Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:38

Ik ben gisteren bij de GGD geweest en die testen links en recht in de keel en 1 neusgat.

Uitslag hiervan ook binnen en zoals verwacht ook hier positief.

Ik had ze van het weekend nog even snel bij de Lidl gehaald. Achteraf waren ze ook nog eens in de aanbieding. Losse testen 2 voor € 1,99, doosjes van 5 zijn 2 dozen voor € 9,99

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:41

Ik wou dat mijn werk dat ging doen :+ ik wissel het af met mijn ouders ene keer koop ik wat doosjes en hun de andere keer.

Inmiddels zijn mijn ouders nog steeds ziek. Mijn moeder blijft maar hoesten en het eten smaakt haar ook niet zo maar geen koorts of beroerd gevoel.

Mijn vader toch beetje benauwd spierpijn en verkouden maar volgens meneer is het een normale verkoudheid. We dringen al steeds aan om naar de GGD te gaan. Maar nee hij is nog aan het werk wat absoluut niet slim is want eigenlijk hoort hij in quarantaine te zitten maar hij is bang dat zijn werk niet zonder hem kan. Kun je niet maken tegenover de klanten vindt ik en die krijgen ze genoeg.

Ik ga nog steeds vrijuit. Mijn moeder kreeg vorige week dinsdag al wat klachten dus zij is nu niet zo besmettelijk meer dat durf ik nu wel aan om weer naast te gaan zitten. Mijn vader had donderdag al wat wisselende klachten maar sinds zondag is het erger geworden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:49

Werkgever mag dan eerst salaris verhoging doen voor ik zelf testen ga kopen. :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 10:00

Ik krijg ze van het werk dus test mezelf suf nu.

Dag 5 ziek zijn en nul verbetering. Mega keelpijn en veel snot en beetje rillingen blijft.

De zelftest slaat nog steeds flink uit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 10:23

Zonnetje81 schreef:

Dag 5 ziek zijn en nul verbetering. Mega keelpijn en veel snot en beetje rillingen blijft.

Stop met testen.
Je kan makkelijk tot 8 weken daarna nog positief testen.
Dit is echt geld en afval verspilling.

Wij net contact gehad met de huisarts, de hoofdpijn is hier bij mn vriend nauwelijks draagbaar.
Nu zwaardere pijnstillers en zien wat dat gaat doen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 10:24

Zonnetje81 schreef:

Maar wat is de meerwaarde om te blijven testen als je toch al positief bent?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 10:29

Wij krijgen ze ook via het werk van mijn vriend. Net voor het idee nog eens een test gedaan en nu meteen een felrood streepjes bij de T :+ . Ik testte vorige week donderdag voor het eerst positief.

Ik ben er niet super ziek van, maar een week lang snotverkouden is ook erg vermoeiend.
Het lijkt nu ook veel vermoeiender nu ik weer thuis aan het werk ben in plaats van de weekenden waar ik rustig op kon starten, maar wel lekker met de hond ging wandelen of rommelen op de weide van mijn paard.

Je kunt inderdaad nog wel even positief testen. Mijn vriend mag pas weer aan het werk als hij een negatieve sneltest kan tonen. Dus ik ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 10:37

Josien_ schreef:
Wij krijgen ze ook via het werk van mijn vriend. Net voor het idee nog eens een test gedaan en nu meteen een felrood streepjes bij de T :+ . Ik testte vorige week donderdag voor het eerst positief.

Ik ben er niet super ziek van, maar een week lang snotverkouden is ook erg vermoeiend.
Het lijkt nu ook veel vermoeiender nu ik weer thuis aan het werk ben in plaats van de weekenden waar ik rustig op kon starten, maar wel lekker met de hond ging wandelen of rommelen op de weide van mijn paard.

Je kunt inderdaad nog wel even positief testen. Mijn vriend mag pas weer aan het werk als hij een negatieve sneltest kan tonen. Dus ik ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.

Wat doet hij voor werk?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 10:46

Jolliegirl schreef:
Wij net contact gehad met de huisarts, de hoofdpijn is hier bij mn vriend nauwelijks draagbaar.

Mazzelaar ik krijg niks anders dan de paracetamol die iedereen mag kopen en die halen net de scherpe randjes eraf.

Maar ik zit dan helaas ook met AB resistentie. -O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 11:00

Zonnetje81 schreef:
Josien_ schreef:

Wat doet hij voor werk?

Hij werkt bij die grote fabrikant van "computerchips" uit de regio :D , geen baan in de zorg of zoiets in ieder geval ;) .

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 11:36

Zo, na eeuwig in de wacht eindelijk contact met de HAP over m’n oog(spier?)pijn. Ik kreeg helaas niet de HA aan de lijn, wel een algemeen advies van echt rustig aan doen, niet te snel weer activiteiten willen uitbouwen en het de tijd geven.

