Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:56

Palmera schreef:
Zo he Bigone!!! Hou jij je even in.
1) nederland gaat geen haar beter met zijn burgers om dan spanje
2) ik ben nederlands burger en prima op de hoogte van wat er bij jullie gebeurd
3) dit forum is openbaar, de voertaal is nederlands
4) met deze opmerking ben je voor mij gedaald, diep in de poelen van hypocritische stront, je hebt jezelf volledig ongeloofwaardig gemaakt met deze opmerkingen
5) jij vind het gal, dat betekend niet dat het gal is.

Daar zat jij al bij mij dus gebruik je foeiknop maar.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:57

Maxima_S schreef:
secricible schreef:
Het probleem is dan ook die 1%. (Die iets hoger ligt, maar vooruit).

echt? voor 1% moet 99% van de mensen zware inperkingen van hun grondrechten aanvaarden? Ik bestrijd niet dat mensen ziek worden en dood gaan maar dit is op zijn minst buitenproportioneel. En het argument dat we de zorg moeten ontlasten gaat maar voor een klein deel op want hoeveel moeite is er het laatste jaar gestoken in het opkrikken van de zorg?

Het is een schandaal wat zijn weerga niet kent en gelukkig is dit keer iedereen betroffen. Wegkijken is niet meer mogelijk.

Mijn vraag zou eerder zijn waar zouden jullie de grens trekken? Hoever mag de overheid gaan om ons te beschermen?

Mogen ze hiervoor berichtgeving verwijderen zoals al grootschalig gebeurd op twitter, youtube, facebook etc? Mogen ze de informatie stroom zo in hun straatje laten passen?

Is het geoorloofd dat je op basis van een fb post over een oproep voor ouders om voor hun kinderen te gaan staan bezoek krijgt van de politie met als grondslag opruiing?

Is het geoorloofd dat vredige demonstranten welke gehoor geven aan het appel van de politie om te vertrekken worden ingesloten in een straat en alsnog een bon krijgen?

Is het prima dat alle kinderen boven de 12 jaar met maskers op op school moeten zitten? En dat deze verplicht getest worden? En bij positieve test de hele klas in quarantaine moet? Ook als niemand verder klachten had en waar Rutte zegt dat testen zonder symptomen geen zin heeft?

Is het prima om de middenstand zo lang te sluiten? Het zal je inkomen maar wezen...

En dan praten over GEN therapie alsof het hetzelfde is als een vaccin en daarbij zeggen dat het heel erg veilig is terwijl hier op lange termijn helemaal geen bewijs voor is.

Dat wordt dan allemaal goedgepraat want er was meer geld en dus is het sneller gelukt en is het veilig terwijl de vragen die erover worden gesteld of kritische geluiden hierover vaak worden gecensureerd. En dat terwijl er nog niet zolang geleden een enorme flop was met het mexicaanse griep vaccin waar veel kinderen narcolepsie van kregen. Die krijgen dan een schikking.... ook een klein percentage maar geen land plat voor deze groep.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit allemaal maar wordt goed gepraat....

Kom dan eens met ideeën hoe het volgens jou wel zou moeten?
En vergeet de preventieparadox niet, door deze maatregelen is het maar een klein percentage wat hier last van heeft. Kijk bijv naar Groot Britannie, daar hebben ze de kroegen en alles open gegooid rond kerst, omdat ze vonden dat iedereen gezelligheid moet kunnen hebben. Nou, daar is het nu heel gezellig. Mensen vallen daar bij bosjes om, ziekenhuizen kunnen het niet aan. Maar hey, ze zijn met kerst wel gezellig samen gweest. Hiep hoi.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:58

Popstra schreef:
Mars schreef:
Wat Karl zegt.

Mijn eigen moeder zag op haar afdeling jonge fitte mensen met blanco medische voorgeschiedenis en zonder overgewicht overlijden aan dit virus. Absoluut niet alleen ouderen of mensen die al ziek waren.

Dat overgewicht in NL een groot probleem is: eens. En dat dat grote gezondheidsrisico's met zich meebrengt: ook mee eens. Maar dit virus pakt niet alleen te dikke en oude mensen, ik vind je dus te kort door de bocht in dit gval.

