3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:48

Bananenbrood, frozen yoghurt met fruit (als je dat koel kunt houden natuurlijk), fruitsalade, quiche, smoothies? :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:43

Even tussendoor:
Fruit uit de Ah uit de diepvries en dat mixen in een milkshake, zeker met banaan of aardbei erbij, heerlijk en koel!

Ik had er een brainfreeze door :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:41

Aria: jaa, dat is heerlijk! Doe ik ook vaak haha.

Mijn lijstje vandaag:

O: magere yoghurt met eat natural musli
T: kleine salade - beetje sla met bladspinazie, avocado en taugé + citroensap en olijfolie
L: quinoa, tonijn, komkommer en wat azijn + olijfolie en kruiden
T: magere yoghurt met aardbeien, cacaopoeder en wat eiwitpoeder met chocoladesmaak :9
A: kabeljauwfilet met kruiden, broccoli, kidneybonen, asperges en zilvervliesrijst

B: 7:00 uur half uurtje benen getraind. Vanavond een crossfit WOD (30 min). 40 min fietsen (retour werk) en grondwerk met pony 20-30 min.

D: water, thee en koffie :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:11

Oehhh dat brengt me op ideeën Aria :9

Vandaag wordt t voor mij zoiets:
O: havermout met halfvolle melk en appel
T: aardbeien
L: salade met gemengde sla, tomaat, kikkererwten en avocado, dressing van balsamico en olijfolie
T: 2 kiwi gold
A: biefstuk met gebakken champignons en paar patatjes uit de airfryer
T: 2 rijstwafels met slankie sambal

B: iig 10000 stappen, aangezien ik die op mn werk niet ga maken ga ik vanavond nog ff wandelen als het weer het toelaat.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:53

Lekkere lijstjes hier!

Mijn lijstje van gisteren:
O: Yoghurt Griekse Stijl met muesli en een boterham met Philadelphia. (346)
L: drie boterhammen met boter, mortadella, goudsalami en pindakaas. (503)
T: een bekertje warme chocolademelk. (152)
T: mango, chocoladepinda's en watermeloen. (244)
T: een paar stukjes Turks brood met kruidenkaas. (129)
A: zelfgemaakte zoete aardappelfrietjes, een wrap met rundergehakt en paprika. (613)
B: 7000 stappen, 75 minuten paard verzorgen en bezig zijn op stal, 15 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1987.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:57

Owww biefstuk :9 Zoete aardappelfrietjes :9

Wat een lekkere lijstjes allemaal :D

Mijn lijstje voor vandaag:

O: skyr vanille met ontbijtgranen
T: wortel en komkommer
L: 3vk boterhammen met mager beleg en cracker
T: mango :9
T: goed bezig reep
A: courgetti met pesto champignons tomaatjes en vega kipstukjes
T: denk nog 2 rijstwafels met humus

B: sowieso fietsen, hopelijk nog paardrijden als het niet onweert.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:01

Mooi lijstje Yonker!

Bij mij vandaag niet zo goed, maar dat kunnen jullie meteen zien waar het nij mij misgaat op een vakantiedag.
O: twee boterhammen met boter, 100% pindakaas naturel en hagelslag. (318)
T: een haring en kibbeling. (324)
L: twee en een halve boterham met boter, zalm, jam en Nutella, een volkomen beschuit met boter en kristalsuiker, een beker melk. (618)
T: watermeloen, kersen en mango. (158)
A: zoete aardappelfrietjes, komkommer, verse tomaat, een kleine gehaktbal, Een gekookt ei, aardappelsalade en sperzieboontjes. (534)
T: vanille roomijs met aardbeien. (116)
T: een stukje melkchocolade met rode curry en kokos. (54)
B: 4000 stappen, 15 minuten fietsen en 35 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 2122.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:56

Wel een erg lekker lijstje Kimmie :9 Jullie zijn vast naar de visboer geweest :D

Ik ben best blij dat het weer wat koeler is, dan functioneer ik toch beter. Wel erg vochtig, dat mag dan wel weer wat minder. Jammer dat ik vanavond niet kan sporten, moet bij mn schoonmoeder eten...

