Naar de sportschool!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:59

Hier dezelfde ervaring met crossfit les. Inderdaad heel veel uitleg, dan maar heel kort bezig zijn. Wel intensief dat wel, maar ontzettend kort en had ook het gevoel dat ik er veel meer uit kon halen. Voor mij is het niet weggelegd ik train liever zelf.

prulletje

Berichten: 966
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:36

Ik doe zelf ook liever Functional workouts van een uur. Vind dat ook wat interessanter qua oefeningen.

Bij mij ligt het sporten trouwens al ruim een maand plat vanwege gezondheid. Vorige week een pilates lesje gedaan en daar stevig spierpijn van gehad, dat drukte me wel even met de neus op de feiten :+ . Gelukkig gaat het de goede kant op , ben nu op vakantie en daarna hoop ik weer op te kunnen bouwen :) .

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:01

Adamootje schreef:
Laatst heb ik sportleggings op Ali besteld. Die ontvang ik binnenkort. Vriendin van me had ze besteld en ze zagen er echt heel goed uit. Squatproof ook, heel belangrijk!


Welke leggings heb je besteld van Ali? Ik ben wel toe aan iets nieuws :D

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:02

Linda, ik heb wat leggings van Nepoagym besteld.

Ik ga morgen naar een andere crossfitbox in de buurt. Kijken hoe die is. Heb wel een beetje spierpijn van gisteren gekregen. :j

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 00:24

Zijn er hier toevallig mensen die in Arnhem/Velp sporten?

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 00:37

Adamootje schreef:
Linda, ik heb wat leggings van Nepoagym besteld.

Ik ga morgen naar een andere crossfitbox in de buurt. Kijken hoe die is. Heb wel een beetje spierpijn van gisteren gekregen. :j


Die heb ik ook; wannabe gymshark! Tis dat het merkje er niet op zit en de stof net iets anders (minder stug), anders had ik ze niet kunnen onderscheiden!

@ Vanillia; je deed het super hoor <3 en zoals je merkte moet ook ik op mijn houding blijven letten. Die broeken van hierboven zijn ook voor jou een aanrader, dat zijn die goedkope ali-versie waar ik het maandag over had!

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:57

Fijn om te horen dat die dingen meerdere mensen bevallen. Kan niet wachten om ze uit te proberen. :D

Gisteren weer een lesje crossfit gedaan en dat vond ik erg leuk. Pittig ook. :j

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:55

Ik kom mij melden als dat mag! :D
Ik ben Sam, griet van 20 jaar en sinds april lid van een sportschool (gericht op crossfit).
Vroeger was ik altijd erg fanatiek met de gymlessen op school, een tijd lang recreatief 3x per week hardgelopen (ik kwam niet verder van 5 KM, maar goed), maar toen is mijn conditie dus flink gekeldert na het behalen van mijn middelbare school diploma vorig jaar.

Begin april heb ik mij ingeschreven bij een cross fit sportschool na het doen van een proefles. Ik heb een abonnement waarbij ik 2x per week dus mee doe aan een cross fit les. Tot nu toe gaat het mij wel prima af, ik ben iedere keer wel echt super dood en bezweet na het sporten, om nog maar niet te spreken over de spierpijn!

Wat ik erg leuk vind aan crossfit is toch wel een beetje het wedstrijd gevoel. Ook al ben ik nog niet zo sterk als de meeste, je wilt toch meekomen met de rest, en als je de kans hebt, niet als laatste klaar zijn!

Gisteren deze WOD gedaan:

On the 4:00 x 5 Rounds:
14/10 Calorie Assault Bike
10 Lateral Barbell Burpees
5 Power Snatches (60/43)
Score is slowest round

Mijn score was 2:44, ik heb de power snatches met een lager gewicht (Lady bar van 15 KG + 2x5 KG gewicht = 25 KG) gedaan omdat ik de techniek nog niet zo heel goed beheers. Ik vind fietsen nooit zo erg, burpees daarintegen kunnen mij gestolen worden! :P

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 04:08

Biscuitje: ik word enorm vrolijk van jou bericht, heerlijk positief :D ga zo door! Zo kom je er wel *\o/*

Ik zit nu ook lekker in het sporten, 3 keer per week bootcamp waarbij 1 keer per week 3 kwartier boksen bij aan komt en ik dan dus bijna 2 uur sport *\%/* ik voel mij fitter dan ooit tevoren

Sintara

Berichten: 7522
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:25

Wat fijn! Ik zit juist een tikje te balen, want van de fysio moet ik wat dimmen met m'n gewone sporten en focussen op een evenwichtsoefening voor m'n geblesseerde voet.
Ook belangrijk natuurlijk, en ook al is het heel simpel en totaal niet vermoeiend, ik had dagen spierpijn na 3x 30 seconden,waardoor ik nog korter moet beginnen. Zucht.
Hopelijk went het snel!

