[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:00

Santigo_ schreef:
*valt binnen*

Ten eerste: Mooie bob op de vorige pagina!

Ssmarty, ik heb mij haar nog geen 2 jaar geleden heel impulsief ook kort laten knippen, geloof dat het ongeveer kinlengte was, kapster was erg enthousiast... het komt nu tot mijn bh-bandje. En tussendoor heb ik gewoon de punten laten knippen en telkens een leuk model erin gehouden. Denk wel dat jou leuk staat!

En dan nu... help! Ik verf mijn haar al meer dan een jaar 'zelf'. Ik neem de verf mee, bevriende kapster of moeders zet het dan erin. Nu heb dus deze week de bitter sweet chocolate van schwarzkopf live xxl color meegenomen, wilde van het rood in mijn haar af. Ik heb het bovenste gedeelte gewoon as/lichtblond en het onderste bruin. Laagjes geknipt dus als een soort dip-dye, maar dan anders :+ Nu had ik in de winter donkerroodbruin onderin en dat hardnekkige rood bleef telkens doorkomen. Dus ik dacht, dan maar een donkerbruin, ben ik er misschien eens vanaf. Nu interesseert het me niet zoveel als het iets anders uitvalt, meestal kan ik overal wel mee weg komen. Alleen, nu is het zwart! Echt zwartzwart. Als je dit zwart zou willen, lukt het je niet :'). Op zich vind ik het niet erg, ware het niet dat ik het blond juist lichter heb gemaakt, echt tegen het witte aan, zeker als ik nu een paar keer in de zon loop. Krijg ik dat zwart nog ietsje bruiner op de een of andere manier? Of wordt dat gewoon verven?
Hoop dat iemand het nog kan volgen... :+

Edit: Afbeelding wilt niet, maar ik heb het model van Reese Witherspoon op de vorige pagina, de 2e afbeelding van de 2. Alleen is mijn pony nu iets langer geworden

En highlights er doorheen?

ontherun

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:00

Denk dat dat niet gaat annemiekvm... het is zeg maar het onderste gedeelte van mijn haar wat zwart is. Maar na 2 keer wassen zie je toch in het licht wel een beetje bruine schijn erdoor komen, dus hoop dat ik het gewoon zo lichter krijg.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 07:19

Vandaag ga ik naar de kapper om een bob te laten knippen en het te doneren :). Eerlijk gezegd ben ik er nog niet 100% zeker van, maar ik ga het gewoon doen.
Het enige nadeel is als ik het niet mooi vind en het weer lang wil hebben.. Verder heeft het voor mij eigenlijk alleen maar voordelen.

Ik zal vanmiddag ofzo wel even een foto plaatsen (tenzij het echt heel lelijk staat :') ).

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:20

ohhh zo zonde ! maar tof dat je het gaat doen :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:25

@Ssmarty, gaaf zeg!
Staat je vast wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:21

Ik kom even binnenvallen hoor, ik heb namelijk ruzie met mijn haar als ik het in een knot wil doen. Het blijft gewoon echt nooit zitten, als ik het vast heb zakt het meteen weer uit/in, ook als ik twee stiekjes er om heen doe. Ook een donut werkt niet, want om het dan weer vast te maken hebben ik weet ik het hoeveel van die knipjes nodig. Iemand dé tip/techniek?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:28

[***] schreef:
Ik kom even binnenvallen hoor, ik heb namelijk ruzie met mijn haar als ik het in een knot wil doen. Het blijft gewoon echt nooit zitten, als ik het vast heb zakt het meteen weer uit/in, ook als ik twee stiekjes er om heen doe. Ook een donut werkt niet, want om het dan weer vast te maken hebben ik weet ik het hoeveel van die knipjes nodig. Iemand dé tip/techniek?

Haar elastiek, hoge staart, donut eromheen, haar eromzetten, nog een elastiek. Losse plukjes met schuifspelden
Die laatste elastiekjes vergeet men nog wel eens :+

Ik zit me zo af te vragen of ik toch niet zal bijpunten... Of is dit wel een prima lengte zo ?
Afbeelding

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:49

Ik heb het gedaan hoor :D. Ik was super zenuwachtig, maar ik ben er zeker blij mee!
Ik zal kijken of het lukt om vandaag een foto te plaatsen.

@Celiien, je zou de puntjes bij kunnen knippen, maar zoals je het nu hebt, vind ik het eigenlijk wel leuk. Vooral je kleur vind ik erg mooi!
Laatst bijgewerkt door Ssmarty op 10-07-14 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:51

Ik wil het juist weer laten uitgroeien :') Ik ben heel blij met mijn korte haar maar ik zag een foto waarop ik het nog suuuuper lang had en stiekem mis ik dat wel...

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:17

Dat is naar hè Emmaa_
Was ik net over mijn trauma heen, dat mijn haarlengte wel okè was.. zag ik een foto waar ik haar had tot bijna aan mijn kont!
En toen begon mijn irritatie weer :')

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:46

Ik was inderdaad ook bang dat ik dat zou krijgen, maar tot nu toe gaat het nog goed ;). Nou heb ik ook niet echt het mooiste haar waardoor het er gewoon heel onverzorgd uitzag.

