Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:38

Ook bizar is dat in Zwitserse verpleegtehuizen er zo‘n 90% van de ouderen zich wel wil laten inenten maar van het personeel op het moment maar 10%.
Ze spreken dus toch weer over verplichten maar als je daarmee je toch al schaarse personeel kwijt raakt is dat ook van de regen in de drup.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:43

Het is wel te hopen dat Astra Zenica ook goedgekeurd word en snel want de hoeveelheid Pfizer en Moderna is echt een druppel op de gloeiende plaat.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:50

raket schreef:
Jessix, klopt op zich. Maar het voelde voor mij vergelijkbaar. De 1e x was er zo weinig bekend dat ik de prednison moest stoppen. Daardoor bleef de excarcerbatie astma onderbehandelt. Ik mocht toen alsnog na lange tijd prednison en toen knapte ik pas op De tweede keer mocht ik deze doorgebruikem en was ik sneller beter.

Ah ok, dus het was meer de kennis die je inmiddels had opgedaan waardoor je er eerder weer boven op kwam? Goed dat je mee hebt gedaan met dat onderzoek. Ik ben wel benieuwd naar dat soort onderzoeken. O.a. hoeveel mensen er twee keer besmet zijn geraakt, zoals jij.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:55

@rien, hoe gaat het ondertussen met je zwager?

Bij ons aan de weg gaat covid nu als een malle in het rond. Inmiddels vijf gezinnen.
Clustertje van vier gezinnen binnen 500 meter van elkaar en dan onze buren, wonen twee kilometer van de cluster vandaan. Onze buren wonen 400 meter van ons vandaan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:01

Ja, het gaat stiekem best hard hè, nog steeds veel besmettingen overal. Hier gisteren de derde uitvaart sinds begin december. Wel allemaal oudere mensen, maar ook allemaal mensen die zonder corona nog best een paar jaar mee hadden gekund (als in een jaar of 10, al weet je het natuurlijk nooit). Gewoon actieve oudere mensen.
Gisteren was wel extra triest omdat de vrouw van de overledene de dag voor de uitvaart helaas ook positief testte en dus niet bij het afscheid kon zijn Y;(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:08

Blue_Eyes schreef:
Gisteren was wel extra triest omdat de vrouw van de overledene de dag voor de uitvaart helaas ook positief testte en dus niet bij het afscheid kon zijn Y;(

Net wat je zegt, stiekem gaat het hard.

Zo bizar om niet bij de uitvaart te mogen zijn.
Mijn moeder is op klinisch beeld als positief beschouwd.
Maar vanwege het gebrek aan testen is zij nooit getest, wij, de kinderen evenmin.

Maar godzijdank waren we er bij toen mijn vader stierf aan covid in het ziekenhuis en mocht hij thuiskomen na zijn overlijden en kon iedereen die dat wilde hem een laatste groet vanuit de auto bij hem thuis brengen.
Daarna hebben we mijn vader naar het crematorium gebracht.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:10

Achterom schreef:
verootjoo schreef:
Maar daar wordt dan toch onderzoek naar gedaan door de werkgever?
Bij ons is er constant een uitbraak op dezelfde afdeling en dat werd toen onderzocht hoe dat kwam.

Uiteraard wordt er bron- en contactonderzoek gedaan. Maar meestal levert dat niets op en in het beste geval alleen vermoedens.
En dat is ook wel logisch ergens... wij testen regelmatig hele teams en alle bewoners als er ergens een uitbraak is. En helaas zie je dan ineens bijvoorbeeld 6 positieven er uit rollen zonder symptomen. Probeer dan maar eens te achterhalen wat de oorsprong van de besmettingen is geweest, daar kom je niet echt uit.

Ik bedoel niet het standaard bron- en contactonderzoek.
Bij ons is er steeds 1 afdeling waar het uitbreekt, hier is onderzoek naar gedaan door de werkgever bij ons en daar is wel eea uitgekomen.
Is wel een heel gedoe, maar je moet wat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:12

tienus63 schreef:

Bij ons aan de weg gaat covid nu als een malle in het rond. Inmiddels vijf gezinnen.
Clustertje van vier gezinnen binnen 500 meter van elkaar en dan onze buren, wonen twee kilometer van de cluster vandaan. Onze buren wonen 400 meter van ons vandaan.

Zo, heftig. Je zou toch denken dat ze voorzichtig zouden zijn aangezien ze het van je vader hebben meegemaakt .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:17

Dat klinkt bijna beschuldigend. Wie zegt dat ze niet voorzichtig waren?
Niet iedereen mag of kan thuiswerken en niet iedereen heeft eigen vervoer. Het is echt zo gebeurd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:23

Behalve 1 gezin, zijn het gezinnen met kinderen in de leeftijd van 15-25 jaar.
En voor veel mensen is het al een eeuwigheid geleden dat mijn vader overleden is.
Bovendien heeft eigenlijk niemand vanwege de omstandigheden en de snelheid echt gezien of beseft hoe hard en slopend het toeslaat.

Veel mensen kenden tot de tweede golf niemand die het heeft of heeft gehad behalve mijn vader.

