Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:23

Het kabinet gaat in hoger beroep en bereidt een spoedwet voor om de avondklok toch te kunnen handhaven.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:31

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de boktregels
Laatst bijgewerkt door Sica op 17-02-21 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de boktregels.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:56

Cer schreef:
purny schreef:
De besmettingen gaan naar beneden, er is geen bewijs dat de avondklok helpt en toch blijft het kabinet eigenwijs doen. Wie snapt dit nog?

Maar waar komt dat door? Door de avondklok? Doordat de teststraten dicht zijn? Door de 1persoonsregeling... wie het weet mag het zeggen :+

Omdat sinds de inauguratie van Biden de hoeveelheid cycli wat wordt gebruikt van het beoordelen van een PCR test van 45 terug is gebracht naar 30 bij de WHO. Waardoor er veel minder vals positieve tests worden vermeld.

Ik vind het wel weer kenmerkend voor Bokt dat het zo overheids gezind is. Een beetje kritiek wordt weggewuifd als Wappie en als je iemand knuffelt of op verjaardagsbezoek gaat en er meer dan één persoon is ben je asociaal of egoïst? Mijn hemel, wat kan propaganda toch veel op zijn kop zetten....

Eigenlijk bepaald welke info je in je op neemt welke mening je hebt. En het is gewoon zo krom als iets dat wordt gespeeld met het aantal cycli wat wordt gebruikt voor de PCR test, dat deze in één dag gepeerreviewd is en dat we als debielen worden betutteld door een overheid waarbij Rutte zelf zegt dat testen zonder klachten geen zin heeft maar wel iedereen die terugreist uit een ander landmoet zich laten testen met of zonder klachten..... |o

Die test mag je dan natuurlijk zelf betalen à weet ik hoeveel geld dat is toch ontzettend krom? Zo zijn er nog heel veel andere kromme, niet recht te breien, voorbeelden te noemen wat kompleet de plank misslaat.

En nu ben ik echt een vredelievend persoon en wil niemand zijn geloof of waarheid aantasten maar andersom mag je zelfs iemand doodwensen? Dat gaat echt wel heel erg ver. Willem Engel mag dan wat extreem zijn in zijn uitspraken maar dan wens je iemand toch nog niet dood? :=

Het is een kwalijke zaak dat ook hier op Bokt zo aan framing wordt gedaan door de super fanatieke pro overheidsstrijders.

Dat wat krom is niet rechtbreien en dat wat niet normaal is niet normaal maken.

Als je iemand knuffelt ben je een heel normaal mens en als je met meerdere mensen bij iemand op bezoek gaat dan is dat ook heel normaal. Achter de voordeur mag niemand controleren en het één persoon bezoek is een dringend advies van de overheid. Gelukkig mag je dan alsnog wel zelf kiezen en ben je daarmee geen egoïst of asociaal... Dat is normaal, dat is leven, dat is goed voor de gezondheid, voor de moraal. Leven en laten leven en die die de regeltjes super precies willen opvolgen zijn vrij om dit te doen maar ik ben geen medewerker van dit beleid wat tegen het leven is, niet tegen een virus waar 99% van de mensen weinig tot geen last van heeft.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:05

Het probleem is dan ook die 1%. (Die iets hoger ligt, maar vooruit).

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:08

secricible schreef:

En een coronatest valt gewoon onder je verzekering als je het via de GGD laat doen.

Maar ik denk niet dat ik zin heb / het zin heeft om tegen jou in te gaan Maxima. In het vaccinatietopic kon je als anti-vaxxer ook al zo heerlijk misinformatie verspreiden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:11

Maxima_S schreef:
Omdat sinds de inauguratie van Biden de hoeveelheid cycli wat wordt gebruikt van het beoordelen van een PCR test van 45 terug is gebracht naar 30 bij de WHO. Waardoor er veel minder vals positieve tests worden vermeld.

Ik vind het wel weer kenmerkend voor Bokt dat het zo overheids gezind is. Een beetje kritiek wordt weggewuifd als Wappie en als je iemand knuffelt of op verjaardagsbezoek gaat en er meer dan één persoon is ben je asociaal of egoïst? Mijn hemel, wat kan propaganda toch veel op zijn kop zetten....