Plan voor vandaag:
O: 2 volkoren boterhammen met kaas
T: bakje skyr
L: salade met feta, tomaten en olijven, kom Italiaanse tomatensoep
T: 2 kiwi gold
A: waarschijnlijk asperges met ham, ei en krieltjes
T: geen idee of er nog een toetje is ook

Oehhh morgen lekker uit eten, kijk ik naar uit!! Rest van de dag een beetje mager, en dan 's avonds lekker genieten :9

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:02

Brihseis, ik heb er al van gehoord, maar zelf nog niet gaan eten! Maar je hebt hier sowieso wel wat lekkere vegetarische restaurants :j al eet ik meestal vlees of vis als ik uit eten ga, aangezien dat maar heel zelden gebeurd.

Frummels! Lekker druk gehad duidelijk :D

Laura, ja inderdaad! Fijn dat het wat koeler is. Die hitte is maar niets. Geniet van de etentjes!

Kimmie, oei, veel beterschap dan! Net in je vakantie. Op eten letten is erg moeilijk als je geen structuur meer hebt.

Hier gisteren een work out gedaan, krachttraining. Maar zen half uurtje, wil vandaag wat langer aan de bak.
Kine heeft me ook wat oefeningen mee gegeven om blokkade los te krijgen, die mag ik op mijn zitbal doen tussendoor.

Qua eten gaat het zijn gangetje. Alles best gezond, en dan stukje chocolade bij de koffie. Stappen halen lukt niet zo met studeren, probeer nu gewoon 5000 te halen per dag.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:08

Ja, het koelt eindelijk af inderdaad!

Veel bewegen en studeren is niet altijd makkelijk inderdaad... Toch knap dat je wel nog workouts doet!

Hier wordt het een losser dagje, vandaag een BBQ met mijn broertje en zusje. Dus veel groenten, wat aardappeltjes, pasta, 2 stukken vega, en overdag weet ik nog niet zo. Beweging wordt veel boodschappen doen, paarden verzorgen en een half uur KT, dus dat zit wel prima.

Fijne vrijdag iedereen!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:12

Jaa ben ook blij dat het afgekoeld is!! Was gisteren al stuk koeler en daardoor wel lekker kunnen rijden voor zo'n 30-40 min :)

Kim, zo'n dagje hebben we allemaal :(:)

Lekker een bbq Briseis, geniet ervan!! :D

Geen idee wat ik vanavond ga eten....... Ik ben beetje inspiratieloos :+ Heb ook totaal geen zin om te koken eigenlijk vanavond _O-

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:25

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:26

Dat klopt haha Laura. Daar gaan we elke donderdag heen. Maar we halen natuurlijk niet elke donderdag kibbeling! Ik vind het idd ook aan de ene kant wel fijn dat het wat koeler is, dan kan ik tenminste normale lichaamsinspanning verrichten. Aan de andere kant vind ik dat warme weer ook wel weer heel lekker!
Wat heb je trouwens veel bewogen Frummels! Jeetje!
Gelukkig voel ik me al weer een stuk beter Aria. Dinsdag was wel een van de ergste dagen, nu ben ik al weer bijna normaal. Goed bezig hoor!
Veel plezier Bhriseis!
Misschien een lekkere salade Yonker? Of wraps? Dat is meestal niet zo veel werk.

Vandaag hoop ik wel weer gezond te kunnen doen haha.

Trouwens wel een tipje voor dat recept, ik denk dat het best wel veel munt is wat erin gaat. Munt smaakt meestal erg sterk en bij te grote hoeveelheden is je gerecht een beetje verpest. Ik zou dus niet in één keer alles erin gooien, maar proeven tot je het lekker vindt :j
Laatst bijgewerkt door Kimmie25501 op 01-06-18 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:26

Haha ik heb gisteren een eergisteren courgetti met pesto op, nog meer inspiratie voor me? :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:28

Misschien een lekker biefstukje met een salade oid?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:32

Owwww kan wel een salade maken met biefstuk ja :9 Goed idee!! :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:41

Laura82: fijn dat de afspraak voor de diëtiste staat!

Lis_Ol: mooi gestaag aan het afvallen zo, ja fijn is dat dan he? Als je lijf weer steeds fijner aanvoelt.

