Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:47

Jaime_ schreef:
Zijn er trouwens meer mensen hier die het doen zonder schoenen? Ik heb artrose in mn grote teengewricht waardoor ik een hele bobbel aan de zijkant van mn voeten heb. (Overigens ook in mn polzen) Goed passende sportschoenen zou ik dus moeten laten maken om geen last van mn voeten te krijgen, maar dat is een te duur geintje.

Ik doe het zonder schoenen. Gaat prima! (so far)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:50

Splinterz schreef:
@Raponsje Nou heb ik toch even een vraag.. aangezien jij nogal veel weet :D
Ik heb van mezelf altijd al een buikje gehad en sinds mn zwangerschap lijk ik verdacht veel op een hangbuikzwijn. Is die er nog af te trainen of zal het nooit helemaal 'om aan te zien' zijn?

Waar zitten je vetjes van nature?
Op je heupen of voornamelijk op je buik en slanke benen en billen?

Het is er altijd vanaf te trainen.
Je buik zal na een zwangerschap niet meer zo strak worden als toen je 16 was, maar je kunt zeker wel een strak figuurtje krijgen na een zwangerschap. Alle Amerikaanse actrices zitten na een bevalling ook weer strak in pak.
Enige verschil is dat zij een paar honderd dollar per uur neerleggen voor personal training, dus het zal wat langer duren voor ons "normale" mensen.

Met geduld, tranen, zweet, spierpijn en scheldwoorden zul je er zeker komen.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:56

Ik heb last van mijn stuitje bij de sit ups.
Eens kijken of ik er morgen aan denk om er een kussen extra onder te leggen.

Echt hè op stage: aardappels, sperziebonen en sateburger.
Staat t op tafel, heeft m'n collega er een stamppot van gemaakt. Zegt ze ja hoop dat t smaakt heb er extra boter door heen gedaan.
Daar ging m'n voornemen om maar weinig aardappel te pakken en veel bonen. Maar een klein beetje opgeschept. Gevolg: tijdens het afwassen nog honger hebben en de resterende sateburger ook opgegeten.
Oeps.

Ik ga morgen met m'n moeder naar m'n oma. Ze hebben idd iets gevonden maar weten nog niet de oorzaak of dat het kwaadaardig is. Wordt vervolgd...

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:58

Anoniem schreef:
Jaime_ schreef:
Zijn er trouwens meer mensen hier die het doen zonder schoenen? Ik heb artrose in mn grote teengewricht waardoor ik een hele bobbel aan de zijkant van mn voeten heb. (Overigens ook in mn polzen) Goed passende sportschoenen zou ik dus moeten laten maken om geen last van mn voeten te krijgen, maar dat is een te duur geintje.

Ik doe het zonder schoenen. Gaat prima! (so far)

Ik doe het ook zonder schoenen. Maar nu in level 2 heb ik wel veel last van glijden tijdens de plank-hupsen. Jullie niet? En wat is je ondervloer? Hier laminaat.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:57

Hoi allemaal!

Wat een goede resultaten kwamen er weer voorbij zeg, super! :D
Bzoem, wat ontzettend naar allemaal.. Heel veel sterkte, hopelijk is het niet te ernstig met je oma!

Bij mij gaat het met schoenen veel fijner allemaal, merk duidelijk verschil!

Gister heb ik mijn 2 tentamens gemaakt waarvoor ik al weken aan't leren was, dus nu heb ik eindelijk ook tijd om naast de Shred lekker veel te bewegen, ik heb er zin innn. :D Gisteravond nog geshred terwijl het 20 graden was hier, pff.. Heb me kapot gezweet, heb er nu nog een reden bij waarom ik het normaal dus 's ochtends doe met 17 a 18 graden. Heel veel succes allemaal!!

Cemlys

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:33

Ik voel me vandaag (na dg 2) nog steeds alsof ik door een vrachtwagen overreden ben, echt veel spierpijn. kwam met moeite mn bed uit haha. vrees dat het vandaag niet lukt (puur door tijdsgebrek) en morgen en overmorgen ben ik niet thuis dus dan ook wel niet, zondag weer opnieuw beginnen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:59

Cemlys, dat gaat over! Ik zit nu op dag 5 (vandaag dag 6) en ik heb helemaal nergens meer last van.
Heel apart, de eerste drie dagen ging ik door de grond van de spierpijn maar nu kan ik alweer op mijn hakken de trappen op lopen op kantoor. Word alleen maar beter dus.

