Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 10:07

Hahaha Dansersje. Dat is het nadeel van p een mooie plek wonen. Daar willen meer mensen van genieten <3 :')

De fysio had gezegd dat mijn knie pijn mag doen. Dat hoort bij de shockwave. Hij is iig al weer bijna helemaal dun en de pijn is bijna weg gelukkig.
Die hele zware benen kunnen of nog van de dry needling komen, of van de 28km dit weekend of van de bootcamp woensdag Kortom, lastig te zeggen wat de oorzaak is. Linksom of rechtsom, zolang er geen gekke dingen pijn doen, zou ik gewoon moeten kunnen trainen.

Sherivey schreef:
Leonie, ik deed 2 km WU, dan 8x 400m tempo, 2 minuten dribbel, 2 km uitlopen
Thx :+

Ah wat balen Lisitano. Hoe oud zijn jou kinderen? Wanneer is jou loop?
Geen partner die af en toe even kan bijspringen zodat jij even uurtje je hoofd leeg kan maken?

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 10:32

Wauw lekker gelopen SV! En mooie plaatjes weer! En bijna vakantie voor jou, lekker!

O wauw BM, hoe heb je je heup gebroken dan?

Dat zal wel raar aanvoelen Germie, je ouderlijke huis.

Lekker gelopen Danseresje, en knap hoor, die afstanden!

Leuk de Efteling Leonie! Wel vervelend dat je zo’n last had, even rustig aan doen maar. Kan jij dat überhaupt haha.

Balen Lisitano, met recht de tropenjaren hè, soms echt afzien. Knuffel voor jou.

Ik had gisteren en vandaag lekker vrij. Gisteren even op de spinningbike eerste rondje gereden, viel niet tegen.
Daarna met de kids geshopt en uit eten. En nu zit ik op m’n pax kast te wachten, die wordt zo bezorgd. Hoef me niet te vervelen dit weekend!
Ga wel zo rondje lopen als ze geweest zijn, m’n zoon gaat helpen in elkaar zetten en die slaapt nog haha.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:52

Owjeej een Pax in elkaar zetten :') Ben jij standje ik zie wel of volg je braaf de stappen? Succes iig!

Ik heb een efteling abbo <3 . Mijn dochter is nog gratis en ik vind het zelf altijd heel leuk. Ga ook wel eens zonder haar om even achtbanen te doen :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:31

O ja leuk, de achtbanen! Mijn kids vinden het ook altijd geweldig ja, ik ook haha.

Ik volg braaf de handleiding. Maar m’n laatste pax kast is paar jaar geleden en ze hebben ze nu veranderd haha. De eerste is bijna klaar maar loop ergens vast, dus wacht even op mn vriend die heb ik net een foto geappt met help waar moet dit. :')

Nu omgekleed en ga rondje lopen. M’n zoon is z’n lack wandrek in elkaar aan het zetten.
Hoop vandaag in elk geval de kasten zelf in elkaar te hebben, de lades en deuren dan morgen/zondag.

SulikoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 14:59

Ik lees later weer even bij, maar wilde deze even hier droppen: fusion 2-in-1 shorts maat M voor 15,- in plaats van 95,-!

Sellpy is een tweedehands kleding website. Beetje als vinted, maar dan is sellpy de tussenpartij waar alle kleding heen gaat en zij versturen het dan. Je ontvangt het dus als één partij en je kan ook retour sturen (tegen een paar euro). Heel veel rijkere mensen die geen zin hebben in het gedoe van vinted sturen hun kleding naar sellpy en het is echt een aanrader voor goede outdoorkleding. De foto’s die ze maken zijn niet zo flatteus, maar als je weet welke merken je fijn vindt en goed past, is het echt een aanrader! Ik heb al meerdere kledingstukken van salomon, fusion, rab, haglöfs, icebreaker, revolution race etc vandaan in zo goed als nieuwe conditie.

Helaas pas ik geen maat M, maar voor deze prijs en in deze conditie, had ik het wel geweten. Ik heb ze in xs en dit zijn mijn favoriete shorts. :D

https://www.sellpy.nl/item/FQeMg65h17?utm_source=APP_SHARE

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 16:12

Ben bang dat M van mn kont zakt. Moet S al met touwtje vastmaken omdat ie anders afzakt.

Maar wel een mooie aanbieding

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 16:35

Dank voor de tip @Suliko die website kende ik niet.
Die Fusion had ik wel willen hebben, maar staat inmiddels op gereserveerd. Iemand van hier? :D

Mijn Garmin geeft mij al 2 dagen een heel lage HRV. Snapte het niet, maar inmiddels en gigantische migraine aanval.
Nog even wat voor mijn werk afmaken en dan maar een uurtje mijn ogen dicht. Geen rondje lopen, maar kijken hoe het morgen is.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 16:42

Ja Sellpy ken ik, heb er bergen hardloop kleding van! Echt heel leuk!