Overigens kun je ook als vegan overgewicht krijgen, het is niet be-all-and-end-all
het virus pakt niet alleen te dikke mensen nee maar 3 kwart wat op de IC ligt is man, boven de 50 (hoge bloeddruk, suiker) en te dik

72% is man, 22% van de mensen die op de IC ligt heeft geen overgewicht. Maar in totaal heeft 50% van de mensen in Nederland overgewicht, en van de 50+'ers is dat 65% bij de mannen. Mannen blijken ongeacht hun gewicht meer kans te hebben op dusdanig ernstige problemen door covid19 dat de IC nodig is, mannen met overgewicht hebben ongeveer 30% meer risico dan mannen zonder overgewicht als je de cijfers doorrekent.

nynke55

Ik vind het dan weer bijzonder dat we opeens zo bezorgd zijn om de ondernemers, terwijl we met z'n allen de middenstand om zeep helpen door alles op internet te bestellen.

Palmera

bigone schreef:
Palmera schreef:
4) met deze opmerking ben je voor mij gedaald, diep in de poelen van hypocritische stront, je hebt jezelf volledig ongeloofwaardig gemaakt met deze opmerkingen

Nooit. Dergelijke teksten zijn voor mij slechts de bevestiging waarom ik me ook uit naastenliefde niet meer aan alle maatregelen hoef te houden. ;)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 17:59

bigone schreef:
Palmera schreef:

Ach palmera, er zijn in dit topic meerdere bokkers die in het buiteland wonen, maar als ze maar in de pas lopen, worden ze bejubelt. Hypocrisie ten top inderdaad dat jij dan opeens niks mag zeggen.
Heel veel sterkte met alles wat er bij jullie gebeurd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:59

Maar is het dan geen optie voor mensen die nergens werk kunnen vinden om zich aan te melden voor een zorg opleiding?

Ik heb juist heel veel sociale contacten op mijn stage in de zorg zelfs zo vaak dat ik paar dagen vrij en alleen ben goed kan gebruiken. Ik voel mij absoluut niet eenzaam in deze tijd. Op mijn stage bestaat corona voor de cliënten niet eens en hebben we het er ook nooit over omdat ze dat niet begrijpen. Ook collega's onderling hebben we het er nauwelijks over en voelt het daar ook nog gewoon normaal.

Wel zijn we bang voor een uitbraak dat is ook merkbaar onder het personeel. Maar eigenlijk gaat alles nog net zo als daarvoor dus als je ergens werkt waar corona nog geen invloed heeft gehad is het wel heel fijn.

En in de zorg zijn zoveel banen! Tuurlijk betaald het geen top salaris , maar als je het werkt doet met je hart en graag voor anderen zorgt dan vult dat het wel op.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:00

Earth schreef:
En vergeet de preventieparadox niet, door deze maatregelen is het maar een klein percentage wat hier last van heeft. Kijk bijv naar Groot Britannie, daar hebben ze de kroegen en alles open gegooid rond kerst, omdat ze vonden dat iedereen gezelligheid moet kunnen hebben. Nou, daar is het nu heel gezellig. Mensen vallen daar bij bosjes om, ziekenhuizen kunnen het niet aan. Maar hey, ze zijn met kerst wel gezellig samen gweest. Hiep hoi.

Volgens mij was dat in België al aan de hand, begreep ik uit het algemene topic. Die deden het lange tijd heel goed wat getallen betreft en gingen ook in de december maand versoepelen. Het liep heel rap weer omhoog.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:00

nynke55 schreef:
Ik vind het dan weer bijzonder dat we opeens zo bezorgd zijn om de ondernemers, terwijl we met z'n allen de middenstand om zeep helpen door alles op internet te bestellen.

Even denkbeeldig de stad in lopen... Wacht, daar zit zowat geen middenstander meer. :Y)

Ik maak mij vooral zorgen om de bedrijven in de horeca en evenementenbranche. Ook ZZP-ers in die sectoren hebben het echt heel zwaar. Winkels zijn relatief nog wel veel open geweest en dat schakel je makkelijker om naar online. Probeer maar eens online het geluid van een festival te regelen. _O-

En omscholen naar de zorg??? Lijkt me helemaals niks en met mij vele anderen niet. Wat dacht je van al die mensen die leven voor de horeca, dat is hun passie. Die moeten allemaal maar zich omscholen en voor een hongerloontje werk gaan doen wat ze niks vinden. :')
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 16-02-21 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:01

Klopt, zoals ik zeg, de middenstand hebben we al om zeep geholpen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:02

nynke55 schreef:
Klopt, zoals ik zeg, de middenstand hebben we al om zeep geholpen.

