Nee, ik heb daar echt te veel pijn voor en te weinig energie helaas..
Yonker
Geplaatst: 25-05-18 18:21
Maar je loopt 5km per dag? Daar verbrand je toch mee
Maanlicht
Geplaatst: 26-05-18 04:16
Yonker schreef:
Maar je loopt 5km per dag? Daar verbrand je toch mee
Nee, dat is meer een enkele keer.
Laura82
Geplaatst: 27-05-18 22:21
Zo, ik ben weer terug van een weekendje sauna, heerlijk opgeladen veel te veel gegeten wel 2x een heerlijk buffet, echt heel goed! En worteltaart, wijntjes gedronken en nog een heerlijke geitenkaassalade met zoveel geitenkaas dat ik voor het eerst in mn leven bomvol heb gezeten van een salade
Maar goed, dat was mn afsluitertje van een ehhh... calorierijke periode vanaf morgen ga ik er weer vol tegenaan de dietiste is gemaild, maandag appt ze me even met mogelijkheden voor een afspraak. Ondertussen zelf alvast aan de gang.
Vandaag besloten om weer te beginnen, ik had in mijn hoofd om te ontbijten met yoghurt met muesli. Pak ik in mijn automatisme op mijn dooie gemakje brood en een zoet broodje met flink roomboter De rest van de dag ga ik wel gezond doen
Heb je nu vakantie Kimmie? Bij mij moeten zoete gewoontes er ook weer even uit hoor )
Hier ook weer aan het cutten sinds vandaag, jammer dat ik met sporten moet uitkijken. Waar ik in februari rechts een quadriceps scheur had, heb ik nu links een peesontsteking aan de knie
Ik probeer er het beste van te maken en train dan maar alles behalve mijn quads... De foam roller is al onderweg
Vandaag ongeveer:
O: 70 g brood met light roomkaas en cherry tomaten, 1 smart bar en 1 koffie met melk B: boodschapjes doen, 45 min met de hond L: salade met sla, tomaat, komkommer, 40 g halloumi, mix van quorn, kidneybonen, kikkererwten, mosterd, kruiden en 5 g mayo T: 2 bakjes magere fruityoghurt, 2 wilde perziken A: pasta met munt amandel pesto en lauwe cherrytomaatjes T: mits nog ruimte een cornetto, anders een bolletje sorbet
Heerlijk Laura Nog lekker even genoten en vandaag er lekker tegen aan.
Hahah Kimmie, de rest van de dag dan maar wat strenger
Wat balen van je blessure Bhriseis, hopelijk kan je snel weer goed trainen
Wha ik heb echt een slecht weekend gehad...... onstilbare honger en maar gewoon gegeten Nou ja vandaag maar weer er tegen aan, werken en eten gaat toch beter samen dan als ik een rustig weekend heb.......
Maanlicht, wat moeilijk, echt lastig met je lijf zo. Veel sterkte.
Laura, benieuwd wat ze gaat zeggen! Klinkt alvast lekker
Kimmie toont wel het grootste probleem bij eten aan: bewust zijn!
Bhriseis, wat naar, dan zit je daar mee. Gelukkig zijn er nog andere dingen om te doen qua sport, maar toch. Lijstje klinkt goed! Munt amandel pesto klinkt erg verfrissend!
Yonker, lastig is dat! Heb ik ook soms. Hormonen denk ik dan. Maar ja, soms moet je gewoon eten genoeg gezond in huis hebben helpt wel.
Hier dit weekend lekker gewandeld, korte toer gaan lopen en redelijk gezond gegeten. Vandaag naar de kine, ben benieuwd hoeveel ze uit mijn schouder krijgt. Merk wel dat ik nu een paar dagen geen proteïne shake heb gehad omdat ik bij mijn moeder ben. Meteen veel meer zin in zoet.
Wat vervelend voor je Maanlicht. Ik heb nu idd vakantie Bhriseis. Maar op een of andere manier kan ik dan makkelijker gezond eten dan als ik op school zit. Wat rot voor je van die blessure! Ook al zo vervelend Yonker! Hopelijk verdwijnt het snel! Goed bezig Aria!
