De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:04

MyWishMax schreef:
Ik baal dus ook enorm van het hamsteren van paracetamol. Ik slik dat dagelijks in combinatie met pijnstillers van de huisarts. Ik heb nog een klein voorraadje, maar daar ben ik wel snel doorheen. Ik kan het alleen al een week niet krijgen hier in de buurt.

Ook niet te verkrijgen online?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:04

Moest googlen wat omeprazol is, maagzuurremmer dus. Die gebruik ik niet bij gebruik ibuprofen of diclofenac, maar wordt wel aangeraden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:05

Van dr Giacomo Grasseli:
Van de 600 patienten in IC ligt zijn er ong. de helft jongeren en de helft ouderen (65+) Dus het aantal zware gevallen onder jongeren neemt toe !!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:07

Als je paracetamol moet slikken kun je het ook via de apotheek krijgen toch? Of zeg ik nu iets wat niet klopt?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 18:08

Paracetamol is ook gewoon bij de Lidl te krijgen he :) Heb daar net nog wat doosjes meegenomen. Dus als het bij de drogist niet meer is, kun je altijd nog even in de supermarkt(en) kijken.

elnienjo

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:08

Ik zou het gewoon via de apotheek bestellen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:09

Hier bij de AH was iig nog ruim voldoende. Verschillende soorten ook. Maar idd bestel bij de apotheek. Die kunnen er vast nog aan komen.

DubbelFun

germie schreef:
Moest googlen wat omeprazol is, maagzuurremmer dus. Die gebruik ik niet bij gebruik ibuprofen of diclofenac, maar wordt wel aangeraden.

Persoonlijk zou ik liever een maagwandbeschermer nemen ipv een maagzuurremmer.

Blacky94

SusanH schreef:
Als je paracetamol moet slikken kun je het ook via de apotheek krijgen toch?

Als het goed is wel, maar aangezien India de export heeft stopgezet hebben zij ook geen oneindige voorraad.

Omeprazol wordt, normaal gesproken, op doktersrecept standaard voorgeschreven bij gebruik van bijv diclo. Maar is dus ook vrij verkrijgbaar bij de drogist, alhoewel ik mij kan voorstellen dat veel mensen niet weten dat het aangeraden wordt om samen te gebruiken.

MyWishMax

Whale schreef:
MyWishMax schreef:
Ik baal dus ook enorm van het hamsteren van paracetamol. Ik slik dat dagelijks in combinatie met pijnstillers van de huisarts. Ik heb nog een klein voorraadje, maar daar ben ik wel snel doorheen. Ik kan het alleen al een week niet krijgen hier in de buurt.

Ook niet te verkrijgen online?

Dan moet ik bezorgkosten betalen of voor x bedrag bestellen en dat past niet in budget. :o Maar ik ben in overleg met huisarts en vrienden/familie zijn aan het kijken of ze wat zien met boodschappen doen en nemen dan mee. Misschien ook mijn eigen stomme schuld hoor, dat ik te laat weer nieuwe wilde meenemen, maar dat is automatisme en ik had niet verwacht dat het zo lang hier niet in de schappen zou liggen.

Of ik ben heel slecht met mijn timing qua boodschappen doen _O- Geen paniek hier ook nog, maar het is gewoon balen. Ik heb het ook over de drogist én de supermarkt. Mijn apotheek zit een stuk verderop, daar ben ik nog niet geweest.

EDIT: Budget is trouwens ook de reden dat ik het eigenlijk nooit haal bij de apotheek, daar is het duurder. :') Maar dank jullie wel allemaal voor de tips! Het bestellen bij de apotheek had ik nooit bedacht!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:12

Blacky94 schreef:
Omeprazol wordt, normaal gesproken, op doktersrecept standaard voorgeschreven bij gebruik van bijv diclo. Maar is dus ook vrij verkrijgbaar bij de drogist, alhoewel ik mij kan voorstellen dat veel mensen niet weten dat het aangeraden wordt om samen te gebruiken.

Wat je vrij in de winkel kunt krijgen is qua werkend middel niet te vergelijken met wat je op recept krijgt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:13

bigone schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/coronaviru ... ~a438223f/

Goede overzichtskaart. Wel even naar onderen scrollen.

Thanks, dat is echt een fijn kaartje!
Ik heb verbaasd gestaan hoe rustig het op straat was. Normaal veel verkeer hier voor de deur, weg vanuit België naar Veldhoven/Eindhoven. Het was erg stil op de weg.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:15

Dat viel mij vandaag ook op, Neonlight! Moest in de spits richting Heesch en hebben geen seconde file gehad. Het was zelfs rustiger dan normaal rond lunchtijd.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:16

DubbelDun schreef:
Blacky94 schreef:

Wat je vrij in de winkel kunt krijgen is qua werkend middel niet te vergelijken met wat je op recept krijgt.

