Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:29

@Lisitano: mag de peuter niet naar de opvang? Of heeft hij ook klachten?
Hier mocht onze zoon gewoon naar de opvang toen wij beiden corona hadden.
We mochten hem alleen niet zelf brengen/halen, aangezien wij in quarantaine zaten :P

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 17:59

Leuk vooruitzicht Lisitano! Weet niet van welke kant je komt, maar zwaai maar even :))

Wij doen ook de vuurtorenloop, maar dan op Vlieland, in april.

Leuk al die aanmoedigingen inderdaad, ik heb ook hardloopvrienden, geen idee wie het zijn, maar we zwaaien altijd :j :D

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:19

Quarantaine is toch helemaal afgeschaft nu? Het valt nu volgens mij onder een gewone griep.

Hier voor het eten een rustige 5km gelopen na de 25 van gisteren.
Zaterdag hopelijk een dertiger.

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:51

SV, en hoe voelt je voet na gister en vandaag? Heb je nog wat last of valt het mee?
Hoop dat je zaterdag probleemloos je 30km kan lopen, zou mooi zijn!

Ninus, ja leuk is dat hé, van die onbekende mensen die je zo maar aanmoedigen!
Die vuurtorenloop klinkt ook mooi!

Lusi, leuk dat jij ook enthousiastelingen tegen komt!
Jammer dat je man ziek is geworden op vakantie, beterschap voor hem, hopelijk is hij er snel weer bovenop en krijg jij of je zoontje het niet.

Vandaag was een fijne dag, loopje ging goed, bleef droog.
Eerst 35 minuten lamgzaam gedaan, toen 25 min wat meer tempo, en nog 5x versnellingen.
Toen ik thuis kwam keek ik in de brievenbus, en zag ik een mooie blauwe envelop met mijn naam, ik had al een vermoeden, en ja het was mijn prijs! *\o/*
Zo blij mee, de 1e keer dat ik iets gewonnen heb met hardlopen.
Ik mag volgend jaar weer meedoen, en een bon van 10 euro, echt leuk!
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 21:11

Superleuk ieris!
En je hebt een flinke training gedaan zeg.

Voet is nog steeds niet 100% goed, maar ik denk dat ik een heel eind kom. We gaan het zien.
Zaterdag lijkt de enige droge dag de komende dagen.

-Namiro-

Berichten: 1982
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 21:50

Dat is leuk thuiskomen Ieris! :j
En een extra mooie beloning voor je training. Goed gedaan.

Hier net 5,5 km gelopen met mijn vriend.. regen, hagel en sneeuw en in dat half uur nat tot op mijn onderbroek.. maar hey, we hebben weer wat op de teller gezet..

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 22:02

MuSLi schreef:
@Lisitano: mag de peuter niet naar de opvang? Of heeft hij ook klachten?
Hier mocht onze zoon gewoon naar de opvang toen wij beiden corona hadden.
We mochten hem alleen niet zelf brengen/halen, aangezien wij in quarantaine zaten :P

Ze gaven aan het niet zo prettig te vinden en bij schoonouders wilde ze het risico helemaal niet lopen. Hij hoest maar test negatief. Ik begrijp het wel hoor. Ik heb blijkbaar toch echt veel meer behoefte aan een half uurtje rennen dan ik had gedacht, even weg en voor mezelf :D

Ninus, ik kom vanuit de Haagsche kust gereden, valt altijd tegen hoe ver weg dat nog is :)) Ik ga mee lopen met mijn hond, lekker een weekendje weg ervan gemaakt. Vlieland lijkt me ook leuk, nog nooit geweest!

Wat een toffe prijs Ieris!

Wat een bikkel ben je Namiro! Ik vind dit weer zo vreselijk smerig.

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 22:05

In het bosgebied waar ik bijna iedere week wel een keer loop is een overleden persoon gevonden vandaag.
Brrrr. Moet je toch niet aan denken om dat tegen te komen tijdens je trail.

betadine

Berichten: 3247
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 22:33

Supervixen: Bedankt voor de info en de tips. 45 minuten op voorhand ga ik proberen aanhouden. Moet enkel opletten dat ik niet onderkoeld raak voor de start. Ik kan heel slecht tegen de kou :brr:
Heftig van die vondst in het bosgebied. Altijd naar als het zo dichtbij is.

Suusje: Mooie foto's en ondanks de klim toch best een hoog tempo. Vind klims wel leuk, maar lever wel heel veel in qua tempo en energie :#

Namiro: Ga ook zoiets kopen. Heb wat rondgezocht en ga denk ik een canyon gordel kopen. Hoop dat ik de leiband op mijn schouder niet te storend ga vinden. Moedig van toch te lopen ondanks het weer, nat onderbroek is echt k*t :D Ik geloof dat mijn winterbroeken, asics en craft, beiden waterdicht zijn. Een paascadeau ideetje ?

