[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:18

Is het wel een pil waarbij je mag stoppen? Als het de tweede stip is mag je op elk moment stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:22

Ja het mag wel. Oke, gebruik hem nu een half jaar dus das geen probleem. Thanks!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:49

Als je hem alleen maar constant doorslikt heb je sowieso een grotere kans op doorbraakbloedingen enzo dacht ik..
Ik slikte die van mij altijd 3 strips door en dan een stopweek.. :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:32

Ik blijf me verbazen over de hoeveelheid mensen die heel veel doorslikken, ik deed het incidenteel een keer ivm vakantie, kan het echt geen kwaad? Ik voelde me dan meteen zo'n opgeblazen ballon..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:49

Kan geen kwaad idd: je menstruatie is immers ook kunstmatig door de pil. Of eigenlijk: ontrekkingsbloeding, want een cyclus heb je niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:46

Ik dacht eerst ook dat het niet gezond was, maar huisarts zei inderdaad ook dat het geen kwaad kan. Maar blijkbaar werkt het niet helemaal voor mij. Wou graag doorslikken omdat ik altijd vrij lang en hevig ongesteld ben. Ik doe ook lichamelijk werk/stage, dus dat is gewoon niet prettig om dan heftig ongesteld te zijn...

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:14

Waarom werkt het niet voor jou, amoj? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:38

amoj schreef:
Ik dacht eerst ook dat het niet gezond was, maar huisarts zei inderdaad ook dat het geen kwaad kan. Maar blijkbaar werkt het niet helemaal voor mij. Wou graag doorslikken omdat ik altijd vrij lang en hevig ongesteld ben. Ik doe ook lichamelijk werk/stage, dus dat is gewoon niet prettig om dan heftig ongesteld te zijn...

Werkte voor mij idd ook niet. Zelfde probleem met doorbraakbloedingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:40

Yasmijntje schreef:
Waarom werkt het niet voor jou, amoj? :)

Heb nu vaak doorbraak bloedingen en begin te bloeden tijdens de seks. Niet echt prettig...
Ga nu stopweek inlassen, dan 2 maanden door slikken, stopweek. Kijken hoe het dan gaat

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:56

Is je pil wel zwaar genoeg?
Vervelend voor je!

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:19

Hallo bokkers,

Ik heb ook een vraagje. Ik slik deze pil al vanaf mijn 14e. Soms een ander merkje door de verzekering. Als ik doorslik, slik ik maar 1x door. Nu zit ik in mijn tweede strip en moet ik nog een week slikken, maar gisteren ben ik een soort van ongesteld geworden. Het is niet echt ongesteld te noemen, soms een klein beetje donker bloed(het is echt amper wat, niet hoe ik normaal ongesteld ben). Ik heb gisteren gewoon m'n pil geslikt, ik dacht is morgen vast weer weg(had met mams overlegd), maar het is er nog steeds :Y). Kan ik nu het beste stoppen of toch de laatste week doorslikken? Ook vanwege veiligheid met sex.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:23

MevrouwtJ schreef:
Hallo bokkers,

Ik heb ook een vraagje. Ik slik deze pil al vanaf mijn 14e. Soms een ander merkje door de verzekering. Als ik doorslik, slik ik maar 1x door. Nu zit ik in mijn tweede strip en moet ik nog een week slikken, maar gisteren ben ik een soort van ongesteld geworden. Het is niet echt ongesteld te noemen, soms een klein beetje donker bloed(het is echt amper wat, niet hoe ik normaal ongesteld ben). Ik heb gisteren gewoon m'n pil geslikt, ik dacht is morgen vast weer weg(had met mams overlegd), maar het is er nog steeds :Y). Kan ik nu het beste stoppen of toch de laatste week doorslikken? Ook vanwege veiligheid met sex.

Waarschijnlijk is het gewoon een doorbraakbloeding :) Als je het niet vertrouwd gewoon je stopweek inplannen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:15

MevrouwtJ schreef:
Hallo bokkers,

Doorbraakbloeding cq spotting. Je kan nu al een stopweek inlassen :) vaak stopt de spotting pas als je ongesteld bent geweest. Je bent gewoon veilig: spotting of niet :)

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:36

Thnx :)! Dan las ik nu een stopweek in. Geen zin om zo nog een week aan te modderen en dan nog lekker bijna een heLe week goed ongesteld te zijn haha.

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:50

Hoi bokkers,

Even een vraagje, ik slik mijn pil al 6 jaar maar heb nu een buikgriep te pakken. Ik zit nu in mijn tweede week en ben ontzettend aan de diarree en aan het overgeven. Ook al een uur na de inname van de pil dus mijn lichaam heeft deze steeds niet snel genoeg kunnen opnemen. Weet iemand wanneer mijn pil nu weer betrouwbaar is?

