Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:29

besita schreef:
Jessix schreef:

Volgens mij was dat in België al aan de hand, begreep ik uit het algemene topic. Die deden het lange tijd heel goed wat getallen betreft en gingen ook in de december maand versoepelen. Het liep heel rap weer omhoog.

Onjuist
Belgie heeft sedert 18 oktober niet meer versoepeld
Sinds zaterdag zijn de kappers en de buitendierenparken terug open maar die waren al 6 weken eerder dicht dan bij jullie

Oh excuses dan ben ik verkeerd geïnformeerd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:30

DuoPenotti schreef:
nynke55 schreef:
Ik vind het dan weer bijzonder dat we opeens zo bezorgd zijn om de ondernemers, terwijl we met z'n allen de middenstand om zeep helpen door alles op internet te bestellen.

Of denken aan buitenlandse vakanties, ipv hier op vakantie te gaan en de ondernemers daarmee te helpen.

Midweek hof van Saksen 700 euro. Weekendje texel 400 euro.
Ik wil best de Nederlandse ondernemers helpen op vakantiegebied maar de prijzen die ze rekenen weiger ik

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:32

Dan blijf je toch lekker thuis, je MOET niet.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:33

Maxima_S schreef:
Earth schreef:
Kom dan eens met ideeën hoe het volgens jou wel zou moeten?
En vergeet de preventieparadox niet, door deze maatregelen is het maar een klein percentage wat hier last van heeft. Kijk bijv naar Groot Britannie, daar hebben ze de kroegen en alles open gegooid rond kerst, omdat ze vonden dat iedereen gezelligheid moet kunnen hebben. Nou, daar is het nu heel gezellig. Mensen vallen daar bij bosjes om, ziekenhuizen kunnen het niet aan. Maar hey, ze zijn met kerst wel gezellig samen gweest. Hiep hoi.

Door falend NHS systeem waren de ziekenhuizen in GB al jaren overbelast. Het is dus niet ongebruikelijk dat het vol is.

Volgens mij zou iedereen in deze situatie zelf moeten kiezen wat hij of zij wel of niet wil doen. Bescherm jezelf met kappen en pakken en blijf thuis als je bang bent het te krijgen. Knuffel niet als je dat niet wilt en laat je kind thuis van school als je bang bent. Laat je genetisch manipuleren als je het gevoel hebt daardoor beter beschermd te zijn en doe je winkel dicht als je geen klanten wilt ontvangen.

Zoek een kapper die knipt met een mondkap als je dat wilt en zoek er een zonder als je dat niet wilt.

Als je daarin dan rekening houd met de mensen die je lief zijn dan is volgens mij aan iedereen gedacht. Lekker met een FFP2 masker in de trein als je bang bent voor aerosolen van een ander.

Minder betutteling en meer eigen verantwoordelijkheid zoals het ook bij de griep normaal was. Daar gingen ook wel eens jonge gezonde mensen aan dood.

Genetisch gemanipuleerd? Heb je daar bronnen van?
En ok, ik ga daar eens over nadenken. Dus als de gemiddelde persoon gewoon doet en laat wat hij wil, bijvoorbeeld al hoestend, zonder mondkapje de supermarkt in. Dan doe ik een mondkapje op. Maar als hij dan iets aanraakt wat ik daarna aan wil raken, moet i kdan handschoenen aan? En alles ontsmetten de hele tijd? En hopen dat ik het dan nog goed doe, en niet mezelf of anderen besmet? En met mij nog veel meer mensen die wel rekening houden met corona enhet niet willen krijgen. De vakkenvullers in de supermarkt die meer risico lopen omdat deze man hoestend rond loopt en dingen aanraakt.

Dus, dat gaat niet werken ben ik bang. Want de maatregelen zoals mondkapjes, ontsmetten en dat soort maatregelen zijn niet waterdicht. Zeker niet als iemand anders helemaal geen rekening houdt met het besmetten van anderen. Toch?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:34

Nee iedereen die corona serieus neemt moet zich ophokken earth. Dat is wat ze eigenlijk zegt :)

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:35

secricible schreef:
En kunnen we die vergelijking met de griep alsjeblieft skippen? De cijfers laten volgebd mij heel duidelijk zien dat dit zeer zeker geen griep is.
Dat je tegen de maatregelen bent tot daaraan toe, maar kom dan met goede argumenten. Dit is gewoon treurig.

hier de oversterfte in perspectief..... 2019 was een jaar met ondersterfte en daarop wordt de oversterfte van het volgende jaar berekend. Daarnaast komen we nu ook in de periode dat de babyboomers in de leeftijd komen dat mensen ook kunnen sterven...

