Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:23

Zit nu op ruim 4 weken. 3 Prikken en 2 jaar weten ontwijken. Eerste paar dagen dacht ik nog oh is dit het. In de tussentijd behoorlijk gefrustreerd aan het raken.

Moestuin seizoen begint langzaam en dit is ook mijn voedsel voorziening. Niet kunnen starten is straks geen eten. -O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:26

Marcella schreef:
Zit nu op ruim 4 weken. 3 Prikken en 2 jaar weten ontwijken. Eerste paar dagen dacht ik nog oh is dit het. In de tussentijd behoorlijk gefrustreerd aan het raken.

Moestuin seizoen begint langzaam en dit is ook mijn voedsel voorziening. Niet kunnen starten is straks geen eten. -O-

Nja dan maar tijdelijk groenten uit de supermarkt?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:29

Zertab schreef:
@Vayo: dat heb ik ook. Ik hoef niet aan de zuurstof of op het randje van opname. Maar wel bijna alle klachten van het lijstje milde symptomen kan ik afvinken

Ik ga denk ik echt de volle 10 dagen nodig hebben om officieel uit isolatie te mogen en dan ben ik nog niet van het hoesten af. Al test ik inmiddels negatief op een zelftest.

Ik moet echt met mijn bovenlijf “persen” om het hoesten een beetje onder controle te houden. Lastig om uit te leggen. Ik kan ook niet diep ademen omdat ik anders elke ademhaling moet hoesten.

En de opa van mijn kinderen heeft pas corona gehad op zijn 85 jaar en hij is hartpatiënt. Hij was heel licht verkouden. Zowel hij als ik 3 vaccinaties.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 09-03-22 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:30

Helaas nog geen geldboom gevonden op de moestuin tussen de fruitbomen. -O-

Zonnetje81

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 13:39

Ik zit op dag 6 en verveelL mezelf een soort van maar kan verder ook niks doen. En nu doet mn internet het niet ivm verhuizing dus geen videoland of netflix op tv. Hopelijk krijg ik het morgen aan de praat als mn abonnement in gaat.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:03

karuna schreef:
Swah :(:) vreselijk sterkte. Hopelijk ben je klachtenvrij voor de bevalling begint en lopen jij en je kindje geen ergere dingen op door dit rot virus.

En mijn vaders leven staat zeker niet op hold. :n Hij doet heel wat meer dan ik. Alleen hij had de taart ook zelf kunnen bakken en afgeven ipv met twee ietwat snotterige kinderen in zijn niet best geventileerde woning te gaan bakken boven op elkaar gestapeld. Dat is gewoon stom zeker als je weet dat de moeder alle covid dingen maar nonsens vindt. En zich nog geen enkele keer aan welke maatregel heeft gehouden in de afgelopen jaren.

Dat vind jij :) dat betekend niet dat, dat voor jou vader ook zo is. Een taart bakken is wel gezelliger dan het afgeven namelijk

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:17

Ik vind ook dat je dat niet voor een ander kunt beslissen. Ik snap de bezorgdheid omtrent je vader, maar keuzes stom of onverstandig noemen vind ik niet eerlijk. Hij heeft de keuze misschien wel met zijn hart gemaakt. Het gaat hem misschien juist om het samen bakken ipv een taart maken.
En je kunt die kinderen en moeder niet veroordelen. Ik neem aan dat je er niet continu met je neus bovenop zit om te controleren wat ze met de regels doet? En dan nog. Laat mensen zelf hun leven leven. Veel van de regels gingen ook richting het onmenselijke vind ik. Ik en velen om me heen hebben ook diverse regels aan onze laars gelapt en je weet vaak niet wat daar achter zit.

Ik zie bij mijn cliënten van boven de 80 juist dat ze bang zijn voor eenzaamheid. Dat ze al blij zijn dat ze deze leeftijd hebben gehaald (voor sommige is het leven zelfs voltooid) en dat ze beseffen dat ze met de dag leven en op die leeftijd ook kunnen sterven aan griep, noro, hartstilstand, hersenbloeding of gewoon in hun slaap. Zij kiezen bewust voor kwaliteit en willen graag mensen om zich heen. Ook als dit enige risico’s met zich meebrengt.
Normaal bij griep of flinke verkoudheden werd er ook niet zo met ouderen omgegaan, waarom nu wel? Ze isoleren om ze koste wat kost in leven te houden? Laat deze mensen zelf hun keuzes maken. Laat ze zelf bepalen hoe strikt ze de regels en adviezen willen op opvolgen en respecteer dat. De opa van mijn kinderen heeft ook gekozen voor kwaliteit en gezelligheid. Met zijn 85 als hartpatiënt corona gekregen en na een paar dagen wat verkouden weer zo fris als een hoentje. Stel je voor dat we hem alles ontzegd hadden!?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:29

