Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:34

Zebrastreep schreef:
Maxima_S schreef:
Omdat sinds de inauguratie van Biden de hoeveelheid cycli wat wordt gebruikt van het beoordelen van een PCR test van 45 terug is gebracht naar 30 bij de WHO. Waardoor er veel minder vals positieve tests worden vermeld.

Ik vind het wel weer kenmerkend voor Bokt dat het zo overheids gezind is. Een beetje kritiek wordt weggewuifd als Wappie en als je iemand knuffelt of op verjaardagsbezoek gaat en er meer dan één persoon is ben je asociaal of egoïst? Mijn hemel, wat kan propaganda toch veel op zijn kop zetten....

Eigenlijk bepaald welke info je in je op neemt welke mening je hebt. En het is gewoon zo krom als iets dat wordt gespeeld met het aantal cycli wat wordt gebruikt voor de PCR test, dat deze in één dag gepeerreviewd is en dat we als debielen worden betutteld door een overheid waarbij Rutte zelf zegt dat testen zonder klachten geen zin heeft maar wel iedereen die terugreist uit een ander landmoet zich laten testen met of zonder klachten..... |o

Die test mag je dan natuurlijk zelf betalen à weet ik hoeveel geld dat is toch ontzettend krom? Zo zijn er nog heel veel andere kromme, niet recht te breien, voorbeelden te noemen wat kompleet de plank misslaat.

En nu ben ik echt een vredelievend persoon en wil niemand zijn geloof of waarheid aantasten maar andersom mag je zelfs iemand doodwensen? Dat gaat echt wel heel erg ver. Willem Engel mag dan wat extreem zijn in zijn uitspraken maar dan wens je iemand toch nog niet dood? :=

Het is een kwalijke zaak dat ook hier op Bokt zo aan framing wordt gedaan door de super fanatieke pro overheidsstrijders.

Dat wat krom is niet rechtbreien en dat wat niet normaal is niet normaal maken.

Als je iemand knuffelt ben je een heel normaal mens en als je met meerdere mensen bij iemand op bezoek gaat dan is dat ook heel normaal. Achter de voordeur mag niemand controleren en het één persoon bezoek is een dringend advies van de overheid. Gelukkig mag je dan alsnog wel zelf kiezen en ben je daarmee geen egoïst of asociaal... Dat is normaal, dat is leven, dat is goed voor de gezondheid, voor de moraal. Leven en laten leven en die die de regeltjes super precies willen opvolgen zijn vrij om dit te doen maar ik ben geen medewerker van dit beleid wat tegen het leven is, niet tegen een virus waar 99% van de mensen weinig tot geen last van heeft.

Als je corona als propaganda ziet , kun je dat simpelweg zeggen van elke ziekte. Zie jij ziektes als Kanker of aids ook als Propaganda? Misschien een scherpe vraag maar dat vraag ik mij ondertussen al best een aantal maandjes af.

Ga eens in landen kijken als China , Rusland , Noord-Korea daar is pas Propaganda. Als je daar gaat demonstreren tegen de overheid wordt je in strafkampen gezet. Hier staan geweldplegers na 24 uur weer op straat en hebben ze nog net geen luxe maaltijd gehad en komen weg met een taakstraf.

Prima dat je niet mee doet aan corona , maar als je andere mensen gaan knuffelen die er wel in geloven ben je niet zo lekker bezig geweest.

De snel test wordt in veel gevallen betaald door de werkgever ( €100). Of als mensen zelf snel een test willen zoals een ZZP'er wordt het wel zelf betaald door de ZZP'er. Dat is een keuze , je kan ook wachten op een reguliere test die gratis is. Maar voor sommigen is dat geen optie en kost dat meer geld dan eenmalig 100 euro te betalen. De meeste bedrijven hebben deze testen zelf al ingekocht of een speciale teststraat voor het bedrijf.

Testen zonder klachten heeft in veel gevallen geen zin omdat de test dan vaak negatief uitpakt. Het is toch logisch dat mensen uit andere landen getest moeten worden? Vindt alleen al dat dat een gevolg moet zijn als je buiten een belangrijke zaakreis zomaar voor de fun naar andere landen gaat.

