Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:53

En mijn lijstje van vandaag, niet heel netjes, maar het is vrijdag!
O: boterham met zalm en boterham met pindakaas. En een beker melk.
T: sultana. En wat water.
L: boterham met kaas en tomaatjes, boterham met pindakaas en boterham met pasta. En wat water en een beker thee.
T: kop thee en bakje pepernoten.
A: pasta met bolognese saus (zelfgemaakt).
T: wss nog een glas cola en een bakje chips (vrijdag is mijn chipsdag haha)

B: uur paardgereden (waarvan 20 minuten bezig met opstappen), 70 minuten gefietst, flink wat gelopen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:40

Ik heb mn dag vanavond echt verknald gewoon _O- Was de hele week nog super bezig en vandaag ook geen problemen.. tot ik vanavond ging werken. Man oh man :') Moest om half 5 al avond eten terwijl ik dat normaal pas rond 8 uur doe.. dus je raad het al, had om 8 uur weer honger :o en toen heb ik misschien 2 choco cokos cakejes naar binnen gewerkt oops

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 11:37

xNavatu schreef:
Ik heb mn dag vanavond echt verknald gewoon _O- Was de hele week nog super bezig en vandaag ook geen problemen.. tot ik vanavond ging werken. Man oh man :') Moest om half 5 al avond eten terwijl ik dat normaal pas rond 8 uur doe.. dus je raad het al, had om 8 uur weer honger :o en toen heb ik misschien 2 choco cokos cakejes naar binnen gewerkt oops

Zolang je er maar van hebt genoten! :Y)

Als de hele week de basis goed was dan zal het niet zoveel uitmaken toch?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:01

Gisteren was het op het feestje super heerlijk, alhoewel ik niet weet hoe de chili concarné plaatst in het rijtje van gezond eten (njammie njammie pepers :Y) )

Vandaag een pot pindakaas gaan kopen (van calvé was gelukkig de enige die ze hadden, en dan nog een van bonita). heb hem even op een cracker gesmeerd, oké, het is inderdaad best lekker :p een goede toevoeging voor men ontbijt!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:44

Eens lekker genieten moet ook kunnen, zeker als het de hele week goed ging :D en inderdaad, zolang je er zelf ook echt bewust van geniet!

The cat, iets nieuws leren eten dus :Y) past ook wel in de winter.

Bij mij vandaag:
O: müsli met yoghurt en druifjes
T: appel
M: reist met courgette, komkommer, vegetarische worst, gebakken ui en kerstomaatjes. Daar een sausje van milde curry en zuivelspread over.
T: 4 volkoren koekjes
A: soep met brood

B: een hele dag buiten werken/mennen (is mijn job) maar was koud genoeg om straks alleen nog maar op te warmen :brr:

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:53

Reist? :))
Waar gaat je lunch heen dan?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:15

Hahah dat heb je wanneer je met bevroren vingers typt :')
Rijst die reist naar mijn maag, 100% zeker <<)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:34

En mijn lijstje van vandaag: Ik ben niet zo heel goed bezig moet ik zeggen haha.
O: boterham met pasta, boterham met pindakaas en een kop thee.
T: niks.
L: paar stukken makreel, boterham met zalm, roggebrood met stroopvet, boterham met hagelslag, boterham met pasta en beker melk.
T: glas ranja en twee pepernoten.
A: wrap met Philadelphia, zalm en bieslook, twee wraps met groente-bonenprut en een glas water.
T: wss nog iets van taai-taai of gevuld speculaas en een kop thee bij intocht terugkijken.

B: half uur gelongeerd en kort nog gereden (ben echt vol gelanceerd, dus niet heel intensief gereden haha) en twee uur rondgelopen in stad.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 10:34

Wat is stroopvet?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:44

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:27

En mijn lijstje van vandaag: de taai-taai etc had ik gisteren niet meer op, ipd een glas water.
O: bruin broodje met zalm, filet americain en pindakaas, wit broodje met melkhagelslag en pasta. En een kop thee.
T: glas ranja.
T: 1/4 deel banketstaaf.
L: banaan. en een bekertje water.
T: drie chocoladepepernoten en een chocoladekoekje en een glas sap.
A: hand friet, schep koolsla, schep gebakken champignons, tartaar, wat mayonaise en ketchup.
T: kop thee.

B: paard gepoetst, 10 minuten gefietst.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:29

Nog nooit van gehoord :')

Ik zit het sint maarten snoep van mn dochter en t restant van onszelf te negeren :')

Vandaag was mn dag:
O: 2 vk boterhammen met kaas en mosterd
L: 2 eieren met tomaat
T: smart protein bar
A: nasi met kroepoek
T: yoghurt met appel en kaneel

B: 5 km gewandeld

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:32

Amaris schreef:
The_Cat schreef:
Valt pindakaas eigenlijk onder gezond? ik neem aan sowieso beter dan nutella of dergelijk :p

Pindakaas!
http://www.optimalegezondheid.com/pinda ... -geworden/

Is dat artikel gesponsord door calve ofzo? Als je kijkt naar de ingredientenlijst van calve:
Citaat:
PINDA 85%, plantaardige olie (raapzaad, soja, volledig geharde palm), zout.