Sannens
Berichten: 1455
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 11:19

Welkom Biscuitje en wat gaaf dat het zo goed gaat! Ik heb weer een slechte week achter de rug. Mijn blessure van de shin-splints is weer hevig terug, nadat ik afgelopen weekend voor het eerst weer heb geprobeerd te voetballen.

Daarbij is mijn stage momenteel zo druk dat ik lange dagen maak met veel reizen, en dat ik dan pas om 19:30 thuis ben en nog moet eten, en rond 22:30 wel weer echt in bed wil liggen omdat de wekker weer om 6u gaat. Dus tja, minder tevreden momenteel over hoevaak ik ga en over dat ik nu alweer mijn benen moet ontzien.

Myka

Berichten: 726
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 11:44

Hoi, mag ik me misschien ook melden? Ik ga vanaf juli naar de sportschool, maar heb alvast een fitbit gekocht voor een beetje motivatie. :')
Ik hoop door een beetje mee te lezen alvast kennis op te doen!

Linnie050

Berichten: 11824
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:10

Kennen jullie ook kvv op fb?
Krachttraining voor vrouwen.
Ik zie steeds dat ze ook een tijdschrift uitgeven.
Is dat wat?

En kent iemanddroog trainen academie?

Ik zoek wat inspiratie, voedingsschema's en wat nieuwe oefeningen enz.
Ik dacht misschien is dit wat?

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:24

@linnie, ik heb een abonnement op krachttraining voor vrouwen en vindt het een leuk en leerzaam tijdschrift. Ik had een half jaar abo, maar ga een jaar abo vragen voor mijn verjaardag. Ik vindt het zeker de moeite waard

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 04:43

@linnie ik heb ook een abonnement op dat tijdschrift, ik vind het erg leuk

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:36

linnie050 schreef:
Kennen jullie ook kvv op fb?
Krachttraining voor vrouwen.
Ik zie steeds dat ze ook een tijdschrift uitgeven.
Is dat wat?

En kent iemanddroog trainen academie?

Ik zoek wat inspiratie, voedingsschema's en wat nieuwe oefeningen enz.
Ik dacht misschien is dit wat?


Ik vond het tijdschrift tegenvallen, veelal info die je al weet.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:52

Ik vind het tijdschrift juist wel leuk, voor de trainingsschema's erin hoef je het niet te doen maar de artikelen vind ik wel interessant en leest gemakkelijk weg :)

Ik had even een soort dipje met sporten, dus ook even wat minder actief in dit topic. Twee weken echt wat minder kunnen trainen, maar gisteren ging het wel heel lekker en vanmorgen ondanks dat ik maar 40min had ook wel prima training gedaan.
Donderdag een nieuw schema :))

Welkom alle nieuwe weer!

Ik zou eigenlijk ook wel een keer CrossFit willen proberen, lijkt mij wel intens :)

@ingedebruin, weet jij of je vriend nog extra eten krijgt tijdens de obstacle runs van 30+ km ? Of alleen maar banaan. Gisteren ging het gesprek op de sportschool daarover :+ er zijn een aantal die volgend jaar 42 willen lopen en ondanks dat ik eigenlijk niet wil kriebelt het haast wel om mee te gaan :')

Sannens
Berichten: 1455
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:45

Mij lijkt crossfit eigenlijk ook heel erg leuk. Hetgeen wat me tegenhoudt is het aantal blessures dat ik nu heb (door voetbal dan) en de enorme prijs voor een abonnement. En ik maar denken dat de sportschool duur was...

Gnome
Berichten: 8483
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:02

Suuszels schreef:
@ingedebruin, weet jij of je vriend nog extra eten krijgt tijdens de obstacle runs van 30+ km ? Of alleen maar banaan. Gisteren ging het gesprek op de sportschool daarover :+ er zijn een aantal die volgend jaar 42 willen lopen en ondanks dat ik eigenlijk niet wil kriebelt het haast wel om mee te gaan :')


Ik heb nog even navraag gedaan. Hij had tijdens de run vanuit de organisatie winegums en een stukje energybar van nutrition. Daar heb je er in totaal 5 van op de 19km route. Vanuit mij had ie nog monsterenergy, bananen en chocomelk. Je zou nog kunnen kijken naar van die energygel verpakkingen. Maar dat vindt hij niet te vreten.

