Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:56

Oniwattes?

LadyMadonna

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:57

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:59

Ik denk ook wel dat als mijn nagels eraf vallen door een lak en de maker daar geen verantwoordelijkheid voor neemt ik heel boos zou zijn en dat het liefst ook de hele wereld zou willen laten weten. Het is niet een beetje nalatigheid waardoor je nagel een andere kleur krijgt of wat broos wordt..
Ben voor het eerst eens blij met mijn budgettaire beperkingen wat betreft nagellak geloof ik, zou me de bliksem schrikken als ik deze lak had gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:00

Ik snap wat je bedoelt Taz, normaal gesproken hou ik er ook niet van als er zulke slechte berichten geplaatst worden en dat dan door iedereen opgepikt wordt. Als het een keer gezegd is, is dat vaak genoeg.

Maar in dit geval is het meer dan terecht dat iedereen het er over heeft en er schande van spreekt.
Hun reactie en houding is gewoon echt beneden alle pijl, zo ga je niet met je betalende!!! klanten om.

Dat zij zo dom zijn geweest om geen verzekering af te sluiten omdat ze dat niet kunnen betalen, is hun risico geweest.
Dat mag nooit of te nimmer als excuus gebruikt worden om je klanten maar met zeer ernstige gezondheidsproblemen te laten zitten.

Als je een verzekering niet kunt betalen, moet je je stevig afvragen of je wel een onderneming op kunt zetten.
Dit is een duidelijk geval van wel de inkomsten willen, maar niet de consequenties willen dragen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:55

Ik zeg nergens dat er niet over geschreven mag worden maar er zijn bloggers die op Amerikaanse fora hebben opgeroepen om de persoon achter het merk te "pakken". Er werden zeer persoonlijke dingen neergezet en dát vind ik niet kunnen. Dat heeft niets te maken met de zaak bekendheid geven. Ik heb zelf op mijn Facebook pagina ook dit verhaal gedeeld. Ik vind de manier waarop ze het aanpakken ronduit schandalig maar om er een complete heksenjacht van te maken vind ik niet nodig.
Overigens heb ik de lakken ook in de bak gemikt. Ik neem geen risico.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:09

Hooolysmoke. Ik lees hier mee maar wil toch een reactie plaatsen.

Hoe groot is de kans op herstel bij de nagels? Komt het allemaal wel weer goed?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:19

Sinds wanneer heb jij mentality?? :Y)

Geen idee Martine..... Kan Stef vast antwoord op geven?? In die link staan wel wat tips... Je zou zo toch maar nagels kwijt raken := Heb zelfs nog wat mentality's untried staan..... -O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:33

Ja Tazzey, maar als je zo ver gaat, moet je ook de andere kant vertellen. Mentality heeft bloggers ALLESBEHALVE netjes behandeld, óók de bloggers die hun bleven steunen.

Dat zoiets gebeurt, kan altijd. Met verschillende oorzaken. Voorbeeldje: black label van OPI. Toen wisten mensen gewoon niet beter. Maar het gaat erom hoe een bedrijf hiermee omgaat. En in dit geval is er gewoon NIETS goed te keuren wat ze gedaan hebben. Dus ja, ik snap die bloggers wel.

Ik lees het normaal ook alleen maar, maar gezien ik zelf behoorlijk wat Mentality's heb én het merk al regelmatig op de blog voorbij heb laten komen, vond ik dat de lezers het moesten weten. Ik bedoel.. Als ik het zelf al zo laat hoor... Er zijn denk ik nog teveel onwetende mensen en dit kan gewoon echt wel heftige gevolgen hebben dus ik vind het zeker een goed punt dat bloggers hiermee komen.
Totale afkraking heb ik nog nérgens op een blog gelezen :n. Wel op facebook, maar dat heeft die Danny ook zelf in de hand gehad met zijn vage reacties..

Herstel is wel mogelijk hoor, moet eruit groeien voor zover ik het heb gelezen. Denk dat Stef er idd een duidelijker antwoord op kan geven :j.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:57

Yonker schreef:
Sinds wanneer heb jij mentality?? :Y)

Geen idee Martine..... Kan Stef vast antwoord op geven?? In die link staan wel wat tips... Je zou zo toch maar nagels kwijt raken := Heb zelfs nog wat mentality's untried staan..... -O-

Moet ik echt iedere lak die ik heb gaan melden? Dan ben ik nog wel even bezig.

