Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Supervixen schreef:cinniz123 schreef:Pfoe fooi nee ook nog nooit gedaan ik heb voor beide sleeves bijna 11000€ afgetikt dus vond het duur genoeg eigenlijk
Elfduizend euro? Zijn ze met gouden inkt gezet?
Lugea schreef:Ik heb ook nooit zo over fooi geven nagedacht eigenlijk. Ik heb het bedrag ook wel eens afgerond (€425 naar €450 bijvoorbeeld) en ik heb ook wel eens gehad dat ik €150 had afgesproken maar de artiest veel sneller klaar was dus €100 vroeg. Toen heb ik wel gewoon €150 gegeven omdat ik dat het echt wel waard vond. Daar was ze wel heel erg blij mee, maar merkte toen aan haar reactie wel dat dat niet gebruikelijk was. Mijn vader gaf echter wel fooi bij zijn kleine tattoo, dus het zal per persoon verschillen.Ik vind mijn grote al duur genoeg, dus denk niet dat ik fooi ga geven. Maar misschien bedenk ik wel een leuk cadeautje of neem ik wat lekkers mee ofzo.
Wat is hij leuk geworden, tones! Fijn dat het is meegevallen! Het doekje is inderdaad het grootste drama als je het mij vraagt. Dat is op een gegeven moment met schuurpapier op een open wond.![]()
Wow, €11.000! Maar realisme is inderdaad erg duur doordat het gewoon veel meer tijd kost. Mijn kleine vos op m’n onderarm heb ik al
3,5 uur voor gezeten omdat het gewoon erg gedetailleerd is. Jij hebt toch een sleeve van “bos-dieren”? Of heb ik nu de verkeerde voort me? Ik vond die erg gaaf.
Ik mag morgen en heb er zo’n zin in! Ik ben even een paar mooie referentiefoto’s aan het opzoeken, want ik mocht ook zelf foto’s aandragen voor het ontwerp. Omdat het een realistische vos gaat worden zal hij vooral gaan werken aan de hand van een foto, dus dan kan ik maar beter vast wat uitkiezen voor morgen. Verder nog even wat inkopen doen zodat ik morgen niet verhonger.
Lugea schreef:Een tattoo artiest gebruikt een doekje om de overtollige inkt tijdens het zetten steeds weg te vegen. En aan het einde uiteraard ook om het schoon te maken. Vooral dat vegen is vaak gevoelig (zeker na een paar uur), dus daarom is “het doekje” een begrip geworden.