[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:50

Mondy schreef:
Ben weer bijgelezen :)
Heb even minder in dit topic gekeken... vond de sfeer niet zo leuk meer helaas :(
Wil toch weer wat fanatieker mee gaan doen hier. Zelf minder met make-up gedaan maar krikg toch wel weer zin om wat op te pakken !

Ben eens benieuwd nu er weer een aantal nieuwe palettes zijn, wat is jullie meest favoriete palette ? En waarom die ?

Morphe voor m'n 'basic looks', ik heb de 35O, FIF en Soul of Summer en die pak ik allemaal vooral als ik wat basic bruine looks wil met misschien een glittertje. Ook voor oranje looks pak ik vaak de Nature glow.

Voor alles wat voor mij feestelijker is ben ik gek op m'n ABH Modern Renaissance, wát een pigment en wat een fijn palette. Maar ook m'n Juvia's ben ik helemaal gek op, boterzacht zijn ze en ontzettend mooie kleuren met onwijs veel pigment. <3 Ik pak ze alleen nooit voor neutrale/basic looks.

Ook make-up geek losse pans vind ik erg fijn, maar ik merk toch dat ik het makkelijker vind om een heel Palette te pakken, dan dat ik telkens heen en weer moet switchen dus die blijven vaak toch wat liggen.

Avelienvd

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:52

Fif is mn all time favorite.
Die pak ik erg vaak

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:26

Ja het Soph palette is echt prachtig he Phoya! Ben benieuwd, van de week er maar is mee aan de slag :)

Mijn favoriete palette op het moment is het Amplified palette Inspiration van Makeup Revolution, ben verliefd op de warme kleuren in dat palette! Enigste nadeel is dat er geen shimmers in zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:32

Ik pak eigenlijk dagelijks Naked Heat of Tarte Tartelette. Voor meer sprankelende/minder everyday looks grijp ik dan naar The Saharan van Juvia's Place, die heeft de mooiste shimmers ter wereld en werkt super fijn <3

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:42

Waar kopen jullie tarte zonder in de knoei te komen met invoer?

Er zijn een aantal paletten die ik zo gaaf vind! En echt graag wil bestellen. :)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:42

Ik heb Tarte toen besteld via een vrouw op Marktplaats. Ben ook aan het wachten totdat zij het Toasted palette krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:45

Ik heb mijn Tarte palette meegenomen uit Amerika, achteraf baal ik dat ik niet meer van Tarte heb meegenomen want vind het echt een fijn merk. Wil de shape tape vet graag uitproberen en de foundation eigenlijk ook.. Maar goed, misschien ooit :Y)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:52

Ik ga Tarte als ze betere deals hebben rond kerst gewoon bestellen vanaf de website zelf tenzij Londen nog gaat gebeuren... Dan neem ik van daar mee. Nu hopen op betere kerst deals :') Ik wil de rainforest foundation. Maar ik overweeg nu de UD foundation ook, maar kun je een HB winkel in gaan en kleurmatchen? Zo te zien online neig ik naar 2.0 maar weet niet :')

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:56

Juvia ken ik helemaal niet! Zal er eens naar zoeken want het klinkt goed :) de laatste tijd heb ik toch wel onder een steen gelegen merk ik.. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:57

FiF en JS Andogyny zijn hier mijn favoriete palettes. En dan heb ik wat losse CP shadows voor aanvulling.
Maar mijn Naked palettes gebruik ik ook regelmatig, maar niet zo vaak als de FiF en JS.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:49

Mooi merel!! wat meer aangezet is mooi bij je :)

Ja online shoppen is ideaal, dat snap ik. Ik merk zelf gewoon in de winkel dat het een zware concurent is. Ik zelf shop altijd in het echt, online heb ik geen geduld voor en ik wil alles kunnen zien, voelen, testen en passen enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:51

Ik shop heel veel dingen online maar foundations en concealers wil ik toch echt altijd even in de winkel testen hoor. Ben al te vaak naar buiten gelopen met een gekke kleur :=

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 23:04

Niniane schreef:
Volgens mij is Fenty beauty wel het eerste merk dat er meteen inknalt met 40 tinten.
Vind het Galaxy palette wel echt een tegenvaller.