Afbeelding

Afbeelding

Dus al met al valt het allemaal reuze mee met de oversterfte.... en dat ondanks de maatregelen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:36

Of je probeert iets via via te regelen zo hebben wij vorig jaar een midweek Ameland gekregen van de mensen waar ik werk / stage loop. Ze wouden er niks voor hebben :) Voelt ook leuk om te krijgen als werknemer.

Denk dat ze het ook hebben gedaan omdat ze goede vrienden zijn van mijn ouders en we in 2019 vooral eind dat jaar veel te maken kregen met eigenlijk in 2 maanden tijd een verschrikkelijke ziekte en ze ons bijna een week daar gratis hebben laten zitten.

Natuurlijk een mazzeltje! Maar anders hadden we de tuin wel verbouwd. Dat kan dit jaar als we niet gaan

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:38

secricible schreef:
Nee iedereen die corona serieus neemt moet zich ophokken earth. Dat is wat ze eigenlijk zegt :)

Ja ok, maar ik moet toch eten hebben. Mensen moeten toch werken? Want anders stort de economie helemaal in. Dus men kan zich niet helemaal ophokken. Dat is wat ik probeer te zeggen :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:38

Maxima_S schreef:
secricible schreef:
En kunnen we die vergelijking met de griep alsjeblieft skippen? De cijfers laten volgebd mij heel duidelijk zien dat dit zeer zeker geen griep is.
Dat je tegen de maatregelen bent tot daaraan toe, maar kom dan met goede argumenten. Dit is gewoon treurig.

hier de oversterfte in perspectief..... 2019 was een jaar met ondersterfte en daarop wordt de oversterfte van het volgende jaar berekend. Daarnaast komen we nu ook in de periode dat de babyboomers in de leeftijd komen dat mensen ook kunnen sterven...

[ [url=m/oL2gk1.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iZrLcN.png]Afbeelding[/url] ]

Dus al met al valt het allemaal reuze mee met de oversterfte.... en dat ondanks de maatregelen.

En van wanneer is dat grafiekje? Is dat over héél 2020?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:40

Jessix schreef:
Palmera schreef:
Zebrastreep: het idee is niet slecht, indien opleiding en een salaris tijdens de opleiding betaald zou worden.

Maar er zijn ook mensen zoals ik. Ik ben geen mensen mens. Ik zou het nooit kunnen om in de zorg te staan. Ja, in de keuken. Maar met patiënten? Nee.

Ben je nu wel aan het werk? Of is dat niet mogelijk?
Geen idee hoor, ik ken jou of je situatie niet, maar heb wel veel ondernemers in mijn familie die wat anders zijn gaan doen. Al zijn het maar tijdelijke klussen.

Ik werk op dit moment zwart. Schoonmaak, tuinieren, etc. Niet veel en geen vetpot, maar ik kan weer rondkomen. Ook dit zwarte werk is nauwelijks te vinden. Laat staan in winkels, horeca, etc waar ienand met talen zoals ik gewenst is. De horeca is wel open, maar er zijn geen toeristem en de armoede stijgt ook hier.

En ik heb wel eerst 5 maanden zonder inkomen gezeten, dus om heel eerlijk te zijn vind ik het niet erg dat ik niet mee betaal aan het systeem.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:41

Maxima_S schreef:
secricible schreef:

[ [url=m/oL2gk1.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iZrLcN.png]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij maak je hier een typfout, want dit is dus het voorbeeld van de preventieparadox. Doordat mensen thuis bleven, bedrijven dicht gingen, waren er minder doden. Ook doordat een normale griep zich niet kon verspreiden, misschien ook wel minder verkeersongelukken?

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:42

Earth schreef:
Genetisch gemanipuleerd? Heb je daar bronnen van?
En ok, ik ga daar eens over nadenken. Dus als de gemiddelde persoon gewoon doet en laat wat hij wil, bijvoorbeeld al hoestend, zonder mondkapje de supermarkt in. Dan doe ik een mondkapje op. Maar als hij dan iets aanraakt wat ik daarna aan wil raken, moet i kdan handschoenen aan? En alles ontsmetten de hele tijd? En hopen dat ik het dan nog goed doe, en niet mezelf of anderen besmet? En met mij nog veel meer mensen die wel rekening houden met corona enhet niet willen krijgen. De vakkenvullers in de supermarkt die meer risico lopen omdat deze man hoestend rond loopt en dingen aanraakt.

