[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:59

Als je dat niet wilt moet je ook niks plaatsen imo. Zolang het netjes en respectvol gezegd wordt is er niks mis met war kritiek. Wil je dat niet dan zet je de foto ook niet op inet met het risico dat bijv een onopgemerkte spelfout niet gezien wordt. Ik heb liever dat ze me daarop wijzen dan dat ik er veel te laat achter kom.
Daar komt nog bij dat je dus ook niet meerdere kwren mag horen dat ie mooi is, want dat is dan ook al gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 00:01

Serieus, hoe vaak is het hier al niet over gegaan? Als je een foto van je nieuwe aanwinst plaatst, zal echt niet iedereen roepen hoe geweldig mooi/fantastisch/ontzettend gaaf die is. Iedereen heeft nu eenmaal een andere smaak. Als je daar niet tegen kan, moet je het niet posten.

Ik vind het idee leuk, maar vraag me wel af hoe hier 1 geheel van gemaakt zal worden? Want zo losse elementen is ook niet mijn ding. En had het ook qua stijl heel anders verwacht omdat er 6 uur aan gewerkt is. Had daarom meer 1 geheel verwacht, een duidelijke opzet daarin en ook meer details.. niet zo vlak. Kan er alleen niet uit opmaken of je nu weer bij tattoo bob bent geweest of ergens anders? Door wie zijn die vorige gezet? Heb daar zelf namelijk ook wat laten zetten.

Al kraakt iedereen hier een tattoo van mij compleet af. Lekker boeiend, als ik er maar blij mee ben. Ik moet ermee lopen, niet de rest van dit topic. Ik verwacht niet dat iedereen maar wenselijke berichten schrijft dan of maar niks zegt. Je weet nu eenmaal dat smaken verschillen, leer er mee leven. Net als dat je zelf ook moet kunnen zeggen dat je iets niet mooi vindt. Maar een kritische blik qua spelfouten of bibberige lijnen, vreemde kleurovergang zou ik wel graag horen. Want soms zie je dat zelf gewoon niet. Alhoewel ik echt niet op degene die de tattoo zet afga qua spelling. Daar hebben ze toch zeker niet voor gestudeerd? Mijn Engels is prima en als ik twijfel, vraag ik het aan iemand die daar verstand van heeft. Ze kunnen dan in die shop hoog en laag springen, ze zetten maar erop wat ik wil :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 00:24

Poess91 schreef:
Sorry hoor maar beetje onzin, als iemand dezelfde mening deelt dan mag je toch alsnog je mening kwijt?
Als je een tattoo zet, moet je tegen kritiek kunnen.

Wie ben jij om dat te bepalen?

Er worden hier dingen geplaatst die niet rspectvol zijn, kritiek herhalen wat al gezegd is vind ik ook niet respectvol.

Bij een kwestie van smaak is het al helemaal van de zotte om zo te reageren, ga je dan als dressuurmiep hier op bokt op het westerngedeelte kritiek zitten uiten omdat je geen western rijdt? :+ Rare bedoeling.

En als je van mening bent dat alleen diegene zelf blij moet zijn met de tattoo, dan is het helemaal raar om kritiek te uiten... dan ga je dus niet volgens dat principe, want dan vind je je eigen mening blijkbaar heel belangrijk.

Lisette03

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 05:24

Ik ga als dressuurruiter geen kritiek plaatsen op een westernruiter in een westerntopic, maar we zitten hier in een tattootopic. We hebben al heel wat tattoo's voorbij zien komen en hebben dus een gefundeerde mening opgebouwd over wat voor soort tattoo's we wel of niet mooi vinden.

Als je hier een foto van je tattoo plaatst, dan doe je dat omdat je de mening wil horen van anderen, 'ons' in dit geval. (Als je hem helemaal voor jezelf zet, waarom zou je hem dan hier showen)
Als we alleen nog maar mogen zeggen wat we mooi vinden en maar stil moeten zin als we het niet eens zijn met de mening van de eigenaar dan wordt dit wel een heel saai topic. (en dan zijn mensen weer beledigd, want niemand reageert...)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:44

Helemaal mee eens Lisette.