20mg omeprazol is 20mg omeprazol. Of je dat nu via de arts of via het Kruidvat krijgt. Of jij moet iets weten wat ze mij nooit verteld hebben binnen mijn opleiding/werk, dan ben ik daar wel, oprecht, benieuwd naar namelijk :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:18

Laten we het zo zeggen dan: ik koop wel ibuprofen, maar geen omeprazol, niet nodig voor dat ene pilletje wat ik af en toe slik. Bij dagelijks gebruik kan ik me dat wel voorstellen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:22

Ik heb altijd alleen de sterkere variant op recept gekregen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 18:23

MyWishMax: als je knel komt te zitten geef je maar een gil, stuur ik een paar doosjes naar je op! Hier liggen de schappen vol :)

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:23

bigone schreef:
Naar onderen scrollen.

Ah ja, sorry! Ik keek alleen naar de bovenste. :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:24

Dan krijg je gewoon de 600 maar je kunt zelf ook 200 en 400 slikken, exact gelijk. Voor mensen op budget, kijk ook eens op amazon.de , de duitse dus, daar zag ik pakjes paracetamol, 50 stuks 500 ml voor heel erg weinig.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:25

Bloodymary schreef:
Mensen die nu al allemaal gaan zitten hamsteren vind ik eigenlijk ook een beetje simpel hoor. Maar ja ik ben dan ook iemand uit de hoek van het valt allemaal wel mee, maak je niet zo druk we zien het wel.

Vertel je dat ook even aan deze artsen?
https://www.wantedinmilan.com/news/coro ... oices.html

Ik vind mensen die dit nu nog steeds afdoen als "het valt allemaal wel mee" juist erg naïef en simpel. Heb je ook een seconde stilgestaan bij wat voor impact dit op de zorg heeft? Dat mensen nu over leven en dood voor andere mensen moeten gaan beslissen? Dat het hele dagelijkse leven stil komt te staan? Dat mensen met andere levensbedreigende ziektes, zoals kanker, nu niet in het ziekenhuis terecht kunnen? Dat opa en oma niet worden opgenomen in het ziekenhuis en aan hun lot worden overgelaten thuis, omdat dat IC bed nodig is voor iemand met meer kans? Dit is geen ver van mijn bed show, geen spelletje, geen "griepje", dit is realiteit.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:28

Nou ik wordt zowat verplicht om te gaan hamsteren, heb het laatste doosje paracetamol kunnen kopen. Niet normaal meer.

Blacky94

DubbelDun schreef:
Ik heb altijd alleen de sterkere variant op recept gekregen.

Dat kan idd. Net als dat diclo 50mg op artsenrecept vrij standaard is terwijl je in de Kruidvat max 12,5mg kan kopen. Maar in dit geval slikt denk ik 90%, van de mensen die ik gezien heb iig, de 20mg variant en die is gewoon vrij verkrijgbaar. En meer zou je normaal gesproken ook niet nodig moeten hebben als je verder weinig/niks bijzonders slikt.
Maargoed, we dwalen af :)

rayoow

Een andere bokker heeft vandaag boodschappen voor me gedaan <3

Zusje heeft net toch het ziekenhuis gebeld. En andere huisarts.
Wordt zo door haar terug gebeld over hoe en de wat.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:29

gillian schreef:
Moet zeggen dat ik ook eea heb ingeslagen.
Hoest me kapot, heb steken achter mn schouderbladen. Ik heb een mobiele hondentrimsalon en werk in regio Tilburg, Den Bosch, Waalwijk ed.
Heb vandaag de klanten van de rest van deze week afgebeld.
Als zelfstandige betekent dat dus ook geen inkomsten maar gezondheid gaat voor vind ik.
Ik kom ook bij veel oudere mensen, dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Snap echt wel dat een hoestje niet betekent dat de het virus hebt, maar volg wel het advies op. Heb geen zin in Italië en China praktijken, hoewel ik vrees dat dat hier ook wel gaat gebeuren..

Verstandig. Ik waardeer het altijd zeer als mensen hun verantwoordelijkheid nemen.
Als je klanten dat ook waarderen komen ze dubbel en dwars bij je terug.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:33

Wat moet je met al die pillen? Ik gebruik nooit wat wanneer ik ziek ben.