Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:00

dormy schreef:
Vandaag voor het eerst weer body revolution gedaan van JM. Ik vind die laatste workouts daarvan wel erg pittig vergeleken met bfbm en nmtz.morgen waarschijnlijk spierpijn!

Bedoel je de laatste circuits? Er is toch maar 1 body revolution? Zoniet dan heb ik intresse ;)

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:30

F_Orumster schreef:
dormy schreef:
Vandaag voor het eerst weer body revolution gedaan van JM. Ik vind die laatste workouts daarvan wel erg pittig vergeleken met bfbm en nmtz.morgen waarschijnlijk spierpijn!

Bedoel je de laatste circuits? Er is toch maar 1 body revolution? Zoniet dan heb ik intresse ;)

In tegendeel, het zijn er juist 15!

Tot nu toe ben ik nog het meest fan van dit programma. Mijn "probleem" bij de shred en ripped was dat het veel van hetzelfde was, en iedere keer dezelfde spiergroepen trainen. Ik had het gevoel dat op een gegeven moment mijn kracht zelfs achteruit ging.

Bij body revolution volg je een programma van workouts, dit ziet er dan als volgt uit:

Maandag: Spiergroepen A
Dinsdag: Spiergroepen B
Woensdag: Cardio
Donderdag: Spiergroepen A
Vrijdag: Spiergroepen B
Zaterdag: Cardio
Zondag: Vrij

Je volgt 2 weken dezelfde workouts, daarna ga je naar de volgende serie. In totaal doe je dus maar 4x dezelfde workout (alleen de cardio's komen vaker terug). De workouts hebben wel een beetje dezelfde opbouw als bijvoorbeeld de Shred, dus ook tussendoor cardio en niet alleen maar krachttraining.

[Zelf heb ik het programma inclusief workout- en voedingsschema gedownload, omdat hij niet op youtube enz. staat]

F_Orumster

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:35

Kijk, eindelijk houdt Jillian ook rekening met goeie timing - supercompensatie.
Zijn de torrents wat te vinden?
Bedankt voor je reactie!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:22

Heb het gevonden :)* +:)+ Bedankt voor de tip!
Dit schema ziet er perfect uit, aangezien ik heilig geloof in supercompensatie en dat je niet tig keer achter elkaar dezelfde kunstjes moet doen. Ik heb natuurlijk nog niet de inhoud van de workouts gezien.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:33

Vandaag had ik dag 2 van level 2. Ik heb weer behoorlijk spierpijn :))

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:32

Ik heb morgen de laatste shred dag..... Het ging me best aardig af ondanks dat ik bijna de hele maand griepjes had! Nu weer een nieuwe workout zoeken! Moet bezig blijven want als ik stop is het lastig weer te beginnen.
Stand vanaf 1-1-16: -5kg!!!! Heeeellll blij!!!
Trouwens niet alleen door de workouts maar vooral door een gezond voedingspatroon te volgen en steun van een voedingsconsulente haha

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:37

Ik ben ook weer begonnen ivm een dreumes die ineens geen seconde zonder mama kan en ik het dus niet over m'n hart kan krijgen om naar de gym te gaan. Zelfs thuis een workout doen zorgt voor het nodige gejank :')
Moet over 2 maanden redelijk in shape zijn voor de PT examens :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:44

Hier gaat het momenteel wat minder.
Eerst al mijn enkel die begon te reageren (ooit de pees dwars door midden gescheurd en die enkel bespot dus zo dik te worden dat ik niet kon lopen laat staan sporten).

Daarnaast een week geleden in eens flauwgevallen tijdens de push-ups.
Geen idee waarom, ik knipperde alleen maar even met mijn ogen en vervolgens lag ik op de grond in/onder het bloed (van mijn neus want daar ben ik schijnbaar op gevallen) en was het filmpje 10 minuten verder :').

Sindsdien durf ik niet meer, bang dat het weer gebeurd terwijl ik mijzelf echt een schop onder mijn kont moet geven want het is natuurlijk stom om je daardoor tegen te laten houden.

Wel sinds die tijd buikspier oefeningen gedaan. Lijkend op de oefeningen van Beachbabes.

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:16

Poeh dat is even schrikken M_D_H! Ik kan me voorstellen dat je dan niet zo goed meer durft, heb je het al eens eerder gehad?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:31

dormy schreef:
Poeh dat is even schrikken M_D_H! Ik kan me voorstellen dat je dan niet zo goed meer durft, heb je het al eens eerder gehad?

Euhm, even goed na denken hoor.
Nee eigenlijk nog nooit gehad.
Op het hoogte punt van mijn ziek zijn wel dat b.v. mijn benen mijn lichaam niet meer konden dragen oid, maar ik ben nog nooit flauwgevallen.

