Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:37

Het regent echt besmettingen. Hier bij bekenden en omgeving een en al positief getesten. En best veel zijn er ook stevig ziek van ook. Niet even een lichte verkoudheid of zo.

Beterschap aan iedereen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 00:13

Hier ook echt veel ziek!

2 jaar lang in mijn omgeving maar echt een stuk of 5 die het hadden opgelopen en ook flink ziek er van waren. Nu is het aan de lopende band de een na de ander. Hoe ziek iedereen is , is heel wisselend. De één dik 1,5 week niet fit , de ander een dagje niet en weer een ander is na 3 tot 5 dagen weer helemaal opgeknapt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 00:23

Ik hoor net dat ik voor mijn paps moet gaan duimen. Die is heel onverstandig geweest afgelopen zaterdag. Ondanks dat hij van alle kanten is gewaarschuwd het niet te doen,

Want ja de vierde prik zou er zondag inkomen. Die is zaterdag een taart gaan bakken met twee jonge kinderen van een niet gevaccineerde moeder die alles maar onzin vindt. En alle drie testen die gister dus positief. %) en mijn bijna 88 jarige papa is echt heel erg risicogroep. -O-

candalisa

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 00:50

Heel veel sterkte en beterschap voor de gene die het flink te pakken hebben. Ik ben nu wisselend aan het werk met goede
En minder goede dagen.
De ondraaglijke hoofdpijn herkende ik ik wilde wel tegen de muren op klimmen zo heftig net of iemand van binnen een elastiek om je hoofd heen spande.
Wat ik wel merk is met dit koude weer ik echt een gedeelte long inhoud mis net of het laatste deel bevroren is

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 05:06

Ik heb het na twee jaar ook opgelopen, bij 38+5 zwangerschap. Baal zo en ook flinke hoestklachten. Hoop dat de baby nog even blijft zitten maar ik vrees het ergste rondom de bevalling en kraamweek qua isolatie en zo. ;(

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 07:43

karuna schreef:
Ik hoor net dat ik voor mijn paps moet gaan duimen. Die is heel onverstandig geweest afgelopen zaterdag. Ondanks dat hij van alle kanten is gewaarschuwd het niet te doen,

Want ja de vierde prik zou er zondag inkomen. Die is zaterdag een taart gaan bakken met twee jonge kinderen van een niet gevaccineerde moeder die alles maar onzin vindt. En alle drie testen die gister dus positief. %) en mijn bijna 88 jarige papa is echt heel erg risicogroep. -O-

Toch snap ik het wel, je kunt niet meer alles laten wat je graag wilt ook niet als je heel kwetsbaar bent omdat je ook gewoon graag weer dingen wilt doen. Hopelijk valt het mee en blijft je vader bespaard of word hij zoals al heel veel mensen niet zieker dan een griep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:10

Storm schreef:
Hoi, ik meld me ook!
Vorige week lekker op vakantie geweest met mijn kinderen en zondag weer thuis. Ik voelde me moe maar dacht dat dit kwam omdat ik het huisje had schoongemaakt enzo.
In de nacht had ik het warm en voelde me raar. In de ochtend een test en meteen hartstikke positief.
Gister ging het nog wel maar vandaag ben ik zo vreselijk verkouden, keelpijn, pijn in mijn lijf, hoesten en geen energie. Ook bij de ggd geweest maar nog geen uitslag.
Het valt me best een beetje tegen eigenlijk. Hopelijk gaat het snel over, ben single moeder en het werk thuis gaat door, gelukkig heb ik me wel ziek gemeld op mijn werk...

Beterschap Storm! Heb je iemand die eventueel kan helpen met de kinderen als het echt nog erger wordt?

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:12

lenaa_tje schreef:
karuna schreef:

Toch snap ik het wel, je kunt niet meer alles laten wat je graag wilt ook niet als je heel kwetsbaar bent omdat je ook gewoon graag weer dingen wilt doen. Hopelijk valt het mee en blijft je vader bespaard of word hij zoals al heel veel mensen niet zieker dan een griep.

Ja lastig idd. Zet je eeuwig je leven op pauze? Maar nu ik ziek ben denk ik ook, gaat dit me iedere keer zoveel tijd kosten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:13

Swah schreef:
Ik heb het na twee jaar ook opgelopen, bij 38+5 zwangerschap. Baal zo en ook flinke hoestklachten. Hoop dat de baby nog even blijft zitten maar ik vrees het ergste rondom de bevalling en kraamweek qua isolatie en zo. ;(

Oh dit is erg :( echt heel veel beterschap, hopelijk ben je er snel door! Misschien wil de baby toch nog wachten tot 40 weken en voel je je dan iets beter.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:14

Dat denk ik dus ook.... Ik hoop dat ik voorlopig wel ff genoeg anti stoffen ga hebben na dit grapje *fingers crossed*

Sterkte swah, dat lijkt me heel naar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:14

@Afanaisa bij mij duurt het ook ontzettend lang (3 weken nu), maar ik vermoed/hoop dat ik bij een volgende besmetting wel minder heftig reageer dan. Zou dat niet kunnen?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:23

Maandag testte ik thuis positief en daarna ook bij de ggd.
Had eigenlijk alleen veel spierpijn voornamelijk mijn rug deed echt zeer en hoofdpijn.
Maar nu toch flink verkouden aan het worden.

Maar hier om ons heen ook de ene na de andere positief.

Maar de meesten hebben allemaal al 2 jaar de dans ontsprongen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:29

Swah :(:) vreselijk sterkte. Hopelijk ben je klachtenvrij voor de bevalling begint en lopen jij en je kindje geen ergere dingen op door dit rot virus.

