Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:37

anjali schreef:
@IMJ: Bij de oma van Jessix hebben ze AstraZeneca afgeraden. Pfizer dus niet zoals ik het begrijp,maar ze kon niet naar de priklocatie komen. Dat kan inderdaad een probleem zijn voor mensen die niet mobiel zijn.

Klopt, en er zijn er dus meer, want haar huisarts had er voor diezelfde dag al 10. Ze zouden samen moeten werken met andere huisartsen en zo wellicht wel Pfizer kunnen prikken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:38

anjali schreef:
@IMJ: Bij de oma van Jessix hebben ze AstraZeneca afgeraden. Pfizer dus niet zoals ik het begrijp,maar ze kon niet naar de priklocatie komen. Dat kan inderdaad een probleem zijn voor mensen die niet mobiel zijn.

Dat snap ik. Maar ik vraag me af waarom ze AZ nu afkeuren.. op deze leeftijd wil je gewoon geen corona krijgen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:40

Jessix schreef:
anjali schreef:

Klopt, en er zijn er dus meer, want haar huisarts had er voor diezelfde dag al 10. Ze zouden samen moeten werken met andere huisartsen en zo wellicht wel Pfizer kunnen prikken.

In de toekomst zal dit vast mogelijk zijn maar denk dat dit zo op korte termijn organisatorisch (en Nederland dus bureaucratie) nog niet mogelijk is

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:40

IMJ schreef:
anjali schreef:

Dat snap ik. Maar ik vraag me af waarom ze AZ nu afkeuren.. op deze leeftijd wil je gewoon geen corona krijgen

Ik denk twijfel over de bijwerking bij iemand van die leeftijd met haar medische status. Gewoon geen risico willen nemen?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:42

IMJ schreef:
In de toekomst zal dit vast mogelijk zijn maar denk dat dit zo op korte termijn organisatorisch (en Nederland dus bureaucratie) nog niet mogelijk is

Ja dat is jammer. De huisartsen in de gemeente waar ik werk hebben een betere samenwerking en weten elkaar sneller te vinden om zoiets op touw te zetten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:49

Jessix schreef:
anjali schreef:

Het schijnt dat Pfizer heel zwaar gekoeld moet worden en dat huisartsen zo'n koude koelkast niet hebben.

Jessix

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:55

Ja dat hadden we wel al begrepen. Maar als je genoeg mensen hebt voor dat vaccin dan kun je wellicht wel wat organiseren. Misschien niet nu, maar wel op den duur.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:59

Dan moet je echt flinke groepen hebben of een distributiesysteem opzetten.
Ik zou eerder pleiten voor moderna, maar weet niet in welke doseringen die besteld en geleverd kunnen worden.
Dat is namelijk ook een probleem van pfizer, die komen per 1000 flesjes (of dosissen, ik twijfel) en moeten dan gescheiden worden en zijn dan nog maar 5dgn houdbaar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:08

secricible schreef:
Dan moet je echt flinke groepen hebben of een distributiesysteem opzetten.
Ik zou eerder pleiten voor moderna, maar weet niet in welke doseringen die besteld en geleverd kunnen worden.
Dat is namelijk ook een probleem van pfizer, die komen per 1000 flesjes (of dosissen, ik twijfel) en moeten dan gescheiden worden en zijn dan nog maar 5dgn houdbaar.

Ja dan houd het op denk ik. Hopelijk zijn deze mensen volgend jaar beter en beeld en kunnen ze mee doen met de bevoorrading van verpleeghuizen of wat dan ook.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:47

Dan moeten ze alsnog naar een verpleeghuis vervoerd worden. En de vraag is of een verpleeghuisarts die verantwoordelijkheid wil dragen voor andermans patient.

Hopelijk zijn de vaccins dan ondertussen wat gebruiksvriendelijk :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:56

secricible schreef:
Dan moeten ze alsnog naar een verpleeghuis vervoerd worden. En de vraag is of een verpleeghuisarts die verantwoordelijkheid wil dragen voor andermans patient.

Nee ik bedoel juist dat huisartsen dan daar kunnen ophalen en thuis enten. Dus puur om het mee bestellen. Als je kijkt in het dorp, zoveel verpleeghuizen, zoveel patiënten via de huisarts, dan zou er in theorie wel wat te plannen moeten zijn in de toekomst.

Voor nu heeft ze denk ik gewoon pech.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:52

Jessix schreef:
secricible schreef:

Nee ik bedoel juist dat huisartsen dan daar kunnen ophalen en thuis enten. Dus puur om het mee bestellen. Als je kijkt in het dorp, zoveel verpleeghuizen, zoveel patiënten via de huisarts, dan zou er in theorie wel wat te plannen moeten zijn in de toekomst.

