Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:13

IMJ schreef:
@liezel: Ik heb hem ook gekregen en begrijp je angst heel goed maar realiseer je ook dat als jij nu ervoor kiest op vakantie te gaan met het vliegtuig je een grotere kans op trombose hebt dan door het vaccin. Evenals pilgebruik.. veel groter risico op trombose!

Op die manier probeer ik wat te relativeren.
Heb jarenlang de pil geslikt en toen wellicht meer risico gelopen dan nu met een vaccinatie, maar toch....

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:16

Vergeet corona niet. Dat leverde ook trombose op.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:16

Ik begrijp je helemaal! Ik heb met vlagen de afgelopen dagen ook wat angst gehad hoor! Maar ik weet dat ik meer kans heb op overlijden door corona (dat weet je niet maar dat percentage sterfgevallen ligt hoger dus tja).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:17

Ik denk dat je in deze ook een beetje moet afwegen hoe groot het risico op ernstig verloop is wanneer je Corona krijgt en hoeveel dat opweegt tegen het vaccin.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:21

secricible schreef:
Vergeet corona niet. Dat leverde ook trombose op.

En vliegen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:23

Doe noemde ik juist hierboven. Daar reageerde ze op _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:25

IMJ schreef:
Doe noemde ik juist hierboven. Daar reageerde ze op _O-

Het was een lange dag op het werk....

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:30

Ik verwacht dat er morgen wordt aangeven dat er gewoon weer geprikt gaat worden met AZ voor de huidige (leeftijds) groepen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 07-04-21 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Corona hoeft helemaal niet zo ernstig te verkopen dat je het ziekenhuis in moet om toch flinke restverschijnselen te krijgen.

elnienjo

Citaat:
Ik verwacht dat er morgen wordt aangeven dat er gewoon weer geprikt gaat worden met AZ voor de huidige (leeftijds) groepen.

Dat verwacht ik ook wel, maar denk wel dat er 'n blijvende smet op AZ blijft rusten en dat jonge gezonde mensen er hun neus voor zullen ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:33

bigone schreef:
Corona hoeft helemaal niet zo ernstig te verkopen dat je het ziekenhuis in moet om toch flinke restverschijnselen te krijgen.

Die kans is misschien wel een stuk groter dan de kans op zeldzame trombose door AZ?

Edit: of bedoel je dat je ook zonder ziekenhuis opname flinke restverschijnselen kan oplopen? :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:34

idinn schreef:
bigone schreef:

Die kans is misschien wel een stuk groter dan de kans op zeldzame trombose door AZ?

Dat denk ik ook.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:44

Ik vraag me toch af wanneer de Corona maatregelen weg gaan. Wat is daar nog voor nodig?!

‘Het plan is om in een aantal stappen de meeste maatregelen te versoepelen in de richting van een zomer zonder strenge coronamaatregelen. De basisregels, zoals de anderhalve meter afstand, veelvuldig handen wassen en thuisblijven bij klachten, blijven van kracht.’

Ik lees dit in het artikel over de komende versoepelingen op Nos.

Uh, dus als ik het goed begrijp wordt dit echt het nieuwe normaal? Hebben die wappers dadelijk toch nog gelijk ook nog. (:+) Hebben ze in Den Haag nog niet begrepen dat Covid gewoon blijft? Sorry hoor, maar als iedereen die wil gevaccineerd is, vind ik het ontzettend frustrerend als die 1.5 meter nog steeds blijft.

Daar ga ik me dus niet meer aan houden als dadelijk die 70% gevaccineerd is en de ziekenhuizen leeg zijn. Dat je thuis moet blijven als je covid hebt snap ik, maar verder?
Laatst bijgewerkt door sureido op 07-04-21 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:46

Blijven voorlopig van kracht is niet hetzelfde als altijd...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:47

Er staat, blijven van kracht, niet voorlopig.

Dus in de zomer moet je nog steeds op 1.5 meter ook al is dadelijk iedereen gevaccineerd.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:48

Iedereen zal nooit gevaccineerd zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:48

Citaat:
‘Het plan is om in een aantal stappen de meeste maatregelen te versoepelen in de richting van een zomer zonder strenge coronamaatregelen. De basisregels, zoals de anderhalve meter afstand, veelvuldig handen wassen en thuisblijven bij klachten, blijven van kracht.’

Met in achtneming van deze maatregelen kun je toch weer alles doen? Ik zou het toejuichen als 1,5 meter afstand blijvend zou zijn. Niet meer dat gedring in winkels, 2 lege stoelen tussen jou en de volgende patient/klant in in wachtkamers. Tafeltjes in restaurants en op terrassen niet ongemakkelijk dicht bij elkaar. Ik teken daarvoor!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:49

sureido schreef:
Ik vraag me toch af wanneer de Corona maatregelen weg gaan. Wat is daar nog voor nodig?!