Wat ik wel heel sterk heb is dat, wanneer ik ergens voor ga, bij mij de knop omgaat en ik ook doorga tor het uiterste. Dat is niet altijd een goede eigenschap. De ochtend dat ik flauw viel tijdens het sporten voelde ik mij wel misselijk, maar dat heb ik genegeerd (dat heeft even een korte uitleg nodig: ik heb een eetstoornis en een spastische darm Ik ben dus bang om dingen, zeker nieuwe dingen, te eten. Dat kan voor veel stress zorgen waardoor ik de dag zelf of de dag er na heel ziek kan zijn, als ik die misselijkheid negeer gaat het meestal na een uurtje wel weer beter. De dag voor het mis ging had ik een verjaardag bij een vriendin. Thema was pizzaparty en er werden dus verschillende soorten pizza op tafel gezet en iedereen at er van. Ik vond dat ik op zijn minst een stukje van alles moest proberen en de dag na de verjaardag uitte dat zich dus in weer heel misselijk zijn. )

Ik denk dat het sporten terwijl mijn lichaam zo sterk op het eten reageerde misschien niet zo slim was :n.
Plus dat ik anders misschien iets rustiger aan had moeten doen.

Maar goed, schrik zit er nu wel goed in inderdaad :o

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:30

Eng hoor dat flauwvallen.

Is het wel goed zonder je lichaam een rustdag te geven 30 dagen knallen?

Ik heb dag 1 erop zitten. Me benen hadden het zwaar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:00

Hoe gaat het met iedereen?

Wat voor workouts zijn jullie gaan doen na de Shred?
Ik had wat vertraging opgelopen en doe nu eigenlijk alweer te lang Level 3 maar vind hem nog steeds zwaar. Ik wil eigenlijk nog een net zo zware workout doen, dus niet beginnen met Ripped level 1 maar gelijk zwaarder instromen. Hij moet wel te vinden zijn op het www.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:00

Ik ben nog steeds fanatiek. Ik ben verder gegaan met ripped en zit nu in level 2. Level 1 is inderdaad niet zo zwaar, maar level 2 voel ik wel in m'n spieren. :)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:31

Kan iemand mij het verschil vertellen tussen 'killer abs' en de '6 week sixpack'?
Ik heb na de bevalling (eigenlijk altijd al) een buikje en wil daar nu eens echt aan gaan werken. Welke workout zou daar het beste bij passen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:29

Weet ik niet, ik heb beide nog nooit gedaan. Maar plaatselijk vet verbranden is niet mogelijk. Als je vet kwijt wilt zou ik de shred en ripped eerst gaan doen..:)

Hoe gaat de rest? Ik heb de shred, ripped en daarna weer de shred gedaan.
Aan de ene kant ben ik het wel een beetje beu nu, maar elke dag als ik weer klaar ben geeft het wel een goed en voldaan gevoel.
Maar inmiddels rijd ik ook weer volop en ik loop om de dag hard, 6-10 km en de tuin en al het andere werk buiten komt er ook weer bij en als het warmer wordt zal ik ook weer regelmatig op de racefiets stappen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:54

Ik ben weer opnieuw begonnen, zit beter in mijn vel en in overleg met de fysio ga ik dit toch weer proberen op te pakken. Wel onder strikte begeleiding, maar tot nu toe gaat het op.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:59

Fijn! :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:21

Ja ben er wel blij mee. Dat flauwvallen was niks :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:35

Goed bezig, Karin +:)+

MDH, beter dat je het nu onder begeleiding doet.

Ik ging tot onze vakantie naar Florida best goed. Daarna weer begonnen met Ripped level 2 en toen is de klad er een beetje ingekomen.
Maar loop wel 3 x in de week 8 km op de crosstrainer, ook de Beachbabe doe ik 3 keer per week en ik ben ook weer fanatiek aan het paardrijden. Moet mezelf weer ff een schop onder de kont geven, iig de dagen dat ik wel tijd heb.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:04

Karin! :wave:

6w6p is meer cardio en een langere, saaiere workout. Killer Abs is iets korter en biedt meer variatie. Op zich vind ik KA wel een zware workout. Ik heb net als Karin eerst Shred, Ripped en vervolgens Killer Buns gedaan, en dan pas was mijn lichaam klaar om KA te doen (maar dat is persoonlijk natuurlijk).

Ik zou net als Karin zegt met de shred beginnen: gewoon worden om elke dag aan de slag te gaan en beginnen met de kortste workout - die toch veel resultaat geeft.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:16

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga even nadenken welke ik eerst ga doen.
Helaas zijn mijn buikspieren nog niet gesloten sinds de bevalling, dus ik mag toch niet fanatiek aan de slag met de abs.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:23

Vandaag begonnen met de 30 day shred, op jullie aanraden. Ik was even vergeten hoe zwaar het begin is :D
Maar dag 1 zit erop, nog 29 te gaan! *\o/*

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:59

Top!

Ik wil Ripped nu weer gaan doen, maar de link die ik gebruikte (Russische YouTube oid) werkt niet meer.
En ik kan hem elders ook niet vinden. Is er iemand die beter kan zoeken dan ik??? ^)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:59

*\o/* level 1 heb ik klaar!! *\o/*
Zonder rustdag, het is echt verslavend!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:09

Inmiddels al 1,5 jaar geen JM gedaan :oo
Dus wordt wel weer eens tijd om terug te komen.
Morgen beginnen met 30DS :))