Daar was ik vorige week ook al wel achter gekomen. Vrijdag een paar uurtjes gewerkt, die avond met pijn op de borst weer in bed. Hopelijk belt de HAP nog terug met iets specifieker oogadvies, de HA leek in zijn commentaar in ieder geval wel wat meer bekend met deze klacht. Maar of het nou spiergerelateerd is kom ik helaas niet vragen.

To be continued dus. Heel rustig en braaf vanaf de bank :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 12:09

Hier onder de douche geweest. Jeetje wat een ellende.. kreeg het benauwd en was helemaal buiten adem.

Oogspierpijn is ook echt heel apart gevoel

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 12:16

Zit je misschien ook niet meer op je mobiel te kijken dan anders betreffende oogspierpijn.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 12:30

Marcella schreef:
Zit je misschien ook niet meer op je mobiel te kijken dan anders betreffende oogspierpijn.

Nee

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 12:47

Marcella schreef:

Hmm ja ik werk en sport nu niet, dus ik zit zeker nu meer op m’n iPad dan normaal. Maar werk is achter de pc, dus in hoeverre is dat echt heel anders? Ik zal morgen maar eens via de desktop bokken, kijken of dat wat doet!

Pfff heftig hoor, al die verhalen van brandende longen. Voelen jullie dat dan echt in je borst?
Dat heb ik gelukkig mogen overslaan, wel heeel veel sputum snachts, dat ik wakker schrok van de benauwdheid en flink moest huffen en hoesten. Maar gelukkig kwam dat wel snel los.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:01

Ik wil weer gaan werken. Maar krijg gelijk koppijn na half uur beeldscherm. Heel irritant want het werk stapelt snel op en ik had al zoveel op m'n bord dat af moet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:25

Marcella schreef:
Jolliegirl schreef:

Mazzelaar ik krijg niks anders dan de paracetamol die iedereen mag kopen en die halen net de scherpe randjes eraf.

Maar ik zit dan helaas ook met AB resistentie. -O-

Laat aspirine of ibuprofen halen.
Dit is bloedverdunnend en haalt binnen een uur de ergste hoofdpijn weg. De druk op je hoofd is echt niet normaal.
(bovenstaand heb ik vandaag overlegd met de huisarts, dit was haar advies)

Logisch dat je geen AB krijgt... Dat werkt helemaal niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:34

Ibuprofen mag ik officieel ook niet van ha. :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:39

Marcella schreef:
Ibuprofen mag ik officieel ook niet van ha. :=

Aspirine?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:44

Mocht alleen paracetamol.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:57

Marcella schreef:
Mocht alleen paracetamol.

Aspirine is vrij verkrijgbaar.
Zou gewoon nogmaals bellen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:59

Ibuprofen is ook vrij verkrijgbaar en heb ik voor nood ook echt wel thuis. Heb ook de diclofenac van de drogist thuis. Probleem is dat dit allemaal niet werkt bij mijn hoofdpijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:40

Marcella schreef:
Ibuprofen is ook vrij verkrijgbaar en heb ik voor nood ook echt wel thuis. Heb ook de diclofenac van de drogist thuis. Probleem is dat dit allemaal niet werkt bij mijn hoofdpijn.

Zeg dat dan meteen... Dat het niet werkt.

Vervelend zeg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:42

Sorry. Y;(

Heb gewoon een stom lijf. -O- |o

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:06

Afanaisa91 schreef:
Marcella schreef:

Hmm ja ik werk en sport nu niet, dus ik zit zeker nu meer op m’n iPad dan normaal. Maar werk is achter de pc, dus in hoeverre is dat echt heel anders? Ik zal morgen maar eens via de desktop bokken, kijken of dat wat doet!

Pfff heftig hoor, al die verhalen van brandende longen. Voelen jullie dat dan echt in je borst?
Dat heb ik gelukkig mogen overslaan, wel heeel veel sputum snachts, dat ik wakker schrok van de benauwdheid en flink moest huffen en hoesten. Maar gelukkig kwam dat wel snel los.

Ik werd er vannacht wakker van.. ook nog gedacht dat het misschien maagzuur was omdat hij innig steeds niet super veel eet, maar ik voelde echt mijn beide longen. Uiteindelijk paracetamol genomen en gelukkig weer in slaap gevallen.

Vandaag lijkt een iets betere dag te zijn! Minder benauwd, nog wel druk op de longen en inderdaad branderig gevoel, de hoestbuien helpen daar ook echt niet aan mee.
Zonet even bij een vriendin geweest die ook Corona heeft, door de afleiding ook minder last van klachten en samen ook al een stukje verder gelopen dan gister! Nadat ik even met haar baby had gespeeld moest ik wel even bijkomen. Nu lekker weer thuis op de bank.
Vanochtend ook met het werk gebeld en aangegeven dat ik echt niet kan werken nog deze week. Ze reageerden gelukkig heel begripvol dus dat was fijn. Ik hoef nu pas volgende week woensdag weer (was al zo gepland) dus heb nu ook echt tijd, dat geeft ook rust.

Vervelend voor de mensen met hoofdpijn! Die is mij gelukkig bespaart gebleven.