Ninus: Zo herkenbaar die overactieve blaas. Daardoor ook al in verschrikkelijke situaties gezeten. Zowel 'net niet op tijd' momenten als 'damn, die hebben mij zeer waarschijnlijk allemaal gezien' momenten -O- Wij treffen elkaar waarschijnlijk ooit onbewust aan de wc's van een trail. Mag ik dan a.u.b. eerst ? :')

Ieris: Proficiat met je prijs **\O/**
Bedankt voor de aanmoediging voor volgende week. Qua hond is degene van mijn profielfoto al enkele jaren geleden gestorven. In de sneeuw is een andere wolfhond, inmiddels 5 en heel....heeeeeeeeel enthousiast :):)
Leuk die omwonenden die aanmoedigen. Hier enkel mijn oudere overbuurvrouw die af en toe aan de deur staat en gedag zegt.
Had jij mooi geluk om droog te kunnen lopen vandaag.

Lisitano: Verbouwen en verhuizen is inderdaad intens genoeg. Het wordt een werkvakantie voor jou dan vrees ik }:)

-Namiro-

Berichten: 1982
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 23:04

Mijn broek was overduidelijk niet waterdicht, dus een paascadeau is wellicht een goed idee! :D

Betadine: ik heb alles van non-stop via Rundog.nl
Bevalt prima. Komen geregeld ook tweedehands voorbij op marktplaats of Facebook.

Ooh Supervixen, dat lijkt me indd een eng idee.. hopelijk dan wel een natuurlijke dood gestorven.. anders wordt het helemaal eng..

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 07:54

Een waterdichte hardloopbroek heb ik nog nooit van gehoord en lijkt me ook afschuwelijk, denk dat je je kapot zweet daarin.
Zolang je goed beweegt krijg je het niet zo snel koud in de regen.
Ik heb wel eens een trailmarathon gelopen in de keiharde regen. Geen moment koud gehad. Ook waterdichte jasjes doe ik niet aan, heb er wel eens eentje gehad, maar dat wordt veel te zweterig.

Ik heb ook echt een blaas ter grootte van een walnoot. Ga ik thuis drie keer plassen, moet ik na een half uur in de auto alweer. Ach ja, er zijn ergere dingen, maar irritant is het wel.

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 12:17

Haha, moest stiekem wel lachen om een waterdichte broek. Mijn broek is altijd nat, niet van de regen dan wel van mijn zweet :Y) Nee grapje, maar een waterdichte broek lijkt mij verschrikkelijk. Heb ook nooit een jasje ofzo aan.

Plassen, kan best goed ophouden, maar tijdens hardlopen voelt dat echt vervelend. Dus ik zit ook regelmatig tussen de stuiken.

Betadine, goede warming-up voor een start is ook belangrijk. Anders fijn ergens binnen zitten en wachten.

Ah SV, dat is inderdaad een vreemd idee dat je dat tegen zou komen. Nu zie ik altijd van alles in omgevallen bomen of gekken struiken, maar gelukkig geen overleden personen. Zou ook niet weten wat ik zou doen in zo'n situatie.

Lekker bezig Namiro, zo leuk dat je samen met je vriend kan lopen!

*\o/* Yeah, eindelijk je prijs Ieris. Leuke prijs ook zo. En je had het ook echt verdiend, je ging zo snel!

Leuk dat jullie allemaal van die fans hebben die naar je zwaaien. Dat vind ik soms wel eens jammer, dat er nooit familie van mij langs de kant staan te kijken/aan te moedigen. Mijn ouders vinden dat ik overdrijf en vriend vind het teveel gedoe met de kinderen. Aan de ene kant wel begrijpelijk maar toch zou het leuk zijn als ze er wat mee interesse in tonen.

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 13:04

Allemaal wildplassers hier :D Gelukkig, als we nog een keer met z'n allen gaan lopen dan ben ik niet de enige :D

Dat is inderdaad een raar idee SV, gelukkig heb jij diegene niet gevonden.

Ik heb wel een waterdicht jasje, heel licht en eenvoudig. Draag ik vaak tot de start en daarna prop ik 'm in mijn rugzak of knoop 'm om mijn middel. Ik weet onderweg nooit wat ik tegenkom (soms een schaap in onmacht of in de sloot) en ik vind het fijn om dan nog een laagje aan te kunnen trekken.

Leuke post Ieris! Dik verdiend *\o/*

Lekker rondje Namiro!

Dan kom je waarschijnlijk vlak langs mijn huis Lisitano! Ik sprak zaterdag bij de night trail ook iemand die op Ameland gaat lopen met de hond. Leuk dat dat kan!

