Make-up topic: deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:12

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:24

Vandaag velvet teddy geprobeerd maar die staat me echt niet! En please me is ook echt te licht jammer jammer!

Afbeelding

Afbeelding

Wel mooi mijn doosje vol gekregen na mehr gekregen te hebben met kerst :) helaas niet allemaal dezelfde merken maar wel heel fijne lipsticks allemaal

Gianti

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:33

Hmmm die zijn het ook niet... maandag maar even kijken (en halen O:) )

Na de poedersuiker periode van afgelopen tijd ga ik maandag mezelf maar verwennen met een wimper lift :):) ben benieuwd!!

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:01

Welke pencelen gebruiken jullie voor het aanbrengen van oogschaduw? :)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:25

DWensink schreef:
Welke pencelen gebruiken jullie voor het aanbrengen van oogschaduw? :)

Ik gebruik de kwast die bij mijn naked pallet zat en een kwast van real techniques (ik zal even opzoeken hoe die heet)

Edit: het is de deluxe crease brush!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:50

Giant bedoel je niet Embark?

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:30

Cchanny schreef:
Morgen met Leverage Utrecht onveilig maken ! :D

Ik weet niet wat jij van plan bent maar ik ga winkelen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:34

Ik gebruik niks van L'Oreal...
Heb ik jaren geleden een paar keer gebruikt, maar is echt een highlighter en geeft 0,0 dekking.
Gebruik alleen nog maar mijn Nars concealer onder mijn ogen.

Palette ziet er mooi uit Jolien, vind de pigmentatie alleen een tikje tegenvallen.
Maar voor zo'n prijsje is hij best ok :D

D for Danger heb ik ook geprobeerd, maar hij was het gewoon net niet bij mij.
Heel flets, dus die heb ik laten staan.

Ik gebruik heel veel verschillende kwasten voor mijn oogmake-up.
Een oval shader van ELF, een crease brush van Zoeva, een blending brush van Superlook, smudge brush van ELF, mijn MAC 217 en af en toe een paar van Real Techniques :')

Is Shroom ook niet een bruine bekende MAC?
Die is alleen meer taupe, tenminste dat heb ik in mijn hoofd.
Verder heb je inderdaad Embark en Woodwinked is ook een populaire bruine tint.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:47

Vet vaag. Nu staat mijn lipliner al als verzonden bij MAC inclusief track en trace code. En ik zou betaald hebben maar geld is niet van mn rekening. Het is net een soap!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:04

:+ Bijzonder!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:08

Wanneer ga je die wimperlift doen Gianti?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:17

Jeetje wat gaan jullie hard. Gisteren heb ik (denk ik) een mooie long lasting lipstick gekocht bij de hema in 08. Ik ben benieuwd hoe die staat, geswatcht op mijn hand vond ik hem wel wat hebben. Is een beetje een bruinige tint. Ik zal hem vanmiddag even opdoen, nu nog make up loos.

Mooi jolien, lekker geshopt zie ik! Ik wil ook graag weer wat van Mac shoppen, maar wel in een fysieke winkel en niet online, echter ben ik niet zo vaak ergens waar een mac store of counter is.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:23

Shroom is highlight, lichte kleur van mac voor onder je wenkbrauw.

Satin taupe is wel een prachtige bruine kleur van mac :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:28

Angela schreef:
Mag ik jullie advies vragen?

Na jaren goedkope oogschaduw te gebruiken krijg ik nu van manlief als cadeau een echt fijne set. Het is voor een smokey-eye (stappen, niet dagelijks) en ik zoek een merk waarbij de wit ook echt wit is (en niet zo goed als doorzichtig). Welk merk raden jullie aan? Ik hoor veel goeds over MAC?

Echt witte oogschaduw is best wel specifiek dus ik denk dat je die niet snel in een palette zal vinden waarvan de rest dan ook nog naar je zin is. Ik zou dan eerder gaan voor een losse witte oogschaduw (waarvoor wil je het eigenlijk gebruiken?), een witte oogschaduwbasis, want anders is je oogschaduw nog niet wit en dan een palette voor smokey eyes. Al denk ik dat je met een goede lichte oogschaduwbasis en een mooie highlighterkleur in je palette ook een heel eind komt. Ik gok zelfs dat je dan een beter resultaat krijgt want echt wit is best wel hard, zeker bij een smokey eye.

Ik ben verliefd op het Urban Decay Naked Smoky palette. Vind het een erg compleet palette. In combinatie met een goede oogschaduwbasis zoals de urban decay primer potion denk ik dat je een hele mooie basis hebt voor een smoky eye.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:39

Lang geleden dat ik hier iets heb gemeld, prachtige looks en aankopen voorbij zien komen!
Even een vraagje: vinden jullie de pigmentatie van UD (naked palette) of van MAC oogschaduw beter? (Ik heb zelf geen ervaring met UD)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:43

Het ligt eraan hoe je ermee wil werken. Mijn Mac oogschaduws zijn beter op te bouwen dan de UD en dus ook goed te gebruiken in wat subtielere looks maar voor een heftigere look moet je de kleur echt opbouwen. De UD kleuren geven gelijk veel kleur af en zijn daarom minder goed in subtielere looks te gebruiken, al heb je in een palette vaak wel meer subtiele kleuren om uit te kiezen.

