Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:02

Vraagje voor de koolhydraat armen onder ons :D

Ik ben nu een week bezig, 2 kilo kwijt en voel me goed. Maar nu heb ik overal bultjes.. ook in mn mond en las al wel ergens dat het je hormoonbalans wat kan veranderen en daarmee ook je huid. Meer mensen ervaring mee?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:10

Nee, ik heb daar geen last van gehad.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:27

Amaris schreef:
Nee, ik heb daar geen last van gehad.

Hmmm ok, of ik ben weer eens ergens allergisch voor :')

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:41

Ik eet niet koolhydraat arm sorry!

Vandaag:
O: Twee rozijnen bolletjes
T: Banaan
L: Twee witte bolletjes met kipfilet (normaal eet ik geen wit brood)
T: 4 biscuitjes
A: Noodles met broccoli, ui,champignon, en teriyaki saus

En heeel veel water. En qua beweging een lesje GRIT Strenght.
En ik houd calorieën over *\o/*

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:03

Gisteren op de weegschaal. Lekker onder de 8 ( yay!), tegenover vorige maand 1,2% vetafgevallen, dat is dus op de goede richting. Ook weer enkele spiermassa kwijt blijkbaar, die was minder. Maar dat zou normaal wel goed moeten komen zei de coach. Ik ben er best tevreden van! Hopelijk volgende maand weer een percentage vet minder :)!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:24

Ik durf niet meer op de weegschaal :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:30

De weegschaal was niet zo lief voor me vanochtend... Niet zo gek, iets te veel wijntjes gedronken en gisteren chips op... Nu weer in het gareel, al kom ik niet onder de pizza uit vanavond, die had ik dochterlief al beloofd O:) Maar houd t bij 2 puntjes, en dan maak ik er een bak groenten bij :D

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:29

De weegschaal en ik zijn ook geen vrienden helaas..
Ik moet ook even mijn focus weer goed hebben, ik eet niet zo onbenullig als dat ik wel eens gedaan heb. Maar er zijn veel dingen die ik nog anders moet gaan aanpakken.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:32

Goed bezig The Cat!

Ik ken dat probleem maanlicht haha al is mijn weegschaal dus batterijloos op het moment

Gewoon lekker genieten van je pizza en de bak groente, gewoon met mate, netjes hoor :)

Mijn lijstje:
O: 2 pistoletjes, 1 met een gekookt ei en 1 met smeerleverworst
L: 4 crackers met kipfilet en een glas melk
T: crackers en een appel
A: pasta met broccoli, kipfilet en zuivelspread light

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:46

Ik ben gisteren voor het eerst helemaal opgemeten en gewogen enzo.
Ik heb blijkbaar een vetpercentage van 31% en een spierpercentage van 33%. Ik heb er verder geen verstand van, maar blijkbaar zit ik goed genoeg in mijn bespiering :+

Vanochtend heb ik 2 crackers op met filet American en toenstraks bij mijn opa en oma een worstenbroodje (ipv 2 worstenbroodjes :') )

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:54

Annikoe schreef:
Ik heb blijkbaar een vetpercentage van 31% en een spierpercentage van 33%. Ik heb er verder geen verstand van, maar blijkbaar zit ik goed genoeg in mijn bespiering :+

Vanochtend heb ik 2 crackers op met filet American en toenstraks bij mijn opa en oma een worstenbroodje (ipv 2 worstenbroodjes :') )

Ach denk maar zo: dat scheelt dan al snel de helft :')

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:08

Amaris schreef:
Annikoe schreef:

Ach denk maar zo: dat scheelt dan al snel de helft :')

Precies! Dan vanavond gewoon niks meer snoepen :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:28

Inderdaad! En ik probeer mezelf niets te ontzeggen, gewoon minderen. Ik denk ook niet dat het werk als je gewoon stopt met snoepen of iets vettiger, dan ga je op een bepaald moment meer trek krijgen. Maar net zoals jij probeer ik dan gewoon te minderen.

Gisteren is het me ook gelukt. Kip met pikante saus,wokgroentjes en rijst gemaakt. Heb rustiger gegeten, in pauzes, en heb zo goed als de helft minder gegeten als anders, en nu heb ik voor vandaag nog. Anders schrok ik zo dat ik mezelf overeet, omdat ik het dan te lekker vind. Nu heb ik mezelf gedwongen kalmer te eten, en te stoppen met genoeg, en niet meer eten uit goesting. Nu kan ik dus een 2de portie eten :Y)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:31

The_Cat schreef:
Inderdaad! En ik probeer mezelf niets te ontzeggen, gewoon minderen. Ik denk ook niet dat het werk als je gewoon stopt met snoepen of iets vettiger, dan ga je op een bepaald moment meer trek krijgen. Maar net zoals jij probeer ik dan gewoon te minderen.