Eigenlijk bepaald welke info je in je op neemt welke mening je hebt. En het is gewoon zo krom als iets dat wordt gespeeld met het aantal cycli wat wordt gebruikt voor de PCR test, dat deze in één dag gepeerreviewd is en dat we als debielen worden betutteld door een overheid waarbij Rutte zelf zegt dat testen zonder klachten geen zin heeft maar wel iedereen die terugreist uit een ander landmoet zich laten testen met of zonder klachten..... |o

Die test mag je dan natuurlijk zelf betalen à weet ik hoeveel geld dat is toch ontzettend krom? Zo zijn er nog heel veel andere kromme, niet recht te breien, voorbeelden te noemen wat kompleet de plank misslaat.

En nu ben ik echt een vredelievend persoon en wil niemand zijn geloof of waarheid aantasten maar andersom mag je zelfs iemand doodwensen? Dat gaat echt wel heel erg ver. Willem Engel mag dan wat extreem zijn in zijn uitspraken maar dan wens je iemand toch nog niet dood? :=

Het is een kwalijke zaak dat ook hier op Bokt zo aan framing wordt gedaan door de super fanatieke pro overheidsstrijders.

Dat wat krom is niet rechtbreien en dat wat niet normaal is niet normaal maken.

Als je iemand knuffelt ben je een heel normaal mens en als je met meerdere mensen bij iemand op bezoek gaat dan is dat ook heel normaal. Achter de voordeur mag niemand controleren en het één persoon bezoek is een dringend advies van de overheid. Gelukkig mag je dan alsnog wel zelf kiezen en ben je daarmee geen egoïst of asociaal... Dat is normaal, dat is leven, dat is goed voor de gezondheid, voor de moraal. Leven en laten leven en die die de regeltjes super precies willen opvolgen zijn vrij om dit te doen maar ik ben geen medewerker van dit beleid wat tegen het leven is, niet tegen een virus waar 99% van de mensen weinig tot geen last van heeft.

Als je corona als propaganda ziet , kun je dat simpelweg zeggen van elke ziekte. Zie jij ziektes als Kanker of aids ook als Propaganda? Misschien een scherpe vraag maar dat vraag ik mij ondertussen al best een aantal maandjes af.

Ga eens in landen kijken als China , Rusland , Noord-Korea daar is pas Propaganda. Als je daar gaat demonstreren tegen de overheid wordt je in strafkampen gezet. Hier staan geweldplegers na 24 uur weer op straat en hebben ze nog net geen luxe maaltijd gehad en komen weg met een taakstraf.

Prima dat je niet mee doet aan corona , maar als je andere mensen gaan knuffelen die er wel in geloven ben je niet zo lekker bezig geweest.

De snel test wordt in veel gevallen betaald door de werkgever ( €100). Of als mensen zelf snel een test willen zoals een ZZP'er wordt het wel zelf betaald door de ZZP'er. Dat is een keuze , je kan ook wachten op een reguliere test die gratis is. Maar voor sommigen is dat geen optie en kost dat meer geld dan eenmalig 100 euro te betalen. De meeste bedrijven hebben deze testen zelf al ingekocht of een speciale teststraat voor het bedrijf.

Testen zonder klachten heeft in veel gevallen geen zin omdat de test dan vaak negatief uitpakt. Het is toch logisch dat mensen uit andere landen getest moeten worden? Vindt alleen al dat dat een gevolg moet zijn als je buiten een belangrijke zaakreis zomaar voor de fun naar andere landen gaat.

Willem Engel is wel strafbaar op een aantal punten ( net als Donald Trump) voor opruiing. En nog iets This is not America.... Ik zie teveel waanideeën overgewaaid uit Amerika.

Eloya

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:13

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:18

Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 16-02-21 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:19

Dat was van korte duur.. :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:19

Kinke schreef:
Dimphyl schreef:
Maar dat deden ze toch sowieso, het 1 persoons bezoek staat als advies op de rivm site, niet als plicht.. wij hebben afgelopen weken 3 verjaardagen gehad (2 van onszelf en 1 elders) en geen een keer de vraag gehad of er meer mensen kwamen.. geloof niet dat er veel mensen zijn die zich aan dat advies houden..

Bijzonder dan. In onze (grote) familie- en vriendenkring gaan we niet op visite bij elkaar.

