Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:13

Je Zal Het Maar Hebben gaat over corona, ik zit het nu terug te kijken. Erg interessant. Ervaringen van iemand die nog erge last van restklachten heeft.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:40

SusanH schreef:
Je Zal Het Maar Hebben gaat over corona, ik zit het nu terug te kijken. Erg interessant. Ervaringen van iemand die nog erge last van restklachten heeft.

Ik heb dat gister ook zitten kijken, bizar!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:44

Die man van 37 vond ik wel heel heftig.

knollentuin

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:01

Idd susanh zo zie je hoe op intesive Care erin hakt op je lichaam, dat naast het verwoesten wat het virus doet enorm ingrijpend

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:07

SusanH schreef:

Laat zien dat Covid19 geen griepje is. Het is echt de moeite waard om nog eventjes voorzichtig te zijn.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:09

Onze basisschool gaat er al vanuit dat de scholen sowieso langer gesloten blijven -O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:10

Saskia9 schreef:
Onze basisschool gaat er al vanuit dat de scholen sowieso langer gesloten blijven -O-

Dat is waar wij ook op rekenen. Kunnen we dan wel eerder beginnen is dat alleen maar mooi.

De kinderen voelen zich nog steeds of afstand houden voor hun niet van belang is. Wij hebben expres halve klassen en ze gaan vervolgens allemaal naast elkaar zitten en vinden het raar als je ze daar op wijst :+
Tja van de overheid hoeven ze ook geen afstand te houden..
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 06-01-21 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:10

Ik ga daar ook wel van uit. Was in het voorjaar van 2020 niet anders natuurlijk. Toen duurde ook alles langer dan gedacht.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:13

SusanH schreef:
Ik ga daar ook wel van uit. Was in het voorjaar van 2020 niet anders natuurlijk. Toen duurde ook alles langer dan gedacht.

Is jou dochter nu wel op school voor noodopvang? Of kiezen jullie er toch voor haar thuis te houden?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:18

Het is te hopen dat ze dan wel 2 weken doen net als Duitsland en niet weer zo'n oneindig lang voelende periode :/ (ook omdat ik stille hoop heb dat mijn afrijdatum dan kan blijven staan half februari O:) Anders wordt dat mei vrees ik...) Ik verwacht dit lesjaar overigens niet meer op school te komen, kan zijn dat ik dan erg pessimistisch ben, maar ik denk dat de studenten pas aan de beurt zijn vlak voor de evenementen en concerten, gezien de meeste niet praktijkgerichte studies vanuit huis kunnen.

Ben inmiddels wel iets minder aan het twijfelen over het vaccin, mijn arts had me iets gerust gesteld en zei dat ze het zelf ook doet als ze de kans krijgt, dusja ik heb wel een beetje zoiets als zij het kan, kan ik het vast ook wel.

Ben ik trouwens de enige die afvraagt wat voor winkels ze dan nog meer dicht willen doen? Want de enige niet zo essentiële winkel die ik kan bedenken zijn slijterijen, maar de rest is in mijn ogen toch best wel essentieel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:20

lenaa_tje schreef:
SusanH schreef:

Is jou dochter nu wel op school voor noodopvang? Of kiezen jullie er toch voor haar thuis te houden?

Noodopvang :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:25

Mochten jullie het interessant vinden: woensdag 20jan 14:50 is er een webinar vanuit de life sciences vereniging KNCV over mRNA vaccins, gratis via YouTube te volgen (https://youtube.com/user/TheKncv/videos).
Je kan hem ook later terugkijken

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:41

Ik krijg al buikpijn bij het idee dat de lock down weer langer duurt en het wellicht nog veel strenger wordt. Daarom vind ik het zo moeilijk vol te houden, omdat het telkens maar strenger wordt i.p.v. dat het zijn vruchten afwerpt en er iets versoepeld kan worden. Ik hoop echt dat de regel dat je per dag 2 pers. bezoek mag ontvangen blijft.

Hier dochter ook naar de noodopvang. Vandaag waren er ongeveer 10-12 kinderen op school, verspreid over alle klassen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:44

Soms kun je beter berusten in zaken waar je persoonlijk niets aan kunt veranderen, zoals een lock down. Scheelt een hoop frustratie.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:52

@susanH fijn dat, dat kan!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:55

bigone schreef:
Soms kun je beter berusten in zaken waar je persoonlijk niets aan kunt veranderen, zoals een lock down. Scheelt een hoop frustratie.

Dat is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:23

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:

Dat is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan.

Dat is ook zo hoor! Probeer je er in te berusten, maar weet dat even klagen en balen ook echt wel mag!
Iedereen vindt dit op zijn eigen manier zwaar (of niet ;) ) en dan is helemaal begrijpelijk. :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:29

Moderna is nu ook goedgekeurd. Fijn

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:33

Ik vraag me af waar oxford nog op wacht....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:36

Bedankt Femke, erg zorgelijk die cijfers!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:38

Ik geloof dat mijn groep wacht op johnson of astra zenica.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:44

karuna schreef:
Moderna is nu ook goedgekeurd. Fijn

Top!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:44

Zoals ik al eerder schreef heb ik meegedaan aan een studie voor antistoffen. Ik was vroeg al besmet. Een maand en 4 maanden na de besmetting werd ik getest.
Gisteren (10 maanden na de eerste besmetting) werd ik weer getest in het vervolgonderzoek. Ik kreeg de uitslag van de vorige keren. Ik had beide keren antistoffen. Wat betekent dat ik geen milde besmetting had, maar toch een flinke infectie heb doorgemaakt. Dat wist ik ook al natuurlijk, ik voelde me niet best haha.

Toch raakte ik 7,5 maand later weer besmet en net zo ziek.

Moraal van dit verhaal: blijf oppassen, ook als je het al gehad hebt.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:49

Wel interessant. Maar ze kunnen er niet de vinger op leggen waarom jou dat dan twee keer treft? Aan de ene kant is het dus mogelijk om twee keer besmet te raken. Aan de andere kant komt het maar heel sporadisch voor. Vreemd hè.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:52

Bloodymary schreef:
Wel interessant. Maar ze kunnen er niet de vinger op leggen waarom jou dat dan twee keer treft? Aan de ene kant is het dus mogelijk om twee keer besmet te raken. Aan de andere kant komt het maar heel sporadisch voor. Vreemd hè.

Daarom doe ik ook mee aan die studie. Om daar wat meer duidelijkheid over te krijgen.
Het komt inderdaad niet vaak voor. Maar het kan wel. Dus vandaar dat ik dat wil aangeven.

Ik ga wel nog aan de longarts vragen of extra onderzoek naar mijn immuunsysteem nog zin heeft. Alhoewel dat bij onderzoek 4 jaar geleden normaal leek.