Naar de sportschool!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanillia

Berichten: 7659
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:56

Klinkt heel tof Suuszels!

Ik kan niet echt iets met dit weer, heb heel snel last van warmtestuwing met migraine-achtste hoofdpijn en overgeven tot gevolg dus ik hou me met dit weer even koest :(

Gnome
Berichten: 8483
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 10:28

Suuszels schreef:
Iedereen nog fijn getraind afgelopen dagen of ook lekker genoten van het zonnetje?

Gisteren dan de obstacle run, was warm en stiekem toch wat pittiger dan gedacht :) maar we hebben ongeveer 2u15 over 14km gelopen dus dat is best prima geloof ik!
Vond het echt heel leuk :)) heel leuk opgezet, soms wel echt lange stukken rennen maar leuke obstakels en maar bij 1 obstakel was het echt druk. Dat was de 'parachute' en die ging op gewichtsklasse. Maar van iedere gewichtsklasse was 1 rij, ik hoefde <60 niet te wachten, maar de mannen wel bij 70-80kg. Is ook niet zo gek lijkt mij.

Verder alles geprobeerd, 1 keer vest hard gevallen van een obstakel.
Vandaag voel ik mij een beetje overgereden door een vrachtwagen :D


Toch maar mooi gedaan!! Hoe ging het klimmen?

Ik ben er even uit. Goed ziek helaas al een paar dagen nu.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:19

Hmm wisselend, er was zo'n monkey rope die heb ik inclusief blauwe kuiten gehaald, omhoog klimmen in een touw heb ik de technieken niet voor helaas en de monkeybar op het einde redde ik niet meer qua armkracht :(
Andere obstakels gingen best aardig :)
Moet toch nog even wat verder trainen. Denk dat ik over ga op 2x per week krachttraining en 2x bootcamp, denk dat als ik vaker krachttraining doe ik sneller resultaten merk.
Heel misschien volgend weekend er nog 1 lopen :o

Gnome
Berichten: 8483
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:46

Suuszels schreef:
Hmm wisselend, er was zo'n monkey rope die heb ik inclusief blauwe kuiten gehaald, omhoog klimmen in een touw heb ik de technieken niet voor helaas en de monkeybar op het einde redde ik niet meer qua armkracht :(
Andere obstakels gingen best aardig :)
Moet toch nog even wat verder trainen. Denk dat ik over ga op 2x per week krachttraining en 2x bootcamp, denk dat als ik vaker krachttraining doe ik sneller resultaten merk.
Heel misschien volgend weekend er nog 1 lopen :o


Haha de smaak te pakken dus! Welke zou dat zijn? Ik train altijd kracht mee maar merk dat het lastig is om de obstakels te trainen in de sportschool. Is toch niet te vergelijken denk ik.

Sannens
Berichten: 1455
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:02

O ik krijg altijd zo de kriebels als ik jullie enthousiasme lees over die obstakelruns. Ik zou graag in de toekomst een keer eentje doen, maar nu ben ik daar echt nog niet fit genoeg voor. Hardlopen is sowieso niet echt mijn ding, dus dat is iets waar ik tegen die tijd ook wel echt op zou moeten gaan trainen.

Ik ben gisteren weer lekker naar de sportschool gegaan met mijn nieuwe schema. Ik zou eigenlijk moeten benchpressen, maar aangezien mijn vriend ziek was en ik dat nog nooit gedaan had, heb ik de veiligere keuze gemaakt op een apparaat. Wel heb ik voor de eerste keer gedeadlift, met een los gewicht dan, niet met de stang.

Ook had ik gister een cheatday, maar aan het einde van de dag viel het 100% mee wat voor slechte dingen ik allemaal had gegeten. Dus het was fijn om jezelf 'te laten gaan' en fijn dat mijn lichaam dus veel minder om zoet en vet eten vraagt. :D

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:17

Goed bezig allemaal!