Ik pas ook geen M, de S zakt al wat af haha.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 16:43

Oh drama vind ik dat, die kasten in elkaar zetten. Op zich best leuk werk, maar ik schat dan in dat het een dagje werk is en dan kost het een heel weekend of langer. Maar geeft wel veel voldoening wanneer het af is.

Ik dacht mijn heupbreekverhaal hier al geplaatst te hebben nav vraag van Goof, maar die bleek ik per ongeluk in een pb beantwoord te hebben. Dus voor de geïnteresseerden hieronder nogmaals:

Ik ben van een (jong)paard af gerold :')
Die schrok van mijn hond die onverwachts uit de sloot sprong.
Ik viel niet eens hard, maar met mijn heup op een hard bultje in de grond. Heb er nog 12 dagen mee rond gestrompeld voor we tot de ontdekking kwamen dat het gebroken was.
Blijkbaar waren mijn bekken- en heupspieren door het hardlopen zo sterk dat ze de breuk keurig op zijn plek hielden. Grote voordeel is dat ik om die reden geen operatie heb gehad en dus ook geen pinnen in mijn been heb.
Ik heb van dat been weinig tot geen last meer, enkel af en toe wat gevoelige spieren rondom mijn heupgewricht

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 19:01

Dat is heftig Busy! Gelukkig heb je er weinig last van.

Sellpy is tweedehands, beetje als Vinted :)

Ik kruip weer onder de meeleessteen

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 19:08

O jeetje BM dat is zeker heftig zeg!

Ja pff die kasten, mijn god waar ben ik aan begonnen haha. M’n hele voortuin ligt vol karton.
Ik heb 2 kasten in elkaar, 1 deur nog.
En ik ben handgrepen vergeten. Ik had al een inloop kast met 2 hoge kasten en ertussen 4 ladekasten met een stang erboven. Dat middelste gedeelte is weg en dus alleen hoge kasten nu. De oude hoge kasten hadden geen handgrepen. Maar ja met lage kasten ernaast kan je de deur natuurlijk makkelijk open doen. En met alleen hoge kasten is dat lastig.
Lekker blond maar goed, die nog even halen.
Straks nog een kast in elkaar zetten als ik m boven krijg, en morgen of zondag komt m’n vriend helpen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 21:17

Sellpy ken ik niet en heb ook nooit wat bij Vinted gekocht of verkocht. Heb er 1 keer op gekeken en vond wat ik zocht alleen maar rommel bij Vinted. Terwijl anderen er soms wel leuke spullen vandaan hebben.

Ik zou wel in een maatje M passen gok ik. Ik heb ook M van de Scapino. Maar heb nooit iets van Fusion gehad.

Hier niet de Garmin suggestie gedaan. Mijn schema had ook interval staan, maar dat kun je niet inladen, dus ik dacht dan doe ik de suggestie. Ik ben letterlijk dood gegaan en zit nu nog na te hoesten. De kriebelhoest lijkt weer geheel terug helaas. Maar ik had het niet benauwd (wel vanmiddag een acetylcysteine gepakt). Doel was dus 7 keer 1 minuut op 5.55 min/km. Ik heb 4 keer het gevraagde tempo gehaald of iets sneller en zat er 3 keer net boven, maar Garmin heeft niet gemekkerd.
Het lijkt er op dat mijn hartslag aan het dalen is. Ik zat nu weer grotendeels in zone 3, en de rest in 4. Garmin heeft zone 5 een slagje naar beneden bijgesteld, maar de maximale hartslag juist weer omhoog vorige week.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 21:23

So far voor rustig aan doen dan :+

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 21:27

Whaa wat een goede aanbieding Suliko, Helaas ook hier geen maatje M. Kende de site nog niet, wel goed om af en toe eens te kijken dus!

Ow he bah Koekie! Wel apart he dat je garmin eerder doorheeft dat er wat aan gaat komen dan jijzelf!

Ow wauw BusyMissy dan ben je wel een taaie als je daar zo mee doorloopt!

Hahaha Samantha, Sorry ik lach je niet uit, ik lach je toe. Wij hebben hier een mega inloopkast gemaakt van pax kasten. Ik Voel jouw leed.