Vayo schreef:
Ik vind ook dat je dat niet voor een ander kunt beslissen. Ik snap de bezorgdheid omtrent je vader, maar keuzes stom of onverstandig noemen vind ik niet eerlijk. Hij heeft de keuze misschien wel met zijn hart gemaakt. Het gaat hem misschien juist om het samen bakken ipv een taart maken.
En je kunt die kinderen en moeder niet veroordelen. Ik neem aan dat je er niet continu met je neus bovenop zit om te controleren wat ze met de regels doet? En dan nog. Laat mensen zelf hun leven leven. Veel van de regels gingen ook richting het onmenselijke vind ik. Ik en velen om me heen hebben ook diverse regels aan onze laars gelapt en je weet vaak niet wat daar achter zit.

Ik zie bij mijn cliënten van boven de 80 juist dat ze bang zijn voor eenzaamheid. Dat ze al blij zijn dat ze deze leeftijd hebben gehaald (voor sommige is het leven zelfs voltooid) en dat ze beseffen dat ze met de dag leven en op die leeftijd ook kunnen sterven aan griep, noro, hartstilstand, hersenbloeding of gewoon in hun slaap. Zij kiezen bewust voor kwaliteit en willen graag mensen om zich heen. Ook als dit enige risico’s met zich meebrengt.
Normaal bij griep of flinke verkoudheden werd er ook niet zo met ouderen omgegaan, waarom nu wel? Ze isoleren om ze koste wat kost in leven te houden? Laat deze mensen zelf hun keuzes maken. Laat ze zelf bepalen hoe strikt ze de regels en adviezen willen op opvolgen en respecteer dat. De opa van mijn kinderen heeft ook gekozen voor kwaliteit en gezelligheid. Met zijn 85 als hartpatiënt corona gekregen en na een paar dagen wat verkouden weer zo fris als een hoentje. Stel je voor dat we hem alles ontzegd hadden!?

Amen.
Kwaliteit boven kwantiteit.
Ikzelf heb me in het begin wel aan de maatregelen gehouden, nu al lang niet meer. Knuffel mijn vrienden ook gewoon. Enige waar ik wel voorzichtig ben is op mijn werk.

Plus de opmerking dat die moeder niet gevaccineerd is. Nou en? Gevaccineerd of niet, je kan altijd een ander besmetten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:36

En blijkbaar nemen ze het nog dusdanig serieus dat ze zich laten testen :j

Je moet je nu volledig opsluiten om geen corona op te lopen. Ik ging uiteten, heb niet geknuffeld of gezoent of iets, maar toch positief. Ook daar kunnen zat mensen zijn die het niet zo nauw nemen of die simpelweg positief waren zonder dat ze het wisten.

Dan moet hij zich volledig opsluiten. Niet te doen en geen leven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:39

Tsja hij onthoudt zichzelf geen sociale contacten (hij ziet veel meer mensen dan ik) en normaal bakt hij ook niet samen met kinderen een taart. En wilde dit eigenlijk ook niet doen. Maar de moeder in kwestie is zo lang op hem gaan inpraten dat hij heeft toegezegd toch maar samen te bakken.

Eigenlijk om van het gezeur af te zijn en heeft daar nu ook gruwelijk spijt van. En vindt zichzelf stom daardoor. Deze dame heeft wel meer stunts uitgehaald in covid tijd. -:(- Ook naar mojn vader toe die er tot nu toe goed tegen heeft kunnen verweren verbaal om erger te voorkomen. En is een fanatieke aanhanger van dhr Engel.

De kinderen zijn getest op school omdat ze daar waren afgeleverd inmiddels blaffend als een stel zeehonden. Niet omdat moeder dus haar verantwoordelijkheid heeft genomen. :n

Waarom ik er boos over ben is dat ze zijn eerste nee niet accepteerde, vervolgens doodleuk met kinderen met klachten is gekomen zonder dit met hem te overleggen vooraf. Pas tijdens het bakken viel hem op dat ze wel erg snotterig waren. En dan is hij te beleefd om daar verder actie op te ondernemen. Gewoon voorkoombaar risico dus

En meer dan duimen kunnen we nu niet -O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:45

Helaas heb je het niet altijd in de hand, maar mensen willen ook nog leven ipv opgesloten en afgezonderd leven.
En dat zie ik bij mijn eigen moeder ook terug ondanks dat ze bij de risico groep behoort.

En ja als het tegenzit hebben we haar idd besmet ermee. Maar ja ook wij wisten niet dat mijn dochter later die dag positief zou testen.