Yv, het is inderdaad niet netjes maar een heksenjacht valt op geen enkele wijze goed te praten.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:59

Dat hoeft niet maar ik heb jou nog nooit over überhaupt indies gehoord dus het verbaasd me nogal ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:01

Er zijn nog wel meer merken waar ik nooit iets over gezegd heb. Zie niet zo in wat daar verbazingwekkend aan is.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:03

Ik verbaas me erover dat je er dan niet over schrijft als je de lakjes hebt omdat het toch wat bijzonderder is en je daarmee als blogger kan onderscheiden.
Maar heey wie ben ik he :Y)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:06

Dat is toch mijn keus? Ik heb niet zoveel met indies. ;)
Maar om het even aan te vullen, ik heb ook PicturePolish en Laqcuester in de la staan, en nee ik ga over die bewuste lakken niet schrijven. 1. ze zijn niet meer te krijgen en 2. ik vind ze niet bijzonder en maak dus liever plek voor lakken die ik leuk vind.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:29

Ik wist niet dat je, je gelijk zo aangevallen voelde. Het is gewoon iets waarover ik me verbaas zoals ik al zei. Maar ik verbaas me over wel meer :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:31

Over het verbazen kunnen we elkaar de hand schudden. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:36

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, want ze hebben het toch echt voor het grootste gedeelte zelf in de hand gehad. Als zij netjes met oplossingen waren gekomen, wat ze dus in eerste instantie wel deden, had je al zóóóó'n ander verhaal gehad. Ze hebben gewoon iedereen om zich heen flink genaaid. En als ik zo'n persoon zou zijn, zou ik me ook persoonlijk aangevallen voelen en zou ik ook persoonlijk terugvechten ja :j. Het is gewoon not done wat ze gedaan hebben. Schandalig gewoon. Ze hebben zelf hun graf gegraven.

Ik ben wel heel erg benieuwd of Harlow, Edgy en wellicht nog meer juridische stappen zullen gaan nemen. Het lijkt me wel, gezien deze bedrijven echt wel behoorlijk schade hebben opgelopen en ze totaal geen schadevergoeding van Mentality hebben gekregen. Maar ja, je weet het niet. Denk eigenlijk ook niet dat we daar ooit nog iets over zullen horen.

Inderdaad Anc, in Nederland hadden ze als bedrijf zonder verzekering nieteens een bedrijf mogen zijn! Nu weet ik niet hoe die regelgeving daar is natuurlijk, met sommige dingen is de USA echt bijzonder krom. Maar ik blijf het bijzonder vinden. Nee, bizar.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:38

Ben vooral benieuwd over hoe Harlow nu gaat reageren. Sneu ook voor die meid. Hopelijk heeft zij wel iets van een verzekering voor dit soort dingen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:59

Yv_ schreef:
Inderdaad Anc, in Nederland hadden ze als bedrijf zonder verzekering nieteens een bedrijf mogen zijn! Nu weet ik niet hoe die regelgeving daar is natuurlijk, met sommige dingen is de USA echt bijzonder krom. Maar ik blijf het bijzonder vinden. Nee, bizar.

Dat is niet helemaal waar :Y)
Je bent als bedrijf in Nederland ook niet verplicht om je te verzekeren, het is wel verstandig maar verplicht is het niet.
Enige wat in NL verplicht is aan verzekeringen is auto en zorg.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:46

jJe hebt gelijk! Nou moe.. Ik wist echt niet beter dan dat een aansprakelijkheidsverzekering voor je persoonlijk verplicht was..
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 25-08-15 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:48

Die geldt niet als het zakelijk is....

Anyway: kan onycholysis herstellen? Ja. Kort houden, kort houden en nog eens kort houden.
De nagelplaat moet zich weer aan het nagelbed gaan hechten. Hoe minder je stoot, hoe minder druk verschillen, hoe minder beweging.... Hoe makkelijker dat gaat

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:51

Maar dat is toch krom Stef? Even een heel stom voorbeeld, maar stel je voor: jij vijlt iemand zijn nagels veel te ver weg, waardoor er echt problemen ontstaan en de klant constant pijn heeft. Jij zegt vervolgens: ja sorry, heb hier geen verzekering voor, want dat was te duur, zoek het maar uit.
Dat kán toch niet? Of een advocaat die iets totaal verkeerd aanpakt? Of een winkel waar je een trui met een gat er al in koopt?

Er moet toch zeker wel iets van een verzekering nodig zijn?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:59

Ik kan niet spreken voor andere branches omdat ik dat niet weet. Maar stel ik heb geen BAV (beroeps aansprakelijkheids verzekering) en ik vijl iemand naar de klote of gooi aceton over een Prada broek, dan valt dit niet onder mijn particuliere Wa. Die is er nl alleen voor particuliere zaken.
Het nagelvak is (helaas) nog steeds een vrij beroep, wat dus betekend dat er geen regels zijn... Een BAV is dan ook niet verplicht.
Heb je deze niet en er gaat iets mis en je hebt een kwaadwillende klant, heb je dus gewoon een probleem

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:00

Nee het is gewoon het risico wat je als ondernemer neemt, en als je dan wel aansprakelijk gesteld wordt heb je dus een financiële tegenvaller. Al hebben de meeste bedrijven overigens wel een aansprakelijkheidsverzekering ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:03

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:03

Ah okee.. Thnx!

Vind het zelf toch wel een beetje vreemd dat het niet verplicht is! Er kan zoveel fout gaan, ongeacht welke branche...