Mijn lijstje van vandaag: O: een beker chocolademelk, Yoghurt Griekse Stijl met een appel. (330) L: twee boterhammen met boter en pindakaas. (402) T: havermoutreep. (142) T: druiven. (66) A: pasta met tonijn, tomatensalsa, olijven, aubergine en geraspte parmezaanse kaas. (677) T: een nectarine en een handje ongezouten noten (138) B: 4000 stappen en 30 minuten paardrijden. Ik wilde eigenlijk nog even wandelen, maar ik voelde me daar iets te slapjes voor. Totaal kcal: 1755.
Aight
Geplaatst: 29-05-18 20:28
Sterkte maanlicht Lekker Kimmie al vakantie! Yonker, heb je het idee dat je lichaam iets te kort komt? Bijvoorbeeld trek in zoute dingen kan duiden op te weinig vocht in je lichaam. Misschien kan het aan zoiets liggen. Eet jij je proteine shakes voor de zoetigheid Aria? Welke smaak/merk heb jij?
Mijn lijstje van gisteren: O: yoghurt met muesli T: cappuccino L: 2 volkorenboterhammen met zalm en naturel light spread A: wok met zalm en groenten (het moge duidelijk zijn dat er 35% stickers op verschillende soorten zalm zat bij de AH )
vandaag: O: 2 volkorenboterhammen met gerookte zalm en naturel spread light (maar dan uit het tosti apparaat ) T: aardbeien L: couscous salade met kip en groenten T: klein cupje protein ijs (in de bonus bij de appie! Echt aanrader!) A: colomba aardappelen (minder kcal dan normale aardappelen) met geroosterde groenten uit de oven met karbonade
Morgen hopelijk: O: kwark met granola L: wortelwrap met naturel spread, groene salade en ossenworst A: couscous met groenten en karbonade Tussendoortjes moeten nog ingepland worden!
Met dit warme weer doe ik eigenlijk vrij weinig aan beweging. En as. donderdag scriptie deadline, dus mag m'n kamer ook eigenlijk niet verlaten van mezelf Ik ben blij dat ik steeds meer het plannen van eten onder de knie krijg en daardoor ruimte heb voor tussendoortjes. Met m'n gewicht weet ik niet hoe het staat want ben 2 weken niet thuis geweest en op kamers heb ik geen weegschaal Maar ik voel me goed haha!
Hoe gaat het met de rets van het topic? Het lijkt wat stiller te worden
Ik heb dit afgelopen weekend een vrij ongezond weekend gehad. Moet nu ook nog ongesteld worden dus veel zin om te snaaien. Moet mezelf echt even herpakken. Vind t plots ook veel moeilijker om een gezond lijstje te maken, even geen inspiratie. Morgen weer wegen en dan echt weer verder de draad oppakken.
Laura82
Geplaatst: 29-05-18 21:05
Hier gaat t wel ok. Sinds gisteren weer strak, mn lijf vind vandaag dat ik honger heb, maar daar moet ik ff doorheen. Meer dan genoeg gegeten. Vanmiddag ook afspraak met dietiste gekregen, over 2 weken.
Vandaag: O: havermout met halfvolle melk en appel T: 2 volkoren crackers met hummus L: 2 kleine volkoren wraps met kipfilet, sla en tomaat, bakje rauwkost uit restaurant T: aardbeien en cherrytomaatjes A: gehaktbal, snijbonen en gekookte aardappelen T: 2 rijstwafels met slankie sambal
B: geen sport vandaag, maar zit wel op ong 13000 stappen
Aria_zz
Geplaatst: 29-05-18 21:10
Kimmie, hopelijk voel je niet ziek? Lijkt erop alsof je gerust nog een reep oid kunt eten als je nog een wandeling wil maken, misschien voel je je dan wat sterker?
Aight, ik heb de shakes vooral omdat ik weinig/geen vlees of vis eet. En dan na het sporten drink ik er meestal een. Voel me er ook echt sterker door. Momenteel heb ik IronMaxx, rijst proteïne met pistache smaak. Bevalt me erg goed, zeker met een banaan erbij. Ik ben allergisch voor whey proteïne, dus ik heb veganistische. Vooral als ik nog wil snacken of een hongertje heb durf ik dat al eens nemen i.p.v. een koek oid. Was vroeger namelijk het probleem dat ik dan de hele pak op at.