Maar voor degen met honden en corona.
Ze zeggen wel doodleuk, houd 1,5 meter afstand maar dat gaat in praktijk toch niet?
Maar goed uit de brief van de ggd begreep ik dat honden (gemiddeld zo'n 20%) het ook kunnen krijgen.
Sinds vandaag is onze 8 maanden oude pup aan het spugen (voornamelijk slijm) en aan de diarree (1x maar ook met slijm). Hadden jullie honden daar ook last van?
Mocht het aanhouden bel ik sws even de da, maar mag helaas nu niet heen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:48

Mijn oude dametje is een paar dagen koortsig geweest, hoestte, was misselijk en duidelijk hangerig en beetje ellendig. Daar nog wel contact over gehad met de dierenarts. Maar er was weinig aan te doen. Haar ook laten uitzieken en rustig houden. Ze wilde ook niet veel meer dan plassen poepen en slapen.

Afstand houden is gewoon niet te doen daarin.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:56

Ahh arme pup Kiki. Nee, afstand houden is idd niet te doen. Met die storm was ik met mijn kat ziek. Advies was om buiten katten niet binnen te laten. Helaas :+

Bij haar was het met 4 dagen spugen en niezen gelukkig weer over. Ik heb verder de DA ook niet gebeld, ging prima zo.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:03

Wij hebben twee katten en ondertussen is iedereen thuis besmet. Kans is groot dat onze katten het ook krijgen want ja... Kat gaat doodleuk op schoot zitten :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:08

Oh ja mijn katten lopen ook gezellig mee te proesten hier, maar heb 3 binnen katten.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:22

Hier geen katten met klachten, terwijl wij beide positief zijn/waren. Ze hebben heerlijk bij ons op schoot gelegen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:44

Dus toch meer waarvan de hond ook niet fit was, stelt me wel wat gerust. Verder is hij wel blij en oogt niet echt ziek.
Aan beide katten merk ik niks aan.
Maar goed zegt natuurlijk niks, mijn zoon test ook nog steeds negatief en dat met 3 corona bacillen in huis _O-

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:46

Ik aai en knuffel mijn hond gewoon hoor. Ik laat hem ook gewoon buiten uit. Hij moet toch een paar keer per dag eruit en beweging nodig hebben. Dieren zijn er over het algemeen niet heel ziek van.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 16:11

kiki1976 schreef:
Maar voor degen met honden en corona.
Ze zeggen wel doodleuk, houd 1,5 meter afstand maar dat gaat in praktijk toch niet?
Maar goed uit de brief van de ggd begreep ik dat honden (gemiddeld zo'n 20%) het ook kunnen krijgen.
Sinds vandaag is onze 8 maanden oude pup aan het spugen (voornamelijk slijm) en aan de diarree (1x maar ook met slijm). Hadden jullie honden daar ook last van?
Mocht het aanhouden bel ik sws even de da, maar mag helaas nu niet heen

Hier tot nu toe niks aan onze hond gemerkt, deze heeft met dit weer wel veel buiten gelegen maar 's avonds ook gewoon lekker mee op de bank.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 16:24

Marcella schreef:
Ik moest zelfs kopie van de uitslag laten zien aan mijn werkgever. :')

Serieus? Oh wat erg eigenlijk...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 16:40

Ja serieus.

Zou gisteren ook terug gebeld worden door pz of arbo. Tot op heden nog niets gehoord.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:05

Ik was vooral met de cavia's een beetje bang. Zijn verhalen dat mensen toen ze corona hadden ook een aantal dode cavia's hadden.

Maar die van mij hebben gelukkig nog niks geks. De hond overigens ook niet en die ligt de hele tijd naast mijn moeder.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:46

Hier een week geleden een positieve ggd test, alle zelftesten wat ik heb gedaan blijven negatief.
Moeder en vriend hadden ook corona.

Nu heb ik me toch een partij last van mijn billen en bovenbenen. Meer die hier last van hebben? Het is een hele rare zeurende pijn, spierpijn voelt anders aan. Het is ook continue aanwezig. Soms weet ik niet hoe ik moet zitten of liggen.. :n

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:51

Ik kom er nu achter dat ik niks meer ruik of proef of anders. Ik ging over mn nek van de mc donalds en frietsaus. En toen na kuipje 3 begon het te dagen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:00

Hebben jullie ook dat inademing gevoelig is?
Ik merk dat ik nu nog vooral last heb van de kortademigheid en daardoor bij inspanning duizelig wordt.

Morgen ga ik proberen te werken, indien het niet gaat dan heb ik het in elk geval geprobeerd.