Bedankt alvast!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 00:23

Ik moet even gerust gesteld worden, ik merk namelijk dat ik ontzettend wantrouw betreft de pil
Ik slik de microgynon 50, elke dag braaf. Vergeet hem nooit etc en alsnog bij elke 0,5 kilo bijv dat ik aankom of is ipv sochtends later in de middag ongesteld wordt zit ik zo vreselijk te stressen
Controleer soms wel 5x eventjes of ik pil wel genomen heb enz (heb pil altijd in make up tasje in mijn handtas vandaar)
Als je het zo nauwkeurig doet dan moet het toch wel goed zijn?
Sorry even gerustelling nodig haha

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:58

Ja zou gewoon goed moeten gaan. Maar iedereen kan door de pil heen zwanger worden. Mocht je daar bang voor zijn, dan zou ik condooms gaan gebruiken :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:05

Een vriendin van mij slikte ook elke dag de pil en is toch zwanger geworden. Ik zelf vertrouw de pil niet had hem eerst wel ben er mee gestopt. En als je het niet vertrouwd loop dan even naar Etos kruitvat of een andere apotheek en een zwangerschapstest halen

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:37

Oke. ik ben ontzettend onhandig en een beetje stom geweest. Ik slik op dit moment de Zoely, dit is een anticonceptie met lichaams eigenhormonen. Nu heb ik destijds een halve pilstrip van een vriendin overgenomen. Nu is het alleen zo dat ik halverwege die pil strip alles op is. Ik heb alleen nog de gele pillen voor de stopweek. Wat moet ik doen? De nieuwe strip ligt klaar bij de apotheek, maar die ben ik door drukte vergeten op te halen. Deze kan ik maandag/dinsdag pas ophalen. Wat is nu verstandig? Ik ben seksueel actief met een vaste partner.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:58

je apotheek niet nu nog open?

Anders de dienstdoende weekend apotheek even bellen voor advies.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:03

Elin_ schreef:
Ik moet even gerust gesteld worden, ik merk namelijk dat ik ontzettend wantrouw betreft de pil
Ik slik de microgynon 50, elke dag braaf. Vergeet hem nooit etc en alsnog bij elke 0,5 kilo bijv dat ik aankom of is ipv sochtends later in de middag ongesteld wordt zit ik zo vreselijk te stressen
Controleer soms wel 5x eventjes of ik pil wel genomen heb enz (heb pil altijd in make up tasje in mijn handtas vandaar)
Als je het zo nauwkeurig doet dan moet het toch wel goed zijn?
Sorry even gerustelling nodig haha

Het overgrote deel dat 'oeps' zwanger raakt, is ook nog door onoplettendheid gebeurd, pil vergeten, maag/darmproblemen en geen rekening gehouden of in een aantal gevallen: te lichte pil. je hebt een zware pil, dus die eisprong zal niet zomaar plaats vinden en dus kun je niet zwanger raken :)
De kans dat het gebeurd is echt zo klein, de kans dat het gebeurd als je je keurig aan de richtlijnen voor gebruik houdt: nog kleiner. De betrouwbaarheid is bijna 100 procent (99,5 tot 99,9 procent)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:55

vuurneon schreef:
je apotheek niet nu nog open?

Anders de dienstdoende weekend apotheek even bellen voor advies.

De dienstdoende apotheek is niet bekend met de pil. Dit betekend dat ik maandag pas mijn pil kan krijgen. Ze kon me verder ook niet goed helpen, omdat ik een nieuwere pil heb..

Ik zit nu in de 3e week van mijn cyclus (dag 17 v/d 28). Nu heb ik eens gehoord dat je stopweek ook kan verplaatsen naar een week eerder. Heeft iemand daar ervaring mee?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:42

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:21

Oh help, ik kom er nu dus achter dat ik vrijdag ongesteld moet worden. Heel leuk en aardig, maar dit hele weekend staat vol met feestjes.. Daar zit ik dus niet op te wachten. Tampons zouden prima zijn, maar, die gebruik ik niet (het lukt telkens niet :+ ) dus dat wordt hem ook niet. Wat nu?! Is er een pilletje oid. dat de ongesteldheid 2/3 dagen uitstelt? Ik ben overigens ook niet aan de pil.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 00:22

Ja die bestaan inderdaad, kun je op recept krijgen bij de huisarts.
Vraag me alleen af of ze je die voorschrijven als je als reden 'niet handig bij feestje's' als reden op geeft gezien koningsdag enzo.