Merk wel dat de oefeningen me steeds makkelijker af gaan, nu al, na 5 dagen pas.
Vandaag dag 6 en morgen 7, zaterdag dagje niet. Heb dan van 9 tot 5 school en loop de hele dag in Utrecht rond met de camera dus actief genoeg :Y) ben gesloopt daarna

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:23

Zat al een poosje af en toe in dit topic te kijken,en ben sinds gisteren ook begonnen.
Mijn dochter vind het maar al te grappig om mama in het huis te zien huppelen,maar deze mama heeft nu behoorlijk spierpijn...maar lees net dat het beter gaat worden,dus hou maar goede moed!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:27

Gister de hele dag in Duitsland geweest, mijn zusje gaat daar werken dus hebben haar weg gebracht :)
Was pas om half 12 thuis, maar heb geshred!! Was wel erg lekker na een hele dag in de auto hangen.
Ben echt zo trots dat ik het volhou, vooral omdat ik wel vaker pas om 11 uur 's avonds thuis ben, wil dan eigenlijk gelijk op bed, maar tot nu toe elke dag geshred!
Hoop dat het resultaat er ook naar is :)

Meliza welkom, en heel veel succes!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:31

Raponsje schreef:
Waar zitten je vetjes van nature?
Op je heupen of voornamelijk op je buik en slanke benen en billen?

Het is er altijd vanaf te trainen.
Je buik zal na een zwangerschap niet meer zo strak worden als toen je 16 was, maar je kunt zeker wel een strak figuurtje krijgen na een zwangerschap. Alle Amerikaanse actrices zitten na een bevalling ook weer strak in pak.
Enige verschil is dat zij een paar honderd dollar per uur neerleggen voor personal training, dus het zal wat langer duren voor ons "normale" mensen.

Met geduld, tranen, zweet, spierpijn en scheldwoorden zul je er zeker komen.

Jeuj!! Toch fijn dat ik een redelijk goed vooruitzicht heb.
Had mn motivatie op te shredden een beetje verloren maar die is nu toch wel weer terug. Dank!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:48

Wat vervelend zeg CCCCC en Jolien dat jullie zo'n moeite moeten doen om te kunnen eten -O-

@ Laura: gefeliciteerd!!! Mooie resultaten zeg! En wat een lieve vriend heb jij

@ Rebel: leuk he die yoga :D Ik ga ook steeds kapot en toch vind ik het rustgevend. Get comfortable being uncomfortable 8-)

@ Jaime: welkom! Ik doe het ook steeds op blote voeten. Voor de shred kon ik door een blessure niets van sport doen, en ik voelde mijn energiepeil zo wegzakken. Het zal ook wel aan de voeding gelegen hebben, want nu ik zo goed als geen suiker meer eet voel ik me prima. Elke namiddag viel ik zowat uitgeput in slaap boven mijn bureau, en nu voel ik mij 10x beter en energieker *\o/*

Iemand wou nog een tip voor na de shred? Level 1 van ripped is heel weinig rondspringen, ook de krachttraining is vrij rustig doch intensief. Hoe het met de andere levels zit weet ik niet, maar tot nu toe lijkt het iets voor jou :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:56

level 2, 3 en 4 zijn veel zwaarder dan level 1 van Ripped, maar nog steeds weinig gehups!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:13

Dan ga ik straks echt voor Ripped denk ik.
Eerst even bedenken waar ik nu m'n laatste dag shred ga laten tussen het carnavalgefeest door :=

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:15

Bhriseis: Gefeliciteeeeerd!! :D

Ik ben nu op de helft, maar ga hierna denk ik geen programma's meer doen van Jillian. Tenminste, zo denk ik er nu over, ik ben haar even helemaal zat. :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:19

Ik zit nog steeds in mijn 'afwisselrijtje tussen shred en snowboarden' in. Gezien mijn vriend sinds gister weer in het land is ben ik in twijfel of ik vanavond ga yogaën of niet :+ (studio, geen aparte kamers dus tjaaaah)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:37

Ik dacht gister dat dag 1 best makkelijk ging, alleen m'n spieren denken er vandaag anders over :o
Toch best wel spierpijn in m'n bovenarmen en aan de binnenkant van m'n bovenbenen :) maar niet extreem ofzo.
Heb alleen wel weer last van m'n nek..dus denk dat ik de buikspieroefeningen die ze geven maar een beetje aan mn nek aan moet passen ;) weet er zelf genoeg die ik wel zonder teveel belasting van mn nek kan doen :)

Iemand anders hier ook last van toevallig? :)

Kom vandaag denk ik niet aan dag twee toe, tenzij ik er na het eten vanavond na 20.30 nog fut voor heb na een lange werkdag... :=

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:40

Bzoem schreef:
Eerst even bedenken waar ik nu m'n laatste dag shred ga laten tussen het carnavalgefeest door :=

Hihi, ik ook! Alleen is het bij mij niet de laatste dag shred. Ik heb bedacht om 's ochtends te gaan shredden, eens kijken of het ook goed werkt tegen een kater! (niet dat ik verwacht iedere dag dronken te worden hoor, niet zo goed voor de calorietjes, maar ik zal toch wel een paar glaasjes drinken)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:54

_Jessie schreef:
Cemlys, dat gaat over! Ik zit nu op dag 5 (vandaag dag 6) en ik heb helemaal nergens meer last van.
Heel apart, de eerste drie dagen ging ik door de grond van de spierpijn maar nu kan ik alweer op mijn hakken de trappen op lopen op kantoor. Word alleen maar beter dus.

