlijke run @SV. Ik herken de moeite met langzaam lopen. Is hier ook altijd lastig! :Y)

Vandaag zelf een ronde rondom huis gelopen. Wel met een leuke training, anders is het al gauw saai. Doel was 4x 1km/6:00, 1km/5:30. Uitwerking was best wel prima _/-\o_ Totaal na 8,88km 8-) weer thuis

Afbeelding

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 17:44

SV, wat een mooie foto! En fijn dat je trailrugzak je goed bevalt, ik ga binnenkort ook eens wat zakken passen bij de Declathon, wel fijn met dit warmere weer.
Ja herkenbaar dat langzaam lopen valt echt niet mee hé, in mijn schema stonden zelfs loopjes van 8m/km, dat lukte me bijna nooit, alleen bergop!
Heerlijk met dit weer 24 km in de benen! Geen last meer van je voet?

Kylan, ja kan me voorstellen dat het even tegenvalt om weer te beginnen, maar stoer dat je het gewoon gedaan hebt!
Mooi dat je er weer 6km op hebt zitten.

Musli, leuke training, zo is om je huis lopen zeker niet saai!
Fijn dat het goed ging!

Ik heb nog wat foto's van gister.
Dit was vlak voor de finish, met naast me mijn moeder op de fiets.
Afbeelding
Hier helemaal blij met mijn beker!
Afbeelding
En na de finish 3 generaties hardlopers!

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 18:40

Wat een leuke foto's ieris! Mooi zo'n hardloopfamilie.
Geen last meer van mijn voet gelukkig.

BeFunny

Berichten: 11072
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:22

Supervixen schreef:
Het is weer een begin Kylan.

Vanmorgen op pad voor een langzame trail. Ik had te weinig laag aerobe activiteiten gedaan zei garmin, dus vandaag moest de hartslag laag zijn. Oftewel bij mij onder de 140 om niet in het oranje te komen (hs zone 4).
En dat valt niet mee met de heuvels in het bos hier.
Dat betekende af en toe stukken wandelen heuvel op, om de hartslag te laten zakken. Echt langzaam lopen is best moeilijk zeg.
Genoten van het mooie weer onderweg en ik had vandaag ook mijn trailrun rugzak van de decathlon van 15 liter meegenomen om te kijken hoe die zat bij een langere loop. Ben niet ontevreden moet ik zeggen!
Die gaat zeker mee naar het Müllerthal met Pasen.

[ [url=m/CSuJXF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nu ik weer aan het opbouwen ben is dat mijn tempo weer en bij een duurloopje zelfs nog iets trager :') Maarja operatie achter de rug en best een heftige tijd. Ik ben al blij dat ik de mindset heb om te gaan. En snelheid is echt momenteel niet belangrijk.

Fijn dat je rugzak bevalt en hele mooie foto.

@ Ieris, gefeliciteerd met je 3e plaats. Leuke foto's ook en ook met je Moeder? En dochter?

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:31

*\o/* Yeah! Lekker bezig Iris. Echt een super prestatie om heel erg trots op te zijn!

Knap gelopen Musli en SV, op een bepaalde tempo lopen is nog steeds een leerpunt voor mij.

Je kan nog lopen naar de training van Greg Kylan? Wel goed dat je het weer hebt opgepakt, gelukkig is Greg de moeilijkste niet. Zelfs als ik 2 trainingen oversla geeft hij de volgende training feedback met: heel goed gedaan aan! :Y)

Gezellig Ninus, lekker bijkletsen en dan ook nog samen hardlopen. Mag je man ook nog mee dan?

Hoe is het met je nieuwe schema Tiggs? Bevalt dat beter?


Hier een dramatische week achter de rug. Ik had/heb nog steeds last van mijn arm. Woensdag zelfs zo erg dat ik niet eens meer normaal kon eten/drinken, kreeg het simpelweg niet bij mijn mond :7 Kon niet slapen van de pijn en werd daardoor dus erg chagrijnig. Sinds gisterenmiddag gaat het eindelijk weer wat beter gelukkig. Er stond een duurloop op het programma maar had een motivatie van -10. Ik had alleen de kinderen ook ingeschreven voor de 1 km op 2 april in Steenbergen en zij wilde dus nu graag trainen. Dus dochter mee hardlopend, zoon mee op de loopfiets en vriend op de fiets. Elmo was er ook nog gezellig bij en toen zijn we naar het park gelopen. Daar met elkaar een paar rondjes over de fietscrossbaan gelopen. Ze waren nog lang niet moe en vandaaruit zijn we naar mijn broer gelopen. Zon 5 km, dochter heeft het 3 km vol gehouden en is toen achterop de fiets gestapt. Kleine pauze bij mijn broer en toen weer 5 km naar huis. Zoon hield het goed vol op de loopfiets en dochter heeft afwisselend gelopen en achterop gezeten. Elmo had het ook erg naar zijn zin. Uiteindelijk dus nog 10km op een leuk tempo kunnen hardlopen.

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:40

BeFunny dat is toch prima, helemaal niet gek dat dat je tempo is. Je zit in een hele andere hardloopfase dan ik. En iedereen is anders.

Suusje dat is dan best heftig geweest met je arm zeg.
Wat goed dat je uiteindelijk toch lekker hebt gelopen samen. Wat goed dat je kinderen wilden trainen.

Ik hoop mezelf heel te houden komende week, dan loop ik zondag de Leersumse veld ultra.

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:57

Spannend SV! En heerlijke foto weer. Fijn dat je voet onder controle lijkt.

Wat balen van je arm Suusje…. Maar wat leuk dat je kinderen zo fanatiek zijn *\o/*

Natuurlijk mag mijn man mee <3 :D

Lekker MuSLi! Mooi afstand :))

Wat een dierbare foto Ieris :+:

Wat SV zegt is helemaal waar BF. Lekker genieten van het lopen en kijken naar je eigen kunnen. Er is altijd iemand sneller, mooier, slimmer, beter etc. Als je zelf maar tevreden bent! En na een heftige tijd sta je er toch maar weer mooi!

Hier vandaag een hardloop-vrij. Gelukkig geen spierpijn, ik spring zo nog even op de crosstrainer denk ik. Verder heb ik een belachelijk drukke week voor de boeg, morgen gaat de wekker om 4:45 ^) en ben 4 dagen van huis.
Volgende week zondag lopen we op Zandvoort, Puera gaat ook mee, zin in *\o/*