Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sandranbr

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:33

Ter info, nu :
2e artikel met 50% korting op running en workout kleding Bij aktie sport

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:02

Oh mooi. Heb nog wat shirts nodig en een korte broek

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:12

Zondag mijn eerste grote prestatie loop gepland en nu voorspellen ze slecht weer. Maakt voor mij niet uit, maar vind het echt jammer dat mijn supporters dan niet langs de kant staan

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:17

wat voor loop ga je doen benangelique? Is jammer als er geen supporters komen omdat het weer wat tegen zit :(
Veel succes alvast!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:20

20 v Alphen en dan de 10 km.

Mijn man heeft de kindjes bij zich en om nou met hen in de regen te staan is ook zo naar. Mijn moeder komt denk ik wel

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:21

knap hoor, al 10km ;) ik zit bijna op de 5 hahaha :)
Veel succes zondag!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:22

Dank je wel!
Jij loopt over een poosje ook verder joh

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:24

dat hoop ik wel :) maar ben met 5 al heel tevreden :)
Ben nog maar half jaartje (eigenlijk 2 maanden echt serieus) bezig :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:25

Ik 4 maanden maar wel serieus

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:26

zo... doe je goed!! wow! Nouja, ik moet eerst nog wat meer gewicht ook kwijt... zit me in de weg met het lopen. Daarom nu ook wat last van mijn spieren in mijn heupen. Maar daar heb ik al oefeningen voor van d fysio ;)
maar knap hoor... ik heb 29 maart mijn wedstrijd van 5km :) vind ik ook spannend.

Hoelang loop je over de 10 ongeveer?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:29

Ik ben geen snelle. Ben echt een duurloper. Ik loop op de 10 ongeveer 6.50/km.
Op de 5 loop ik 6.10/km

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:31

oke... is toch mooi tempo hoor! Dus ben je iets langer dan uurtje bezig dus? Nouja, ik doe het je nog niet na haha!

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:39

Knap hoor meedoen aan een loop!

Ik had in gedachte zaterdag te gaan beginnen maar ik ben vandaag na een uurtje zumba nog even een kwartiertje de loopband opgekropen! Zoals jullie aangaven heb ik rustig aan gedaan. 1minuut lopen op 6,2 km/h met een lichte helling en 2 minuten hardlopen op 9km/h. Weer even wennen aan de schoenen en het lopen. Het ging lekker! Ben benieuwd waar ik morgen allemaal spierpijn heb! :P Jullie motiveren mij wel weer!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:50

In slecht weer meedoen aan een loop is toch minder leuk, zeker voor de supporters. ik hoop voor je dat het weer zondag meevalt & veel succes, benangelique!
Afgelopen jaar naar de 4mijl van Groningen gekeken maar je verkleumde echt aan de zijkant. Goede motivatie om dit jaar mee te doen :)).
Voor morgen voorspellen ze gelukkig wel aardig weer, 8 graden en kans op zon. Lijkt me prima, ik teken ervoor!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:22

ah fijn, gaat hardlopen nu net zo lekker, ben ik nu stront verkouden :n
Hoe doen jullie dat met hardlopen als je verkouden bent?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:25

Even niet. Eerst je lichaam laten herstellen van de verkoudheid. Als het ergste is geweest dan begin ik wel weer rustig aan. Maar ik kan me wel voorstellen dat dit voor iedereen anders is. Als ik verkouden ben krijg ik ook direct verhoging en dan is het absoluut niet verstandig om te gaan sporten. Bovendien is achter je adem aanrennen ook niet heel relaxt.

Wel super vervelend als het net zo fijn gaat maar denk maar zo, je conditie ben je niet in 2 weken kwijt hoor. Beterschap.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:15

Ik loop als het even kan gewoon door, eventueel een wat ingekort rondje.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:19

Hallo fanatiekelingen, ik kom me (weer :') ) melden!
Ik was ooit heel fanatiek voor m'n examens heb daarna in December een keer bedacht
dat ik weer moest beginnen en heb toen 1 keer gelopen om vervolgens weer niks te doen.
Ik ben het nu een beetje beu en heb een schop onder m'n kont nodig, want ik
wil er echt weer even tegenaan. Ik heb de app Nike+ gedownload en heb vanochtend weer
een keer gelopen, maar wat een tegenvaller zeg. Maarja, dat geeft me wel weer motivatie
om weer aan de gang te gaan!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:52

Iemand tips? Afgelopen zondag een dramatische 10k gelopen. Met inlopen enorme steken in mijn linkerzij. Net onder mijn rib. Kreeg het er niet uit, zakte uiteindelijk meer naar mijn flank. Heb bijna 8 km met pijn gelopen, daarna was het weg en liep ik heerlijk.
Nu, 2 dagen later, komt de pijn bij minimale inspanning al terug. Fietsen of stofzuigen bijvoorbeeld.
Kent iemand dit?