Dat is niet waar, MUFE biedt de Ultra HD Foundation al sinds 2015 in 40 tinten aan, maar daar had niemand het over want daar zat geen Rihanna achter. :+

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 23:15

Als nieuw merk volgens mij wel hoor. MUFE had voordat de Ultra HD met 40 tinten de gewone MUFE HD foundation (sinds 2008) en die had echt niet zoveel tinten. Is Fenty de eerste met 40 tinten? Nope. Is Fenty het eerste merk dat meteen begint met 40 tinten? Zover ik weet wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 08:27

Tja... maakt dat het merk in 1x speciaal, het feit dat ze van vroegere ervaringen geleerd hebben en gelijk beginnen met zo veel tinten?

In de loop der jaren is gewoon gebleken dat 6 shades niet genoeg is omdat er ontzettend veel verschillende huidskleuren bestaan.
Het is fijn dat er gelijk zoveel verschillende tinten in de lijn bestaan dat iedereen zo'n beetje een juiste tint kan vinden, maar ik vind de kwaliteit van de producten nog altijd belangrijker.
Er zitten goede producten tussen, maar ik, met mijn droge huid, zou de foundation niet kopen, dat gaat gewoon niet werken, zo'n matte product.

Ik zou het fijner gevonden hebben als ze niet alleen zo veel kleuren hadden, maar ook aan de verschillende huidtypes gedacht hadden.
Misschien komt dat nog, maar voor nu ben ik minder geïnteresseerd heel eerlijk gezegd.

En dat Rihanna er achter zit... tja... dat boeit me nou echt niks...
Het gaat mij gewoon om het product, niet wie er zijn naam aan verleend heeft.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:19

De nieuwe JS family collectie staat op beautybay en makeupspot! Delicious, Wifey en Nathan (en Masochist en Deceased) onderweg naar mijjjjj <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:11

Jaaaa ga even kijken. Wil heel graag Wifey en Nathan!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:42

Heeft iemand ervaring met de oogschaduw palettes van Yves Saint Laurent? Die vierkante met 5 kleuren? :) ik twijfel omdat ze niet goedkoop zijn..

En weet iemand welk Naked palette het meest geschikt is voor een bleke huid? Alles lijkt snel te warm rond mijn ogen, zou heel graag een mooi palette willen met kleuren die me echt goed staan :) ik hoor over de naked paletten zulke goede dingen

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:58

Als iets te snel te warm lijkt zou ik niet voor de Heat gaan. Dan is je ondertoon niet passend en lijkt het eerder of je gehuild hebt dan dat je een mooie oogschaduw op hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:12

Als je koele neutrale kleuren wilt: Naked2
Als je warme neutrale tinten wilt: Naked
Als je koele roze tinten wilt: Naked3

Als ik je verhaal lees, denk ik dat Naked2 het beste bij je gaat passen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:19

Dan ga ik me eens verdiepen in 2 en 3 :) heat vind ik prachtig, maar ik denk inderdaad niet bij mij..

Nog een vraag, heeft iemand hier ervaring met Clarins? Loop er meestal snel voorbij maar eigenlijk zitten daar ook prachtige kleuren tussen :j

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:21

Ik ben koel van ondertoon. En Naked 2 is al jaren mijn meest gebruikte palette. Denk dat die erg goed bij jou past ook.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:23

Leuke look Niniane <3

Mooie aankopen Melati! Ik ben jaloers *\o/*

Ik denk dat naked 2 wel wat voor je is Eight :j Heat is leuk maar te warm denk ik, 3 is ook mooi maar ik denk dat als je echt erg bleek bent die roze tinten niet perse heel flatterend zijn. Ligt er maar net aan denk ik :j
Laatst bijgewerkt door Memories op 24-10-17 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:23

Jij hebt altijd zulke mooie looks lino :) vooral die donkerdere looks vind ik echt prachtig bij jou!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:43

Dankjewel Eight!