Of van die gevallen die er doorheen fietsten alsof het een griep of verkoudheid is.
Het was allemaal ver van hun bed.
Behalve diegene die in bejaardenhuis werken, zij nemen het serieus.
Maar hun kinderen blijven wel hun vrienden zien, school en werk.
De meeste mensen zijn hier werkzaam in de agrarische sector, an sich geen probleem om afstand te houden.
Veel volwassenen houden zich daar ook netjes aan.
Maar wij zien onze vrienden ook nog wel. We houden er rekening mee.
Binnen is het echt maximaal 4 volwassenen, inclusief ons zelf en alles goed schoonmaken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:23

bigone schreef:
Het is wel te hopen dat Astra Zenica ook goedgekeurd word en snel want de hoeveelheid Pfizer en Moderna is echt een druppel op de gloeiende plaat.

Dit ja. Ik snap niet waar hun aanmelding blijft...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:28

raket schreef:
Zoals ik al eerder schreef heb ik meegedaan aan een studie voor antistoffen. Ik was vroeg al besmet. Een maand en 4 maanden na de besmetting werd ik getest.
Gisteren (10 maanden na de eerste besmetting) werd ik weer getest in het vervolgonderzoek. Ik kreeg de uitslag van de vorige keren. Ik had beide keren antistoffen. Wat betekent dat ik geen milde besmetting had, maar toch een flinke infectie heb doorgemaakt. Dat wist ik ook al natuurlijk, ik voelde me niet best haha.

Toch raakte ik 7,5 maand later weer besmet en net zo ziek.

Moraal van dit verhaal: blijf oppassen, ook als je het al gehad hebt.

Ben dan toch benieuwd, of je weer besmet was of nog steeds?
Jij was negatief getest tussendoor toch? (of vergis ik me nu?)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:45

Ja klopt. Ik ben negatief en het was een nieuwe besmetting.

Tienus, heel herkenbaar. Ik was in de 1e golf ook een zeldzaamheid. En de ernstig zieken/overledenen van toen lijken voor veel mensen al een eeuwigheid geleden.
Er zijn natuurlijk ook veel mensen er later nog relatief makkelijk doorheen gekomen. Dus voor veel mensen lijkt de ernst er af te zijn en het alleen irritant te zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:51

Hier 4 pagina's rouwadvertenties, tegenover normaal een hele pagina. Toont wel aan hoe het rond gaat hier. Cliënt van ons is zaterdag begraven. Mooi dat je online kunt volgen. Maar raar om zo'n lege zaal te zien.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:00

Lockdown duurt zeer waarschijnlijk tot en met eind van deze maand. Over verdere maatregelen wordt nog gesproken en nagedacht.

Bron NOS:
https://nos.nl/l/2363280

‘Grappig’

Kijk op coronalocatie.nl

Waar wij wonen kleurt nu inderdaad rood op de kaart.

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:04

verootjoo schreef:
Achterom schreef:
Uiteraard wordt er bron- en contactonderzoek gedaan. Maar meestal levert dat niets op en in het beste geval alleen vermoedens.
En dat is ook wel logisch ergens... wij testen regelmatig hele teams en alle bewoners als er ergens een uitbraak is. En helaas zie je dan ineens bijvoorbeeld 6 positieven er uit rollen zonder symptomen. Probeer dan maar eens te achterhalen wat de oorsprong van de besmettingen is geweest, daar kom je niet echt uit.

Ik bedoel niet het standaard bron- en contactonderzoek.
Bij ons is er steeds 1 afdeling waar het uitbreekt, hier is onderzoek naar gedaan door de werkgever bij ons en daar is wel eea uitgekomen.
Is wel een heel gedoe, maar je moet wat.

Hier komt er over het algemeen dus niks uit. Ook niet als het door de organisatie zelf wordt gedaan (bij intramurale cliënten heeft de GGD de verantwoordelijkheid over de schutting gegooid bij de zorgaanbieder namelijk).

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:27

Wat een ellende in Amerika.
Daar is zijn tegenstanders van de overwinning van Biden het Capitool binnen gedrongen.

Vrees dat de ziekenhuizen daar het over een kleine week nog zwaarder krijgen dan ze het nu al hebben.
De ziekenhuizen in heel de VS.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:46

Zijn knettergek geworden daar. En het is in een aantal regio’s daar al code zwart helaas.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:57

Amerika, een modern derde wereld land.. Wat een droeftoeters.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:06

Nou echt! Wat een bananenrepubliek!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:57

tienus63 schreef:

Hebben deze mensen elkaar ontmoet?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:08

Mijn zwager gaat een operatie/bestralingstraject in.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:22

Even een pósitief Covid19 bericht; hoop dat niemand zich daardoor gekwetst voelt.

29% minder verkeersdoden in 2020 dan in 2019 hier in Spanje.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:44

Dat is heel fijn.

Poeh wat een brandhaarden bij sommige gezinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:51

Huertecilla schreef:
Even een pósitief Covid19 bericht; hoop dat niemand zich daardoor gekwetst voelt.

29% minder verkeersdoden in 2020 dan in 2019 hier in Spanje.

Mooi bericht, maar waarom op dat nare toontje?

En nee, niet gekwetst, enkel verbaasd :+