En mijn vaders leven staat zeker niet op hold. :n Hij doet heel wat meer dan ik. Alleen hij had de taart ook zelf kunnen bakken en afgeven ipv met twee ietwat snotterige kinderen in zijn niet best geventileerde woning te gaan bakken boven op elkaar gestapeld. Dat is gewoon stom zeker als je weet dat de moeder alle covid dingen maar nonsens vindt. En zich nog geen enkele keer aan welke maatregel heeft gehouden in de afgelopen jaren.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:37

AMCM, dank je wel.
Mijn dochter kreeg er vannacht ook nog buikgriep overheen dus het is pittig voor me. Maar ik red het wel, en mocht alles misgaan dan denk ik dat mijn moeder hier wel heen zal komen maar die woont ver weg.

Swah, veel sterkte, dit is ook niet wat je van de laatste week verwacht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:45

Oh dat is inderdaad echt heftig dat je dochter tegelijk ziek is -O- . Heb je veel klachten? Ik hoop dat je er snel doorheen bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:47

In mijn omgeving is het ook opvallend dat echt de ene na de andere het lijkt te krijgen. Gevaccineerden, niet-gevaccineerden, iedereen gaat voor de bijl, ook na 2 jaar gespaard te zijn gebleven.

Dit is natuurlijk ook wel dé ideale periode voor virussen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:51

AMCM schreef:
In mijn omgeving is het ook opvallend dat echt de ene na de andere het lijkt te krijgen. Gevaccineerden, niet-gevaccineerden, iedereen gaat voor de bijl, ook na 2 jaar gespaard te zijn gebleven.

Ja valt me ook op. En het valt me ook best tegen hoe ziek er nog van ben ook...

Ik ben ook 2 jaar lang gespaard gebleven

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:21

Hier hetzelfde, ook nooit gekregen, zelfs niet toen mijn 2 kinderen het hadden en ik geen afstand heb gehouden. En nu ineens wel.

En idd veel mensen in mijn omgeving.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:52

AMCM schreef:

Ja hier ook inderdaad, maar al die mensen hebben ook carnaval gevierd of op vakantie geweest eigenlijk.
Enkele uitzonderingen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:53

Hier ook de een na de ander positief. En wisselend ook hoe ziek iedereen ervan is, van een kleine verkoudheid tot toch wel een week onder de pannen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:00

Storm schreef:
Hier hetzelfde, ook nooit gekregen, zelfs niet toen mijn 2 kinderen het hadden en ik geen afstand heb gehouden. En nu ineens wel.

En idd veel mensen in mijn omgeving.

Precies dit! Mijn twee kinderen hebben het 5-6 weken geleden gehad. Ik heb toen geen afstand gehouden en zij zijn binnenshuis niet in isolatie gegaan. Ik heb het niet gehad.

Nu wel. Ik heb 5 dagen staan carnavallen. Aan de ene kant sta ik er niet van te kijken, maar aan de andere kant waarom 5-6 weken geleden niet terwijl dat contact veel intensiever en langduriger was en nu wel? Overigens van onze groep van 8 had 1 het er onlangs gehad en zijn er 5 die corona hebben gekregen.

Voor mij verliep het als een griep met flink hoesten. En ik hoest nog steeds. Ik maak er maar het beste van. Als alleenstaand ouder is het roeien met de riemen die je hebt. Ik heb in ieder geval wel besloten om niet in isolatie te gaan binnenshuis. Ik met goed op, maar het is niet haalbaar om 10 dagen alleen maar binnen te zitten … laat staan dat ik me had moeten isoleren.

Net als Zertab sta ik wel te kijken van hoe ziek ik er van ben, ondanks 3 vaccinaties. Ik betwijfel of ik zonder vaccinaties nu echt veel zieker was geweest. Ik denk het eigenlijk niet.

Nu moet ik zeggen dat ik “echt heel ziek” schaar onder iemand die medische hulp nodig heeft en op het randje van opname zit of opgenomen moet worden. Maar ik sta er wel van te kijken dat ik ondanks 3 vaccinaties behoorlijke griepklachten had/heb. Koorts, verkouden, duizelig, benauwd, enorm hoesten en pijn op mijn borst. Maar aan de andere kant is het een weekje doorbijten en dan ben ik vast weer een stuk fitter.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 09-03-22 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:04

Wij (gezin van 4) hebben het rond de voorjaarsvakantie gehad. Een bevriend stel/gezin gelijk met ons.
Zij (moeder van het gezin) heeft het toen als enige niet gehad. Ze dacht daardoor ook dat ze het niet kon krijgen. Maar nu is ze ineens wel de sjaak en ook best wel ziek. Maf toch?

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:58

Ik ben vooral verbaasd over het feit dat ik van de huidige "milde" Omikron variant veel zieker ben.
Van de vorige variant heb ik nauwelijks klachten gehad.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:07

AMCM schreef:
@Afanaisa bij mij duurt het ook ontzettend lang (3 weken nu), maar ik vermoed/hoop dat ik bij een volgende besmetting wel minder heftig reageer dan. Zou dat niet kunnen?

Pfff ja dat hoop ik ook! Ik zit nu ook op 3 weken, het zou heel mooi zijn als de nieuwe golf antistoffen even alert blijven.

Sterkte aan iedereen die zich ook bij de positievenclub voegt. Hopelijk zit het er zo weer op!

Hopelijk doet het aanstaande lenteweer ook wat. Ik heb in ieder geval heel veel zin om in de zon te zitten, dan maar incl dekentje en thee. Pak aan, virus!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:19

@Vayo: dat heb ik ook. Ik hoef niet aan de zuurstof of op het randje van opname. Maar wel bijna alle klachten van het lijstje milde symptomen kan ik afvinken