Vandaag stond er voor mij een interval op het programma. Had er niet zo veel zin in. Ik vind intervallen sowieso vaak niet zo leuk omdat het gewoon zwaar is maar moest mezelf echt even schoppen. Dat viel nog niet mee want ik heb mega spierpijn van de bootcamp nog :roll: .
De eerste km moest ik dus echt even inkomen om uberhaupt naar voren te komen :+ . Eenmaal bezig ging het eigenlijk best prima, wel zwaar maar het ging wel. Ik ben er wel weer achter dat als je mentaal goed in je vel zit, je gewoon veel meer kan. Mezelf echt aangepraat, 1 rep per keer bekijken en zo steeds 1 verder. De 10 reps gehaald *\o/*
Bij de 9de wel het bos in gedoken op een super glad pad, dat was niet heel slim haha maar ach wat zou het. Zowaar een 3.2 op de anearoobschaal van garmin gekregen zelfs. Grappig is dat ik nog 3 km "moest" uitlopen en dat ik het daar ook gewoon zwaar mee had fysiek. Puur omdat ik mentaal alles op de intervallen had gezet. Mijn benen waren spontaan weer van beton geworden en niet vooruit te branden :')
Afbeelding
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 21:33

Lekker Leonie!

Germie ook lekker gelopen!

Ja deze word ook groot, 4 meter lang, aan 1 zijde. Ik wil eigenlijk nog een soort stoffen hocker erbij zodat je naar je kleding kan staren. :D
Dit hadden m’n kids gisteren bedacht haha.

Einde ochtend ook lekker gelopen.
10 min warming up, 5km op 5:30 (werd 5:24) en 10 min cooling down.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:06

Grappig Lisitano! Ken je de opgang van wandelen/rennen of van het paardrijden?
O... Dat wil ook wel bij de ruïne daar in de buurt inderdaad :')
Balen dat het lopen even niet zo makkelijk lukt momenteel.

Hopelijk is alles gelukt met de pax-kast Samantha! Je kleding aanstaren vanaf een hocker :D
Mooi loopje gedaan ook +:)+

Ai BM, wat een verhaal joh. Wel fijn dat je er op deze manier vanaf bent gekomen zonder punten, schroeven, platen of zelfs een kunstheup!

Knap gedaan Leonie! Ja, mentaale gesteldheid heeft zo ontzettend veel invloed!
En jaloers op jouw Efteling-abo!

Vanavond mijn laatste herhaling van week 4 gelopen en het ging best lekker.... Ondanks dat ik wel moe was van een beetje rare week op werk.
Zat ook elke keer maar te flirten met de rand van zone 3-zone 4 >;) . Uiteindelijk wel een uitvoeringsscore van 87%, dus dat viel totaal niet tegen *\o/*

Afbeelding

Langzaamaan word ik steeds een kleine fractie vlotter :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jackpot vandaag met de links-rechts balans :#
Afbeelding

En dat ziet er dan zo uit in een grafiek:
Afbeelding

Nu hopelijk een goede nacht, zodat ik morgen kan knallen :):)

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:12

Danseresje, goed gedaan! En mooie foto's ook van de duinen! Dat gaat vast goed komen met jou lange wandelingen.

Goof, van jou zag ik ook mooie foto's voorbij komen, leuk zeg dat je er even uit was.

Busy missy, jee heftig zeg, wat ben je een bikkel!

Suliko, bedankt voor de tip! Leuke site.
Ik heb helaas geen M, anders had het mij zeker wel het proberen waard geleken.

Leonie, zo dat zijn pittige tempowisselingen! Mooi gedaan.
Maar jij loopt dus gewoon als je flinke spierpijn hebt, mijn coach raadde het dan af om flink in te spannen, maar eerst rustige loopjes te doen, en zodra de spierpijn weg is, dan weer intervallen.
Vervelend dat je benen nu weer als beton voelen, sterkte ermee!

Samantha, knap hoor een kast in elkaar gezet, zoiets met die handvaten zou mij ook gebeuren.

Bedankt allen voor de sterkte wensen voor onze kat.
Hij is weer thuis, maar nog niet uit de gevarenzone.
Hij heeft een katheter, omdat hij nog niet zelfstandig kan plassen, en als dat na 30 dagen niet gebeurd, dan gebeurd het nooit meer, en heeft een operatie geen zin.
Wat er precies is gebeurd weten wij ook niet, hij kwam zondagmorgen vroeg miauwend binnen, en had alleen 2 schaafwondjes. Pas op de foto bij de dierenarts zagen we dat zijn staart op meerdere plekken gebroken is, en de zenuwen beschadigd zijn.
Hij heeft geen gevoel meer in zijn staart.
Een kat kan prima leven zonder staart, maar hij moet wel zelf kunnen plassen.
Maandag moeten we terug naar de kliniek, en dan kijken we verder, hoe of wat met de katheter.
Hij heeft nu benchrust, en is high van alle pijnstillers.
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:17

Och die arme schat. :(:) Hopelijk is de zenuwschade niet permanent.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:34

Sterkte met de kat iris! Hopelijk gaat die snel weer zelf plassen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-25 11:24

Ach arm dier, ik hoop dat het goedkomt. Zo rot als je huisdier er zo bij ligt.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 13:31

Aah gosh wat sneu zeg. Hopelijk knapt ie snel op. :(:)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 13:42

Ach, die kat. Zo sneu. IUk hoop echt van harte dat hij opknapt. Dikke knuffel.
Danseresje, je bent echt lekker bezig zo.
Leonie, mooie intervallen zeg. Flink tempo erin.