Willem Engel is wel strafbaar op een aantal punten ( net als Donald Trump) voor opruiing. En nog iets This is not America.... Ik zie teveel waanideeën overgewaaid uit Amerika.

nou, mijn broer wilde bij ons op bezoek komen (onze moeder woont bij mij) in DE en moest een test doen voor het openbaar vervoer voor de heen en een nieuwe voor de terugweg. Doordat familie onder de uitzonderingsregel valt hoefde hij niet in quarantaine en is 5 dagen hier geweest. €115,- voor de test in NL en 40 voor een sneltest in DE. Beide keren geen klachten, beide keren wel verplicht.

En dan komen natuurlijk argumenten dat het niet nodig is en daardoor dus terecht maar dat vind ik dus tegen het leven. Als het families zo moeilijk of duur maakt elkaar te zien terwijl er geen enkele rede is om dit bezoek niet te laten plaatsvinden. Namelijk geen klachten.

En mensen die wel "geloven" dat knuffelen gevaarlijk is hebben echt teveel naar het nieuws gekeken. Tot 2020 was knuffelen heel gewoon, een eerste levensbehoefte en noodzakelijk. De niet knuffelen politiek is echt dramatisch voor onze menselijkheid. En natuurlijk moet iedereen alleen maar knuffelen met wie hij of zij wil. Dat was voor 2020 ook al zo ;-)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 17:35

Blue_Eyes schreef:
Kinke schreef:

Bijzonder dan. In onze (grote) familie- en vriendenkring gaan we niet op visite bij elkaar.

Hier ook niet. Zegt dus meer over de kringen waar Dimphyl in rondloopt dan over 'het algemeen'.

Of je het wel of niet doet, is een eigen keuze. - er IS geen verplichting, alleen een advies.
Om iemand daarvoor asociaal of gek of wappie te noemen, is ronduit belachelijk. Dit is dus precies waar de overheid op speelt he, de buitensluiten en in de gaten houden praktijken, burgers tegen elkaar opzetten. Dat jij bij niemand op visite wil, kan, gaat, durft, wil niet zeggen dat ik dan een mafkees ben omdat ik het wel doe.
Verdeeldheid, want zonder dat zou de grens qua maatregelen allang bereikt zijn.
Bah. Triest.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:36

Maxima S, ik ben het met je eens. Het klopt van geen kanten wat de overheden wereldwijd gezonde en hardwerkende burgers aandoen ter bescherming van een klein percentage.

Hoe verdrietig het ook is voor dat kleine percentage, ik vind het net zo verdrietig voor die grote groep die huis/bedrijf/bankrekening, waar ze jarenlang keihard voor gewerkt hebben nu kwijt zijn.

Maar dat mag niet gezegt worden, ik ben allang aangevallen hier omdat ook ik mijn toko kwijt ben door corona en niet mag mopperen, want ik ben gezond.
We leven in een tijd dat je blij moet zijn alles op te geven waar je ooit voor gewerkt hebt ter bescherming van een klein percentage medeburgers.

Ik wacht nog steeds op een eerste euro hulp aan mijn adres, zowel van een overheid als van mensen die mijn mening afkeuren. ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:40

Ik ben het ook met jullie beide eens en met ons heel veel burgers ,ondernemers ..alleen zitten die niet op bokt ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:40

Is er iemand met verstand van zaken die weet hoe nu verder? Komt er vandaag nog duidelijkheid?

MarlindeRooz

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:41

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:42

De wrakingsprocedure zal eerst doorlopen moeten worden?

IMANDRA

Ach hou op. Het is allang bekend dat je COVID kan doorgeven, ook als je (nog) geen klachten hebt. Daar schuilt ook het gevaar. En dat COVID flinke gevolgen kan hebben, ook als je gezond bent. Misschien dat het verloop mild is, maar een flink aantal mensen hebben toch echt flinke vermoeidheidsklachten na het doorlopen van de ziekte.

Maar neeeeeee, laten we alles weer opengooien. Want de regering heeft écht nul reden om mensen niet te laten knuffelen!!! Die doen het allemaal alleen maar om het volkje te pesten en het grote geld binnen te harken, want al die mensen die thuis zitten leveren ze flink wat €€€€€ op!!!! Laten we ook vooral die adviezen negeren want die zijn natuurlijk zonder enige verstand van zaken tot stand gekomen.
Lekker ikke-ikke-ikke en de rest kan stikken of lekkere covid-consequenties behouden.
Wauw.

/s. Revenge of the wappies hiero.