Merk wel dat de oefeningen me steeds makkelijker af gaan, nu al, na 5 dagen pas.
Vandaag dag 6 en morgen 7, zaterdag dagje niet. Heb dan van 9 tot 5 school en loop de hele dag in Utrecht rond met de camera dus actief genoeg :Y) ben gesloopt daarna

*\o/*
Ga vanavond nog een poging doen denk ik :) ja ik zet door, hoop dat ik morgen in de auto wel gas kan geven en remmen haha

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:54

Na alle positieve verhalen ga ik er ook maar eens aan beginnen :j
Die gewichtjes, hoeveel moeten deze ongeveer wegen? Ik heb er geen, dus dacht anders aan flesjes water? :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:00

Bzoem schreef:
Dan ga ik straks echt voor Ripped denk ik.

Als warming up voor je de kroeg in duikt ;)

@Fantabulouss: Doe je de oefeningen dan wel goed als je je nek gaat voelen?

@Farjen: flesjes water zijn goed om mee te beginnen, maar als je daarmee geen weerstand hebt of je spieren gaan niet branden dan zal je op den duur toch op zoek moeten naar zwaardere gewichtjes. In level 3 zit een oefening waarbij je op je gewichtjes moet steunen. Als je geen waterballet wilt in de kamer kan je voor je zover bent misschien ook beter op zoek naar een paar gewichtjes.

Net eerste dag Ripped gedaan, we gingen al strechen voor ik goed en wel op gang was. Gaat lekker dus!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:12

Welkom aan de nieuwe mensen!

Ik heb al 2 dagen geskipt :oo Gisteren was ik om half 12 thuis dus toen vond ik het wel best.
Denk dat ik vandaag maar 2x doe om 1 dag schade iets in te halen. Maar dan tel ik het wel maar als één dag.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:16

Stapte vanochtend voor het eerst weer 'normaal' m'n bed uit, zonder al te erge spierpijn. jeuj!

Zie dat ik niet de enige ben die even in de knoop zit met elke dag shredden én carnaval. Heb me wel voorgenomen om in elk geval om ook tijdens de carnaval goed op mijn eten en drinken te blijven letten.

Ik shred trouwens op blote voeten/sokken, misschien maar eens op schoenen proberen voor het gehups (voel het wel in m'n zwakke knieën).

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:16

Ik heb ook moeite met de buikspieroefeningen, die voelde ik altijd in mijn rug en nek, maar begin de smaak zo langzamerhand te pakken te krijgen. Gast7391 heeft hier een aantal pagina's terug een handige link geplaatst met wat oefeningen die helpen om je buikspieren beter aan te spannen. Wie weet helpt jou dat ook. ;)

Oh, en ik sport ook gewoon op van die platte gymschoentjes hoor. Anders ben ik bang dat de benedenburen teveel mee kunnen genieten. :o Al merk ik wel dat mijn voeten bij o.a. de lunges de neiging hebben om weg te slippen, da's minder handig.

Handige tip trouwens, om in level 3 de gewichtjes gewoon naast je neer te leggen en ze op te pakken wanneer je ze nodig hebt. Op die manier hoef ik ook geen aparte gewichtjes te kopen en kan ik gewoon mijn waterflesjes blijven gebruiken. Want daarop steunen gaat 'm niet worden, ben ik bang.

Verder heb ik na acht dagen shredden nog steeds last van mijn bovenbeenspieren, maar ik probeer de oefeningen ook zo fanatiek mogelijk mee te doen, dus misschien komt dat ook doordat ik mezelf steeds iets verder push. Onderhand merk ik wel dat de oefeningen steeds ietsje makkelijker gaan, dus ik denk dat ik inderdaad na tien dagen level 1 overga op level 2. Toen ik begon had ik sterk mijn twijfels of dat zou gaan lukken, maar nu gaat het best lekker. :) Zaterdag wel even een rustdag, want dan moet ik ook al de hele dag werken en 's avonds vieren we mijn vaders verjaardag, dus dan wordt het 'm niet. Zondag eerste dag level 2. Zal mij benieuwen hoe dat gaat. :)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:34

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:41

wat is iedereen lekker bezig zeg! top zulke fanatieke mensen!

ik merk dat mijn lichaam het even genoeg vind, ik heb een chronische knie blessure en die begint nu op te spelen. tevens heb ik tot nu toe steeds paardgereden ná het shredden, dus steeds verzuurde spieren.
vandaag dus dagje rust van het shredden/paardrijden maar ga ik een tijdje hoepelen en wellicht wat buikspier oefeningen mee pakken.