Dan staat daar dus gewoon gehard palmvet, wat boordevol transvetten zit.
http://www.ah.nl/producten/product/wi37 ... as-naturel
Deze heeft absoluut mijn voorkeur, bestaat uit puur pinda's en nu ook in de aanbieding toevallig _/-\o_ maar als je verpakkingen leest kom je er meer tegen zonder geharde vetten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:50

Wel, heb net een pot van de Calvé :x zal volgende keer eens zoeken in de AH :p

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:57

Hier ook calvé, vindt de lekkerste, dat telt voor mij :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:26

Mijn vriend maakt zelf pindakaas :) die vind ik wel lekker maar verder vind ik het maar droge zooi. Hij doet ook nog wel eens met sambal er in dan is ie lekker pittig. Mocht iemand zelf willen gaan maken, zorg voor een goede keukenmachine :') bij ons zijn er al meerdere onderdelen en dingen gesneuveld.

Verder gaat het afvallen hier wel lekker, merk veel verbetering al aan mn benen, die zijn gelukkig al wat dunner aan het worden (houd veel vocht vast) en ben zo'n 2 kilo afgevallen in een week nu.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:30

Morgen weegsessie; ik had gisteren die friet niet mogen eten :')

enfin, lijstje vandaag:

O: cracker met pindakaas, alpro soja 'kwark', actimel en thee
T: Appel
M: 3 sneetjes brood met woudham
A: Ik denk kiplasagne

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:42

secricible schreef:
Is dat artikel gesponsord door calve ofzo? Als je kijkt naar de ingredientenlijst van calve:
Citaat:
PINDA 85%, plantaardige olie (raapzaad, soja, volledig geharde palm), zout.

Dan staat daar dus gewoon gehard palmvet, wat boordevol transvetten zit.
http://www.ah.nl/producten/product/wi37 ... as-naturel
Deze heeft absoluut mijn voorkeur, bestaat uit puur pinda's en nu ook in de aanbieding toevallig _/-\o_ maar als je verpakkingen leest kom je er meer tegen zonder geharde vetten.

Oh echt géén idee, ik heb zomaar gegoogled. Ik moet wel weer pindakaas kopen dus dan is jouw optie wel een goeie.

Vandaag weer weegdag en er is weer 0,8 vanaf. Nu nog maar 0,2 tot mijn 1e doel doel van 65! *\o/*
Ik heb een site gevonden die na invoer van een aantal gegevens de verhoudingen bepaalt in kooly - vet - eiwitten en een maximum aantal calorieen aangeeft en daar probeer ik me een beetje aan te houden.

Vind het eetpatroon nog steeds fantastisch, zou voor altijd zo kunnen eten, maar uiteindelijk moet het natuurlijk wel gaan stabiliseren tot niet meer afvallen maar gelijk blijven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:58

Ik heb gewoon lekker altijd kaas op brood, goed voor mijn eiwitten. :P

Vandaag:
O: banaan
L: 4 crackers met kaas
T: 2 mandarijntjes
A: geen idee, misschien aardappeltjes misschien diepvries pizza met salade. <<)

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 00:12

Jullie gaan echt als een malle!

O: 2 broodjes met pindakaas en glas melk :+
T: 2 Biscuitjes
L: Wrap met spinazie, roomkaas, komkommer en kipfilet
T: Banaan + Biscuitje
A: Volkoren spagetti met rode pesto, ui, rucola, cherry tomaatjes en geraspte kaas (met 1 wijntje)

Verder veel water/thee gedronken, en een uurtje gekickbokst.

Moet dat wijntje echt laten, en alleen drink ik ook nooit, maar vind het met huisgenoten erbij toch echt te lastig merk ik. Vandaag ook wel echt veel gegeten in vergelijking met normaal, maar zat toch nog iets onder mijn calorie intake ivm sporten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:46

Vandaag weegmoment, alhoewel ik net bedenk dat het misschien niet het meest ideale was met de lasagne en friet van dit weekend. Ohwell, ik hoop toch dat men vetpercentage wat naar beneden is, zo voel ik me tenminste :)

O: Alpro Soja Kwark, Cracker met Pindakaas, actimel en thee
T: Appel
M: 2 Boterhammen met ham en 1 met pindakaas
A: Noodles met Tiki Masala

Sporten vandaag: 1 uurtje crossfit

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:19

Hoi! Ik wil mij graag melden in dit topic als dat mag :+
Ik loop al jaren te hikken tegen mijn gewicht, ik heb geen zwaar overgewicht maar er mag toch wel wat vanaf.
Vroeger vaak gepest omdat ik 'dik' (lees: niet zo slank als alle andere pubers die kunnen eten wat ze willen zonder aan te komen) was en dat slaat toch wel een enorme deuk in je zelfvertrouwen waardoor ik eigenlijk altijd ben blijven twijfelen over mijn uiterlijk..
Efin, op het moment weeg ik (denk ik) 76 kg en ik ben 168 groot. Ik volg de laatste tijd het beste dieet ooit: gewoon nooit meer op de weegschaal gaan staan _O-
Maar ik merk dat ik mezelf toch niet zo prettig voel.