Edit: en natuurlijk is het erg voor de ondernemers. Maar we hebben een partij aan het hoofd van de regering met een focus op zakelijk, op business. En de balans tussen gezondheid en economie is gewoon ruk want er is geen een goed antwoord hierin. Niet op dit moment. Maar nee jullie weten het allemaal beter.
Richt een politieke partij op en ga 17 maart lekker in de politiek zitten.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 16-02-21 17:49, in het totaal 4 keer bewerkt

MarlindeRooz

De rechtzaak gaat nu verder, maar alleen over de procedurele zaken.

Shaggy09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:44

Wat een zitting is dit jeez

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:46

Maar de maatregelen moeten wel wettelijk, passend en menselijk zijn. Ik vind de avondklok niet passend. Daarbij als het kabinet zich niet aan de wet moet houden, dan kunnen ze alles wel maken. Onder het mom van "ja hoge nood". Lijkt mij niet passend. :n
Tuurijk snap ik dat je geen feestjes mag hebben en geen fysieke colleges. Maar het moet wel passend en leefbaar zijn. Ik vind mensen opsluiten in hun eigen huis niet passend bij de huidige aantallen. :n

En het is natuurlijk makkelijker praten als je financieel niet geraakt wordt door de maatregelen.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:47

Zebrastreep schreef:
Als je achter alles wat gaat zoeken is alles in deze wereld verdacht... .

Zo kan ik ook wel tig vragen bedenken wat 'verdacht' kan zijn.

Ik geloofde in dit soort onzin van illuminatie en nieuwe wereldorde toen ik een jaar of 14 was. Het waren leuke spookverhaaltjes voor op school waar we toen heilig van overtuigt waren dat het echt was.

Aangezien er nog niks van is uitgekomen en ik verstandiger ben geworden weet ik dat het gewoon ooit verzonnen is door iemand en dat mensen dat verkeerd hebben begrepen.

Anders was de wereld ook allang een keer vergaan :')

Oké dus jij denkt dat het onzin is? Al van "Built Back Better" gehoord en van Klaus Schwab? Van het World Economic Forum? Niet? Tijd om eens te gaan lezen want it is happening :o Dat je er niet in gelooft betekend niet dat het er niet is.

https://www.weforum.org/agenda/2020/07/ ... heres-how/

en het klinkt heel mooi maar het komt neer op een technocratisch communisme waarbij alle energie resources in handen zijn van een heel select clubje die dan dus beslissen wie er beschikking heeft tot wat. Ben je braaf en kleur je binnen de lijntjes dan krijg je dit of dat. Een éénhapsworst dus.

Maar misschien voelt dat voor veel mensen ook wel heel veilig. Alles geregeld, alleen braaf doen wat er gevraagd wordt. Voor mij vallen dan heel veel mensen buiten de boot. En het kapot maken van de middenstand zorgt ervoor dat grote concerns nog meer macht krijgen.

Weg met de diversiteit, vrijheid etc.

Ik begrijp dus inmiddels wel dat er dus veel mensen zijn die niets liever willen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:48

Maxima_S schreef:
secricible schreef:
Het probleem is dan ook die 1%. (Die iets hoger ligt, maar vooruit).

echt? voor 1% moet 99% van de mensen zware inperkingen van hun grondrechten aanvaarden? Ik bestrijd niet dat mensen ziek worden en dood gaan maar dit is op zijn minst buitenproportioneel. En het argument dat we de zorg moeten ontlasten gaat maar voor een klein deel op want hoeveel moeite is er het laatste jaar gestoken in het opkrikken van de zorg?

Het is een schandaal wat zijn weerga niet kent en gelukkig is dit keer iedereen betroffen. Wegkijken is niet meer mogelijk.

Mijn vraag zou eerder zijn waar zouden jullie de grens trekken? Hoever mag de overheid gaan om ons te beschermen?

Mogen ze hiervoor berichtgeving verwijderen zoals al grootschalig gebeurd op twitter, youtube, facebook etc? Mogen ze de informatie stroom zo in hun straatje laten passen?

Is het geoorloofd dat je op basis van een fb post over een oproep voor ouders om voor hun kinderen te gaan staan bezoek krijgt van de politie met als grondslag opruiing?

Is het geoorloofd dat vredige demonstranten welke gehoor geven aan het appel van de politie om te vertrekken worden ingesloten in een straat en alsnog een bon krijgen?