Voor nu heeft ze denk ik gewoon pech.

Probleem van thuisvaccineren is dat je als arts 15min niet blijven zitten voor je vader de volgende kan. Dan kan je er hooguit 2-3 in 1 uur doen.. ik denk dat dat toch ook een ding is hoor..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:58

Ja dat doen ze nu ook alleen dan met AZ. Ze had dus 10 patiënten voor op die dag. (afgelopen vrijdag)

Maar het ging me niet zo om de oplossing eigenlijk, meer om de tegengestelde berichten over het vaccin als je om advies vraagt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:04

Begrijp ik. Het blijft nog best wat los zand en zoeken. Tot nog toe hebben wij gelukkig weinig thuisprikkers, de meeste kinderen of buren helpen met vervoer. Anderen wonen in vphuizen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:06

Ohzo jessix. Dat was nog best een idee geweest inderdaad, de niet mobiele ouderen mee met de instellingsbewoners van de huisarts

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:21

IMJ schreef:
Begrijp ik. Het blijft nog best wat los zand en zoeken. Tot nog toe hebben wij gelukkig weinig thuisprikkers, de meeste kinderen of buren helpen met vervoer. Anderen wonen in vphuizen

Het is natuurlijk ook niet zo dat wij haar niet hebben willen brengen. Vervoer gaat gewoon niet meer tenzij ambulance. Rolstoelvervoer is al te belastend, dan is ze al doodziek voor ze alleen de straat uit is.

In ons dorp hebben we er dus best een aantal als ik uitga van die 10 van alleen afgelopen vrijdag van slechts één huisarts.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:24

Maar ze woont nog wel alleen?

Ik bedoelde ook niet dat jij dat niet wilde oid hoor!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:29

IMJ schreef:
Maar ze woont nog wel alleen?

Ik bedoelde ook niet dat jij dat niet wilde oid hoor!

Ja bij ons op het erf in haar eigen huis. Uiteraard met heel veel zorg.

Ik dacht ik meld het wel even voor er iemand denkt dat niemand haar heeft willen brengen. :D Alle keuzes worden haar voorgelegd en maakt ze zelf.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:48

Tussen 18 en 25 april gaan ze starten met Jansen en Jansen.

25 april moeten er 20.000 gezet zijn.

Dat begint ergens op te lijken, want die hoeven maar 1x. Dus staat eigenlijk gelijk aan 40.000 van de andere.

De week later staan helaas nog geen gegevens van.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:59

Jessix, ik zou met elke vaccinatie terughoudend zijn bij iemand van die leeftijd en vooral in die conditie. Heeft weinig met welk vaccin maar meer met de reactie erop te maken, paar graden koorts en kan al foute boel zijn. Je moet je afvragen waarom op die leeftijd in deze gezondheidstoestand je nog wel moet vaccineren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:30

bigone schreef:
Jessix, ik zou met elke vaccinatie terughoudend zijn bij iemand van die leeftijd en vooral in die conditie. Heeft weinig met welk vaccin maar meer met de reactie erop te maken, paar graden koorts en kan al foute boel zijn. Je moet je afvragen waarom op die leeftijd in deze gezondheidstoestand je nog wel moet vaccineren.

Dat is haar eigen keus. Er zijn natuurlijk al heel veel oude mensen gevaccineerd met bijvoorbeeld Pfizer. Het enige verschil is dat zij niet in een verpleeghuis woont maar thuis. Ze verder ook gezond hoor. Niet ziek of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:34

Ik zou daar met die leeftijd en gezondheidstoestand ook huiverig om zijn. Elk vaccin geeft toch wel een reactie van het immuunsysteem. Als rolstoelvervoer al een aanslag is voor haar. Al is corona buiten de deur proberen houden ook geen doen. Beetje kiezen tussen twee kwaden eigenlijk. Waar doe je goed aan.

Las net dat trombose experts verbijsterd zijn over de prikstop van AZ..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:35

Dat stent mij dan gunstig idinn.. waar las je het?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:37

IMJ schreef:
Dat stent mij dan gunstig idinn.. waar las je het?

Ik las het ook, bij de NOS en bij RTL nieuws op twitter

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:39

idinn schreef:
Ik zou daar met die leeftijd en gezondheidstoestand ook huiverig om zijn. Elk vaccin geeft toch wel een reactie van het immuunsysteem. Als rolstoelvervoer al een aanslag is voor haar. Al is corona buiten de deur proberen houden ook geen doen. Beetje kiezen tussen twee kwaden eigenlijk. Waar doe je goed aan.

Las net dat trombose experts verbijsterd zijn over de prikstop van AZ..

Nogmaals dat is haar keus.

Ze heeft geen zwak immuunsysteem. Is in principe gezond, maar heeft veel fysieke beperkingen.