Ik was gisteren om 5 uur op en half 8 thuis en toen sneeuwde het als een malle. Ik ben toch gegaan, maar heb, geheel tegen mijn gewoonte in, de route ingekort van 14km naar 10km. Het werd glad en ik had door de sneeuw gewoon een brain freeze. Heb op een gegeven moment mijn buff nog heel charmant omgeknoopt en toen ik als BuffKapje langs het voetbalveld rende hebben ze me smakelijk toegelachen, maar het werkte wel :')

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:26

Leuke prijs @Ieris! En knappe prestatie...

@Namiro, ik heb nog nooit een waterdichte hardloopbroek gehad/gezien. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat het fijn is, niet alleen komt er geen regen in, er kan ook geen vocht uit. Ik denk niet dat dat het prettig maakt... Wie weet heb ik het daarom nog nooit gezien ;)

Ik liep vandaag de Hollands Duin Trail, 20km. Althans 21,6km, zoals een echte trail betaamd :') wat een fantastisch weer vandaag. Wat een contrast met gisteren... Ik heb ervan genoten. Lekker podcastje aangezet en de beentjes het werk laten doen. Strand, bos, duin, alles gezien weer. Nu lekker stuk...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MuSLi op 11-03-23 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:27

Ik was gisteren buiten met mijn zoon @Ninus en ik kan me helemaal indenken dat je je run ingekort hebt. Het leek met die harde wind wel een sneeuwstorm af en toe en het beet echt in de huid van je gezicht :j zelfs mijn zoon wilde op een gegeven moment echt naar binnen, nou die is normaal niet naar binnen te krijgen :')

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 18:41

Lekker tempo weer Musli!

Hier 31km getraild in de sneeuw.
Het was fantastisch! Wel echt glibberen over ijsplaten en stampen door de modder.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 18:54

Hele mooie foto's weer @SV. En wat een afstand weer _/-\o_

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 19:23

Het was echt genieten vandaag!

Klinkt als een heerlijke loop MuSLi en wat een nette tijd zeg! Goed gedaan!

En SV wat een afstand inderdaad! Prachtige foto’s, mooie wereld.

We hebben vanochtend Puera opgepikt bij de carpool, de weg was het eerste stuk niet helemaal schoon, maar onze chauffeur heeft ons veilig naar Gasteren gebracht. We hadden een prima timing, tijd om (ik 2x natuurlijk :+ ) te plassen en vervolgens op door het witte landschap. Het was echt ontzettend mooi en bijzonder! Heerlijk gelopen, de kilometers vlogen voorbij en ik het was ontzettend warm, ik liep in t-shirt :))

Uiteindelijk was het net geen 25km, lekkere afstand en ontzettend goed georganiseerd weer!

En Puera heeft de snacks verzorgd, dus ik zit heerlijk warm, schoon en met een volle maag op de bank :D

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 19:41

Leuk Ninus (en Puera)!

En mooie plaatjes bij SV!

Ik heb vandaag 5-6-5 gerend. Is het echt normaal dat dit nog zo zwaar voelt? Voor dinsdag staat 5-8-5 op het programma en die vind ik best spannen...

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 19:50

Ninus en puera, wat gezellig zo samen! Klinkt als een hele geslaagde dag.

Tiggs je kunt de 6-5-6 training ook nog eens herhalen als je het te spannend of zwaar vindt.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:32

Dat heb ik dus al gedaan en eerlijk gezegd voelde het wel iets makkelijker vandaag, had ook het idee dat ik sneller weer hersteld was. Is vooral koud watervrees denk ik.

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:35

Je kunt er ook nog 5-7-5 van maken als tussenstap.

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:38

Het kan ook gewoon zijn dat je vandaag een mindere dag had @Tiggs. Dan kan zo'n training ineens echt heel zwaar aanvoelen. Wie weet voel je je dinsdag beter. Dan probeer je de eerste 5 en voelen die al zwaar dan pas je je training aan naar die 6 of idd 7 (zoals SV zegt). Niemand die zegt dat je precies die training moet lopen ;) doen wat goed voelt.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:38

Supervixen schreef:
Je kunt er ook nog 5-7-5 van maken als tussenstap.


Dat overweeg ik idd, of gewoon doen en dan zie ik wel waar het schip strand.

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:03

Ik ben destijds begonnen met Evy en heb een aantal lessen meerdere malen gelopen als ik ‘m te pittig vond. Kwam er alleen pas later achter dat de lessen per week ongeveer hetzelfde waren. :+

Mooie omgeving, SV. Ook al zoveel sneeuw.

Jee, wat heb jij hard gelopen, Musli! Super!

Het was bijna magisch om door zo’n winterwonderland te lopen. Wat een ervaring!
Was wel pittig zat, mede omdat mijn voorbereiding niet zo denderend was. De zon was inderdaad lekker warm, ik heb halverwege m’n jasje ook maar uit gedaan. Wat een contrast met de RFR in januari, toen zijn we compleet natgeregend.
Maar een zeer geslaagde dag en het was erg gezellig!
Afbeelding