Daar was 10 jaar geleden al sprake van, dat is het nadeel van de "vrije markt".

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:02

Zebrastreep: het idee is niet slecht, indien opleiding en een salaris tijdens de opleiding betaald zou worden.

Maar er zijn ook mensen zoals ik. Ik ben geen mensen mens. Ik zou het nooit kunnen om in de zorg te staan. Ja, in de keuken. Maar met patiënten? Nee.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 18:03

Zebrastreep schreef:
Maar is het dan geen optie voor mensen die nergens werk kunnen vinden om zich aan te melden voor een zorg opleiding?

Ik heb juist heel veel sociale contacten op mijn stage in de zorg zelfs zo vaak dat ik paar dagen vrij en alleen ben goed kan gebruiken. Ik voel mij absoluut niet eenzaam in deze tijd. Op mijn stage bestaat corona voor de cliënten niet eens en hebben we het er ook nooit over omdat ze dat niet begrijpen. Ook collega's onderling hebben we het er nauwelijks over en voelt het daar ook nog gewoon normaal.

Wel zijn we bang voor een uitbraak dat is ook merkbaar onder het personeel. Maar eigenlijk gaat alles nog net zo als daarvoor dus als je ergens werkt waar corona nog geen invloed heeft gehad is het wel heel fijn.

En in de zorg zijn zoveel banen! Tuurlijk betaald het geen top salaris , maar als je het werkt doet met je hart en graag voor anderen zorgt dan vult dat het wel op.

Die zijn er niet! Ik zit inmiddels weer thuis sinds november, mijn vriend is toevallig net vanaf deze week weer met afhaal begonnen. Ik speur dagelijks naar vacatures en heb me expres ook gefocust op de zorg, maar het enige wat je terug krijgt is óf als vrijwilligers werk óf je moet een zorgopleiding doen, nergens kon ik werken/leren doen, opleiding is a. Te duur als je niet kunt werken en b. Nergens mogelijkheid tot instroom.

Nou zit ik uiteraard wel in een uithoek, dus weet niet hoe dat in de rest vh land is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:04

MarlindeRooz schreef:
Even denkbeeldig de stad in lopen... Wacht, daar zit zowat geen middenstander meer. :Y)

Ik maak mij vooral zorgen om de bedrijven in de horeca en evenementenbranche. Ook ZZP-ers in die sectoren hebben het echt heel zwaar. Winkels zijn relatief nog wel veel open geweest en dat schakel je makkelijker om naar online. Probeer maar eens online het geluid van een festival te regelen. _O-

Precies. Ik wandelde net hier over het winkelcentrum (gewoon een blokje om en dat zit hier nu eenmaal vlakbij) en dan tel je in bepaalde 'takken' van het centrum zomaar 4, 5 leegstaande panden op een rij. En dat was ook al zo vóór corona, toen gingen de kledingzaken en boekenwinkels ook al achter elkaar over de kop door het online shoppen...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:04

Ja en dan nu heel hypocriet roepen dat de ondernemers ten onder gaan aan de coronamaatregelen. Nee, sommige ondernemers gaan nu ten onder aan de coronamaatregelen, de andere hebben we zelf al vakkundig om zeep geholpen.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 18:05

Blue_Eyes schreef:
MarlindeRooz schreef:

Precies. Ik wandelde net hier over het winkelcentrum (gewoon een blokje om en dat zit hier nu eenmaal vlakbij) en dan tel je in bepaalde 'takken' van het centrum zomaar 4, 5 leegstaande panden op een rij. En dat was ook al zo vóór corona, toen gingen de kledingzaken en boekenwinkels ook al achter elkaar over de kop door het online shoppen...

Tja, hier zitten juist geen grote ketens, en hier regent het ontslagen en faillissementen bij winkels/horeca die het de afgelopen jaren niet beter hadden kunnen doen.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:05

IMANDRA schreef:
Ach hou op. Het is allang bekend dat je COVID kan doorgeven, ook als je (nog) geen klachten hebt. Daar schuilt ook het gevaar. En dat COVID flinke gevolgen kan hebben, ook als je gezond bent. Misschien dat het verloop mild is, maar een flink aantal mensen hebben toch echt flinke vermoeidheidsklachten na het doorlopen van de ziekte.