Is het prima dat alle kinderen boven de 12 jaar met maskers op op school moeten zitten? En dat deze verplicht getest worden? En bij positieve test de hele klas in quarantaine moet? Ook als niemand verder klachten had en waar Rutte zegt dat testen zonder symptomen geen zin heeft?

Is het prima om de middenstand zo lang te sluiten? Het zal je inkomen maar wezen...

En dan praten over GEN therapie alsof het hetzelfde is als een vaccin en daarbij zeggen dat het heel erg veilig is terwijl hier op lange termijn helemaal geen bewijs voor is.

Dat wordt dan allemaal goedgepraat want er was meer geld en dus is het sneller gelukt en is het veilig terwijl de vragen die erover worden gesteld of kritische geluiden hierover vaak worden gecensureerd. En dat terwijl er nog niet zolang geleden een enorme flop was met het mexicaanse griep vaccin waar veel kinderen narcolepsie van kregen. Die krijgen dan een schikking.... ook een klein percentage maar geen land plat voor deze groep.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit allemaal maar wordt goed gepraat....

Jij komt zo af en toe uit je nest en begint allerlei kreten rond te strooien , is je goed recht maar schaar niet elke bokker /Nederlander over één kam. Ik trek de grens bij mensen zoals jij en alle anderen die de maatregels blijkbaar grote onzin vinden, aantasting van persoonlijke levenssfeer , afpakken vrijheid enz en ondertussen mijn leven en dat van mijn familie in gevaar brengen door hun gedrag. Heb daar in gedachten een woord voor maar zal het netjes houden.
Het zou je sieren om eens de topics over mensen met Corona te lezen, jonge gezonde mensen die bijna een jaar na besmetting nog lang niet beter zijn.
Door aso’s zoals jij en iedereen die zo hard schreeuwt , daarvoor hebben enkele huisartsen en verplegers hun leven gegeven , omdat ze voor Corona patiënten zorgden, voor onderwijzend personeel die grote moeite hebben om les te geven zonder zelf besmet te worden en te overlijden. Wat mij betreft krijgen jullie allemaal Corona en wel zo dat je niet naar het ziekenhuis hoeft maar ook een jaar uit de running bent. Je krijgt me niet snel kwaad maar de grote groep schreeuwers die speelt met mijn leven en van anderen mag wat mij betreft in de stront zakken, heel diep. En juist door jullie blijft de maatschappij langer op slot, geen hulp van de overheid krijgen Palmera is heel vervelend maar spuit je gal in Spanje waar je woont.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 16-02-21 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:48

Imandra: voor mij voelt het inderdaad als "en de rest kan stikken".
Ik moest een zaak sluiten, ik moest in een lockdown, eerst mocht ik geen werk zoeken en nu kan ik geen legaal werk vinden omdat het er niet is.

Allemaal ter bescherming van anderen.

Ik heb geen cent hulp of uitkering ontvangen, mijn spaargeld op moeten eten om te overleven en zelfs wat schulden om te overleven.

Ja, ze hebben me inderdaad laten stikken!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:49

Laat maar zitten inderdaad.
Laatst bijgewerkt door Ann op 16-02-21 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Dimphyl schreef:
Of je het wel of niet doet, is een eigen keuze. - er IS geen verplichting, alleen een advies.
Om iemand daarvoor asociaal of gek of wappie te noemen, is ronduit belachelijk. Dit is dus precies waar de overheid op speelt he, de buitensluiten en in de gaten houden praktijken, burgers tegen elkaar opzetten. Dat jij bij niemand op visite wil, kan, gaat, durft, wil niet zeggen dat ik dan een mafkees ben omdat ik het wel doe.
Verdeeldheid, want zonder dat zou de grens qua maatregelen allang bereikt zijn.
Bah. Triest.

En waar is dat advies op gebaseerd? Op de wetenschappelijke vaststelling dat het virus zich verspreidt als je in de nabijheid van andere mensen bent. En als je dus met 10 man op een verjaardag zit en er ééntje ziek is, al is het nog asymptomatisch, de kans dus groot is dat er daarna minimaal 5 - 6 ook besmet zijn. Die vervolgens ook weer anderen gaan besmetten. Dat je dat risico maar wenst te nemen, dát vind ik belachelijk én triest.
De reden dat ze het een advies noemen en er geen vaste regel van maken, is omdat ze dan achter de voordeur moeten gaan handhaven en dat wil niemand, ook de regering niet. Dat wil niet zeggen dat je het dan maar naast je neer moet leggen. Als je dat doet, ben je inderdaad een mafkees.

Zebrastreep

Maxima_S schreef:
Zebrastreep schreef:
Als je achter alles wat gaat zoeken is alles in deze wereld verdacht... .

Zo kan ik ook wel tig vragen bedenken wat 'verdacht' kan zijn.

Ik geloofde in dit soort onzin van illuminatie en nieuwe wereldorde toen ik een jaar of 14 was. Het waren leuke spookverhaaltjes voor op school waar we toen heilig van overtuigt waren dat het echt was.

Aangezien er nog niks van is uitgekomen en ik verstandiger ben geworden weet ik dat het gewoon ooit verzonnen is door iemand en dat mensen dat verkeerd hebben begrepen.

Anders was de wereld ook allang een keer vergaan :')

Oké dus jij denkt dat het onzin is? Al van "Built Back Better" gehoord en van Klaus Schwab? Van het World Economic Forum? Niet? Tijd om eens te gaan lezen want it is happening :o Dat je er niet in gelooft betekend niet dat het er niet is.

https://www.weforum.org/agenda/2020/07/ ... heres-how/

en het klinkt heel mooi maar het komt neer op een technocratisch communisme waarbij alle energie resources in handen zijn van een heel select clubje die dan dus beslissen wie er beschikking heeft tot wat. Ben je braaf en kleur je binnen de lijntjes dan krijg je dit of dat. Een éénhapsworst dus.

Maar misschien voelt dat voor veel mensen ook wel heel veilig. Alles geregeld, alleen braaf doen wat er gevraagd wordt. Voor mij vallen dan heel veel mensen buiten de boot. En het kapot maken van de middenstand zorgt ervoor dat grote concerns nog meer macht krijgen.

Weg met de diversiteit, vrijheid etc.

Ik begrijp dus inmiddels wel dat er dus veel mensen zijn die niets liever willen.

In dit soort onzin ga ik mij ook niet verdiepen sorry :') Daarvoor heb ik het iets te druk met school :')

Tevens vindt je mij dan toch al raar ik ben al gevaccineerd

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:50

Ja monopolie vorming is een zeer zorgelijke ontwikkeling. Niet alleen in wat jij zegt maar ook in bijvoorbeeld de boekenwereld. Vanuit mijn studie leer en zie ik hoe zorgwekkend dat is. Er zijn maar een select groepje mensen bijvoorbeeld verantwoordelijk voor welke boeken "hits" worden. Echt heel apart. :n

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:50

MarlindeRooz schreef:
Maar de maatregelen moeten wel wettelijk, passend en menselijk zijn. Ik vind de avondklok niet passend. Daarbij als het kabinet zich niet aan de wet moet houden, dan kunnen ze alles wel maken. Onder het mom van "ja hoge nood". Lijkt mij niet passend. :n
Tuurijk snap ik dat je geen feestjes mag hebben en geen fysieke colleges. Maar het moet wel passend en leefbaar zijn. Ik vind mensen opsluiten in hun eigen huis niet passend bij de huidige aantallen. :n

En het is natuurlijk makkelijker praten als je financieel niet geraakt wordt door de maatregelen.

Ben ik het volledig mee eens marlinde. Daarom ben ik ook blij dat hier bewezen is dat er dan ook een rechter is die ze terugfluit en eist dat de zaakjes op orde komen.
Wel op een beetje rigoureuze manier maar vooruit. Hoe zeer ik ook tegen die galbak van een WE ben.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:52

Mars schreef:
Wat Karl zegt.

Mijn eigen moeder zag op haar afdeling jonge fitte mensen met blanco medische voorgeschiedenis en zonder overgewicht overlijden aan dit virus. Absoluut niet alleen ouderen of mensen die al ziek waren.

Dat overgewicht in NL een groot probleem is: eens. En dat dat grote gezondheidsrisico's met zich meebrengt: ook mee eens. Maar dit virus pakt niet alleen te dikke en oude mensen, ik vind je dus te kort door de bocht in dit gval.

Overigens kun je ook als vegan overgewicht krijgen, het is niet be-all-and-end-all
het virus pakt niet alleen te dikke mensen nee maar 3 kwart wat op de IC ligt is man, boven de 50 (hoge bloeddruk, suiker) en te dik

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:53

Ik moet zeggen dat ik wel heb zitten gniffelen dat uitgerekend Willem Engel het wint van de overheid. :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:53

Zo he Bigone!!! Hou jij je even in.
1) nederland gaat geen haar beter met zijn burgers om dan spanje
2) ik ben nederlands burger en prima op de hoogte van wat er bij jullie gebeurd
3) dit forum is openbaar, de voertaal is nederlands
4) met deze opmerking ben je voor mij gedaald, diep in de poelen van hypocritische stront, je hebt jezelf volledig ongeloofwaardig gemaakt met deze opmerkingen
5) jij vind het gal, dat betekend niet dat het gal is.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 17:53

IMANDRA schreef:
Ach hou op. Het is allang bekend dat je COVID kan doorgeven, ook als je (nog) geen klachten hebt. Daar schuilt ook het gevaar. En dat COVID flinke gevolgen kan hebben, ook als je gezond bent. Misschien dat het verloop mild is, maar een flink aantal mensen hebben toch echt flinke vermoeidheidsklachten na het doorlopen van de ziekte.

Maar neeeeeee, laten we alles weer opengooien. Want de regering heeft écht nul reden om mensen niet te laten knuffelen!!! Die doen het allemaal alleen maar om het volkje te pesten en het grote geld binnen te harken, want al die mensen die thuis zitten leveren ze flink wat €€€€€ op!!!! Laten we ook vooral die adviezen negeren want die zijn natuurlijk zonder enige verstand van zaken tot stand gekomen.
Lekker ikke-ikke-ikke en de rest kan stikken of lekkere covid-consequenties behouden.
Wauw.

/s. Revenge of the wappies hiero.

Edit: en natuurlijk is het erg voor de ondernemers. Maar we hebben een partij aan het hoofd van de regering met een focus op zakelijk, op business. En de balans tussen gezondheid en economie is gewoon ruk want er is geen een goed antwoord hierin. Niet op dit moment. Maar nee jullie weten het allemaal beter.
Richt een politieke partij op en ga 17 maart lekker in de politiek zitten.

Ga even om je heen kijken hoeveel ondernemers in de oliebol zitten, hier bijna dagelijks berichten over zaken die dicht gaan blijven omdat het gewoon niet meer gaat. De staatssteun is een lachertje, afhaal helpt nauwelijks en veel winkels zijn zelfs al weer gestopt met afhaal!

We zitten allemaal thuis, zonder sociaal leven (als in feestjes etc) velen zonder werk, en nog veel meer mét werk dat ze niet mogen uitvoeren, elke dag thuis zitten, maar wel je rekeningen, huur etc moeten betalen, terwijl er niks of veel minder dan normaal binnenkomt?

We hangen onze economie een strop om de nek, om mensen te beschermen die (statistisch gezien, dus ga nu niet roepen dat ik geen medeleven heb) NIET degene zijn die over 20 jaar in de oliebol zitten hiervoor. De meeste van deze groep zijn dan namelijk al dood.

Intake voor psychische problemen? Wacht maar even een halfjaar. Operatie voor een niet direct levensbedreigende aandoening? Wacht maar even een halfjaar. Studie afronden? Wacht maar even, of studeer af met een 'bananendiploma'

Voor een overlijdens aantal van minder dan 1% van de besmette personen, waarvan 99% weer BOVEN DE 65 is, gaat mijn generatie op de blaren moeten zitten, en als je dat niet in ziet, dan ben jij hier de enige echte wappie.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:55

MarlindeRooz schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Ik vond de persconferentie vanmiddag dan ook echt lijken op een kat in het nauw. Vind het echt heel erg wat er allemaal gebeurt en ook al komt het van Viruswaarheid, het is goed dat er rechters zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:55

Palmera schreef:
Imandra: voor mij voelt het inderdaad als "en de rest kan stikken".
Ik moest een zaak sluiten, ik moest in een lockdown, eerst mocht ik geen werk zoeken en nu kan ik geen legaal werk vinden omdat het er niet is.

Allemaal ter bescherming van anderen.

Ik heb geen cent hulp of uitkering ontvangen, mijn spaargeld op moeten eten om te overleven en zelfs wat schulden om te overleven.

Ja, ze hebben me inderdaad laten stikken!

Hoe kan het dat Spanje geen overheidssteun biedt aan bedrijven? Ben wel heel benieuwd hoe dat zit. Maar mijn Spaans is... niet bestaand. :P