Dus, dat gaat niet werken ben ik bang. Want de maatregelen zoals mondkapjes, ontsmetten en dat soort maatregelen zijn niet waterdicht. Zeker niet als iemand anders helemaal geen rekening houdt met het besmetten van anderen. Toch?

Wow echt al heel lang geleden (oké zo'n 9 maanden) is het duidelijk geworden dat het niet overdraagbaar is door aanraken (hoe dan want een aerosol gaat niet door je huid tenzij je met een druppel spuug van een besmet persoon op je vinger in je neus gaat peuteren wellicht maar die kans acht ik erg klein.

mRNA is een fragment van DNA (proteïne) welke jou DNA aanzet tot het aanmaken van deze proteïne. Het is geen dood of afgezwakt virus omdat het Corona virus nog nooit is geïsoleerd en dus ook niet op de gewoonlijke manier kan worden vervaardigd.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... 20aanmaakt.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:44

IMANDRA schreef:
[

ja, dat is héél 2020, dit is van februari 2021.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:45

Maxima_S schreef:
IMANDRA schreef:
[

ja, dat is héél 2020, dit is van februari 2021.

Link?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:46

Maxima_S schreef:
Wow echt al heel lang geleden (oké zo'n 9 maanden) is het duidelijk geworden dat het niet overdraagbaar is door aanraken (hoe dan want een aerosol gaat niet door je huid tenzij je met een druppel spuug van een besmet persoon op je vinger in je neus gaat peuteren wellicht maar die kans acht ik erg klein.

mRNA is een fragment van DNA (proteïne) welke jou DNA aanzet tot het aanmaken van deze proteïne. Het is geen dood of afgezwakt virus omdat het Corona virus nog nooit is geïsoleerd en dus ook niet op de gewoonlijke manier kan worden vervaardigd.

Oh nou, dan is dat gelukkig niet een heel groot risico. Het kan wel via oppervlakte zie ik, maar gelukkig niet heel groot. Maar dan zitten we nog met meneer die wel hoestend rond gaat, daarmee kan hij wel mensen besmetten, ook al hebben zij een mondkapje op. Wat doen we daaraan?

Ja ik ken de werking zoals jij dat zegt. Bij het woord manipuleren denk ik dat je het hebt over het aanpassen van het DNA, dit is enkel het DNA aansporen om iets te doen. Niet om te veranderen toch?

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:52

Earth schreef:
Maxima_S schreef:

Oh nou, dan is dat gelukkig niet een heel groot risico. Het kan wel via oppervlakte zie ik, maar gelukkig niet heel groot. Maar dan zitten we nog met meneer die wel hoestend rond gaat, daarmee kan hij wel mensen besmetten, ook al hebben zij een mondkapje op. Wat doen we daaraan?

Ja ik ken de werking zoals jij dat zegt. Bij het woord manipuleren denk ik dat je het hebt over het aanpassen van het DNA, dit is enkel het DNA aansporen om iets te doen. Niet om te veranderen toch?

Ze zeggen dat je het na een aantal maanden weer uit plast maar ik heb hiervan nog geen sluitende onderzoeken gezien. :o Dus of het je DNA aanpast of niet of wat het op lange termijn in je lijf doet is niet bekend daarvoor zijn de onderzoeken niet lang genoeg geweest.

De mensen die zonder FFP2 masker in de supermarkt lopen hebben hier blijkbaar voor gekozen en zijn ermee akkoord dat de mogelijkheid er is door iemand die hoest aangestoken te worden. Dat is dan een keuze die ieder voor zich maakt.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:54

IMANDRA schreef:
Link?

staat er toch bij? CBS.... de oversterfte is dit jaar 13.000 op basis van de ondersterfte van 2019. Als je alle sterftecijfers van elk jaar bekijkt dan komt dit eruit... niet meer en niet minder.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:58

https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... het-veilig

Even van de Belgische knappe koppen, hopelijk is de uitleg voor je duidelijk Máxima zodat je ziet dat deze vaccins je DNA niet veranderen. Jij laat je waarschijnlijk toch niet vaccineren, is je goed recht maar misschien stop je om onzin over dna wijzigingen te verkondigen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:58

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:02

Zucht het vaccin veranderd je DNA niet. Dat is gewoon puur een kennis gebrek. Mijn zusje kon het laatst super goed uitleggen ( en dat voor een student theaterdocent)

En nee ik heb nog steeds geen gekke dingen gehad van het vaccin. Ik voel met net zo als na de hepatitis vaccinatie. Ik let er nu meer op waardoor het lijkt alsof ik overal last van heb. Ik sta ook wel bekend als iemand die pijntjes voelt die er niet zijn.