Veel succes met de deadline! Daar even goed op focussen inderdaad. Wat goed dat het begint te lukken met plannen! Dan gaat gezond eten net wat makkelijker.
Sophie, inspiratie kan ook moeilijk zijn. Misschien wat receptjes doornemen of eens ingrediënten kiezen die je normaal niet gebruikt?
Hier vandaag frietjes gaan eten Maar heeft me wel gesmaakt. Wel goed gaan zwemmen ook, en deze week probeer ik tussen het leren door nog actief te blijven. Verder enkel gezond eten in huis.
Kimmie, een terugslag van je proefwerken wellicht? Ik word ook altijd verkouden na een periode van veel stress en inzet.
Goed zo Aria, knap dat je nog zo actief bent met dit laffe weer! Als je in Gent woont, ben je dan al eens in De Appelier gaan eten? Zo lekker en gezond
Laura, lang wachten he, voor de diëtist?
Sterkte met doorzetten Sophie!
Oh Aight, ik duim voor je! Komt helemaal goed, en morgen kan je chillen
Hier is het echt druk, en ik ben veel te sloom door de warmte... Net de eerste 'echte' review van mijn paper van een academisch tijdschrift terug. Het is al meermaals nagelezen door mijn promotor, dus toch best slikken als je dan toch nog opmerkingen krijgt! Ik heb ook geen idee of dat normaal is of niet (ik gok van wel); het zou toch fijn zijn mocht mijn promotor iets bemoedigends typen
Vandaag verder niet zo energiek; ik hoop wel nog 45 minuten Pilates te kunnen doen later op de dag.
Lis_Ol
Geplaatst: 30-05-18 11:31
De gene die het nodig hebben: sterkte met blessures, lichamelijke klachten en pijn! Hopen dat jullie alle snel opknappen en weer kunnen gaan bewegen
Laura: Goed je afspraak met de diëtiste!
Hier gaat het nog steeds z'n gang, merk wel dat het nu minder snel gaat. Maar zit nu nog net boven de 70 kg, kan niet wachten tot ik die 6 weer in beeld zie Vrijdag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, moeten eerst verbouwen dus zal iets lastiger worden qua eten. Maar ga nog steeds mijn best blijven doen
Lijstje van gister: O: 125 griekse yoghurt, 50 gram diepvries bosvruchten, 40 gram muesli, 150 ml optimel T: 120 gram aardbeien. L: 2 Maïs boterhammen, 1 met kip en 1 met smeerkaas. T: 1 snack a jack bbq, blikje redbull. A: Pasta met bladspinazie, kipfilet, pijnboompitten, ui, gedroogde tomaatjes, beetje kaas en kookroom (aanrader !)
Lijstje voor vandaag: O: 125 griekse yoghurt, 50 gram diepvries bosvruchten, 40 gram muesli, 150 ml optimel T: 120 gram meloen. L: 2 maïs boterhammen, 1 met een plak oude kaas, 1 met kipfilet. T: 2 snack a jacks bbq,blikje redbull. A: 60 gram risotto rijst, bladspinazie met champignons en gedroogde tomaatjes. T: 150 ml kwark.
Frummels
Geplaatst: 30-05-18 11:36
Hallo lieve meisjes! Ik heb eindelijk weer wat tijd om mee te praten. Ons huis is verkocht en ik teken morgen de voorlopige koopovereenkomst. De financiering van ons nieuwe huis is naar verwachting volgende week rond, en de bruiloft krijgt ook steeds meer vorm: uitnodigingen gaan deze week uit.
Maanlicht: Veel sterkte
Kimmie: lekker zeg, vakantie! En moest wel lachen om je automatisme, dat je dan toch gewoon je brood pakt haha.
Yonker: ik heb dat ook wel eens hoor. Een soort bodemloze put..
Bhriseis: Hopelijk krijg je in de loop van de dag wat meer energie en kun je lekker wat Pilates doen! Dat sloom door de warmte herken ik wel heel erg.. Ik kan hier niet zo goed tegen helaas. En het lijkt me wel normaal toch, dat je dan nog commentaar krijgt? Niet onzeker door worden hoor! Hoop op een bemoedigend bericht
Sophie: Ik volg ook diverse gezonde accounts op instagram om inspiratie op te doen. anders eet ik constant hetzelfde en dan raak ik gedemotiveerd.. Op Pinterest staan ook veel lekkere recepten!