En Air, wie ik ben om dat te bepalen? Aangezien ik zelf tatoeages heb weet ik dat je sowieso kritiek ga krijgen, aangezien er zat mensen zijn die 't vreselijke dingen vinden. Dit weet je als je er 1 laat zetten, dus moet je wel tegen kritiek kunnen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:09

Air schreef:
Misschien geldt dat dan voor jou Micha, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat iedereen zo denkt?
Ook wat positiefs horen is toch veel leuker dan alleen maar kritiek krijgen?

Tuurlijk, maar hier in het topic mag je gewoon je mening uitspreken. Dat is al vanaf het begin. Ik word een beetje moe van mensen die daar niet tegen kunnen.

Ik vind de desbetreffende sleeve ook niet mooi, hij is veel te simpel naar mijn smaak en ook ik val over de spelfout. Maar hey, als zij hem geweldig vindt dan doet onze mening er toch niet toe?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:15

Nouja, als een heleboel mensen gaan zeggen dat het niet mooi is, zeker iets dat je niet meer weg kunt halen, snap ik dat dat een beetje vervelend is.

Wat die spelfout betreft waar ook een heel drama over wordt gemaakt... dat is toch zo opgelost door daar even een apestrofe bij te laten zetten of ben ik nu gek? :+ Er is best veel ruimte tussen de laatste T en de S, dus als je daar even een apestrofe bij zet, valt het niet op dat die er nooit s geweest.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:18

Ja Maartje, ik kan me voorstellen dat het vervelend is, maar we zijn nu eenmaal allemaal mensen met een mening. Ik snap niet dat mensen eerst even wat oude pagina's doorbladeren voordat ze een tattoo posten. Dan komen ze niet voor vervelende verrassingen te staan als ze kritiek krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:42

Volgens mij word er hier niks gezegd over de smaak of keuze van tatoeages. Eerder naar de technische puntjes. En kwaliteit vind ik iets anders dan smaak dus dan zeg ik wat ik zie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:46

Maartje1990 schreef:
Wat die spelfout betreft waar ook een heel drama over wordt gemaakt... dat is toch zo opgelost door daar even een apestrofe bij te laten zetten of ben ik nu gek? :+ Er is best veel ruimte tussen de laatste T en de S, dus als je daar even een apestrofe bij zet, valt het niet op dat die er nooit s geweest.

Is zeker zo opgelost, maar als niemand er iets over had gezegd, omdat dat niet wordt gewaardeerd, had ze wel met een taalfout rond blijven lopen en dat is gewoon zonde. Nu kan er iets aan gedaan worden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:50

Lisette03 schreef:
Ik ga als dressuurruiter geen kritiek plaatsen op een westernruiter in een westerntopic, maar we zitten hier in een tattootopic. We hebben al heel wat tattoo's voorbij zien komen en hebben dus een gefundeerde mening opgebouwd over wat voor soort tattoo's we wel of niet mooi vinden.

Als je hier een foto van je tattoo plaatst, dan doe je dat omdat je de mening wil horen van anderen, 'ons' in dit geval. (Als je hem helemaal voor jezelf zet, waarom zou je hem dan hier showen)
Als we alleen nog maar mogen zeggen wat we mooi vinden en maar stil moeten zin als we het niet eens zijn met de mening van de eigenaar dan wordt dit wel een heel saai topic. (en dan zijn mensen weer beledigd, want niemand reageert...)

En we zitten hier op een paardenforum. Smaak is persoonlijk.

Waarom zou iemand meningen willen horen? Iemand is trots op de net gezette tattoo en komt hem showen, ik zie nergens staan: ik wil graag jullie mening horen want hij is makkelijk weer uit te wissen en te veranderen.

Ik ben iemand die het gewoon leuk vind om tattoo's te kijken, ook al is het niet mijn smaak of zou ik het niet nemen. Slecht gezet heeft niet met idee op zichzelf te maken dus dingen die je er niet goed aan vind kun je ook overheen kijken, je kan namelijk zelf iemand uitkiezen.

Je hebt twee soorten kritiek en dat komt hier duidelijk naar voren.
Reactie's als ''Waar zijn ze nou 6 uur lang mee bezig geweest?'' zijn ongefundeerd en aanvallend. Wat kan ze nu nog aan de tijd veranderen en wat kon ze er uberhaupt zelf aan doen? De tattoeerder is die tijd bezig, niet degene die de tattoo krijgt.