Maar neeeeeee, laten we alles weer opengooien. Want de regering heeft écht nul reden om mensen niet te laten knuffelen!!! Die doen het allemaal alleen maar om het volkje te pesten en het grote geld binnen te harken, want al die mensen die thuis zitten leveren ze flink wat €€€€€ op!!!! Laten we ook vooral die adviezen negeren want die zijn natuurlijk zonder enige verstand van zaken tot stand gekomen.
Lekker ikke-ikke-ikke en de rest kan stikken of lekkere covid-consequenties behouden.
Wauw.

/s. Revenge of the wappies hiero.

Edit: en natuurlijk is het erg voor de ondernemers. Maar we hebben een partij aan het hoofd van de regering met een focus op zakelijk, op business. En de balans tussen gezondheid en economie is gewoon ruk want er is geen een goed antwoord hierin. Niet op dit moment. Maar nee jullie weten het allemaal beter.
Richt een politieke partij op en ga 17 maart lekker in de politiek zitten.

Ik ga jou niet negeren want je zegt gewoon dingen die niet waar zijn. Hoe kan het dan dat je wel iets kan doorgeven zonder klachten maar testen geen zin heeft? Als je iets zou kunnen doorgeven dan moet het toch ook te testen zijn? Dus als testen zinloos is zonder klachten is niet knuffelen als je geen klachten hebt ook zinloos. En daarnaast laat ik mij al helemaal niet voorschrijven door iemand wie of wat ik wel of niet knuffelen mag.

En ik ga op 17 maart helemaal niet stemmen omdat de illusie dat we überhaupt iets te kiezen hebben mij al een tijd geleden is ontgaan. Tenzij er een directe democratie komt ga ik niet meer stemmen want wie gaat stemmen stemt ook in met de waanzin die er dan na de verkiezingen komt. Alle politici zitten daar niet omdat ze pro volk zijn, ze zweren trouw aan de kroon, niet aan het volk.

En een griep kan ook lange termijn gevolgen hebben als je deze als gezond persoon goed te pakken hebt. Dat is het risico van leven. Dit beleid stopt niet de dood of het ziek zijn/worden maar wel het leven.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:07

Palmera schreef:
Zebrastreep: het idee is niet slecht, indien opleiding en een salaris tijdens de opleiding betaald zou worden.

Maar er zijn ook mensen zoals ik. Ik ben geen mensen mens. Ik zou het nooit kunnen om in de zorg te staan. Ja, in de keuken. Maar met patiënten? Nee.

Ben je nu wel aan het werk? Of is dat niet mogelijk?
Geen idee hoor, ik ken jou of je situatie niet, maar heb wel veel ondernemers in mijn familie die wat anders zijn gaan doen. Al zijn het maar tijdelijke klussen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:07

nynke55 schreef:
Ja en dan nu heel hypocriet roepen dat de ondernemers ten onder gaan aan de coronamaatregelen. Nee, sommige ondernemers gaan nu ten onder aan de coronamaatregelen, de andere hebben we zelf al vakkundig om zeep geholpen.

Deze redenatie slaat zo hard nergens op dat ik hem niet eens kan volgen. Beweer je nu dat omdat we toen niks vonden van de middenstand dat we nu ook niet mogen zeuren nu er hele sectoren (!!!) om zeep werden geholpen terwijl ze niet eens de kans krijgen om te concurreren? Hypocriet? Wat bedoel je daar mee. De stad is hier gewoon gevuld hoor met winkels, in tegenstelling tot 10 jaar geleden toen stond er een hele hoop leeg. Het is juist weer bijgetrokken. Maar door de corona wankelt er heel veel. Ondernemers is wel meer dan de lokale middenstand he. Niet alleen de groenteboer en de bakker zijn ondernemers. Ook de kroeg, het festivalbedrijf, cateringbedrijven etc. Er zijn ook "onzichtbare" ondernemers die je niet in een winkelpand ziet zitten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:08

