Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
raket schreef:Jessix, klopt op zich. Maar het voelde voor mij vergelijkbaar. De 1e x was er zo weinig bekend dat ik de prednison moest stoppen. Daardoor bleef de excarcerbatie astma onderbehandelt. Ik mocht toen alsnog na lange tijd prednison en toen knapte ik pas op De tweede keer mocht ik deze doorgebruikem en was ik sneller beter.
Blue_Eyes schreef:Gisteren was wel extra triest omdat de vrouw van de overledene de dag voor de uitvaart helaas ook positief testte en dus niet bij het afscheid kon zijn
Achterom schreef:verootjoo schreef:Maar daar wordt dan toch onderzoek naar gedaan door de werkgever?
Bij ons is er constant een uitbraak op dezelfde afdeling en dat werd toen onderzocht hoe dat kwam.
Uiteraard wordt er bron- en contactonderzoek gedaan. Maar meestal levert dat niets op en in het beste geval alleen vermoedens.
En dat is ook wel logisch ergens... wij testen regelmatig hele teams en alle bewoners als er ergens een uitbraak is. En helaas zie je dan ineens bijvoorbeeld 6 positieven er uit rollen zonder symptomen. Probeer dan maar eens te achterhalen wat de oorsprong van de besmettingen is geweest, daar kom je niet echt uit.
tienus63 schreef:@rien, hoe gaat het ondertussen met je zwager?
Bij ons aan de weg gaat covid nu als een malle in het rond. Inmiddels vijf gezinnen.
Clustertje van vier gezinnen binnen 500 meter van elkaar en dan onze buren, wonen twee kilometer van de cluster vandaan. Onze buren wonen 400 meter van ons vandaan.
raket schreef:Zoals ik al eerder schreef heb ik meegedaan aan een studie voor antistoffen. Ik was vroeg al besmet. Een maand en 4 maanden na de besmetting werd ik getest.
Gisteren (10 maanden na de eerste besmetting) werd ik weer getest in het vervolgonderzoek. Ik kreeg de uitslag van de vorige keren. Ik had beide keren antistoffen. Wat betekent dat ik geen milde besmetting had, maar toch een flinke infectie heb doorgemaakt. Dat wist ik ook al natuurlijk, ik voelde me niet best haha.
Toch raakte ik 7,5 maand later weer besmet en net zo ziek.
Moraal van dit verhaal: blijf oppassen, ook als je het al gehad hebt.
verootjoo schreef:Achterom schreef:Uiteraard wordt er bron- en contactonderzoek gedaan. Maar meestal levert dat niets op en in het beste geval alleen vermoedens.
En dat is ook wel logisch ergens... wij testen regelmatig hele teams en alle bewoners als er ergens een uitbraak is. En helaas zie je dan ineens bijvoorbeeld 6 positieven er uit rollen zonder symptomen. Probeer dan maar eens te achterhalen wat de oorsprong van de besmettingen is geweest, daar kom je niet echt uit.
Ik bedoel niet het standaard bron- en contactonderzoek.
Bij ons is er steeds 1 afdeling waar het uitbreekt, hier is onderzoek naar gedaan door de werkgever bij ons en daar is wel eea uitgekomen.
Is wel een heel gedoe, maar je moet wat.
tienus63 schreef:@rien, hoe gaat het ondertussen met je zwager?
Bij ons aan de weg gaat covid nu als een malle in het rond. Inmiddels vijf gezinnen.
Clustertje van vier gezinnen binnen 500 meter van elkaar en dan onze buren, wonen twee kilometer van de cluster vandaan. Onze buren wonen 400 meter van ons vandaan.