Aria: Lekker, frietjes! En van genoten lees ik, goed zo.
Laura: Spannend, over 2 weken! Ben heel benieuwd wat daar uit komt en welk advies je krijgt. Vind dat altijd heel interessant.
Aight : Ik ben wakker hoor, ben er weer haha. Succes met je scriptie! Nog heel even volhouden en dan ben je er lekker van af!
Lis: Wat een heerlijke lijstjes heb je zeg. Goede motivatie wel, om de 6 weer te willen zien! Heb ik met de 7. En gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!
----
Hier dan ook maar weer eens een lijstje:
O: havermout muffins met banaan en pindakaas T: eiwitshake met halfvolle melk L: pasta met courgette, kidneybonen, tonijn, bladspinazie en citroensap T: yoghurt met banaan en bosessen A: 2 grote paprika's gevuld met quinoa, linzen, tomaat, bleekselderij en komkommer + hüttenkäse T: handje noten
B: 7:00 uur voor werk een half uurtje rug en schouders getraind. Vanavond nog een korte hiit workout (25 min) en wandelen met pony. Oh en 40 min fietsen (retour werk). Genoeg beweging vandaag
Laura82
Geplaatst: 30-05-18 12:28
Frummels, wat fijn dat je huis verkocht is! En de uitnodigingen de deur uit, het komt echt dichtbij! Heerlijk lijstje heb je
Lis_ol, goede motivatie, om die 6 weer te gaan zien. Heel veel.succes met verbouwen!
Bhriseis, het lijkt me wel normaal dat er nog opmerkingen komen. Spannend hoor! Komt vast goed. Ik heb ook zo'n last van de warmte, ben niet vooruit te branden.
Dietiste had trouwens eerder gekund als mijn agenda niet zo vol zat. Maar er zijn maar 2 dagen waarop ik uberhaupt kan, en dan zit ik ook nog met schooltijden etc. Nou ja, ik ben toch al weer goed bezig, dus die 2 weken overbrug ik ook nog wel.
Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis Frummels! Wanneer is jullie bruiloft gepland?
Laura: De afspraak is in ieder geval gemaakt, dus dat is al een goed vooruitzicht! Doorgaan zoals je nu bezig bent, knap hoor!
De 6 is denk al snel in beeld, zit nu op 70.1 Maar ik kan niet wachten, wil door tot de 67/68, dan mag ik daar op blijven hangen
Frummels
Geplaatst: 30-05-18 13:08
Laura: Ja, ben er zo blij mee. Het was binnen een dag verkocht! En ach die 2 weken zijn zo om! Je hebt de afspraak in elk geval gemaakt.
Lis: Dankjewel! We trouwen op 21 september. Ohh die 6 komt vast snel! Hier hopelijk ook snel de 7, zat maandag op 80,7 (Was eerder dit jaar wel flink afgevallen naar de 77, maar door stress helaas weer aangekomen tot 82 )
Wat goed Frummels!! Eet je op een flink deficit of doe je het rustig aan? Ben jij ook zo'n bijkomer door stress? Joh, dat huwelijk komt echt dichtbij nu! Wat heerlijk!
Lis, ik duim voor je!
Klopt Laura, dat je een afspraak hebt, is vast al een stok achter de deur! Hoe is het met de benauwdheid?
En bedankt voor de bemoedigende woorden; ik moet ook niet zo miepen, de paper is aanvaard
Mijn zusje (bijna 14, maar al helemaal volgroeid) is ook wat op haar voeding/sporten aan het letten. Omdat ze uitgegroeid is, maar verder niet zo veel beweegt het laatste jaar is ze plots toch wat kilo's bijgekomen en voelt ze zich slecht in haar (mooie!) velletje. We proberen elkaar nu te motiveren in een groepsapp Ik houd zo een oogje in het zeil dat ze niet doorslaat en vooral gezond eet, en het is best gezellig om elkaar te motiveren zo! Ik merk dat ik nog harder mijn best doe nu