Hier ook niet. Zegt dus meer over de kringen waar Dimphyl in rondloopt dan over 'het algemeen'.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:20

Is het hof nu gewraakt? Wat betekent dit? (stille meelezer hier)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:21

Ik zit niet te volgen maar als het hof gewraakt wordt dan is 1 van de 2 partijen van mening dat de rechters partijdig zijn en moeten ze vervangen worden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:23

Viruswaanzin heeft de rechter gewraakt. Miljaar.... Zin doordrijven of wat?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:23

Net zoals in Amerika dus...

Lekker dit zeg, Kabinet kon ook gewoon gelijk geven en zeggen om advies thuis te blijven.

Maar nee ze gaan weer snel een spoedwet doen, normaal duurt het weken om iets te regelen en met dit kan het in een middag..

Jaa ben lekker wappie :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:24

Ik dacht ene heer Pols ofzo te verstaan? die tussen WE en een advocaat inzat? Die werd de mond gesnoerd door het hof en gooide het op partijdigheid (hof gebruikte ook viruswaanzin en moest zich later corrigeren, niet handig natuurlijk).
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 16-02-21 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:25

Blue_Eyes schreef:
Viruswaanzin heeft de rechter gewraakt. Miljaar.... Zin doordrijven of wat?

Nu kunnen ze weer doen alsof de overheid en justitie hun werk niet goed doen en kunnen ze weer het slachtoffer gaan uithangen. Past waarschijnlijk beter in het straatje dan in eerste instantie door de rechter gelijk te krijgen :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:26

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:26

secricible schreef:

echt? voor 1% moet 99% van de mensen zware inperkingen van hun grondrechten aanvaarden? Ik bestrijd niet dat mensen ziek worden en dood gaan maar dit is op zijn minst buitenproportioneel. En het argument dat we de zorg moeten ontlasten gaat maar voor een klein deel op want hoeveel moeite is er het laatste jaar gestoken in het opkrikken van de zorg?

Het is een schandaal wat zijn weerga niet kent en gelukkig is dit keer iedereen betroffen. Wegkijken is niet meer mogelijk.

Mijn vraag zou eerder zijn waar zouden jullie de grens trekken? Hoever mag de overheid gaan om ons te beschermen?

Mogen ze hiervoor berichtgeving verwijderen zoals al grootschalig gebeurd op twitter, youtube, facebook etc? Mogen ze de informatie stroom zo in hun straatje laten passen?

Is het geoorloofd dat je op basis van een fb post over een oproep voor ouders om voor hun kinderen te gaan staan bezoek krijgt van de politie met als grondslag opruiing?

Is het geoorloofd dat vredige demonstranten welke gehoor geven aan het appel van de politie om te vertrekken worden ingesloten in een straat en alsnog een bon krijgen?

Is het prima dat alle kinderen boven de 12 jaar met maskers op op school moeten zitten? En dat deze verplicht getest worden? En bij positieve test de hele klas in quarantaine moet? Ook als niemand verder klachten had en waar Rutte zegt dat testen zonder symptomen geen zin heeft?

Is het prima om de middenstand zo lang te sluiten? Het zal je inkomen maar wezen...

En dan praten over GEN therapie alsof het hetzelfde is als een vaccin en daarbij zeggen dat het heel erg veilig is terwijl hier op lange termijn helemaal geen bewijs voor is.

Dat wordt dan allemaal goedgepraat want er was meer geld en dus is het sneller gelukt en is het veilig terwijl de vragen die erover worden gesteld of kritische geluiden hierover vaak worden gecensureerd. En dat terwijl er nog niet zolang geleden een enorme flop was met het mexicaanse griep vaccin waar veel kinderen narcolepsie van kregen. Die krijgen dan een schikking.... ook een klein percentage maar geen land plat voor deze groep.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit allemaal maar wordt goed gepraat....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:29

Janinevv schreef:
Net zoals in Amerika dus...

Lekker dit zeg, Kabinet kon ook gewoon gelijk geven en zeggen om advies thuis te blijven.

Maar nee ze gaan weer snel een spoedwet doen, normaal duurt het weken om iets te regelen en met dit kan het in een middag..

