claudiadvx schreef:Ging super! Bijna geen spanning gehad
Helaas nu alleen wachten weer een paar weken wachten tot de behandeling start

Fijn dat het zo goed ging. Dat je weer een hele tijd moet wachten op de behandeling is minder leuk, hopelijk gaat die tijd snel voorbij...
DezeNaam schreef:Is het voor sommige hier ook herkenbaar dat als je je terug wat beter voelt tijdens het gesprek met de psycholoog/therapeut je je moeilijk in kan beelden/uitleggen hoe je je voelde toen je down was? Voor mij is dat dus echt zoiets onmogelijk en daarom ook vreselijk moeilijk voor de psychologen geloof ik..
Daarom ook mijn twijfels om terug te gaan of niet, daar heb ik heel wat minder stressfactoren en voel ik me automatisch beter waardoor ik op dat moment denk dat ik wel terug kan gaan en ik minder goed kan uitleggen hoe slecht ik me soms voel. Als ik zoals nu dus thuis zit en me slecht voel kan ik misschien wel uitleggen hoe het ongeveer zit, maar ik weet niet of hier weg zitten kwijnen en 1x per week een gesprek zo goed gaat zijn. x) Aan de andere kant schaam ik me ook wel heel hard om nu al terug te gaan naar daar...
Het kan helpen om - op de momenten dat het niet goed gaat - op te schrijven wat er gebeurd (hoe voel je je? welke gedachten heb je? is er een oorzaak voor? ...) en dit mee te nemen naar je therapeut.
saffire schreef:Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met van huis wegvluchte?
Of info heeft hoe en wat
Niet echt ervaring mee, al heb ik op sommige momenten wel geprobeerd om zo weinig mogelijk thuis te zijn en ben ik ook wel eens helemaal overstuur thuis weggegaan naar een vriendin (maar was maar voor een uurtje of zo).
Als je thuis echt weg wil zijn er vast wel instanties waar je terecht kan.
kevinsky schreef:Vanochtend weer langs de psycholoog geweest. Ik moet de komende twee weken opschrijven wat ik allemaal doe en hoe moe ik dan ben. Om een beetje inzicht te krijgen in de vermoeidheidsklachten.
En als ik wat minder snel vermoeid word gaan we pas met de angsten enzo bezig.
Joolien schreef:Aparte redenering. Ik was juist altijd moe omdat ik zoveel spanning en stress had. Zou dat ook niet bij jou zo kunnen zijn?
Beide kunnen. Door angst en/of depressieve gevoelens en veel piekeren wordt je mentaal hoe dan ook moe. Maar aan de andere kant maakt vermoeidheid je ook kwetsbaarder voor angstklachten of andere klachten. Na verloop van tijd wordt het in vele gevallen een vicieuze cirkel: vermoeidheid - klachten - vermoeidheid door de klachten - meer klachten - meer vermoeidheid enz.
Bij kevinsky is er bovendien sprake van pfeiffer wat de vermoeidheid mee kan verklaren.
Veel succes in elk geval Kevinsky!