Yonker: magische grens bereikt *\o/* en tja, soms hebben wij vrouwen blijkbaar soms van die honger periodes. Heb dat ook 1x in de zoveel tijd, maar het belangrijkste is dat we het dan gewoon weer oppakken!

Frummels: wat een drukte, verhuizen en trouwen! Ik ben gelukkig in 2016 al verhuisd, wij hoeven alleen te trouwen dit jaar :')

Bhriseis: vervelend zeg die blessures, hoe gaat het er inmiddels mee? Leuk om dat zo samen met je zusje te doen!

Ik had vanochtend 62.5 op de weegschaal staan *\o/* Had ik niet verwacht. Voel me wat opgeblazen maar komt blijkbaar door het warme weer, ben er nog een keer extra op gaan staan om te zien of het geen fout was :') Ik heb hier altijd alles in huis, van snoep tot magnums, voor mijn vriend. Maar tegenwoordig gelukkig geen last meer om er af te blijven, is wel een periode anders geweest als klap na het te extreem afvallen. Vroeger kon ik er ook altijd van afblijven voordat ik mezelf een regime had opgelegd. Als ik nu echt zin er in heb mag ik het van mezelf wel nemen, maar merk dat ik er gewoon ook geen zin meer in heb dus scheelt. Hopelijk blijft het zo :+ Komt ook omdat ik nu echt gewoon goed voor mijn lijf wil zorgen en geniet meer van een banaan dan van een magnum (echt dat die tijd nog gekomen is, wil dat zo vasthouden) :')

En ik krijg een MRI, eerst van mijn onderrug en SI gewricht, daarna van mijn bekken en heupen dus dat is heel fijn!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:55

Oh fijn dat die mri geregeld is Urosa! En wauw, liever een banaan dan een magnum.... Dat punt heb ik nog niet bereikt geloof ik :')

Mn lijf moet nu sowieso weer erg wennen aan het gezondere (en minder) eten. Steeds trek, ondanks dat ik genoeg eet. En ook echt cravings naar zoet :roll: Gelukkig is mn motivatie weer volop terug, dus het lukt nog om er vanaf te blijven gelukkig.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:00

He wat goed van die zelfbeheersing Urosa! *\o/*

Eindelijk gaan ze verder zoeken naar wat er niet goed zit. Ik duim voor je!

Oei oei oei, ik mag twee tieners teleurstellen straks... Heb geen kaartjes voor de K-pop band BTS kunnen bemachtigen. Ik wou best mee gaan als begeleider naar Amsterdam, maar alles is inmiddels uitverkocht. Oh jee, dat worden donderwolkjes op bezoek straks...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:03

Die tijd zal ik nooit bereiken denk ik _O- Liever chocola, altijd chocola. Daarom heb ik het dus ook niet in huis.
Fijn van je MRI Urosa!!

Heb ik ook heel erg Laura... en ik vraag me soms af of het ooit beter wordt... ik ben al vanaf augustus bezig maar kan nog steeds soms behoorlijk alles vreten wat los zit... Ik denk dat ik gewoon altijd een verstoorde relatie met eten zal hebben en daar moet ik me maar bij neer leggen.
Vandaag maar zo

O: skyr me granola
T: tomaatjes en komkommer
L: 3vk boterhammen met mager beleg en cracker
T: mango
A: salade met biefstuk met dank aan jullie :9
T: gok nog 2 cracker met humus en misschien nog een reep
B: fietsen, en ik wil eigenlijk vanavond kijken of ik weer kan hardlopen... heb al 2 weken niet meer gelopen door pijn in mijn schenen maar heb 30juni wel een mudrun van 5 km :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:06

Hoe meer ik iets niet mag, hoe meer ik het wil. Dus in een week vakantie kan ik prima evenwichtig eten, maar van zodra ik streng moet lijnen van mezelf, heb ik trek in alles.

Gezonde desserts in huis hebben helpt wel echt, daarom maak ik vaak dingen van Chocolate covered Katie. Haar brownies zijn écht even lekker als 'echte', en ze zijn tenminste nuttig voor je lichaam, en niet alleen voor je zoete trek :-P

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:41

Laura82: dat omslagpunt is inderdaad even lastig, maar fijn dat je nu de goede motivatie hebt!