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:07

benangelique, ik heb daar last van als ik mezelf heel erg overvraag. Niet noodzakelijk in het hardlopen, maar als ik al oververmoeid ben door andere dingen(stress, slecht slapen etc) en dan willen sporten. Dan krijg ik dat, en inderdaad ook daarna bij minimale inspanning. Weet niet of het gerelateerd is, maar kan je misschien voor jezelf nagaan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:21

Hm dat zou kunnen. Beetje emotionele tijd. Rust houden of toch doorpakken?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:38

Eindelijk weer lekker aan het lopen, zit al een paar weken enorm slecht in m'n vel en daar heeft het hardlopen erg onder gelopen; totaal geen motivatie om te gaan lopen en áls ik mezelf dan zover kreeg leek er wel iron in m'n schoenen te zitten. -O- Zondag een klein rondje van 3km gelopen en vandaag om half 7 vanochtend zonsopgang gaan kijken/hardlopen. Enorm koud en vroeg opstaan, maar het is het zeker waard, vind het altijd zo heerlijk om 's ochtends vroeg in een compleet leeg en peaceful bos te gaan lopen. Zelfs bijna een PR op de 5km gelopen zag ik achteraf.
Vrijdag ga ik met een vriendin naar Utrecht om bij de CoolBlue naar sporthorloges te kijken. Keuze is nog niet gemaakt maar ik heb m'n oog op de Suunto Quest. (de blauwe)

chanelle14 schreef:
Ik heb de app Nike+ gedownload en heb vanochtend weer
een keer gelopen, maar wat een tegenvaller zeg. Maarja, dat geeft me wel weer motivatie
om weer aan de gang te gaan!

Naam? Kunnen we vrienden worden en challenges beginnen met nog twee andere mede-Nike gebruikers :)

Benangelique,
ik zou lekker doen waar jij je fijn bij voelt. Als je happy wordt van het lopen; loop lekker een klein rondje, en anders pak je gewoon even rust.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:47

was dit topic helemaal kwijt (ben er achter gekomen dat je bij eigen berichten ook topics kan verwijderen :+ daar zat deze dus ook perongeluk tussen).

Succes ban! volgens mij valt het slechte weer voor zodnag wel mee hoor.. 20% kan op regen, zou wel heel toevallig zijn als het net met bakken uit de lucht komt wanneer jij aan het rennen bent := (dan heb je slechte karma ;))

Zo net even soort van baantraining hier op straat gedaan.
Doel: Sneller worden, VO2MAX vergroten

Heb mn garmin op autolap 500meter gezet en dan iedere 500 meter een ander tempo.

Het idee is 5 rondes 10km/h (herstel), 4 rondes 11.5 (basistempo) en 3 rondes 13km/h (sprint). Het basistempo en sprint tempo moet iedere keer ietjes hoger! dat is op de eindsprint na gelukt :)

Heb ze geprobeerd een beetje eerlijk te verdelen..

1H: 10.8km/h
2B: 11.9km/h
3H: 10.4km/h
4S: 13.5km/h
5H: 10.2km/h
6B: 12.0km/h
7B: 11.6km/h
8H: 10.7km/h
9S: 13.7km/h
10H: 10.2km/h
11B: 12.2km/h
12S:13.5km/h

Totaal: 6km
tijd: 31.19
avr: 11.5km/h
intensiviteit: 3.8 van 5
Kcal verbrand: 403 :D

leuke laatste training voor de halve marathon! Morgen krachttraining bij mn PT, donderdag rust, vrijdag zwemmen, zaterdag even rustig fietsen en zondag knallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:05

Lekker bezig geweest Rome :D succes alvast Zondag :D

Meh, ik ben een half jaartje geleden begonnen er sporten, en toen zat i qua conditie ver onder het 0-punt. Deed zo'n vergelijkbaar start2run opbouwschema, maar nog iets makkelijker (8x een minuut ofzo), maar zelfs dat vond ik toch al te zwaar dus toen ben ik maar gaan fietsen :') ... Inmiddels loop ik wel 25 minuten achter elkaar ofzo. En dat gaat wel prima, maar waar de eerste trainingen me met best veel gemak afgingen nu ( door het fietsen ) vind ik het nu wel pittig worden. Over anderhalve week zou ik 5km moeten kunnen lopen maar dat vind ik wat overmoedig :P
Anyway, vandaag gelopen en ik was ongesteld... Dat was echt de hel. Voor het eerst een training halverwege afgebroken omdat ik sterretjes begon te zien. Wel nog lekker naar de sportschool geweest daarna wat wel beter ging :)

Hebben jullie daar last van als jullie ongesteld zijn, en wat doen jullie er tegen :P ? ik vind het mentaal echt devastating dat het ZO slecht ging :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:09

Ik loop niet als ik menstrueer. Sowieso heb ik dan erg last van mijn rug. Erg moe en futloos en daarnaast op een of andere manier ook heel benauwd altijd. Dus dan loop ik maar gewoon een paar dagen niet.

Ik ga volgende week weer beginnen. Afgelopen weken zo druk gehad dat ik gewoon geen tijd had. Even kijken hoe ik het er vanaf ga brengen haha.