Joolien ik vond met jou reactie niks mis, gefundeerd en je zet er duidelijk bij dat je zeer kritisch bent.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:53

Ahg ieder z'n mening toch :)
Die van mij op me arm vind ook niet iedereen mooi,
Maar zal mij een worst wezen :+
Ik weet waarom die zo is,
En ik weet ook dat ie nog netjes gaat worden haha
Want irriteer me d'r zelf ook aan hoor :)

Ik kan helaas nog ff niet tattooeeren,
Auto stuk :( grrr!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:54

Waar ze 6 uur mee bezig zijn geweest lijkt me niet zo'n hele verkeerde vraag. Aangezien ze zelf zegt dat er ook al dingetjes stonden.... Wat/welk deel is er in die sessie allemaal gezet?
En als we er voortaan allemaal bij zetten dat we kritisch zijn, dan is 't goed? :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:55

Air, ik vind het eerlijk gezegd vervelend dat je op deze manier aanwezig bent. Als het je niet bevalt, lees je het niet.

We mogen altijd onze mening uitspreken, als je niet wilt dat mensen je tattoo beoordelen, moet je hem niet plaatsen. Er zijn ook mensen geweest die mijn tatoeages niet mooi vonden, ja jammer dan. Ik ben er blij mee.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:55

Ik vind de vraag "waar zijn ze 6u mee bezig geweest?" helemaal niet aanvallend. Dat is gewoon een oprechte vraag die ik mezelf ook stelde toen ik het zag. Er zit geen gemene bijbedoeling achter die vraag, gewoon pure nieuwsgierigheid naar het proces. Want gewoonlijk, als tattoo artists 6u bezig zijn aan een stuk, dan is dat een tattoo met een grote oppervlakte, veel kleuren en schaduwwerk.

Om even heel lame te doen, in de Boktregels staat dat iedereen gewoon zijn eigen mening mag uiten (sorry, eens een mod altijd een mod :P ), zolang dat op een respectvolle manier wordt gedaan. "Ik vind hem niet mooi", "ik vind het (nog) geen mooi geheel" of "het is niet mijn smaak" is misschien niet leuk om te horen, zeker als het gaat om iets dat permanent op je huid staat en onuitwisbaar is, maar het is wel je mening en imo gewoon respectvol. Niet respectvol zou zijn "gadverdamme wat een schijtelelijk onding, dat zou ik nooit van m'n leven op mijn arm willen". En het feit dat er een spelfout in de tekst staat werd ook netjes gezegd, maar ja, dat is natuurlijk ook nooit leuk om te horen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:20

Sorry, maar een vraag stellen met een lachpoppetje erbij kan ik niet respectvol vinden.
Poess91 schreef:
Ik vind 't akelig om te vragen :'), maar waar zijn ze nu precies 6?! uur mee bezig geweest?

Ik vraag mijzelf ook wel eens wat af, ik denk ook wel eens wat gemeens. Kwestie van goed fatsoen om dan je mond te houden.

En ook ''Ik vind het nog geen mooi geheel'', is wel heel wat anders dan: ''Hoe wordt dit dan nog één geheel?''.
Alsof het een onmogelijke taak is en er geen juist antwoord op is.

Lieveli, ik heb hier geen kritiek op jou gezien. Dat zal o.a. komen omdat je hier standaard aanwezig bent.

Op de één of andere manier wordt er ook makkelijker kritiek geuit op iemand die hier even langs komt dan iemand die hier al langer zit.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:22

Ten eerste ik kom hier ook maar af en toe langs, ik kreeg ook kritiek?
Ten tweede dat lach poppetje ging over mezelf, omdat ik 't eigenlijk niet tof vond om te vragen en het toch deed.

Volgens mij snap jij het allemaal niet helemaal? Heb je zelf tatoeages?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:27

Air schreef:
Sorry, maar een vraag stellen met een lachpoppetje erbij kan ik niet respectvol vinden.
Poess91 schreef:
Ik vind 't akelig om te vragen :'), maar waar zijn ze nu precies 6?! uur mee bezig geweest?