Gisteren is het me ook gelukt. Kip met pikante saus,wokgroentjes en rijst gemaakt. Heb rustiger gegeten, in pauzes, en heb zo goed als de helft minder gegeten als anders, en nu heb ik voor vandaag nog. Anders schrok ik zo dat ik mezelf overeet, omdat ik het dan te lekker vind. Nu heb ik mezelf gedwongen kalmer te eten, en te stoppen met genoeg, en niet meer eten uit goesting. Nu kan ik dus een 2de portie eten :Y)

Ik kan het daar niet echt mee eens zijn. Sinds ik geen suiker meer eet en de knop om is (niet een beetje, niet 'maar 1 koekje' maar 'gewoon. niet.') heb ik juist helemaal geen zin meer in zoetigheid. Ik kan koekjes, cake ed zo voorbij lopen. En er was geen grotere snoeper dan ik!

En vet krijg ik meer dan voldoende binnen dus dat is al helemaal geen probleem.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:37

ah ja kan zijn dat je gelijk hebt, ik weet het ook niet goed :x ik dacht altijd dat zo heel strict dieëten soms omgekeerd werkte
Persoonlijk ben ik ook geen koekjes of snoepfan, maar ik hou wel van een stukje chocolade af en toe :o dus heel af en toe eet ik toch een pralinetje. Maar dat is gelukkig maar 1x op de maand (of 2)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:04

Ik ben ook geen voorstander van diëten :)
Ik ben persoonlijk van mening dat je het beste je eetpatroon en levensstijl aan moet passen. Nu alleen nog de motivatie en de zelfbeheersing vinden om dat bij mezelf toe te passen :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:27

Suiker verslaving is zeker iets om mee op te passen en het is nuttig om eens een tijd zonder artificele suikers te leven.

Maar, je moet weten tot waar je met jezelf kunt gaan. Ik weet dat ik ijs gewoon onwijs lekker vind, en ga dan ook af en toe genieten van een coupe met chocoladesaus. Echter probeer ik artificiele suikers in het dagdagelijkse leven wel te beperken en dan merk je al snel dat er veel eigenlijk te zoet is. Yoghurt met suiker vroeger is nu gewoon pure yoghurt. Dat soort dingen. Wil niet zeggen dat je daarom niet eens van iets kunt genieten omdat je er zin in hebt. Maar jezelf bewust maken van een suiker verslaving/nood is wel zo nuttig!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:28

Het klopt wel dat je meestal, als je suiker helemaal ontwent bent, het makkelijker laat staan. Maar veel mensen (niet iedereen) krijgen op een bepaald moment toch een behoefte aan de dingen die ze niet "mogen".
Ik heb daar zelf ook heel sterk last van, en als ik dan eenmaal toegegeven heb ga ik net zo lang door tot ik alles gehad heb waar ik de afgelopen maanden zin in had :o Ik ontzeg mezelf nu daarom ook vrijwel niets, alleen veeeeel beperkter dan voorheen. Daardoor heb ik veel minder dat gevoel dat ik niets mag, en houd ik het makkelijker vol.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:26

Maanlicht schreef:
Ik durf niet meer op de weegschaal :')

Hoe was je fotoshoot trouwens laatst? Blij met het resultaat? :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:56

Mijn lijstje van vandaag, voelde me niet zo lekker, dus als ontbijt niet veel gegeten, maar daarna ruimschoots ingehaald haha:
O: kop thee.
T: rijstenwafel met pindakaas en kop thee.
L: zacht gekookt eitje, boterham met paté, boterham met pindakaas, roggebrood met appelstroop, halve krentenbol met pasta, klein eierkoekje met boter en poedersuiker en beker melk.
T: kop thee.
A: andijviestamp met spekjes en draadjesvlees.
T: wss nog een kop thee.

B: kort met paard gestapt. Verder niks, heb van 10 uur 's ochtends tot 20 uur 's avonds geleerd. Hoezo druk met school hahaha.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:29

Sorry to burst your bubble, maar een suikerverslaving bestaat niet haha. Voedselverslaving wel, suikerverslaving niet.

Gaat wel lekker deze week, ben redelijk goed op aan het letten (alleen nog niet in MFP aan het zetten, moet toch maar eens gaan doen haha)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:42

Zelfs een voedselverslaving niet. Er is sprake van een eetverslaving, omdat de focus ligt op een gedrag (eten) en niet om een stof (voedsel).

Maar als je een tijdkhdarm eet kan wel je bloedsuiker stabieler worden waardoor je minder behoefte hebt aan snelle suikers. Voor mij werkt dat iig niet, ik wil dan juist suikers (roze ijsbeer effect)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:42

Klopt, verkeerde woordkeuze :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:58

Je weet wat er mee bedoeld is ;)
Gaat er om dat je lichaam een nood heeft en je daar aan toe geeft maar dat niet noodzakelijk is,
Sugar craving is beter, maar dat kun je zo niet vertalen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:25

Vandaag was de weegschaal me nog goedgezind :D Hopelijk zit ik binnenkort aan de 75 :) zou fijn zijn.

O: Alpro Soja kwark, cracker met pindakaas, actimal, 1 croissant (ik moest een koffietafel houden met collega want men plant was dood :') )
T: Appel
M: 2 boterhammen met woudham, 1 met pindakaas
T: Banaan
A: Zalm, basilicum met pasta

sport: 1u crossfit