GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:42

Dat levendig en heel naar dromen heb ik ook, niet altijd soms met fases. Dat heel erg moe zijn heb ik ook wel gehad, maar wederom met fases. Ik heb mij weken echt heel heel moe gevoeld, maar ik zit nu alweer 2 maanden op 1 mg dus dus hoogste dosis en nergens last van. De misselijkheid zoals Vulina aangeeft heb ik ook wel gehad, vooral na het ophogen, ik heb dan ook 4 maanden op 0,5 gezeten voor ik verder op hoogte en ook met tussenstapjes. Ipv stoppen heb ik dus gewoon een stap terug gedaan.
Verder heeft mijn vader zich ook beroerd gevoeld en misselijk, vrij lang ook, dat ging niet over, maar sinds hij aan de maagbeschermers zit nergens meer last van. Gaat als een malle nu en voelt zich veel beter, dus misschien ook aan de maagbeschermers? Of rennies?

Edit: De maagbeschermers krijgt hij vanwege andere medicatie, maar werkt dus ook hiervoor...

ivy_power89

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:54

Maar heb jij dan de ozempic of de mounjaro?
Want de dosering die jij noemt herken ik niet, ik ben met mounjaro meteen op 2,5 begonnen?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 14:45

Ik heb Ozempic...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 16:16

Ik ben ook op 2,5 mounjaro begonnen en bij mij was het tijdelijk, na ophoging kun je het ook krijgen. Nu al paar maanden stabiel op 5mg en nergens last van

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 16:42

Ik ben de eerste 3-4 maanden ook echt ziek geweest van de MJ.

Elke keer na spuiten , 1 tot 4 dagen echt misselijk en overgeven enzo. Nu gaat het iets beter. Nog wel misselijk maar niet meer overgeven. Ik zit nu op 6,5 mg.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 19:09

Hier geen misselijkheid of hoofdpijn, raar dromen deed ik al. Enige bijwerking bij mij is geen trek in eten of drinken maar is dat positief of negatief?

Gisteren bleef de spuit hangen bij het zetten. Kreeg m met geen mogelijkheid verder. Naald eruit gehaald, nieuwe erop en rest dosis gespoten, toen ging het wel. Heel vreemd.
Iemand dat wel eens gehad?

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 20:17

cissy schreef:
Hier geen misselijkheid of hoofdpijn, raar dromen deed ik al. Enige bijwerking bij mij is geen trek in eten of drinken maar is dat positief of negatief?

Gisteren bleef de spuit hangen bij het zetten. Kreeg m met geen mogelijkheid verder. Naald eruit gehaald, nieuwe erop en rest dosis gespoten, toen ging het wel. Heel vreemd.

Hier nooit gehad. Wel dat hij soms wat stroef gaat.
Had je de naald wel geprimed eerst, dat je er een paar druppels uitspuit voordat je de dose zet?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 20:21

Dat doe ik eigenlijk nooit. Maar het ging best in het begin maar toen stokte het ineens, dan had dat primen ook geen zin gehad.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 20:21

Ik lees dat het zou kunnen zijn dat de naald er net niet helemaal recht of goed op zat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 20:23

cissy schreef:
Dat doe ik eigenlijk nooit. Maar het ging best in het begin maar toen stokte het ineens, dan had dat primen ook geen zin gehad.

Nieuwe spuit moet je altijd eerst tot de streepjes draaien, dat zijn 2 klikjes ofzo. En dan rechtop houden en spuiten. Dan hoort er druppel aan de naald te komen. Daarna kan je hem gebruiken.

Heb nog nooit gehad dat een spuit bleef hangen.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:48

cissy schreef:

Mee naar je apotheek gaan :) die moeten het nl melden en eventueel je pen checken of alles echt daadwerkelijk wel vrijgekomen is. Het kan gewoon net even een misser zijn door naald iets scheef maar ook een foutje in de pen. Mocht de pen niet goed zijn krijg je als het goed is een nieuwe.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 19:09

Was geen nieuwe spuit maar al 4e dosis, het nieuwe sloeg op de naald. Ik ga geen 2x spuiten met zelfde naald.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 00:21

Ik ben vandaag opgehoogd naar 55 klikjes (0.76 ozempic) eens kijken of dat weer een boost geeft aan het afvalproces ik hoooop het! Ik weeg nu 92.7 en kom van 100 kilo dus ik ga langzaam maar gestaag :)
Ben september begonnen …

Ik ervaar nog 2 grote voordeel-bijwerkingen
1 dat ik tot op heden deze herfst / winter mij doorgaans fit voel en nog geen longontsteking heb gehad (ik klop het ook meteen af bij deze) voorgaande jaren iedere herfst winter meerdere longontstekingen te pakken

En 2 mijn cola (light) verslaving is foetsie
Het smaakt me niet meer en ook de prik erin niet
Voorheen dronk ik wel halve fles per dag

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 01:03

Nou het valt mij mega zwaar allemaal.... ik heb echt zo'n buikpijn, maar zo'n buikpijn dat ik eigenlijk niet kan functioneren. Heb de internist al een bericht gestuurd of het "erbij hoort"
Ik moet wel zeggen dat ik idd geen zin in zoetigheid heb, maar dat komt ook door die buikpijn hahaha.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 06:11

Wat balen Ivy, hopelijk trekt het snel weer weg

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 06:28

ivy_power89 schreef:
Nou het valt mij mega zwaar allemaal.... ik heb echt zo'n buikpijn, maar zo'n buikpijn dat ik eigenlijk niet kan functioneren. Heb de internist al een bericht gestuurd of het "erbij hoort"
Ik moet wel zeggen dat ik idd geen zin in zoetigheid heb, maar dat komt ook door die buikpijn hahaha.

Dat moet je wel in de gaten houden, met name je alvleesklier. Dat is een bijwerking die best ernstig kan zijn.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 08:56

Heftig Ivey sterkte inderdaad goed in de gaten houden

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:13

Super balen want ik herken dat totaal niet. Het blijft apart dat het bij sommige zo totaal anders werkt.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:28

Suzanne F. schreef:
ivy_power89 schreef:

Dat moet je wel in de gaten houden, met name je alvleesklier. Dat is een bijwerking die best ernstig kan zijn.

Die symptomen komen (gelukkig) niet overeen met wat ik ervaar.
Vanmorgen stond ik iets beter op, dus laten we hopen dat het vanaf hier weer bergopwaarts gaat.
Ik zag na een week wel resultaat op de weegschaal :) maar ik ga pas juichen als ik een cijfer op de weegschaal zie welke ik al een jaar of 2 niet gezien heb, en dat getal is dichtbij

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:35

Vandaag is er precies 37 kg af! Het gaat echt heel erg goed, ja tuurlijk ups en downs maar al met al ben ik zeer tevreden met hoe het gaat.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 11:38

Wat fijn Ivey hoop voor je dat het vanaf nu beter gaat maar dat zijn alvast goede berichten

Wauw fjordjes 37 kilo kwijt ongelooflijke prestatie wat zal dat heerlijk voelen gefeliciteerd :)

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 11:41

Gefeliciteerd met je geweldige prestatie fjordjes.

Ik hoop morgen op de weegschaal te zien dat ik 20kilo ben afgevallen.
Maar vermoed dat het ik er nog net niet ben.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 13:05

Wat goed dames!!!!!
Ik hoop dat ik ook zulke resultaten mag behalen!

Hoelang hebben jullie daar over gedaan?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 13:18

Wat een mooie aantallen, super! *\o/*

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 13:25

Mooie resultaten hoor mensen!
Chapeau!