Beide zijn gewoon goede kwaliteit en blenden goed. Ik merk dat ik alleen Mac oogschaduw koop als ik echt een specifieke kleur zoek die je in een palette niet zo snel zal vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:48

DnT schreef:
Ik gebruik niks van L'Oreal...
Heb ik jaren geleden een paar keer gebruikt, maar is echt een highlighter en geeft 0,0 dekking.
Gebruik alleen nog maar mijn Nars concealer onder mijn ogen.

Palette ziet er mooi uit Jolien, vind de pigmentatie alleen een tikje tegenvallen.
Maar voor zo'n prijsje is hij best ok :D

D for Danger heb ik ook geprobeerd, maar hij was het gewoon net niet bij mij.
Heel flets, dus die heb ik laten staan.

Ik gebruik heel veel verschillende kwasten voor mijn oogmake-up.
Een oval shader van ELF, een crease brush van Zoeva, een blending brush van Superlook, smudge brush van ELF, mijn MAC 217 en af en toe een paar van Real Techniques :')

Is Shroom ook niet een bruine bekende MAC?
Die is alleen meer taupe, tenminste dat heb ik in mijn hoofd.
Verder heb je inderdaad Embark en Woodwinked is ook een populaire bruine tint.

Klopt, pigmentatie valt iets tegen. T korrelt ook iets als je m op wil doen. De i love chocolade palette is beter.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:53

Thanks Nelleke! Ik draag zelf liever een subtiele look.
Ik vind de kleuren van UD naked palettes heel erg mooi, maar vind een MAC palette handiger in gebruik (doordat je een refill kan kopen als een kleur op is). Ik twijfel nu dus of ik gewoon een UD palette moet aanschaffen of bij MAC een palette met soortgelijke kleuren moet samenstellen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:56

Tsja uiteindelijk heb je voor de prijs van 3 mac oogschaduws een volledig UD palette. Ik vind de UD Naked Basics heel fijn, die gebruik ik bijna elke dag. Kun je ernaast nog een paar mooie MAC kleuren kopen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:12

Ik geef de voorkeur aan UD, pigmentatie is gewoon veel stabieler.
Bij MAC is dat vaak hit or miss, net als met het blenden.
Heb MAC oogschaduws geprobeerd die fantastisch zijn en ook die echt prut zijn.

UD heb ik nog nooit eentje gehad die niet fijn was.

Maar het is echt persoonlijke voorkeur, ken genoeg mensen die UD helemaal niet zo fijn vinden ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:23

Ik vind ze van beide merken prima. Die van UD moet je inderdaad iets voorzichtiger pakken omdat ze anders nog wat poederig zijn, maar beide merken zijn goed te blenden. Vind ik :D
Zou wel nog steeds graag Naked 2 willen trouwens, de meer Taupe. Liever nog dan de smoky denk ik.
Maar goed heb natuurlijk net ook 2 Zoeva palettes erbij dus het is wel even goed zo. Denk dat ik dan liever nog de chocolatbar van Too Faced wil :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:24

Hallo dames! Ik zou ook graag wat advies vragen. Ik wil eigenlijk eens beginnen met af en toe wat meer make-up dragen. Op 't moment draag ik alleen mascara en soms lipgloss ofzo. Nu ben ik eigenlijk opzoek naar tips qua kleur en dingen. Ik wil 't niet te opvallend hebben, zat te denken aan een fijne lippenstift en iets van oogschaduw oid. Qua kleur ben ik een zomer-lente type, qua kleding staat iets van okergeel of petrolblauw-achtig mij vaak wel goed. Hebben jullie misschien tips van producten die ik eens kan proberen, of wellicht bij welke winkel je terecht kunt voor goed advies?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:35

DnT schreef:
Ik geef de voorkeur aan UD, pigmentatie is gewoon veel stabieler.
Bij MAC is dat vaak hit or miss, net als met het blenden.
Heb MAC oogschaduws geprobeerd die fantastisch zijn en ook die echt prut zijn.

UD heb ik nog nooit eentje gehad die niet fijn was.

Maar het is echt persoonlijke voorkeur, ken genoeg mensen die UD helemaal niet zo fijn vinden ;)

Ik heb één MAC oogschaduw en dan is duidelijk een miss. Er komt wel kleur vanaf maar is op het ooglid pas na opbouwen echt te zien en zodra je gaat blenden verdwijnt het vaak weer.

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:02

linoleum schreef:
Vet vaag. Nu staat mijn lipliner al als verzonden bij MAC inclusief track en trace code. En ik zou betaald hebben maar geld is niet van mn rekening. Het is net een soap!

Jep, mijne ook :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:08

Ik heb met CC betaald en dat is er toch echt af :+
Wel ook status verzonden, staat dat het morgen zou moeten komen, maar ik schat (en hoop) eerder zaterdag.