Ik vraag mijzelf ook wel eens wat af, ik denk ook wel eens wat gemeens. Kwestie van goed fatsoen om dan je mond te houden.

En ook ''Ik vind het nog geen mooi geheel'', is wel heel wat anders dan: ''Hoe wordt dit dan nog één geheel?''.
Alsof het een onmogelijke taak is en er geen juist antwoord op is.

Lieveli, ik heb hier geen kritiek op jou gezien. Dat zal o.a. komen omdat je hier standaard aanwezig bent.

Op de één of andere manier wordt er ook makkelijker kritiek geuit op iemand die hier even langs komt dan iemand die hier al langer zit.

Als je geen kritiek op mij hebt gezien moet je heel goed lezen :)

Poess91 schreef:

Ik vind dat die vraag er niet eens toe doet, maar ik vind dit gewoon mierenneuken. Pardon my french.

Nu verziekt Air op deze manier alleen maar het topic omdat het zo'n oeverloze discussie is. Ga iemand anders vervelen.

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:29

Poess91 schreef:
Ten eerste ik kom hier ook maar af en toe langs, ik kreeg ook kritiek?
Ten tweede dat lach poppetje ging over mezelf, omdat ik 't eigenlijk niet tof vond om te vragen en het toch deed.

De ''kritiek'' die jij kreeg staat toch absoluut niet gelijk aan wat je hier zelf doet.

Als je een vraag akelig om te stellen vind, dan stel je hem niet. Dat heet goed fatsoen. Zeggen dat je het akelig vind en dan toch doen is behoorlijk dubbel. Sorry zeggen zonder dat je het meent.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:30

Mmmm nee hoor, je kan het ook anders zien. Je kan het ook 'eerlijk zijn' noemen namelijk :D.
Kritiek is kritiek.
Maar om er nog een keer op terug te komen, heb je zelf tatoeages?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:37

Maar kritiek op een tattoo is er toch altijd denk ik dan.... het kan nooit voor iedereen perfect zijn.
Laten we even adam kremer als voorbeeld nemen,
Hij kan goed tattooeeren,, dat weet iedereen,
Maar de ene vind hem wel goed, en de ander niet..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:37

Lieveli, ik ben van mening dat de mensen met harde respectloze kritiek het topic verzieken. Ik wil graag tattoo's kijken, als er hier alleen maar gezeikt kan worden over tattoo's dan doen veel mensen dat niet meer. Onnodig en nutteloos.

Er zijn hier mensen die zich van de mening van een ander niks aantrekken.... prima, maar dat geldt niet voor de hele wereld en voor iedereen die hier komt. Een beetje respect daarvoor en als je het belangrijk vind om je mening te uiten, die dat dan zo netjes mogelijk. Op die manier hou je een topic leuk. Dat hier al meer discussie's over zijn geweest is niet zomaar, het is dus duidelijk dat er meer mensen vinden dat er niet altijd netjes gereageerd wordt.

Er zijn verschillende soorten kritiek Poess91, als jij jou kritiek gelijk vind aan dat van Joolien bijv.... dan heb je nog wat te leren.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:43

BarryVabis, ik vind het idee onwijs leuk. Ik hou van zo'n zoete sleeve met vrolijke kleurtjes :D Alleen vind ik ook de uitwerking iets minder. Ik ben wel heel benieuwd naar het eindresultaat, zal heel andere tonen als het één geheel is.

De hele discussie over smaak is nutteloos, want iedereen vind nu eenmaal wat anders mooi. Daarentegen de discussie over kwaliteit vind ik wel passen in dit topic. Je kan Adam zijn werk vreselijk vinden, maar het is wel kwalitatief goed. Beetje naief om te verwachten dat Bokt in dit topic ineens zijn mening voor zich gaat houden... :')

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:47

Ik vind het ook wel een beetje jammer dat mijn vraag continu genegeerd wordt...
Zou bijna zeggen dat daardoor het antwoord wel duidelijk is.

Kritiek is denk ik nog niet eens het ergste wat je kan verwachten met een tattoo.
Denk dat het minder leuk is als je voor werk etc. wordt afgewezen ivm een tattoo.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:25

Kan het gezeik nu klaar zijn? Dan kunnen we weer mooie tattoo's bekijken.

Kop op zeg....