Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:purny schreef:De besmettingen gaan naar beneden, er is geen bewijs dat de avondklok helpt en toch blijft het kabinet eigenwijs doen. Wie snapt dit nog?
Maar waar komt dat door? Door de avondklok? Doordat de teststraten dicht zijn? Door de 1persoonsregeling... wie het weet mag het zeggen
secricible schreef:Het probleem is dan ook die 1%. (Die iets hoger ligt, maar vooruit).
Maxima_S schreef:Omdat sinds de inauguratie van Biden de hoeveelheid cycli wat wordt gebruikt van het beoordelen van een PCR test van 45 terug is gebracht naar 30 bij de WHO. Waardoor er veel minder vals positieve tests worden vermeld.
Ik vind het wel weer kenmerkend voor Bokt dat het zo overheids gezind is. Een beetje kritiek wordt weggewuifd als Wappie en als je iemand knuffelt of op verjaardagsbezoek gaat en er meer dan één persoon is ben je asociaal of egoïst? Mijn hemel, wat kan propaganda toch veel op zijn kop zetten....
Eigenlijk bepaald welke info je in je op neemt welke mening je hebt. En het is gewoon zo krom als iets dat wordt gespeeld met het aantal cycli wat wordt gebruikt voor de PCR test, dat deze in één dag gepeerreviewd is en dat we als debielen worden betutteld door een overheid waarbij Rutte zelf zegt dat testen zonder klachten geen zin heeft maar wel iedereen die terugreist uit een ander landmoet zich laten testen met of zonder klachten.....![]()
Die test mag je dan natuurlijk zelf betalen à weet ik hoeveel geld dat is toch ontzettend krom? Zo zijn er nog heel veel andere kromme, niet recht te breien, voorbeelden te noemen wat kompleet de plank misslaat.
En nu ben ik echt een vredelievend persoon en wil niemand zijn geloof of waarheid aantasten maar andersom mag je zelfs iemand doodwensen? Dat gaat echt wel heel erg ver. Willem Engel mag dan wat extreem zijn in zijn uitspraken maar dan wens je iemand toch nog niet dood?![]()
Het is een kwalijke zaak dat ook hier op Bokt zo aan framing wordt gedaan door de super fanatieke pro overheidsstrijders.
Dat wat krom is niet rechtbreien en dat wat niet normaal is niet normaal maken.
Als je iemand knuffelt ben je een heel normaal mens en als je met meerdere mensen bij iemand op bezoek gaat dan is dat ook heel normaal. Achter de voordeur mag niemand controleren en het één persoon bezoek is een dringend advies van de overheid. Gelukkig mag je dan alsnog wel zelf kiezen en ben je daarmee geen egoïst of asociaal... Dat is normaal, dat is leven, dat is goed voor de gezondheid, voor de moraal. Leven en laten leven en die die de regeltjes super precies willen opvolgen zijn vrij om dit te doen maar ik ben geen medewerker van dit beleid wat tegen het leven is, niet tegen een virus waar 99% van de mensen weinig tot geen last van heeft.
Kinke schreef:Dimphyl schreef:Maar dat deden ze toch sowieso, het 1 persoons bezoek staat als advies op de rivm site, niet als plicht.. wij hebben afgelopen weken 3 verjaardagen gehad (2 van onszelf en 1 elders) en geen een keer de vraag gehad of er meer mensen kwamen.. geloof niet dat er veel mensen zijn die zich aan dat advies houden..
Bijzonder dan. In onze (grote) familie- en vriendenkring gaan we niet op visite bij elkaar.
Blue_Eyes schreef:Viruswaanzin heeft de rechter gewraakt. Miljaar.... Zin doordrijven of wat?
secricible schreef:Het probleem is dan ook die 1%. (Die iets hoger ligt, maar vooruit).
Janinevv schreef:Net zoals in Amerika dus...
Lekker dit zeg, Kabinet kon ook gewoon gelijk geven en zeggen om advies thuis te blijven.
Maar nee ze gaan weer snel een spoedwet doen, normaal duurt het weken om iets te regelen en met dit kan het in een middag..
Jaa ben lekker wappie
Maxima_S schreef:secricible schreef:Het probleem is dan ook die 1%. (Die iets hoger ligt, maar vooruit).
echt? voor 1% moet 99% van de mensen zware inperkingen van hun grondrechten aanvaarden? Ik bestrijd niet dat mensen ziek worden en dood gaan maar dit is op zijn minst buitenproportioneel. En het argument dat we de zorg moeten ontlasten gaat maar voor een klein deel op want hoeveel moeite is er het laatste jaar gestoken in het opkrikken van de zorg?
Het is een schandaal wat zijn weerga niet kent en gelukkig is dit keer iedereen betroffen. Wegkijken is niet meer mogelijk.
Mijn vraag zou eerder zijn waar zouden jullie de grens trekken? Hoever mag de overheid gaan om ons te beschermen?
Mogen ze hiervoor berichtgeving verwijderen zoals al grootschalig gebeurd op twitter, youtube, facebook etc? Mogen ze de informatie stroom zo in hun straatje laten passen?
Is het geoorloofd dat je op basis van een fb post over een oproep voor ouders om voor hun kinderen te gaan staan bezoek krijgt van de politie met als grondslag opruiing?
Is het geoorloofd dat vredige demonstranten welke gehoor geven aan het appel van de politie om te vertrekken worden ingesloten in een straat en alsnog een bon krijgen?
Is het prima dat alle kinderen boven de 12 jaar met maskers op op school moeten zitten? En dat deze verplicht getest worden? En bij positieve test de hele klas in quarantaine moet? Ook als niemand verder klachten had en waar Rutte zegt dat testen zonder symptomen geen zin heeft?
Is het prima om de middenstand zo lang te sluiten? Het zal je inkomen maar wezen...
En dan praten over GEN therapie alsof het hetzelfde is als een vaccin en daarbij zeggen dat het heel erg veilig is terwijl hier op lange termijn helemaal geen bewijs voor is.
Dat wordt dan allemaal goedgepraat want er was meer geld en dus is het sneller gelukt en is het veilig terwijl de vragen die erover worden gesteld of kritische geluiden hierover vaak worden gecensureerd. En dat terwijl er nog niet zolang geleden een enorme flop was met het mexicaanse griep vaccin waar veel kinderen narcolepsie van kregen. Die krijgen dan een schikking.... ook een klein percentage maar geen land plat voor deze groep.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit allemaal maar wordt goed gepraat....