[Info] Tattoo's 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:22

Ik vind het juist wel vet, maar dat is van een meisje dat bijna een afspraak maakte om 'boys whatever cats whatever' in haar lies te laten tatoeëren.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:27

Luisa schreef:
Ughhhh wat ben ik zenuwachtig zeg... := Zit in de bus onderweg naar arnhem voor Mn dagsessie bij Boo van stripes. Dacht laat ik maar wel de bus pakken want zag t niet zo zitten om nog met de auto naar huis te rijden na zo n lange zit. Hoop dat ik t overleef ~~}>

You go Girl!

IvysToeter schreef:
Wat zal ik morgen voor een shirt ofzo aan doen?
Tattoo komt bovenaan m'n rug.
Wat is handig tijdens tatoeëren?

Shirt is prima hoor

MuSLi schreef:
Ik zit nog met een lastigheidje. Vorige week donderdag tattoo laten zetten.
Aankomend weekend fiets ik de Amstel Gold Race, tot zo ver geen probleem natuurlijk.
Echter wordt het komend weekend ineens 20 graden. Waardoor de kleding opties wat lastiger zijn.
Een lange broek is met die temperatuur echt niet te doen -O-

Het wordt dus een korte broek. Maar dan?
Kan ik mijn tattoo na anderhalve week al insmeren met zonnebrand?
Uit de zon houden gaat echt niet lukken, beperken wel natuurlijk.

Of zal ik mijn compressiekousen erover aantrekken?
Kan niet garanderen dat ze niet een beetje bewegen.
Zo lastig. Wat zouden jullie zelf doen?

Niet fietsen is trouwens geen optie, voordat jullie dat gaan zeggen. Haha.
Wil gewoon die toertocht fietsen :D

Zou zeker geen zon op je verse tattoo laten komen. Afdekken dus

Frummels schreef:
Ik heb 2 weken niet gesport na het zetten van mijn tattoo. Werd ook afgeraden door de artist.

Musli: ik zou er geen zonnebrandcreme op durven smeren na anderhalve week hoor := Ik zou proberen er een hoge sok of iets overheen te dragen.

Grappig ik kreeg juist te horen dat sporten geen probleem was.

Anoniem schreef:
Sporten wordt toch eigenlijk ook de eerste 3 weken afgeraden uit voorzorg? Daar doelde ik op :)
Maar ik zou er wel echt wat overheen doen, dan maar zweten idd ;)

Nee hoor tenminste ik heb het zelf gevraagd en was geen probleem.
Ben dan ook gewoon gaan sporten wel beschermd
Laatst bijgewerkt door Dani op 12-04-18 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de wijzig-knop gebruiken.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:36

Willl65 schreef:
IvysToeter schreef:
Wat zal ik morgen voor een shirt ofzo aan doen?
Tattoo komt bovenaan m'n rug.
Wat is handig tijdens tatoeëren?

Shirt is prima hoor

Dan kan hij er toch niet makkelijk bij?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:37

Willl65 schreef:
Anoniem schreef:
Sporten wordt toch eigenlijk ook de eerste 3 weken afgeraden uit voorzorg? Daar doelde ik op :)
Maar ik zou er wel echt wat overheen doen, dan maar zweten idd ;)

Nee hoor tenminste ik heb het zelf gevraagd en was geen probleem.
Ben dan ook gewoon gaan sporten wel beschermd

Hmmm
Ik heb zondag weer een clinic van Rico Verhoeven....
In Bergen op zoom... dus ben niet zomaar thuis.
Zou dat geen probleem zijn?

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:38

Ik mocht ook gewoon sporten, als ik de boel maar schoon hield. Echter absoluut geen zon voor 2 weken, maar het liefst 4. En nog geen zonnebrand, na 2 weken zit je huid nog niet voldoende dicht.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:47

IvysToeter schreef:
Hmmm
Ik heb zondag weer een clinic van Rico Verhoeven....
In Bergen op zoom... dus ben niet zomaar thuis.
Zou dat geen probleem zijn?