Ik vindt ook hoor dat je de zorgopleidingen qua studiegeld wel heel wat naar beneden mogen. Ik betaal aan schoolgeld over 3 jaar ook al meer als 3000 euro. Maar nu moet ik wel zeggen dat ik ter compensatie omdat ik vanaf dit jaar moest gaan lenen 2000 van duo heb gekregen en hun nu al het laatste jaar van mijn opleiding betalen en ik daar heel blij mee ben! Dit is ook ter compensatie voor studieverlening , maar het is makkelijk te behalen als je een beetje extra gas geeft. Studievertraging is bij mijn klas vooral bij de mensen die voor corona ook al niet zoveel deden. En nee we hebben gewoon alle examens gemaakt en zijn daar nu nog mee bezig. Ze hebben daarin niks geschrapt. Alleen bepaalde lessen , maar die sloten toch al niet heel veel aan op de opleiding.

Maar het geld zou zeker wel voor de helft kunnen gaan. Nu zit ik op een goede school en is het het geld zeker waard maar omdat er al zoveel tekort is in de sector zou het nog wel beter kunnen.

En ik was hiervoor ook geen mensen mens. Ik ging het proberen omdat ik eigenlijk alles wel wil doen qua werk. En het heeft heel leuk uitgepakt en eigenlijk ben ik best wel een mensen mens als ik maar elke dag een moment voor mijzelf heb.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:12

nynke55 schreef:

Of denken aan buitenlandse vakanties, ipv hier op vakantie te gaan en de ondernemers daarmee te helpen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:18

Marlinderooz, waar ik op doel is dat de mensen die zo hard protesteren tegen de maatregelen zeggen dat ze dat doen omdat de ondernemers er aan ten onder gaan. Dezelfde mensen die alles op internet kopen en er dus voor zorgen dat de middenstand niet meer rond kan komen. Waar ik woon staan heel veel winkelpanden leeg, in sommige daarvan is horeca gekomen. En net als de middenstand kunnen die ook voor afhaal zorgen, voor beide levert dat niet genoeg op. Ik ben het wel met je eens dat niet alle ondernemers middenstanders zijn, maar daarentegen zijn er ook veel ondernemers die het nog wel heel goed doen. De evenementenbranche en de horeca heeft het wel erg moeilijk, dat klopt.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:21

Earth schreef:

Door falend NHS systeem waren de ziekenhuizen in GB al jaren overbelast. Het is dus niet ongebruikelijk dat het vol is.

Volgens mij zou iedereen in deze situatie zelf moeten kiezen wat hij of zij wel of niet wil doen. Bescherm jezelf met kappen en pakken en blijf thuis als je bang bent het te krijgen. Knuffel niet als je dat niet wilt en laat je kind thuis van school als je bang bent. Laat je genetisch manipuleren als je het gevoel hebt daardoor beter beschermd te zijn en doe je winkel dicht als je geen klanten wilt ontvangen.

Zoek een kapper die knipt met een mondkap als je dat wilt en zoek er een zonder als je dat niet wilt.

Als je daarin dan rekening houd met de mensen die je lief zijn dan is volgens mij aan iedereen gedacht. Lekker met een FFP2 masker in de trein als je bang bent voor aerosolen van een ander.

Minder betutteling en meer eigen verantwoordelijkheid zoals het ook bij de griep normaal was. Daar gingen ook wel eens jonge gezonde mensen aan dood.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:23

De wrakingskamer is bijeen. Ik denk niet dat dat nog een uitspraak gaat opleveren vanavond en voorspel forse rellen en chaos vanavond.

En kunnen we die vergelijking met de griep alsjeblieft skippen? De cijfers laten volgebd mij heel duidelijk zien dat dit zeer zeker geen griep is.
Dat je tegen de maatregelen bent tot daaraan toe, maar kom dan met goede argumenten. Dit is gewoon treurig.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:26

Jessix schreef:
Earth schreef:

Volgens mij was dat in België al aan de hand, begreep ik uit het algemene topic. Die deden het lange tijd heel goed wat getallen betreft en gingen ook in de december maand versoepelen. Het liep heel rap weer omhoog.

Onjuist
Belgie heeft sedert 18 oktober niet meer versoepeld
Sinds zaterdag zijn de kappers en de buitendierenparken terug open maar die waren al 6 weken eerder dicht dan bij jullie