Ik lees dit in het artikel over de komende versoepelingen op Nos.

Uh, dus als ik het goed begrijp wordt dit echt het nieuwe normaal? Hebben die wappers toch nog gelijk ook nog. Hebben ze in Den Haag nog niet begrepen dat Covid gewoon blijft? Sorry hoor, maar als iedereen die wil gevaccineerd is, vind ik het ontzettend frustrerend als die 1.5 meter nog steeds blijft.

Daar ga ik me dus niet meer aan houden als dadelijk die 70% gevaccineerd is en de ziekenhuizen leeg zijn. Dat je thuis moet blijven als je covid hebt snap ik, maar verder?

Ik weet niet of dat altijd blijft en wellicht kun je in je privé leven wat soepeler omgaan met de regels straks. Ik zou daar over praten met de mensen waar ik mee te maken heb. Maar zou het wel prettig vinden als andere mensen mij ook vragen wat ik fijn vind. Want iedereen weer in mijn ruimte zou ik voorlopig liever niet willen. Heel veel handen wassen heb ik altijd al gedaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:51

Sakura789 schreef:
Iedereen zal nooit gevaccineerd zijn.

Maar als de ziekenhuizen leeg zijn en de vaccinatiegraad groot genoeg is, zouden alle covid regels weg gaan. Waarvoor is dan constant 1.5 meter houden nog nodig?!

elnienjo schreef:
Citaat:

Met in achtneming van deze maatregelen kun je toch weer alles doen? Ik zou het toejuichen als 1,5 meter afstand blijvend zou zijn. Niet meer dat gedring in winkels, 2 lege stoelen tussen jou en de volgende patient/klant in in wachtkamers. Tafeltjes in restaurants en op terrassen niet ongemakkelijk dicht bij elkaar. Ik teken daarvoor!

Verhuis je toch lekker? Maar dat is geen normaal leven hoor. Lekker ook voor de kroegen en discotheken etc. Die kunnen eigenlijk nu maar beter hun faillissement aanvragen, want die hebben natuurlijk helemaal niks aan een 1.5 meter samenleving voor altijd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:57

Oké, nu meldt alleen het NOS dat die regels blijven en het AD spreekt van dat sommige basisregels als handen wassen nog misschien zullen gelden, en RTL nieuws zegt dat het ook kan dat er geen basisregels meer zullen gelden.

Daar teken ik dan maar voor :+

En hopelijk dat natuurlijk dan ook iedereen gevaccineerd is die wil, anders gaat natuurlijk het helemaal niet door.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:00

Sureido, versoepeling met vasthouden aan de basisregels is iets totaal anders dan 75 % gevaccineerd. Dat zal nog even duren vandaar dat juist die regels blijven staan. Want de boel weer dichtgooien trekt niemand dan nog dus vandaar aan de basis houden tot er een hoge vaccinatiegraad is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:02

bigone schreef:
Sureido, versoepeling met vasthouden aan de basisregels is iets totaal anders dan 75 % gevaccineerd. Dat zal nog even duren vandaar dat juist die regels blijven staan. Want de boel weer dichtgooien trekt niemand dan nog dus vandaar aan de basis houden tot er een hoge vaccinatiegraad is.

Alleen heeft De Jonge meermaals geroepen dat voor de zomer iedereen een vaccin gehad kan hebben. Dus ik associeer de zomer met een hoge vaccinatie graad. Vandaar mijn reactie.

We wachten wel af. Was even in de veronderstelling dat we er nooit uit gingen komen :Y)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:08

sureido schreef:
Verhuis je toch lekker? Maar dat is geen normaal leven hoor. Lekker ook voor de kroegen en discotheken etc. Die kunnen eigenlijk nu maar beter hun faillissement aanvragen, want die hebben natuurlijk helemaal niks aan een 1.5 meter samenleving voor altijd.

Kroegen, discotheken en festivals vind ik van 'n andere orde. Daar heb ik als autist sowieso niks te zoeken. Maar wat meer personal space op plekken die je niet bezoekt vanuit de drang om dicht tegen andere mensen aan te plakken, zou ik erg kunnen waarderen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:10

elnienjo schreef:
Tafeltjes in restaurants en op terrassen niet ongemakkelijk dicht bij elkaar. Ik teken daarvoor!

Nou dit elnienjo!
Wordt steeds gekker! Zat voor corona ergens waar de tafel van de onbekende buren 10cm bij de onze vandaan stond.. dat hoeft voor mij echt niet

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:10

sureido schreef:
bigone schreef:

Alleen heeft De Jonge meermaals geroepen dat voor de zomer iedereen een vaccin gehad kan hebben. Dus ik associeer de zomer met een hoge vaccinatie graad. Vandaar mijn reactie.

We wachten wel af. Was even in de veronderstelling dat we er nooit uit gingen komen :Y)

Een eerste vaccinatie. Geen volledige vaccinatie :)