Ik heb vandaag een sprinttraining gelopen; 6x 15 seconde sprinten. Ging lekker, ik vind dit soort trainingen ook steeds leuker, ik loop ze makkelijker weg. Zelfs met na iedere sprint een minuut lopen kom ik nog op een fijn gemiddeld tempoe < 7.00/km. Mijn hartslag deed vandaag ook echt keurig mee, ook fijn.
Uiteindelijk een fijne 7km gelopen.

Afbeelding

Ik ben nu sinds 2 maanden gericht de trainingen van Garmin aan het lopen en merk dat het me echt wel wat brengt. Het tempo waarop ik rustig en lekker door kan lopen lag in het begin rond 7.30/km, is daarna gezakt naar onder 7.20/km en de laatste tijd loop ik eigenlijk heel ontspannen en makkelijk tussen 6.45-7.00/km. Langzaamaan gaat mijn tempo dus lekker omhoog. Ook de sprintjes en intervallen gaan makkelijker, ook fijn. En leuk om te merken dat die vooruitgang er is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-25 18:04

Wat leuk dat je die trainingen volgt èn daarmee ook resultaat ziet Goof!

Wij zijn in België, vlakbij Spa. We hebben vanmiddag heerlijk gewandeld. Helaas geen zon, maar volop genoten.
We hebben een mooi apartement in een vrijstaand huis met infrarood sauna, dus die gaan we straks testen.
Morgen een route van extratrail trailen.

In de vlonderpaden hemel!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 19:53

Och ieris, wat triest zeg. Hoop echt dat het weer goed komt en de duimen draaien hier voor jullie mooie rode kat en voor jullie :knuffel:

Leuk goof, dat je steeds meer plezier krijgt ook in dat soort trainingen. Knap gedaan ook +:)+
Volg je dan echt de suggesties van Garmin? Of is het een coach/trainingsplan?

O SV, vlonderpaden <3 . Wat heerlijk! Wel jammer van de zon.... Maar die was hier geloof ik O:)
En geniet maar lekker van die infrarood sauna! Spiertjes opladen voor de trail van morgen :j
Zijn jullie alleen het weekend weg of wat langer ook ivm de vakantie?

Hier vandaag mijn wandeling gelopen, 6.30u de deur uit, na 12,5km bij de start voor de wandeling. Veel bekenden gezien en ook gezellig met onbekenden opgelopen :j , waardoor het tweede deel van de route mijn tempo iets hoger lag dan ook van tevoren bedacht had :') .
En na een iets te lange pauze bij de finish vanwege het kletsen met bekenden := , weer op huis aan. De route van de organisatie was 23km en uiteindelijk kwam ik op 47,58km *\o/* . Moet wel zeggen dat ik er op het einde enigszins klaar mee was.... Maar heb feitelijk ook maar 3 pauzes gehouden >;) . Was na 10u onderweg zijn weer thuis :)) . Nu conditie ook opbouwen dat ik dit vier dagen achter elkaar vol hou qua tempo.... Dan heb ik ook wat meer rust in Nijmegen _/-\o_

Het gerecht in Leiden
Afbeelding

Molen de Put
Afbeelding

'stapstenen' die ik toch maar even overgeslagen heb :')
Afbeelding

Samenvatting
Afbeelding

Tuurlijk.... Kom 800m tekort voor deze badge vandaag :x
Afbeelding

Heb het qua hartslag voor mijn doen ook goed gedaan, 44% in zone 2, 49% in zone 3 en 5% in zone 4. Dat laatste was ineens na een pauze >;)

En Garmin vindt nog steeds dat ik productief ben, ondanks dat ik 54u hersteltijd heb gekregen _O- . Maar dit is al minder hersteltijd dan meestal na dit soort afstanden :):)
Training readiness is wel gedaald naar 3 :')
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 01-03-25 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 20:01

Prachtig! <3 Veel plezier, SV.

Wauw, wat een afstand weer, Danseresje!

Lekker bezig, Goof! Mooie foto’s van je uitje.

Ik ben vandaag met de wederhelft en buuf naar RFR Drentsche Aa geweest. Wat hebben we heerlijk weer gehad, prachtig parcours… op het stuk na waar we enkeldiep door water/modder moesten. :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding