De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:28

DubbelDun schreef:
Voor mensen die het hele gezegde niet kennen...
desperate times call for desperate measures and simplified procedures.

Het is gewoon onder deze omstandigheden belachelijk om zo strak vast te houden aan dit soort regels.

En daarom zijn ze er dus mee bezig om die regel even te schrappen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:30

Dat soort producten zullen ze vast al in huis hebben.

Beter met wc papier dan met kranten of water je billen schoonmaken :')

Whale schreef:
SusanH schreef:
Hier is alleen wc papier gehamsterd zag ik aan de lege schappen. Dat snap ik echt niet. Als je dan toch wil hamsteren neem dan houdbare producten mee zoals groenten in blik, soep etc.

Zijn blijkbaar bang dat ze ineens aan de schijt raken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:30

Societeit Vindicat weer open:
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/219878/V ... ogen-weken

Legere vliegtuigen is nu niet raar. Maar je kunt niet zomaar zeggen we vliegen pas bij 80 procent vol. Ook voor corona had je wel eens lege vliegtuigen. 27 januari had ik 6 stoelen voor mezelf naar Tel Aviv. Als er dan niet gevlogen mocht worden had ik dus geen reis want er zijn ook hotels geboekt en vrije dagen opgenomen.
Maar door nu wat soepeler te zijn met rechten als er niet gevlogen wordt kun je kosten en uitstoot besparen. En je kunt eventueel besluiten om als luchtvaartmaatschappij niet meer dagelijks, maar bijv om de dag te vliegen. Maar omdat je soms ver in het voren al kunt boeken is zomaar schrappen niet altijd gemakkelijk. Het moet allemaal weloverwogen. En zelfs dan hou je af en toe een vrij leeg toestel die op de retourvlucht wel vol zit.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:37

Wat zeg ik nou net... Fijn dat het eens niet de hele dag over het klimaat gaat. En hup, daar gaan we weer.... -O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:38

Bloodymary schreef:
Wat zeg ik nou net... Fijn dat het eens niet de hele dat over het klimaat gaat. En hup, daar gaan we weer.... -O-

Sorry mijn reactie was bedoeld als grapje haha. Valt gelukkig nog wel mee toch :D

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:39

Bloodymary schreef:
Wat zeg ik nou net... Fijn dat het eens niet de hele dag over het klimaat gaat. En hup, daar gaan we weer.... -O-

Oops :7

gillian

Moet zeggen dat ik ook eea heb ingeslagen.
Hoest me kapot, heb steken achter mn schouderbladen. Ik heb een mobiele hondentrimsalon en werk in regio Tilburg, Den Bosch, Waalwijk ed.
Heb vandaag de klanten van de rest van deze week afgebeld.
Als zelfstandige betekent dat dus ook geen inkomsten maar gezondheid gaat voor vind ik.
Ik kom ook bij veel oudere mensen, dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Snap echt wel dat een hoestje niet betekent dat de het virus hebt, maar volg wel het advies op. Heb geen zin in Italiƫ en China praktijken, hoewel ik vrees dat dat hier ook wel gaat gebeuren..

Bloodymary

IMANDRA schreef:
Bloodymary schreef:
Wat zeg ik nou net... Fijn dat het eens niet de hele dat over het klimaat gaat. En hup, daar gaan we weer.... -O-

Sorry mijn reactie was bedoeld als grapje haha. Valt gelukkig nog wel mee toch :D

Haha, ik doelde eigenlijk meer op Loretta. Die ging er heel serieus op in.

Bloodymary

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:41

Mensen die nu al allemaal gaan zitten hamsteren vind ik eigenlijk ook een beetje simpel hoor. Maar ja ik ben dan ook iemand uit de hoek van het valt allemaal wel mee, maak je niet zo druk we zien het wel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:41

imaudy schreef:
Nu al boven de 500 besmettingen bekend. Met een incubatietijd van 2 -12 dagen zitten we ws al op een paar duizend besmettingen. Als een olievlek gaat het verder. Hele strenge maatregelen komen er ws toch wel, dus zou beter zijn om dat nu al te doen. Ik irriteer mij mateloos aan mensen die keihard rond lopen te hoesten...gaat er ook een ander virus rond met veel hoesten, weet iemand dat?

Voor de corona hier was er al een griep epedemie gaande in NL

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:46

Bloodymary schreef:
Mensen die nu al allemaal gaan zitten hamsteren vind ik eigenlijk ook een beetje simpel hoor. Maar ja ik ben dan ook iemand uit de hoek van het valt allemaal wel mee, maak je niet zo druk we zien het wel.

Hangt er vanaf in hoeverre het hamsteren doorslaat. Even wat extra eten meenemen lijkt me niet verkeerd en doe ik ook. Kom ik dan wel ziek thuis te zitten dan kan ik gewoon thuis uitzieken en wel eten hebben ipv de deur daarvoor nog uit te moeten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:47

Lijkt me een heel wijs besluit. Dat van dat wc-papier is 'overgevlogen' en snap ik ook niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:49

DubbelDun schreef:
Lijkt me een heel wijs besluit. Dat van dat wc-papier is 'overgevlogen' en snap ik ook niet.

Wat is eigenlijk de reden van het hamsteren van WC-papier? Die snap ik niet

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:52

Air schreef:
Bloodymary schreef:

Hangt er vanaf in hoeverre het hamsteren doorslaat. Even wat extra eten meenemen lijkt me niet verkeerd en doe ik ook. Kom ik dan wel ziek thuis te zitten dan kan ik gewoon thuis uitzieken en wel eten hebben ipv de deur daarvoor nog uit te moeten.

Ik vind vooral het paracetamol hamsteren wel zorgelijk eigenlijk. Vooral omdat de meeste mensen gewoon dingen als ibuprofen of aspirine kunnen gebruiken indien nodig.
Mijn moeder is laatst 3 winkels afgeweest om nog 2 doosjes paracetamol te halen. Mijn stiefvader mag namelijk geen andere pijnstilling gebruiken ivm bepaalde medicatie die hij gebruikt.
En zo zullen er meer mensen zijn met een contra-indicatie voor oa NSAIDS. Als we dan gewoon met zn allen de winkels niet leeg zouden roven maar een ander alternatief pakken wanneer dat kan, dan kunnen de mensen die dat niet kunnen ook nog gewoon aan spullen komen..

Ook het eten hamsteren ben ik vrij nuchter in, maar zolang mensen niet hun hele kar volgooien en niks meer over laten voor anderen denk ik nog a la...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:54

Ibuprofen of diclofenac wordt niet door iedereen goed verdragen. Dat mensen het liefst paracetamol gebruiken snap ik wel. Maar hamsteren? Er zijn doosjes met 40 of 50 stuks. Is dan 1 doos niet genoeg?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:57

Of zoals ik 2 doosjes voor 1 gezin.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:58

SusanH schreef:

Ja ok.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:59

SusanH schreef:

Hebben wij ook gedaan. Er zijn wel andere mensen (zoals de vader van Blacky94) die het harder nodig hebben dan wij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:59

Laatst bijgewerkt door BigOne op 11-03-20 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:00

germie schreef:
Ibuprofen of diclofenac wordt niet door iedereen goed verdragen. Dat mensen het liefst paracetamol gebruiken snap ik wel. Maar hamsteren? Er zijn doosjes met 40 of 50 stuks. Is dan 1 doos niet genoeg?

Tsja, 1 pompje zeep/desinfectie is dat schijnbaar ook niet haha.

Ik zeg ook nergens dat je per definitie geen paracetamol meer mag halen. Maar ik geef wel aan, probeer een beetje om je medemens te denken. Want er zijn ook een hoop mensen die aspirine of NSAIDS wel kunnen verdragen. En anders heb je voor die laatste desnoods nog omeprazol.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:02

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:02

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:03

Movement schreef:
bigone schreef:

Deze kaart is voor het laatst bijgewerkt op 9 maart. Ondertussen zijn er ook al besmettingen in Friesland.

Klopt, maar het kaartje wat je hebt als je naar beneden scrolt klopt wel

MyWishMax

Blacky94 schreef:

Ik vind vooral het paracetamol hamsteren wel zorgelijk eigenlijk. Vooral omdat de meeste mensen gewoon dingen als ibuprofen of aspirine kunnen gebruiken indien nodig.
Mijn moeder is laatst 3 winkels afgeweest om nog 2 doosjes paracetamol te halen. Mijn stiefvader mag namelijk geen andere pijnstilling gebruiken ivm bepaalde medicatie die hij gebruikt.
En zo zullen er meer mensen zijn met een contra-indicatie voor oa NSAIDS. Als we dan gewoon met zn allen de winkels niet leeg zouden roven maar een ander alternatief pakken wanneer dat kan, dan kunnen de mensen die dat niet kunnen ook nog gewoon aan spullen komen..

Ook het eten hamsteren ben ik vrij nuchter in, maar zolang mensen niet hun hele kar volgooien en niks meer over laten voor anderen denk ik nog a la...[/quote]

Ik baal dus ook enorm van het hamsteren van paracetamol. Ik slik dat dagelijks in combinatie met pijnstillers van de huisarts. Ik heb nog een klein voorraadje, maar daar ben ik wel snel doorheen. Ik kan het alleen al een week niet krijgen hier in de buurt.

BigOne