Wij lopen iedere dag zo'n 6km met de honden. Kan na deze weken even geen heuvels meer zien denk ik. Wel een lekkere training voor de beentjes. Morgen gaan we even met z'n tweetjes eruit. 10km kajakken.

Afbeelding

Afbeelding

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:08

Ohhhh die honden <3 Wat lekker!

Ik heb niet zoveel goeds te zeggen over Crossfit haha, zeker als je al met blessures zit zou ik het lekker laten eerlijk gezegd :=

Ik mag de komende 2.5-3.5 week niks, ben afgelopen donderdag geopereerd aan gebied rond m'n linkeroor/hals dus zeker krachttraining is dan niet zo handig. Word nu al langzaam gek, maar denk dat lichte krachttraining als ik me weer goed voel niet zoveel kwaad kan := Momenteel ben ik nog niet eens aan het werk dus eerst daar maar eens op concentreren.

Gnome
Berichten: 8483
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:13

Eulogy schreef:
Ohhhh die honden <3 Wat lekker!

Ik heb niet zoveel goeds te zeggen over Crossfit haha, zeker als je al met blessures zit zou ik het lekker laten eerlijk gezegd :=

Ik mag de komende 2.5-3.5 week niks, ben afgelopen donderdag geopereerd aan gebied rond m'n linkeroor/hals dus zeker krachttraining is dan niet zo handig. Word nu al langzaam gek, maar denk dat lichte krachttraining als ik me weer goed voel niet zoveel kwaad kan := Momenteel ben ik nog niet eens aan het werk dus eerst daar maar eens op concentreren.


Jeetje beterschap! Hopelijk niks ergs? Snel herstellen dan maar!!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:28

Dreamy schreef:
Die heb ik ook; wannabe gymshark! Tis dat het merkje er niet op zit en de stof net iets anders (minder stug), anders had ik ze niet kunnen onderscheiden!


Dat klinkt goed! Ik heb nu een aantal Gymshark leggings maar die worden te groot #) en nu even geen budget voor nieuwe (en de sale vorige keer niet in de gaten gehouden). Heeft iemand heeeel toevallig die gele besteld? Mijn lievelingskleur maar wel een lastige natuurlijk ivm doorschijnen.

Jessica_1998

Berichten: 3406
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:37

Ik heb even een sportschool dipje

Had een traject van 12 weken personal training, dit is nu afgelopen. Heb wel een aanbieding gekregen voor een vervolg, maar dan moet ik gelijk 24 lessen nemen (dus 6 maanden) dus ik twijfel nog een beetje..

Ik heb zelf de leggings van de action, die zitten echt prima! En heb een Capri van hkmx

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:24

ingedebruijn schreef:
Suuszels schreef:
@ingedebruin, weet jij of je vriend nog extra eten krijgt tijdens de obstacle runs van 30+ km ? Of alleen maar banaan. Gisteren ging het gesprek op de sportschool daarover :+ er zijn een aantal die volgend jaar 42 willen lopen en ondanks dat ik eigenlijk niet wil kriebelt het haast wel om mee te gaan :')


Ik heb nog even navraag gedaan. Hij had tijdens de run vanuit de organisatie winegums en een stukje energybar van nutrition. Daar heb je er in totaal 5 van op de 19km route. Vanuit mij had ie nog monsterenergy, bananen en chocomelk. Je zou nog kunnen kijken naar van die energygel verpakkingen. Maar dat vindt hij niet te vreten.

Wij lopen iedere dag zo'n 6km met de honden. Kan na deze weken even geen heuvels meer zien denk ik. Wel een lekkere training voor de beentjes. Morgen gaan we even met z'n tweetjes eruit. 10km kajakken.

[ [url=m/xFtTlu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/c3THAU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hoopte eigenlijk dat ze ergens een bordje pasta zouden hebben maar was al bang dat dat te hoopvol was :')
Heb mij wel opgegeven voor een training obstakel run techniek :) ben benieuwd!

Wat lekker zeg, geniet ervan!

Kan je alleen maar het PT Abbo verlengen? Anders zou je ook kunnen kijken of je met zelfstandig trainen evt samen met een vriendin ook wat motivatie kan vinden?

Ik heb ook de neppe gymshark, maar een grijze. Ben daar wel heel blij mee :)

Beterschap eulogy!

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:55

Gisteren na een drukke week (endurancewedstrijd het hele weekend, vanaf vrijdag al daar tm zondagavond, 2 dagen gereden) weer wezen sporten.
Had wat moeite aan het begin, maar heb echt wel lekker geknald daarna.
Trainer was tevreden.