Ook een tijdje met MFP gewerkt en dat werkte inderdaad wel prettig en gaf ook resultaat! Alleen op gegeven moment verwaterd dat altijd bij mij en verlies ik mijn motivatie.. :+ Dus ik hoop met het volgen van dit topic mijn motivatie te kunnen behouden!

Helaas ben ik dol dol dol op lekker eten, dus dat is echt mijn grootste probleem, ik kan geen nee zeggen tegen lekker eten. :n

Sorry voor mijn lange verhaal!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:20

Annikoe schreef:
Hoi! Ik wil mij graag melden in dit topic als dat mag :+
Ik loop al jaren te hikken tegen mijn gewicht, ik heb geen zwaar overgewicht maar er mag toch wel wat vanaf.
Vroeger vaak gepest omdat ik 'dik' (lees: niet zo slank als alle andere pubers die kunnen eten wat ze willen zonder aan te komen) was en dat slaat toch wel een enorme deuk in je zelfvertrouwen waardoor ik eigenlijk altijd ben blijven twijfelen over mijn uiterlijk..
Efin, op het moment weeg ik (denk ik) 76 kg en ik ben 168 groot. Ik volg de laatste tijd het beste dieet ooit: gewoon nooit meer op de weegschaal gaan staan _O-
Maar ik merk dat ik mezelf toch niet zo prettig voel.

Ook een tijdje met MFP gewerkt en dat werkte inderdaad wel prettig en gaf ook resultaat! Alleen op gegeven moment verwaterd dat altijd bij mij en verlies ik mijn motivatie.. :+ Dus ik hoop met het volgen van dit topic mijn motivatie te kunnen behouden!

Helaas ben ik dol dol dol op lekker eten, dus dat is echt mijn grootste probleem, ik kan geen nee zeggen tegen lekker eten. :n

Sorry voor mijn lange verhaal!

Nog een beter idee is het Gin-Tonic Dieet: Gewoon genoeg nemen tot je vergeet hoeveel je weegt, en bij genoeg voel je je nog sexy ook; repeat as many times as needed :Y)

welkom haha :D Ik heb ook het probleem, ik hou ook van lekker eten :') het zit ook zo een beetje bij ons thuis ingebakken. Zondagavond en niemand heeft zin om te koken? Op naar restaurant :') not helping

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:26

Mijn grootste probleem is ook dat ik nog thuis woon, en (het is geen excuus ik weet het :+ ) 'dik zijn' zit echt gewoon bij ons in de familie. Mijn ouders, ooms en tantes, opa's en oma's: allemaal niet slank..
En mijn moeder is ook altijd geneigd om lekker eten in huis te hebben en 's avonds wat uit de kast te trekken. En als het eenmaal voor mijn neus staat..

Ik sport al 2 jaar, bodypump en sculpt, maar ik raak daar een beetje op uitgekeken omdat het nooit echt afwisseling biedt. Dus ik verzin steeds vaker smoesjes om niet naar de sportschool te gaan :')
Vanavond heb ik een proefles voor sporten in zo'n warmtecabine! Ik heb daar erg positieve verhalen over gehoord, dus misschien dat het iets voor mij is, wie weet.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:53

Hooi! Mag ik me ook melden?
Ik ben Sharon en 21 jaar. M'n weegschaal is batterijloos dus ik weet niet wat ik weeg, zal rond de 71 kg zijn denk ik, van de week maar even batterijen halen voor het kreng haha. Ik ben ongeveer 1.72 en woon op mezelf. Verder heb ik weinig tijd om extra te sporten, want ik ben nogal druk met m'n minor van school. Verder voetbal ik 1 keer in de week en rijd 1-2 keer per week paard. Strakker worden zit er dus niet echt in, maar ik hoop dat dit topic me een beetje motivatie tot "gezond" eten kan geven. M'n vriend houd nogal van lekkers en sleept me daarin mee :') Oja ik ga binnenkort ook verhuizen dus het zal wel makkelijk eten zijn de komende tijd, maar ik ga m'n best doen!

Lijstje voor vandaag:
O: 2 geroosterde boterhammen met kaas
L: eierwrap met sla, komkommer en witte kaas
T: crackers en een appel
A: weet ik nog niet

Zo zie ik er momenteel uit: Afbeelding