Kun je na de clinic niet even gauw afspoelen, smeren en wat anders aantrekken?
Dat is wel het advies. Zo snel mogelijk na sporten schoonmaken en smeren :j

Willl65

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:55

Yvi toeter -O- nop als de shirt zit waar hij moet tatoeëren niet inderdaad maar dat kan hij omhoog doen toch? En als je iets aan wil houden dan lijkt mij iets met lage rug beter . Zelf had ik mijn rug gewoon bloot en een handdoek voor mijn borsten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:56

Willl65 schreef:
Yvi toeter -O- nop als de shirt zit waar hij moet tatoeëren niet inderdaad maar dat kan hij omhoog doen toch? En als je iets aan wil houden dan lijkt mij iets met lage rug beter . Zelf had ik mijn rug gewoon bloot en een handdoek voor mijn borsten

Ja dat zou ik inderdaad ook doen :) Maar zou daar ook geen problemen mee hebben, anders inderdaad shirt met lage hals :j

Mij werd sporten toch echt wel afgeraden... Heb me er de eerste 4x braaf aan gehouden. Laatste keer dus niet omdat ik fysiek eindelijk weer in staat was te sporten dus in mijn enthousiasme het ook gewoon gedaan heb, heb ik toch echt wel flink gevoeld... Gewichten tillen zwaarder dan 6 kilo ging hem met die arm niet worden, deed gewoon echt zeer... -O-

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:58

Over niet sporten na het zetten, ik had de ochtend nadat ie gezet was praktijk op school. Dus hoefijzers smeden, warmte en beweging op die plek. Had hem wel gewoon afgedekt en ik werk met handschoenen aan :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:00

Tja ik mocht 2 weken niet sporten, luister gewoon naar je artiest!! :)

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:18

Ik zou luisteren naar je artist. Ik heb meestal gesport gewoon omdat ik er nooit wat over hoorde, maar de laatste keer had ik een artist die vertelde dat de huid en dus de tattoo (die in feite een verwonding aan het oppervlak is) toch iets oprekt omdat het onder spanning komt te staan bij het sporten. Ik kan me voorstellen dat het daardoor kan beschadigen, dus ik heb het dus maar niet gedaan. Had ook wel mijn hele bovenarm vol en precies de plek die ik zou aanspannen bij het sporten.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:09

Grappig hoe verschillend de adviezen zijnover sporten.
Ik luister gewoon naar artist en Nasr mijn eigen lichaam. Tot nu toe gewoon lekker gesport met kleine aanpassingen waar nodig. Ka voelde de tattoo wel want is vers gezet maar verder geen probleem.
Ik doe crossfit en het enige wat ik niet kon was oefenen met touwklimmen want touw kwam steeds langs tattoo maar het aanspannen van spieren heb ik gewoon gedaan. Als daar je tattoo al van zou beschadigen .... wellicht bij korsten maar die heb ik niet gehad tot nu toe.
Hoe dan ook advies van artist volgen is een heel goed advies.

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:34

Work in progress *\o/*
Super blij ook met het ontwerp. En Boo is echt een super toffe en lieve meid !
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:40

Willl65 schreef:
Frummels schreef:
Ik heb 2 weken niet gesport na het zetten van mijn tattoo. Werd ook afgeraden door de artist.

Musli: ik zou er geen zonnebrandcreme op durven smeren na anderhalve week hoor := Ik zou proberen er een hoge sok of iets overheen te dragen.

Grappig ik kreeg juist te horen dat sporten geen probleem was.

Misschien hangt het er vanaf wat voor sport je doet. Hardlopen mocht ik best, paardrijden en fietsen ook maar powerliften was echt uit den boze.

@Luisa: spannend! Ben heel benieuwd

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:51

Mijn artist heeft niks over sporten gezegd. Ik denk dat ik gewoon 2 weken aanhoud. Ik heb eerlijk gezegd het idee dat mn tattoo al klaar is met vervellen, al lijkt me dat vrij snel 10 dagen na het zetten :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:04

MuSLi schreef:
Sport wordt niet perse afgeraden, er wordt wel aangegeven er bewust mee om te gaan.
Niet overmatig zweten en zo snel mogelijk afspoelen en insmeren.
Niet gaan lopen marineren in sportkleding zegmaar :')

Maar ik denk dat het dan zaterdag toch gewoon een lange broek wordt.
Dan kan er sowieso weing mis gaan, behalve dat het een beetje warm wordt.
Maar even wat rustiger aan doen dan :)

Of niet fietsen, dar scheelt weer een fietser in het Heuvelland. *\o/*

Met lange broek is trouwens wel echt te warm denk ik, de route is flink klimmen en zweten, en vanochtend stond in de Limburger dat ze hoopte de 25 graden aan te tikken. Kun je niet een soort zweetband eromheen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:19