Bij ons trainen ze voor de Obstacle Run 24km in Oisterwijk. Ze trainen daar echt zwaar voor. Even 300x squatten bijvoorbeeld :oo Volgend jaar ga ik ook mee doen. Naast dat ik dit jaar sowieso niet kan ben ik blij dat ik mijn lichaam dat nog niet heb aangedaan :')

Ik heb sinds deze maand een onbeperkt abbo. Wat heerlijk is dat zeg! Gewoon gaan wanneer ik wil en meerdere groepslessen achter elkaar ipv plannen wat ik met die 2x per week wil doen. Mijn lichaam is zo mooi aan het veranderen. Ik heb ook ineens spierballen :Y)

@Sannens Heerlijk zo'n cheatday! En inderdaad, als je de rest van de week gezond eet kan je lichaam ineens veel minder vet en suiker aan. Van een klein stukje chocola kan ik nu veel meer genieten :D Meer eten laat ik wel uit mijn hoofd want dan word ik misselijk :+

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:24

Pas maar op Suuszels, straks raak je nog verslaafd aan o.r. haha. Nee hoor, knap dat je in die warmte zo goed hebt gedaan.

Ik ben vorige week per toeval alle dagen geweest op de dinsdag na. Vrijdag had ik een half uur pt, wat 45 min werd. Zo kan ik wat langer mijn schema houden en bouwen we er wat extra uitdagingen tussen.

Ik zat op een plateau van 50 kg bij de deadlift, daar wat uitvoeringstips bij gekregen waardoor ik nu op 65 kg zit (4x6hh).

Verder nog wat oefeningen samen gedaan en uitgebreid. Fijn ook de complimenten en bevestiging dat je goed bezig bent.

@Sanne Ik snap wel dat je de BP hebt gelaten nu je vriend er niet bij was, maar was er ook geen trainer of ander lid om je te helpen? Hier is het iig wel gebruikelijk om iemand te vragen. Goed dat je DL wel hebt gedaan. Doe je dat met een kettlebel?

Aankomende week weinig trainen. Morgen wel, de rest nog twijfelachtig. Zaterdag ga ik een weekje naar Zakynthos. Maar de rest vd wk ook dingen gepland staan. Ik probeer woe en vr nog ergens tussendoor, al is het maar een uurtje, anders ga ik chagrijnig op vakantie denk ik.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:31

ingedebruijn schreef:
Suuszels schreef:
Hmm wisselend, er was zo'n monkey rope die heb ik inclusief blauwe kuiten gehaald, omhoog klimmen in een touw heb ik de technieken niet voor helaas en de monkeybar op het einde redde ik niet meer qua armkracht :(
Andere obstakels gingen best aardig :)
Moet toch nog even wat verder trainen. Denk dat ik over ga op 2x per week krachttraining en 2x bootcamp, denk dat als ik vaker krachttraining doe ik sneller resultaten merk.
Heel misschien volgend weekend er nog 1 lopen :o


Haha de smaak te pakken dus! Welke zou dat zijn? Ik train altijd kracht mee maar merk dat het lastig is om de obstakels te trainen in de sportschool. Is toch niet te vergelijken denk ik.

Obstacle run Brabant, is in Dongen. Kaartjes zijn ook goed te betalen, 27,50 geloof ik. Zal ook niet zo massaal zijn.
Nee en net zoals de monkeybar die oefen ik dan in de sportschool aan het begin van mijn training en niet als ik al 12km rennen en klimmen heb gedaan.
Volgens mij is in Dordrecht wel zo'n club die zelf echt veel obstakels heeft, misschien moet ik daar even een paar lesjes boeken :)

24km is ook wel echt ver! Wij deden nu dan 14 en in oktober gaan ze een viking run doen van 19km maar denk dat dat echt mijn max is hoor.
Loop je eigenlijk bijna een halve marathon :o

@Sannens, het voordeel is wel echt dat je het in je eigen tempo kan doen. Al zou je 3 uur over 8km doen dan is dat voor niemand een probleem :)

Lekker bezig mama3 en Madelon Sunny!

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:33

Wat is iedereen goed bezig :D. Ik had 4 enorm drukke dagen op het werk. Normaal plan ik 1 x voor het werk sporten in. Maar er was echt geen mogelijkheid en had echt energie nodig. Dus baalde enorm dat ik 4 dagen niet kon. Zojuist geweest en wat voelt het heerlijk om geweest te zijn

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:47

Een sportschool is inderdaad niet ingericht voor het trainen van obstacle runs. Daarvoor kun je misschien beter een survival run vereniging zoeken? Of misschien parkour?

Gnome
Berichten: 8483
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 14:52

Mijn vriend gaat dit jaar nog de 42 en 60 doen van Strong Viking. Ik vind 13 voorlopig zat. Dat is om werkelijkheid meestal zo'n 15km.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 15:32

Ja 42 en 60, niet te doen! Gisteren ook last man standing, zo veel mogelijk rondes op 1 dag en steeds iets meenemen (een autoband, zandzak etc.) zij liever dan ik hoor :)

@Christina, ja klopt, die club in Dordrecht geeft daarin trainingen dus daar wil ik wel af en toe proberen mee te doen

Gnome
Berichten: 8483
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 15:40

Ja het mooie vind ik aan die runs dat iedereen zijn eigen grenzen kan opzoeken zonder dat daar neerbuigend naar gekeken wordt.
Ik heb alleen moeite met mensen die dingen overslaan omdat het vies is. Tja ga dan gewoon hardlopen.

Sannens
Berichten: 1455
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:27

Suuszels schreef:
@Sannens, het voordeel is wel echt dat je het in je eigen tempo kan doen. Al zou je 3 uur over 8km doen dan is dat voor niemand een probleem :)


Oeh dat laat het alleen maar meer kriebelen. Misschien maar eens kijken hoe en wat, wat in mijn eentje meedoen lijkt me niet leuk. Gaan jullie met een groepje? Of allemaal alleen?

Vandaag lekker wat rustig aan gedaan in de sportschool. Eerst meteen gaan benchpressen, nu mijn vriend weer iets beter is. Erg gaaf om dat eens te proberen, dat wil ik wel vaker doen zo, was gezellig! Natuurlijk nog met nauwelijks gewicht. 5 kg plus die 20kg stang was wel genoeg hahaha. Maar dan hebben we een beginpunt!

Daarna nog even chill wat core oefeningen gedaan, zodat mijn lichaam niet helemaal gesloopt wordt zo voor een nieuwe werkweek.

Gnome
Berichten: 8483
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:39

Goed bezig!
Ik ren met mijn vriend. Hij doet de lange afstanden verder in zijn eentje.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:58

Ik ging nu met een clubje van de sportschool, we waren met 9 maar omdat een paar een obstakel niet wilden doen gesplitst en toen met 3 anderen verder gerend. Dat was wel een fijn clubje en ook redelijk hetzelfde niveau / tempo.

Als ik volgende week meedoe is dat met mijn vriend, misschien de buurman (die loopt altijd met mijn vriend) en wie weet wie ik nog zo gek krijg :)

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:57

Even niet meer in dit forum gekeken maar jullie zijn allemaal goed bezig heerlijk!

Gnome
Berichten: 8483
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:42

Bij mij ligt het even compleet stil. Bijna een week ziek geweest. Volgende week gaan we twee weken op vakantie met de honden dus dan bouw ik dan wel weer conditie op. Ik vind het voor nu wel even goed.

Linnie050

Berichten: 11824
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:30

Hoi

Ik kom hier even binnen vallen.
Ik heb een vraag.
Tijd terug hier mij gemeld maar verwaterd en lees soms nog mee.

Ik ben op zoek naar nieuwe sportkleding.
Ik doe1x in de week aan zumba en 2x fitness.
Het is nu warm in de sportschool.

Wat dragen jullie nu?
Waar halen jullie je sport kleding?
Wat voor materiaal is nu het beste.
Zie polyamide en polyester enz.

Ik heb nog overgewicht dus broek mag wel strak zijn maar bij mijn buik moet het los zitten.

Jullie tips?

Gnome
Berichten: 8483
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:26

Underarmour:)

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:46

Gymshark ! Deze heeft nu ook mega sale. Mocht het wat zijn. Wees er snel bij

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:02

Ik draag nu korte broekjes van Bjorn borg en Nike. Ik koop het bij de plaatselijke sportwinkel

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 05:29

Ik draag op dit moment nog kleding van de decathlon.
Wanneer ik nog iets meer ben afgevallen wil ik graag een mooi setje van Under Armour.

Vanillia

Berichten: 7659
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:39

Ik zweer bij de shaping sportleggings van Action. Zijn niet duur, schijnen niet door en hebben een hoge band waardoor ie niet afzakt :)

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:22

Ik heb net een sportlegging van Gymshark besteld, voor nog geen 20 euro incl shipping wil ik het nog wel proberen :))