Bhriseis, die band ken ik niet eens :') sneu voor ze maar je hebt je best gedaan!

Yonker: oeh, leuk die mudrun! Bij mij is het dus na 2-3 jaar wel weer goed geworden, maar misschien was het voor mij anders omdat ik voor dat extreme regime ook wel een goede relatie had met eten. Maar wat heb ik een spijt gehad van dat traject zeg :+

Vanavond vertrekken we voor een familieweekend naar Pieterburen/Schiermonnikoog, wel zin in. Net de kaukazen weggebracht, maar dat ging niet helemaal soepel wat betreft de reu. Heb alles eerlijk verteld (al toen ik belde voor de reservering, en net even extra benadrukt), en ze proberen het altijd een keer, maar als zijn houding niet veranderd is hij voortaan niet meer welkom, en dat snap ik. Niet meer dan terecht, dat wil ik dan zelf ook gewoon niet meer. Ze hoeven hem niet in handen te hebben en het is nu nog rustig, maar snap wel dat ze geen dieren willen hebben die agressief tegen hun zijn, een fout ergens is snel gemaakt. De teef gedroeg zich wel voorbeeldig, helemaal voor hoe we haar kregen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:46

Maar ik vraag me af of je dan ook zo'n overgewicht had als wat ik had/heb. Er is dan al wel 27kg af maar ik moet nog een keer 25kg minstens........ Ik denk dat voor mij gewoon de relatie met eten nooit goed is geweest en ook nooit zal gaan worden wat ik aan de ene kant best heftig vind... Maar goed ik weet dat en leg me er ook wel steeds meer bij neer.

Owww lekker, geniet van je weekendje :)

Gezonde dessert klinkt wel goed Bhriseis maar ook gezond desserts hebben kcal die ik naast het eten wat ik al eet me eigenlijk niet kan veroorloven...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:50

Ik begrijp je wel Yonker; door mijn anorexia heb ik geen idee of ik nou genoeg heb gegeten, te veel, of te weinig. Ik heb niet de neiging tot 'verkeerde' dingen eten, dat kost mij geen moeite. Maar portionering zonder tellen? Nope. Denk niet dat dat ooit zal lukken. Kan zonder moeite 1000 kcal te weinig of te veel eten.

Urosa, blijkbaar zijn gewoon alle tieners verliefd op die band :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:53

Ah gelukkig Kimmie, ziek zijn met zo een weer is echt niet fijn. Nu is het wel een stuk beter.

Wat goed Urosa! En dat je lichaam die ingesteldheid heeft is echt super. Dan wil je inderdaad de gezonde optie ipv iets dat je lichaam niet voed. Beter kan niet. En binnenkort dus meer duidelijkheid dankzij de mri!

Bhriseis, arme kinders en arme jij :')

Hm ja, een goede relatie met voeding is echt moeilijk. Mijn grootste motivatie om meer te eten en dat gezond te doen, is dat veel familieleden echt te dik zijn tot zelfs maagverkleining aan toe. Dat zorgt er telkens weer voor dat ik denk: ik ben jong, ik kan mijn lichaam nu alles geven wat het nodig heeft zodat ik lang een gezond lichaam heb.
Maar de extremen loeren vaak om het hoekje: te weinig eten en dan gewoon alles naar binnenwerken wat maar kan, zeker alles wat zoet is. Zonder sport zou ik het niet halen, ik krijg er altijd zin in gezond voedsel door. Zitten en lui zijn resulteert in craving, en dan weersta ik die magnum ook heel slecht maar eet voor de rest van de dag bijna niets :+

Heb mijn moeder proteine repen en een doos poeder gegeven. Heeft ze meteen gebruik van gemaakt en ze merkt het verschil. Het te weinig eten heb ik van mijn moeder: snel een hap en dan weer rechtstaan en maar een boterham eten of gewoon niet tussendoor eten. Maar dan in de avond wel lekkere dingen in de zetel. Dus nu kan ze gemakkelijk toch iets eten, zoals een shake of een reep meenemen. Ze is erg actief maar vegetarisch, dus kan geen kwaad.
Laatst bijgewerkt door Aria_zz op 01-06-18 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt