Moestuin seizoen begint langzaam en dit is ook mijn voedsel voorziening. Niet kunnen starten is straks geen eten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Zit nu op ruim 4 weken. 3 Prikken en 2 jaar weten ontwijken. Eerste paar dagen dacht ik nog oh is dit het. In de tussentijd behoorlijk gefrustreerd aan het raken.
Moestuin seizoen begint langzaam en dit is ook mijn voedsel voorziening. Niet kunnen starten is straks geen eten.
Zertab schreef:@Vayo: dat heb ik ook. Ik hoef niet aan de zuurstof of op het randje van opname. Maar wel bijna alle klachten van het lijstje milde symptomen kan ik afvinken
karuna schreef:Swahvreselijk sterkte. Hopelijk ben je klachtenvrij voor de bevalling begint en lopen jij en je kindje geen ergere dingen op door dit rot virus.
En mijn vaders leven staat zeker niet op hold.Hij doet heel wat meer dan ik. Alleen hij had de taart ook zelf kunnen bakken en afgeven ipv met twee ietwat snotterige kinderen in zijn niet best geventileerde woning te gaan bakken boven op elkaar gestapeld. Dat is gewoon stom zeker als je weet dat de moeder alle covid dingen maar nonsens vindt. En zich nog geen enkele keer aan welke maatregel heeft gehouden in de afgelopen jaren.
Vayo schreef:Ik vind ook dat je dat niet voor een ander kunt beslissen. Ik snap de bezorgdheid omtrent je vader, maar keuzes stom of onverstandig noemen vind ik niet eerlijk. Hij heeft de keuze misschien wel met zijn hart gemaakt. Het gaat hem misschien juist om het samen bakken ipv een taart maken.
En je kunt die kinderen en moeder niet veroordelen. Ik neem aan dat je er niet continu met je neus bovenop zit om te controleren wat ze met de regels doet? En dan nog. Laat mensen zelf hun leven leven. Veel van de regels gingen ook richting het onmenselijke vind ik. Ik en velen om me heen hebben ook diverse regels aan onze laars gelapt en je weet vaak niet wat daar achter zit.
Ik zie bij mijn cliënten van boven de 80 juist dat ze bang zijn voor eenzaamheid. Dat ze al blij zijn dat ze deze leeftijd hebben gehaald (voor sommige is het leven zelfs voltooid) en dat ze beseffen dat ze met de dag leven en op die leeftijd ook kunnen sterven aan griep, noro, hartstilstand, hersenbloeding of gewoon in hun slaap. Zij kiezen bewust voor kwaliteit en willen graag mensen om zich heen. Ook als dit enige risico’s met zich meebrengt.
Normaal bij griep of flinke verkoudheden werd er ook niet zo met ouderen omgegaan, waarom nu wel? Ze isoleren om ze koste wat kost in leven te houden? Laat deze mensen zelf hun keuzes maken. Laat ze zelf bepalen hoe strikt ze de regels en adviezen willen op opvolgen en respecteer dat. De opa van mijn kinderen heeft ook gekozen voor kwaliteit en gezelligheid. Met zijn 85 als hartpatiënt corona gekregen en na een paar dagen wat verkouden weer zo fris als een hoentje. Stel je voor dat we hem alles ontzegd hadden!?
kiki1976 schreef:Maar voor degen met honden en corona.
Ze zeggen wel doodleuk, houd 1,5 meter afstand maar dat gaat in praktijk toch niet?
Maar goed uit de brief van de ggd begreep ik dat honden (gemiddeld zo'n 20%) het ook kunnen krijgen.
Sinds vandaag is onze 8 maanden oude pup aan het spugen (voornamelijk slijm) en aan de diarree (1x maar ook met slijm). Hadden jullie honden daar ook last van?
Mocht het aanhouden bel ik sws even de da, maar mag helaas nu niet heen