Maar ik spring alweer vrolijk rond.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:03

bigone schreef:
https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... het-veilig

Even van de Belgische knappe koppen, hopelijk is de uitleg voor je duidelijk Máxima zodat je ziet dat deze vaccins je DNA niet veranderen. Jij laat je waarschijnlijk toch niet vaccineren, is je goed recht maar misschien stop je om onzin over dna wijzigingen te verkondigen.

waarom moesten de wetten welke over genetische manipulatie voor sit vaccin dan versoepelt worden? Ik heb nergens gezegd dat het DNA verandert wordt, wel dat dit gen therapie is en dat staat er toch ook letterlijk dat je DNA wordt aangespoord dit proteïne aan te maken?

Er is geen onderzoek naar de lange termijn effecten van deze mRNA techniek dus of je het uit plast of niet is in geen onderzoek naar voren gekomen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:03

Maxima_S schreef:
Earth schreef:

Ze zeggen dat je het na een aantal maanden weer uit plast maar ik heb hiervan nog geen sluitende onderzoeken gezien. :o Dus of het je DNA aanpast of niet of wat het op lange termijn in je lijf doet is niet bekend daarvoor zijn de onderzoeken niet lang genoeg geweest.

De mensen die zonder FFP2 masker in de supermarkt lopen hebben hier blijkbaar voor gekozen en zijn ermee akkoord dat de mogelijkheid er is door iemand die hoest aangestoken te worden. Dat is dan een keuze die ieder voor zich maakt.

Het wordt opgenomen in je lichaam en vrij snel verdwijnt het. Weet er het fijne niet van, maar volgens mij is het meer zo dat een deeltje even je dna teased om wat anders te doen en dan weer vertrekt zeg maar.

En over dat tweede. Dus ik doe een FFP2 masker op, die beschermt voor 95%. Dus wat als ik pech heb met die 5%? Dat is net zoals dat iedereen zich in het verkeer netjes aan de regels houdt, behalve die ene die gaat spookrijden. Is het dan maar pech als je tegen hem aan botst? Had ik dan maar een andere weg moeten nemen?

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:08

Earth schreef:
Het wordt opgenomen in je lichaam en vrij snel verdwijnt het. Weet er het fijne niet van, maar volgens mij is het meer zo dat een deeltje even je dna teased om wat anders te doen en dan weer vertrekt zeg maar.

En over dat tweede. Dus ik doe een FFP2 masker op, die beschermt voor 95%. Dus wat als ik pech heb met die 5%? Dat is net zoals dat iedereen zich in het verkeer netjes aan de regels houdt, behalve die ene die gaat spookrijden. Is het dan maar pech als je tegen hem aan botst? Had ik dan maar een andere weg moeten nemen?

Ja dat is dan pech....oliebol happens.

Je kunt het leven niet leven als je voor alles angst hebt. Met een vaccin ben je ook maar voor 95% beschermd (zeggen ze) en als je er dan wel aan dood gaat? Wie heeft er dan de schuld?

Ik bedoel hiermee dus meer te zeggen dat je je in het leven niet tegen alles kunt beschermen en voor 5% ook niet iedereen kan dwingen iets te doen of laten omdat jij bang bent...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:13

DuoPenotti schreef:

Ik heb nu geen keuze. Maar wat ik ermee wil zeggen is dat je voor de prijzen die men rekent ook vakanties in het buitenland kan doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:17

purny schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik heb nu geen keuze. Maar wat ik ermee wil zeggen is dat je voor de prijzen die men rekent ook vakanties in het buitenland kan doen.

Had net voor de flauwekul gekeken, maar zag ook al voor de helft wat staan, dus ik denk dat je beter moet kijken :j

Em wat je kan doen, hoef je niet te doen.
Je kunt zeggen ik geef mijn geld, hoeveel dat ook is, hier uit, voor de Nederlandse economie.