@Emma, ik vind het jou juist zo gaaf staan!

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:33

Bij deze de foto's :D.

Voor
Afbeelding

Afbeelding

Na
Afbeelding

Afbeelding

En de vlecht :D
Afbeelding

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:51

Wauw super!
maarreh.. waar ben jij geknipt? Of is het na je 'na' foto nog bijgewerkt?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:21

Hoezo celiien?
Ben wel benieuwd waarom je dat vraagt :P

Voor mij lijkkt het gewoon geknipt als een schuine lange Bob? Lijkt mij niks verkeerds aan?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:35

Ik vind het aan de achterkant niet zo mooi geknipt.. rafelig, en zie sommige stukjes langer dan andere stukjes. zie ik aan de voorkant ook trouwens. of ik moet de enige zijn :+

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:50

Ik ben geknipt bij Teamkapsalons in Harderwijk. Eerlijk gezegd vond ik het daar ook niet super hoor.
Maar naar mijn idee is het wel netjes geknipt. Het lijkt ook zo doordat lange plukken van voor dan naar achteren hangen. En doordat ik slag heb natuurlijk.

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:00

Omg ik heb vorige week voor het eerst mijn haar laten verven bij de beste kapper van Bandung, in Indonesië. Nu is het aan de bovenkant chocoladebruin en aan de onderkant blond, volgensmij ombre :D

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:17

Celiien schreef:
Ik vind het aan de achterkant niet zo mooi geknipt.. rafelig, en zie sommige stukjes langer dan andere stukjes. zie ik aan de voorkant ook trouwens. of ik moet de enige zijn :+

Komt door de slag/krul. Ik heb dat zelf namelijk ook zo gehad terwijl dat wel netjes geknipt was.

Lijkt gewoon zo

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 17:03

Klopt dat lijkt zo, omdat je haar niet helemaal stijl is valt dat gewoon zo.
Als je het recht naar beneden trekt zie je dat het gewoon recht is

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 17:28

Dat dacht ik ook al, gelukkig maar ;).

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:53

Even een ontzettend stomme vraag:
Ik heb een of ander haarmasker gekregen (Nutrition masker van de hema), nu staat erop:
'Naast het masker de bijpassende nutrition shampoo en crèmespoeling gebruiken.'

Ik heb zelf volgensmij prima shampoo en niet heel veel zin die zooi te gaan kopen.
Zal het uitmaken? Of is het gewoon een zin om te zorgen wat de koper van het masker meer troep koopt?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:32

Yasmijntje schreef:
Even een ontzettend stomme vraag:
Ik heb een of ander haarmasker gekregen (Nutrition masker van de hema), nu staat erop:
'Naast het masker de bijpassende nutrition shampoo en crèmespoeling gebruiken.'

Ik heb zelf volgensmij prima shampoo en niet heel veel zin die zooi te gaan kopen.
Zal het uitmaken? Of is het gewoon een zin om te zorgen wat de koper van het masker meer troep koopt?

Je kan het gewoon gebruiken hoor. Meer een verkoop truc.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:33

Dankjewel voor je reactie :)
Die hoop had ik al, zeker om arme mensjes zoals ik onzeker te maken of ik het wel kan gebruiken met andere shampoo...

Nogmaals dankjewel voor je reactie :D

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 03:01

Hallo allemaal :D
Ik vind dit altijd een erg leuk topic om af en toe in mee te spieken en wat dingen te leren op het gebied van haarkleuren, maarrrr nu heb ik zelf een 'lastige' kwestie en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb mijn haar in november ombre laten kleuren, maar nu heb ik het eigenlijk nooit echt een ombre gevonden, maar meer net alsof ik geen zin had om mijn geverfde blonde haar bij te kleuren :Y) Nu wil ik het dus graag weer 1 kleur, en het liefste 1 die dicht bij me eigen haarkleur ligt (lichtbruin/donkerblond, de kleur die dus boven het lichtere blond zit)

Zou ik dit zelf kunnen verven, of wordt dit toch weer een enkeltje kapper? Ik weet niet of je zomaar donkerblond/lichtbruin over het blonde kan doen? En als ik dan het blonde langer in de verf laat zitten dan het stuk met mijn eigen kleur, zou ik dan de kleur een beetje gelijk kunnen krijgen?
Dit is mijn haar nu:
http://i284.photobucket.com/albums/ll28 ... g~original

http://i284.photobucket.com/albums/ll28 ... g~original

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:41

Gewoon eerst de donkerdere kleur op dat lichte zetten inderdaad, na een minuut of 10 de rest ook meepakken. Denk opzich dat ie dan wel goed zal pakken.
Misschien dat je nog een heel klein beetje kleurverschil ziet, dan na een paar weken gewoon nog een keer herhalen, dan is het er zeker helemaal uit.