IrisW schreef:
Mijn artist heeft niks over sporten gezegd. Ik denk dat ik gewoon 2 weken aanhoud. Ik heb eerlijk gezegd het idee dat mn tattoo al klaar is met vervellen, al lijkt me dat vrij snel 10 dagen na het zetten :P

Het kan best zijn dat hij na 10 dagen klaar is met vervellen hoor, gebeurt mij ook vrij regelmatig. Dat betekent alleen niet dat je huid volledig genezen is dus zou alsnog oppassen met geparfumeerd spul smeren en ermee in de zon gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:23

Mijn vorige was binnen een week al klaar met vervellen, dus kan prima :j Deze laatste verveld nog steeds, en dat is nu 1,5 week geleden dus verschilt gewoon heel erg ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:38

Willl65 schreef:

Idem ongeveer. Ik had een plakbh en mijn shirt hield ik er dan gewoon nog voor. En tijdens de middagpauze werd het afgeplakt en kon ik m'n shirt weer even aantrekken.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:12

Ik denk dat ik hooguit 2 uurtjes zit...
Trek wel een vest achterstevoren aan hahaha

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:17

Hi Frummels ik doe aan crossfit :D powerliften zit daar zeker weten in
Geen idee waarom er zo verschillend wordt geadviseerd .
Zal misschien ook met manier van nabehandeling te maken hebben.
De een heeft 4 uur folie erop en dan helemaal miet meer en de ander verschoond om de acht uur voor drie dagen , zoals ik .
Hoe dan ook als het werkt prima

IvysToeter schreef:

Shirt aan achterkant omhoog en voorkant gewoon over je boobs. Niet te moeilijk doen

Emmaa_ schreef:
IrisW schreef:

Het kan best zijn dat hij na 10 dagen klaar is met vervellen hoor, gebeurt mij ook vrij regelmatig. Dat betekent alleen niet dat je huid volledig genezen is dus zou alsnog oppassen met geparfumeerd spul smeren en ermee in de zon gaan.

Ik heb het zelfs na drie dagen al gehad dat het vervellen in kickte dusss
Laatst bijgewerkt door Dani op 12-04-18 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de wijzig-knop gebruiken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:25

Willl65 schreef:
Hi Frummels ik doe aan crossfit :D powerliften zit daar zeker weten in
Geen idee waarom er zo verschillend wordt geadviseerd .
Zal misschien ook met manier van nabehandeling te maken hebben.
De een heeft 4 uur folie erop en dan helemaal miet meer en de ander verschoond om de acht uur voor drie dagen , zoals ik .
Hoe dan ook als het werkt prima

Haha oh wat grappig! Ik deed aan powerliften maar dat mocht ik toen dus echt niet. Althans met de tattoo op mijn arm en schouder dus geen deadlifts, bench, shoulderpress of andere bewegingen waarbij kracht op de armen kwam. Dat was dus voorlopig alleen squatten en hiptrusts haha. Bij die ik op mijn been wil dus andersom.

Ik vraag me ook wel af waarom de adviezen zo anders zijn! Al kan ik me best voorstellen dat als er flinke kracht wordt gezet met bv je bovenbeen zoals bij deze sporten, dat niet zo bevorderlijk is voor de tattoo aangezien je huid daarbij wel wat oprekt.

Folie had ik inderdaad helemaal niet, moest ik er thuis meteen afhalen bij alle 3 mijn tattoo's. Moest ze wel afdekken met katoenen kleding als ik bv naar de paarden ging ivm vuil en wassen met dettol ofzo hoefde ook niet. Alleen afspoelen onder de douche 1 of 2 keer per dag.

Ik vind het allemaal wel interessant, maar doe meestal wel wat mijn artist aanraadt als het voor mij logisch klinkt. (Ik wil wel altijd weten waarom ik iets moet doen. :+ ) En inderdaad, als het maar werkt!

@Iris: mijne vervelde ook al na een paar dagen en was met iets meer dan een week ook klaar met vervellen :j

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:47

Bij mij is het een sleeve Frummels dus ook arm.
Weird he? Ik moet vrijdag weer zal het meteen eens vragen des te meer ik er over nadenk des te meer ik denk dat het met de nazorg manier te maken heeft

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:03

Dat zou heel goed kunnen ja! Als je het vrijdag wilt vragen, graag. Ik ben erg benieuwd :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:38

Willl65 schreef:
IvysToeter schreef:

Shirt aan achterkant omhoog en voorkant gewoon over je boobs. Niet te moeilijk doen

Doe ik ook niet.
Vandaar dat vest hahaha.
Komt bovenaan m'n rug hè