Jaa ben lekker wappie :)

Inderdaad best wappie want dat was hier de poging niet ;)

De rechter van vanmiddag kon beslissen om de schorsing van de avondklok op te schorten tot na het hoger beroep. Niet om de uitspraak helemaal van tafel te vegen of vanmiddag ineens een spoedwet aan te nemen (tip: rechters nemen geen wetten aan).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:29

Zouden ze gewoon uit zijn op rekken van de rechtzaak zodat er geen uitspraak meer komt vandaag?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:30

Blue_Eyes schreef:
Hier ook niet. Zegt dus meer over de kringen waar Dimphyl in rondloopt dan over 'het algemeen'.

Hier ook niet, afgelopen 4 weken 4 verjaardagen gehad.
De enige die ik gezien heb is mijn moeder, voor de rest alles telefonisch.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:30

secricible schreef:
Zouden ze gewoon uit zijn op rekken van de rechtzaak zodat er geen uitspraak meer komt vandaag?

Zou kunnen. Neem aan dat de rechter dus geen uitspraak kan doen over het wel of niet in stand houden van de avondklok nu?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:32

Wauw maxima, jij leeft echt in een heel andere wereld dan ik. Zoveel onzin in 1 post.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:32

nynke55 schreef:
Wauw maxima, jij leeft echt in een heel andere wereld dan ik. Zoveel onzin in 1 post.

Tip: gewoon negeren.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:34

Maxima_S schreef:
secricible schreef:

echt? voor 1% moet 99% van de mensen zware inperkingen van hun grondrechten aanvaarden? Ik bestrijd niet dat mensen ziek worden en dood gaan maar dit is op zijn minst buitenproportioneel. En het argument dat we de zorg moeten ontlasten gaat maar voor een klein deel op want hoeveel moeite is er het laatste jaar gestoken in het opkrikken van de zorg?

Het is een schandaal wat zijn weerga niet kent en gelukkig is dit keer iedereen betroffen. Wegkijken is niet meer mogelijk.

Mijn vraag zou eerder zijn waar zouden jullie de grens trekken? Hoever mag de overheid gaan om ons te beschermen?

Mogen ze hiervoor berichtgeving verwijderen zoals al grootschalig gebeurd op twitter, youtube, facebook etc? Mogen ze de informatie stroom zo in hun straatje laten passen?

Is het geoorloofd dat je op basis van een fb post over een oproep voor ouders om voor hun kinderen te gaan staan bezoek krijgt van de politie met als grondslag opruiing?

Is het geoorloofd dat vredige demonstranten welke gehoor geven aan het appel van de politie om te vertrekken worden ingesloten in een straat en alsnog een bon krijgen?

Is het prima dat alle kinderen boven de 12 jaar met maskers op op school moeten zitten? En dat deze verplicht getest worden? En bij positieve test de hele klas in quarantaine moet? Ook als niemand verder klachten had en waar Rutte zegt dat testen zonder symptomen geen zin heeft?

Is het prima om de middenstand zo lang te sluiten? Het zal je inkomen maar wezen...

En dan praten over GEN therapie alsof het hetzelfde is als een vaccin en daarbij zeggen dat het heel erg veilig is terwijl hier op lange termijn helemaal geen bewijs voor is.

Dat wordt dan allemaal goedgepraat want er was meer geld en dus is het sneller gelukt en is het veilig terwijl de vragen die erover worden gesteld of kritische geluiden hierover vaak worden gecensureerd. En dat terwijl er nog niet zolang geleden een enorme flop was met het mexicaanse griep vaccin waar veel kinderen narcolepsie van kregen. Die krijgen dan een schikking.... ook een klein percentage maar geen land plat voor deze groep.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit allemaal maar wordt goed gepraat....

Als je achter alles wat gaat zoeken is alles in deze wereld verdacht... .

Zo kan ik ook wel tig vragen bedenken wat 'verdacht' kan zijn.

Ik geloofde in dit soort onzin van illuminatie en nieuwe wereldorde toen ik een jaar of 14 was. Het waren leuke spookverhaaltjes voor op school waar we toen heilig van overtuigt waren dat het echt was.

Aangezien er nog niks van is uitgekomen en ik verstandiger ben geworden weet ik dat het gewoon ooit verzonnen is door iemand en dat mensen dat verkeerd hebben begrepen.

Anders was de wereld ook allang een keer vergaan :')