Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:"Het is bij crisis altijd verstandig om de experts te volgen, in dit geval is dat het RIVM", zegt Marco Zannoni, directeur van het Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement (COT). "Maatregelen moeten worden gestuurd door expertise en niet door sentiment. Dat gebeurt momenteel, voor zover ik kan beoordelen."
moonsparkle schreef:Ik zag op het nos dat ze een drive in hebben waar je je kunt laten testen er werd niet bijgezegd of iedereen er gewoon heen kon komen. Drive in om verdere besmetting te voorkomen leek me ook een goed idee, als je genoeg testen hebt
Marie_Anne schreef:Vooral hier ben ik het heel erg mee eens:Citaat:"Het is bij crisis altijd verstandig om de experts te volgen, in dit geval is dat het RIVM", zegt Marco Zannoni, directeur van het Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement (COT). "Maatregelen moeten worden gestuurd door expertise en niet door sentiment. Dat gebeurt momenteel, voor zover ik kan beoordelen."
PSvanLot schreef:ik weet niet of het hier al gemeld is maar Indoor Brabant last alle nationale rubrieken af.
http://www.thedutchmasters.com/nieuws/n ... -programma
Djali schreef:Koorts is inderdaad je allerbeste afweermechanisme, en kan zijn werk niet doen als het heel de tijd onderdrukt wordt door paracetamol.
Paracetamol geneest de ziekte niet maar verlicht de klachten.
Vooral bij kinderen is dat wel handig. Maar een volwassene die de koorts toelaat en tolereert is niet verkeerd bezig.
Koorts kan inderdaad gevaarlijk zijn als het te hoog wordt. Maar op het moment dat je zo´n heftige longontsteking hebt met bijhorend gevaarlijke koorts, en waarschijnlijk ademnood, zal je niet meer thuis zijn om je paracetamolletje te nemen. Ik geloof dat NL wel genoeg capaciteit heeft om die gevallen op te vangen.
Gebruik je paracetamol, doe het dan verstandig.
Hou bijvoorbeeld in de gaten dat de koorts niet relatief hoog blijft ondanks het paracetamol-gebruik.
Raadpleeg zeker je arts, want een longontsteking in je eentje gaan behandelen is nog wel wat anders dan de jaarlijkse griep waarbij je wat hoofdpijn en een spierpijn hebt.
Djali schreef:Dat is inderdaad een correct algemeen advies![]()
Toch blijft het raadzaam om hierover steeds advies in te winnen bij de arts.
Elk geval is verschillend en ook elk lichaam reageert anders, en longontsteking is delicaat.
bigone schreef:Corona is een virus dus niet geneesbaar met antibiotica, en wbt koorts , er zijn nog geen antilichamen voor een coronavirus . Ik denk wel dat je door corona secundaire infecties kunt krijgen en dan is antibiotica misschien wel een optie.